Σχέδιο Ευτυχίας

Ήρθε η ώρα να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη! Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ιδέες για να φτιάξουμε το δικό μας πλάνο ευτυχίας.

Να είσαι ο εαυτός σου. Κινητοποιήσου. Βάλε όρια ανάμεσα σε αυτά που σε κάνουν να νιώθεις χαρούμενος και σ’ αυτά που θεωρούν οι άλλοι για σένα ότι θα ήταν καλό να κάνεις. Στη συνέχεια, δραστηριοποιήσου στην κατεύθυνση των πραγμάτων που θα έκαναν εσένα να νιώσεις όμορφα. Μην αποπροσανατολίζεσαι.

Μην τα παίρνεις όλα τοις μετρητοίς. Φίλτραρε αυτά για τα οποία αξίζει να καταναλώσεις το χρόνο σου και τα υπόλοιπα κράτησέ τα εκτός. Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος καθώς κι η ψυχική μας υγεία. Αν, παρόλα αυτά, επιλέξεις να έρθεις σε αντιπαράθεση, τότε κάντο σωστά, δημιουργώντας υγιείς διενέξεις κι όχι ψυχοφθόρους τσακωμούς.

Κάντο τώρα. Η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσεις τις αλλαγές στη ζωή σου είναι τώρα. Η αναβλητικότητα είναι καταστροφική για την ευτυχία.

Μάθε να απολαμβάνεις. Το να χαρείς απλά, στιγμιαία και παροδικά για κάτι όμορφο που συνέβη δεν σημαίνει ότι το απολαμβάνεις κιόλας.

Στήριξε κι επένδυσε στις ανθρώπινες σχέσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι το σημαντικότερο συστατικό της ευτυχίας είναι οι υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις. Δώσε χρόνο στους σημαντικούς για σένα ανθρώπους και διεύρυνε τον κύκλο σου.

Βάλε στόχους. Η επίτευξη ενός πολύ σημαντικού για εμάς στόχου αποτελεί κίνητρογια την επιτυχία και συστατικό για έναν ευτυχισμένο άνθρωπο.

Βρες χρόνο για τον εαυτό σου/ ελεύθερο χρόνο. Αύξησε τον χρόνο που αφιερώνεις στον εαυτό σου κι αξιοποίησέ τον κάνοντας δραστηριότητες που σε ευχαριστούν. Φρόντισε να το επαναλαμβάνεις τακτικά.

Επένδυσε χρόνο και χρήμα σε αυτά που αξίζουν. Ένας καφές με ένα φίλο σου θα σου δώσει πολλά παραπάνω από τα χρήματα που θα σου στερήσει. Οι εποχές είναι δύσκολες αλλά σίγουρα λίγα ευρώ δεν έκαναν ποτέ κανέναν πιο πλούσιο και πιο ευτυχισμένο.

Δείξε ευγνωμοσύνη. Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε στους ανθρώπους κάποια καλή πράξη που έκαναν και μας βοήθησε. Έτσι, κάνουμε τους άλλους να νιώσουν όμορφα αλλά και τον εαυτό μας ότι δώσαμε χαρά σε κάποιον. Η χαρά μεταδίδεται!

Δημιούργησε θετικές σκέψεις και θετικούς διαλόγους. Αποφεύγοντας την αρνητικότητα και δημιουργώντας θετικό πλαίσιο στην καθημερινότητά μας, υιοθετούμε μια νέα στάση ζωής που οδηγεί στη βίωση θετικών εμπειριών. Με αυτόν τον τρόπο, βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας.

Μάθε να συμπονάς τον εαυτό σου και τους άλλους. Είναι πολύ βοηθητικό να μπαίνεις στη θέση του άλλου για να καταλάβεις πώς νιώθει και να δείχνεις κατανόηση, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να δίνεις χώρο και χρόνο για να βρεις πώς πραγματικά νιώθεις εσύ ο ίδιος και να αυτο – απενοχοποιηθείς.

Απόκτησε ενσυνειδητότητα (mindfulness). Το να αποκτήσει κανείς συνείδηση του πώς νιώθει, τι σκέφτεται, πώς βιώνει μια εμπειρία και πώς αυτό φαίνεται στο σώμα του, τού δίνει αυτομάτως τη δυνατότητα να καταλάβει πού εμφανίζει δυσκολία και να προσπαθήσει να το αλλάξει.

Και φυσικά, όλα τα παραπάνω απαιτούν εξάσκηση! Κι αυτό γιατί… «Αυτό που κάνεις κάθε μέρα έχει μεγαλύτερη αξία από αυτό που κάνεις κάθε τόσο».

Συγγραφή Άρθρου

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη - Ψυχολόγος

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc. Ειδίκευση στη Γνωστική – Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία. Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία – Παιδοψυχιατρική και στις Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους & Κατάθλιψης. Συνεδρίες ατομικές κι ομαδικές. Συνεδρίες μέσω Skype.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Αίσθημα άγχους χωρίς λόγο - Γιατί συμβαίνει και πώς να το αντιμετωπίσετε
Άγχος

Όταν τα χρήματα λιγοστεύουν, όταν οι σταδιοδρομίες μας κινδυνεύουν από απολύσεις ή οι αγαπημένοι μας άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες, οι περισσότεροι από εμάς, φυσιολογικά, αισθανόμαστε άγχος, φόβο και ανησυχία. Ωστόσο, γιατί μερικοί άνθρωποι αισθάνονται ανήσυχοι χωρίς κανένα προφανή λόγο και νιώθουν να συνθλίβονται από την πίεση που τους ασκούν οι αρνητικές σκέψεις ακόμα και όταν όλα πάνε καλά;

Τι είναι η Συναισθηματική Δύναμη και 5 σημάδια που δηλώνουν ότι την έχετε
Συναισθηματική Δύναμη

Η συναισθηματική δύναμη μπορεί να φαίνεται σαν ένας αφηρημένος όρος. Παρόλα αυτά, αποτελεί ένα ουσιαστικό μέρος της αντίδρασής μας σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά πολλοί από εμάς δεν γνωρίζουμε αν το έχουμε. Όταν αντιμετωπίζουμε δυσκολίες, μπορεί μερικές φορές να αισθανθούμε ότι δεν μπορούμε να το διαχειριστούμε. Ορισμένοι, νομίζουν ότι η συναισθηματική δύναμη συνδέεται με ένα υψηλό επίπεδο ελέγχου πάνω στα συναισθήματά μας.

Γιατί η αποφυγή δεν είναι λύση για το άγχος και πώς να το σταματήσετε
Άγχος και αποφυγή

Αν χρησιμοποιείτε την αποφυγή για να μειώσετε τα αισθήματα άγχους που νιώθετε, τότε ίσως ήρθε η ώρα να ξανασκεφτείτε την πρακτική αυτή.
Αυτός ο τύπος δράσης είναι πιθανό να επιδεινώσει το άγχος σας μακροπρόθεσμα.

Η προσωπικότητά μας καθορίζεται από τον τρόπο σκέψης μας;
Τρόπος σκέψης

Η διαδικασία της σκέψης περιλαμβάνει διάφορες γνωστικές λειτουργίες, οι οποίες πραγματοποιούνται κατά την επεξεργασία πληροφοριών που λαμβάνουμε από το περιβάλλον. Παραδείγματα γνωστικών λειτουργιών είναι η επίλυση προβλημάτων, η λήψη αποφάσεων και η δημιουργία νέων ιδεών. Καθημερινά, προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε τις δεξιότητες της σκέψης μας για να κατανοήσουμε τις εμπειρίες που ζούμε, να οργανώσουμε τις διάφορες πληροφορίες που εκλαμβάνουμε και να θέσουμε νέους στόχους για το μέλλον.

Πρώτα σε πωλήσεις βιβλία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares