Τα τελευταία χρόνια έχουν δημοσιευθεί διάφορες θεωρίες για τη δυσλεξία η οποία αποτελεί την πιο διαδεδομένη μορφή των μαθησιακών δυσκολιών. Γονείς και εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά με νέες προκλήσεις,  καλούνται ν’ ανταποκριθούν σε διαφορετικές ανάγκες, αναζητούν κάθε  γνώση και πληροφορία σχετικά με τη δυσλεξία.

Η γέννηση ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να φέρει τα «πάνω κάτω» στην ζωή των γονέων και της ευρύτερης οικογένειας, θεωρώντας τους εαυτούς τους ως ανάπηρους. Η κρίση που προκαλείται από τη διάγνωση ότι κάτι πάει λάθος με το παιδί τους είναι ίσως η πιο δύσκολη εμπειρία των γονέων.

Η χοροθεραπεία ή χοροκινητική θεραπεία αποτελεί θεωρία κ μεθοδολογία που χρησιμοποιεί την θεραπευτική διαδικασία (π.χ. σχέση, συναισθηματική ανάπτυξη, συμβολική εμφάνιση εσωτερικών συγκρούσεων), την εξελικτική κίνηση και την κινητική έκφραση. Είναι ένα πολύ σημαντικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό εργαλείο δουλειάς με παιδιά που πάσχουν από συναισθηματικές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες.

Η χρήση των χρωμάτων κάνει τη  μελέτη της αγγλικής γλώσσας αποτελεσματική αλλά και ευχάριστη καθώς δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά : 
1)να υπογραμμίσουν τις σημαντικές λέξεις ενός κειμένου ( who, when, what, why, where, how ). 
2)να  διαχωρίσουν τις παραγράφους του κειμένου.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μαθησιακών Δυσκολιών, ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ετερογενή ομάδα διαταραχών που εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην απόκτηση και χρήση της ακρόασης, της ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής, της λογική σκέψης, ή της μαθηματικής ικανότητας (National Joint Committee on Learning Disabilities, 1990).

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας όρος που τα τελευταία χρόνια ακούγεται όλο και πιο πολύ στις σχολικές αίθουσες και προβληματίζει γονείς και μαθητές. Δεν είναι όμως εύκολα αποδεκτός ακόμη κι αν πρόκειται για κάποια ελαφριά μορφή του.
Πάντα συναντούσαμε μαθητές που αντιμετώπιζαν δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης. 

Ένας από τους πλέον έγκυρους ορισμούς για τις Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αυτός της National Joint Committee of Learning Difficulties (1988): Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι μια μεγάλη ομάδα πολύμορφων δυσκολιών οι οποίες αναφέρονται στη λειτουργία και την εκμάθηση της ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής, της κατανόησης καθώς και των μαθηματικών εννοιών.

Οι καλοκαιρινές διακοπές αποτελούν μια θαυμάσια ευκαιρία να οργανώσουμε αυτοσχέδιες δραστηριότητες και να κάνουμε τη μάθηση παιχνίδι.
Τα βότσαλα, ένα κατεξοχήν << καλοκαιρινό >> υλικό μπορούν να αξιοποιηθούν μαθησιακά με ποικίλους τρόπους, όπως:
1) Γράφοντας πάνω σε καθένα, ένα γράμμα ( προτιμούμε αυτά που το παιδί συγχέει οπτικά – b/ d, p/ q, m/ w ) και τα τοποθετούμε σε δύο στήλες. Το παιδί θα πρέπει να εντοπίσει τα όμοια γράμματα στις δύο στήλες, όσο πιο γρήγορα μπορεί.

google news iconΤο Psychology.gr είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση στην αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα ψυχικής υγείας: Psychology.gr - Google News

Ακολουθήστε το PSYCHOLOGY.GR στο Youtube για δωρεάν σεμινάρια και στο Facebook για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα ψυχολογίας & αυτοβελτίωσης.

Εξειδικευμένοι Συνεργάτες

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα