Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία) - Αξιολόγηση και Αποκατάσταση

Θεματικές Ενότητες

Οι παρακάτω θεματικές ενότητες αποτελούν ξεχωριστές εκπαιδεύσεις ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να τις παρακολουθήσουν στο σύνολό τους ή μεμονωμένα.

Ενότητα: Αξιολόγηση (18-19/01)

Παρουσιάζεται ο τρόπος όπου πραγματοποιείται η αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. σε σχέση με το οικογενειακό και σχολικό ιστορικό του κάθε παιδιού ατομικά. Εξηγείται η ανάλυση και καταγραφή της παιδαγωγικής εκτίμησης σε σύμβαση και με τους φορείς στους οποίους απευθύνεται. Τέλος θα γίνει αναφορά στους ενήλικες με δυσλεξία.

Ενότητα: Ορθογραφία (01-02/02)

Εκτίθενται οι τρόποι παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εντοπίζονται πολύ συγκεκριμένα στο κομμάτι της ορθογραφίας (μαθησιακή δυσκολία στη γραπτή έκφραση).

Ενότητα: Ανάγνωση-κατανόηση (22-23/02)

Παρουσίαση των τρόπων υποστήριξης των παιδιών που συναντούν μαθησιακές δυσκολίες στο κομμάτι της ανάγνωσης και της κατανόησης (ειδική μαθησιακή της ανάγνωσης).

Ενότητα: Γραπτή έκφραση (14-15/03)

Παρουσιάζονται τρόποι παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γραπτή έκφραση, την οργάνωση, δόμηση και ανάπτυξη του γραπτού λόγου.

Ενότητα: Οπτικοποίηση (21/03)

Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μαθαίνουν πολύ πιο αποτελεσματικά με τη βοήθεια των εικόνων. Τι γίνεται όμως όταν οι εικόνες δεν παρέχονται ως απτά ερεθίσματα; Υπάρχει τρόπος να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να φτιάχνουν τις δικές τους νοερές αναπαραστάσεις και να συνθέτουν τις δικές τους εικόνες, τις οποίες φέρουν σε αφθονία μέσα τους. Ότι σκέφτονται ή λένε τα παιδιά είναι γεμάτο με εικονοποιήσεις, η φαντασία τους κατοικείται νομίμως από εικόνες. Μέσω της οπτικοποίησης, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μαθαίνουν να φτιάχνουν τις δικές τους εσωτερικευμένες εικόνες, οι οποίες θα αποβούν μια ουσιαστική βοήθεια τόσο στα κείμενα που καλούνται να διαβάσουν (ανάγνωση), όσο και σε εκείνα που χρειάζεται να κατανοήσουν (κατανόηση).

Ενότητα: Παρέμβαση στο Γυμνάσιο (22/03)

Παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο βάση του οποίου υπαγορεύεται η συνέχιση παρέμβασης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στις τάξεις του γυμνασίου. Επιπλέον, προτείνονται τρόποι με τους οποίους μπορεί αυτή να επιτευχθεί χωρίς να επιτείνεται το ήδη βεβαρυμμένο σχολικό πρόγραμμα των εφήβων μαθητών.

Ενότητα: Ξένες γλώσσες (04/04)

Τεκμηριώνονται θεωρητικά οι λόγοι για τους οποίους η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, όπως τα Αγγλικά, αποτελεί μια επίπονη διαδικασία για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη μητρική τους γλώσσα. Επιπλέον, προτείνονται διαδραστικές μέθοδοι για να διευκολυνθεί η εκμάθηση αυτή. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν πρακτικά πως, χρησιμοποιώντας τις άνω τεχνικές, διευκολύνουν την εκμάθηση των Αγγλικών σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Ενότητα: Μαθηματικά (05/04)

Αναλύεται η εξέλιξη της Μαθηματικής Σκέψης και για ποιους λόγους αυτή αποτελεί μια συχνά στενάχωρη συνθήκη για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, παρουσιάζονται αποτελεσματικές μέθοδοι, προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και η εφαρμογή της σε πρακτικό επίπεδο (προμαθηματικές έννοιες, μηχανισμοί πράξεων, επίλυση προβλημάτων).

Ενότητα: Πρώτη Ανάγνωση (16/05)

Γίνεται εκτενής παρουσίαση των τρόπων προσέγγισης του πολύπλοκου μηχανισμού της πρώτης ανάγνωσης. Αφορά τόσο τα παιδιά που ανήκουν στον τυπικό πληθυσμό, δηλαδή έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όσο και τα παιδιά που έχουν γενικές δυσκολίες (καθυστέρηση, αυτισμό, σύνδρομα).

Ενότητα: Κατασκευή Υλικού και τρόποι χρήσης (17/05)

Διδάσκονται οι τρόποι που θα συγκεντρωθεί, κατασκευαστεί και χρησιμοποιηθεί παιδαγωγικό υλικό (χαρτί, χαρτόνι, πλαστελίνη, δημιουργία καρτελών, κουτιών, φακέλων, παιχνιδιών) ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών που πρόκειται να διδαχθούν. Οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να κατασκευάσουν το δικό τους υλικό ανταποκρινόμενοι σε συγκεκριμένα case studies.

Η προσέγγιση του προγράμματος δεν είναι θεωρητική αλλά αφορά την εφαρμογή και ορθή χρήση των τεχνικών παρέμβασης.

Πληροφορίες για το πρόγραμμα

Απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς και όλους τους ειδικούς που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 18-19/01, 01-02/02, 22-23/02, 14-15/03, 21-22/03, 04-05/04, 16-17/05 2020
Ώρες διεξαγωγής: Σάββατο, Κυριακή: 10:00-15:00
Διάρκεια: 70 ώρες
Χώρος διεξαγωγής: Αίθουσα Εκπαιδεύσεων ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ (Λεωφ. Ηρακλείου 353, 4ος όροφος, Ν. Ηράκλειο Αττικής)

Κόστος συμμετοχής για όλο το Πρόγραμμα

Για εγγραφές έως 07/01: 480€
Για εγγραφές έως 08/01: 580€

Κόστος συμμετοχής για κάθε ενότητα: 80€

Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.

Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.

Ολοκληρώνοντας την εκπαίδευση, οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν το υλικό των εισηγήσεων σε CD, καθώς και βεβαίωση παρακολούθησης.

Για εγγραφές, παρακαλούμε όπως συμπληρώσετε την αίτηση εγγραφής και το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ θα σας αποστείλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 698 8080383.

Συνοπτικές Πληροφορίες

Έναρξη 18-01-2020 10:00 am
Ημ. Λήξης 17-05-2020 3:00 pm
Θέσεις Ν/Α
Κόστος 480€ - 580€
Τόπος διεξαγωγής ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. ( Αθήνα)

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Location Map

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :