Σχέδιο Ευτυχίας

Ήρθε η ώρα να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη! Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ιδέες για να φτιάξουμε το δικό μας πλάνο ευτυχίας.

Να είσαι ο εαυτός σου. Κινητοποιήσου. Βάλε όρια ανάμεσα σε αυτά που σε κάνουν να νιώθεις χαρούμενος και σ’ αυτά που θεωρούν οι άλλοι για σένα ότι θα ήταν καλό να κάνεις. Στη συνέχεια, δραστηριοποιήσου στην κατεύθυνση των πραγμάτων που θα έκαναν εσένα να νιώσεις όμορφα. Μην αποπροσανατολίζεσαι.

Μην τα παίρνεις όλα τοις μετρητοίς. Φίλτραρε αυτά για τα οποία αξίζει να καταναλώσεις το χρόνο σου και τα υπόλοιπα κράτησέ τα εκτός. Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος καθώς κι η ψυχική μας υγεία. Αν, παρόλα αυτά, επιλέξεις να έρθεις σε αντιπαράθεση, τότε κάντο σωστά, δημιουργώντας υγιείς διενέξεις κι όχι ψυχοφθόρους τσακωμούς.

Κάντο τώρα. Η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσεις τις αλλαγές στη ζωή σου είναι τώρα. Η αναβλητικότητα είναι καταστροφική για την ευτυχία.

Μάθε να απολαμβάνεις. Το να χαρείς απλά, στιγμιαία και παροδικά για κάτι όμορφο που συνέβη δεν σημαίνει ότι το απολαμβάνεις κιόλας.

Στήριξε κι επένδυσε στις ανθρώπινες σχέσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι το σημαντικότερο συστατικό της ευτυχίας είναι οι υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις. Δώσε χρόνο στους σημαντικούς για σένα ανθρώπους και διεύρυνε τον κύκλο σου.

Βάλε στόχους. Η επίτευξη ενός πολύ σημαντικού για εμάς στόχου αποτελεί κίνητρογια την επιτυχία και συστατικό για έναν ευτυχισμένο άνθρωπο.

Βρες χρόνο για τον εαυτό σου/ ελεύθερο χρόνο. Αύξησε τον χρόνο που αφιερώνεις στον εαυτό σου κι αξιοποίησέ τον κάνοντας δραστηριότητες που σε ευχαριστούν. Φρόντισε να το επαναλαμβάνεις τακτικά.

Επένδυσε χρόνο και χρήμα σε αυτά που αξίζουν. Ένας καφές με ένα φίλο σου θα σου δώσει πολλά παραπάνω από τα χρήματα που θα σου στερήσει. Οι εποχές είναι δύσκολες αλλά σίγουρα λίγα ευρώ δεν έκαναν ποτέ κανέναν πιο πλούσιο και πιο ευτυχισμένο.

Δείξε ευγνωμοσύνη. Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε στους ανθρώπους κάποια καλή πράξη που έκαναν και μας βοήθησε. Έτσι, κάνουμε τους άλλους να νιώσουν όμορφα αλλά και τον εαυτό μας ότι δώσαμε χαρά σε κάποιον. Η χαρά μεταδίδεται!

Δημιούργησε θετικές σκέψεις και θετικούς διαλόγους. Αποφεύγοντας την αρνητικότητα και δημιουργώντας θετικό πλαίσιο στην καθημερινότητά μας, υιοθετούμε μια νέα στάση ζωής που οδηγεί στη βίωση θετικών εμπειριών. Με αυτόν τον τρόπο, βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας.

Μάθε να συμπονάς τον εαυτό σου και τους άλλους. Είναι πολύ βοηθητικό να μπαίνεις στη θέση του άλλου για να καταλάβεις πώς νιώθει και να δείχνεις κατανόηση, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να δίνεις χώρο και χρόνο για να βρεις πώς πραγματικά νιώθεις εσύ ο ίδιος και να αυτο – απενοχοποιηθείς.

Απόκτησε ενσυνειδητότητα (mindfulness). Το να αποκτήσει κανείς συνείδηση του πώς νιώθει, τι σκέφτεται, πώς βιώνει μια εμπειρία και πώς αυτό φαίνεται στο σώμα του, τού δίνει αυτομάτως τη δυνατότητα να καταλάβει πού εμφανίζει δυσκολία και να προσπαθήσει να το αλλάξει.

Και φυσικά, όλα τα παραπάνω απαιτούν εξάσκηση! Κι αυτό γιατί… «Αυτό που κάνεις κάθε μέρα έχει μεγαλύτερη αξία από αυτό που κάνεις κάθε τόσο».

Συγγραφή Άρθρου

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη - Ψυχολόγος

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc. Ειδίκευση στη Γνωστική – Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία. Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία – Παιδοψυχιατρική και στις Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους & Κατάθλιψης. Συνεδρίες ατομικές κι ομαδικές. Συνεδρίες μέσω Skype.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Γιατί δεν ζητάμε από τους άλλους αυτό που χρειαζόμαστε;
Αναζήτηση βοήθειας

Για κάποιους ανθρώπους, το να ζητάνε αυτό που θέλουν, ή αλλιώς, το να εκφράζουν μια επιθυμία ή ανάγκη τους, είναι μέρος της ζωής τους. Είναι τόσο εύκολο και συχνό να ζητάνε αυτό που χρειάζονται που αποτελεί μέρος της ρουτίνας τους. Το κάνουν, δηλαδή, αυθόρμητα και σχεδόν αυτόματα, χωρίς να το σκεφτούν ιδιαίτερα.

Καλλιεργώντας την αυτοαποδοχή
αυτοαποδοχή

Μιλώντας για την αποδοχή του εαυτού, ο Ψυχολόγος Carl Rogers είχε πει: «Το παράδοξο είναι ότι, όταν αποδεχτώ τον εαυτό μου γι’ αυτό που είμαι, τότε ακριβώς μπορώ να αλλάξω».

Ενσυναίσθηση ως βασικό χαρακτηριστικό μιας επιτυχημένης επικοινωνίας
ενσυναίσθηση

Όταν αναφερόμαστε στον όρο ενσυναίσθηση εννοούμε ότι η επικοινωνία μας εμβαθύνεται με άλλα πρόσωπα μέσω της συναισθηματικής ταύτισης ή κατανόησης των σκέψεων και της συμπεριφοράς των άλλων. Σε αυτό το επίπεδο δε συνδιαλεγόμαστε απλά, κάνουμε κάτι περισσότερο: αντιδρούμε στο συνομιλητή μας με τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουμε αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη.

Συμβουλές – Τips για να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας
διαχείριση συναισθήματος

Όλοι μας βιώνουμε πολλά και διαφορετικά συναισθήματα καθημερινά, πολλές φορές ταυτόχρονα! Σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν τα συναισθήματα που νιώθουμε είναι μεταξύ τους αντίθετα, αισθανόμαστε ότι βιώνουμε μια εσωτερική σύγκρουση και δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε την κατάστασή στην οποία βρισκόμαστε.

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares