Σχέδιο Ευτυχίας

Ήρθε η ώρα να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη! Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ιδέες για να φτιάξουμε το δικό μας πλάνο ευτυχίας.

Να είσαι ο εαυτός σου. Κινητοποιήσου. Βάλε όρια ανάμεσα σε αυτά που σε κάνουν να νιώθεις χαρούμενος και σ’ αυτά που θεωρούν οι άλλοι για σένα ότι θα ήταν καλό να κάνεις. Στη συνέχεια, δραστηριοποιήσου στην κατεύθυνση των πραγμάτων που θα έκαναν εσένα να νιώσεις όμορφα. Μην αποπροσανατολίζεσαι.

Μην τα παίρνεις όλα τοις μετρητοίς. Φίλτραρε αυτά για τα οποία αξίζει να καταναλώσεις το χρόνο σου και τα υπόλοιπα κράτησέ τα εκτός. Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος καθώς κι η ψυχική μας υγεία. Αν, παρόλα αυτά, επιλέξεις να έρθεις σε αντιπαράθεση, τότε κάντο σωστά, δημιουργώντας υγιείς διενέξεις κι όχι ψυχοφθόρους τσακωμούς.

Κάντο τώρα. Η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσεις τις αλλαγές στη ζωή σου είναι τώρα. Η αναβλητικότητα είναι καταστροφική για την ευτυχία.

Μάθε να απολαμβάνεις. Το να χαρείς απλά, στιγμιαία και παροδικά για κάτι όμορφο που συνέβη δεν σημαίνει ότι το απολαμβάνεις κιόλας.

Στήριξε κι επένδυσε στις ανθρώπινες σχέσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι το σημαντικότερο συστατικό της ευτυχίας είναι οι υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις. Δώσε χρόνο στους σημαντικούς για σένα ανθρώπους και διεύρυνε τον κύκλο σου.

Βάλε στόχους. Η επίτευξη ενός πολύ σημαντικού για εμάς στόχου αποτελεί κίνητρογια την επιτυχία και συστατικό για έναν ευτυχισμένο άνθρωπο.

Βρες χρόνο για τον εαυτό σου/ ελεύθερο χρόνο. Αύξησε τον χρόνο που αφιερώνεις στον εαυτό σου κι αξιοποίησέ τον κάνοντας δραστηριότητες που σε ευχαριστούν. Φρόντισε να το επαναλαμβάνεις τακτικά.

Επένδυσε χρόνο και χρήμα σε αυτά που αξίζουν. Ένας καφές με ένα φίλο σου θα σου δώσει πολλά παραπάνω από τα χρήματα που θα σου στερήσει. Οι εποχές είναι δύσκολες αλλά σίγουρα λίγα ευρώ δεν έκαναν ποτέ κανέναν πιο πλούσιο και πιο ευτυχισμένο.

Δείξε ευγνωμοσύνη. Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε στους ανθρώπους κάποια καλή πράξη που έκαναν και μας βοήθησε. Έτσι, κάνουμε τους άλλους να νιώσουν όμορφα αλλά και τον εαυτό μας ότι δώσαμε χαρά σε κάποιον. Η χαρά μεταδίδεται!

Δημιούργησε θετικές σκέψεις και θετικούς διαλόγους. Αποφεύγοντας την αρνητικότητα και δημιουργώντας θετικό πλαίσιο στην καθημερινότητά μας, υιοθετούμε μια νέα στάση ζωής που οδηγεί στη βίωση θετικών εμπειριών. Με αυτόν τον τρόπο, βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας.

Μάθε να συμπονάς τον εαυτό σου και τους άλλους. Είναι πολύ βοηθητικό να μπαίνεις στη θέση του άλλου για να καταλάβεις πώς νιώθει και να δείχνεις κατανόηση, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να δίνεις χώρο και χρόνο για να βρεις πώς πραγματικά νιώθεις εσύ ο ίδιος και να αυτο – απενοχοποιηθείς.

Απόκτησε ενσυνειδητότητα (mindfulness). Το να αποκτήσει κανείς συνείδηση του πώς νιώθει, τι σκέφτεται, πώς βιώνει μια εμπειρία και πώς αυτό φαίνεται στο σώμα του, τού δίνει αυτομάτως τη δυνατότητα να καταλάβει πού εμφανίζει δυσκολία και να προσπαθήσει να το αλλάξει.

Και φυσικά, όλα τα παραπάνω απαιτούν εξάσκηση! Κι αυτό γιατί… «Αυτό που κάνεις κάθε μέρα έχει μεγαλύτερη αξία από αυτό που κάνεις κάθε τόσο».

Συγγραφή Άρθρου

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη - Ψυχολόγος

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc. Ειδίκευση στη Γνωστική - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία. Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία - Παιδοψυχιατρική και στις Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους & Κατάθλιψης. Συνεδρίες ατομικές κι ομαδικές. Συνεδρίες μέσω Skype.

google news iconΗ Πύλη Ψυχολογίας είναι εγκεκριμένος εκδότης (Publisher) στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση σε όλη την αρθρογραφία καθώς και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα που αφορούν την επικαιρότητα ψυχολογίας και ψυχικής υγείας: Πύλη Ψυχολογίας - Google News

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Συναισθηματική επίγνωση
συναισθηματική επίγνωση

Η ικανότητα επίγνωσης των συναισθημάτων των άλλων μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία καλύτερων σχέσεων. Το να είσαι σε θέση να συνδεθείς συναισθηματικά με ένα άλλο άτομο αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της οικοδόμησης πραγματικής οικειότητας και επαφής. Όσο καλύτερα μπορείτε να καταλάβετε τη συναισθηματική κατάσταση κάποιου ανθρώπου, τόσο καλύτερα θα μπορείτε στη συνέχεια να κατανοήσετε και να βοηθήσετε τους άλλους.

Η εσωστρέφεια στην εφηβεία. Συμβουλές για γονείς
εφηβεία

Το να είσαι εσωστρεφής είναι μια πρόκληση σε αυτήν την εποχή, αφού ο σημερινός κόσμος επικεντρώνεται τόσο πολύ στην ομιλία και στην έξοδο. Οι εσωστρεφείς έφηβοι συνήθως δεν έχουν μεγάλο κοινωνικό δίκτυο και σπάνια θα λάβουν μέρος σε μια συζήτηση, λέγοντας την άποψή τους, χωρίς να τους έχει ζητηθεί.  Φαίνεται να χρειάζονται λίγη βοήθεια για να σταθούν ανεξάρτητοι και άνετοι στον κόσμο.

Πώς να ξεπεράσω την απόρριψη
απόρριψη

Η απόρριψη είναι ένα δυσάρεστο συναίσθημα το οποίο έχουμε ζήσει όλοι μας, ο καθένας σε διαφορετικό βαθμό και με διαφορετικό τρόπο. Ενώ ορισμένες απορρίψεις μπορεί να μας ενοχλήσουν λίγο, υπάρχουν άλλες που φαίνεται να αφήνουν ανεξίτηλο το στίγμα τους. Η εκμάθηση του τρόπου αντιμετώπισης της απόρριψης είναι ένα πολύτιμο εργαλείο ζωής. Όταν δεν φοβόμαστε την απόρριψη, είμαστε πιο δεκτικοί να ανοιχτούμε σε νέες καταστάσεις.

Οι πιο συνηθισμένες αγχογόνες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε και πώς να τις διαχειριστούμε
άγχος

Οι καταστάσεις άγχους είναι γεγονότα που διαταράσσουν την κατάσταση ισορροπίας του οργανισμού μας. Το άγχος αποτελεί μια μορφή αντίδρασης του οργανισμού μας σε θετικά κι αρνητικά γεγονότα. Τα γεγονότα που διαταράσσουν την καθημερινή μας ρουτίνα και προσαρμογή ονομάζονται αγχογόνες καταστάσεις.

Εγγραφή στο Newsletter

Απεχθανόμαστε το Spam! Στην 1η λίστα, θα λαμβάνετε emails από την Πύλη Ψυχολογίας για επιλεγμένα άρθρα ψυχολογίας. Στη 2η λίστα, θα λαμβάνετε προτάσεις βιβλίων ψυχολογίας. Στην 3η λίστα, κάντε εγγραφή μόνο αν είστε επαγγελματίας ψυχικής υγείας.

0
Shares