Είναι αναμφισβήτητο ότι η ποιότητα των σχέσεων των αδελφών κατά την παιδική ηλικία είναι καθοριστικός παράγοντας για την ατομική ψυχοκοινωνική προσαρμογή κατά την ενήλικη ζωή, αφού, ακόμα και οι διαμάχες μεταξύ τών αδελφών, προσφέρουν εμπειρίες που προάγουν την ανάπτυξη τής συναισθηματικής κατανόησης και του αυτοελέγχου τού ατόμου.

Η αυτοεκτίμηση αναφέρεται στο πώς νιώθουμε σε σχέση με όλα όσα γνωρίζουμε και πιστεύουμε για τον εαυτό μας, πόσο ικανοί και άξιοι θεωρούμε πως είμαστε. Στα παιδιά, που βρίσκονται σε μια συνεχή και γρήγορη διαδικασία μάθησης, ανάπτυξης δεξιοτήτων, διαμόρφωσης προσωπικότητας και δημιουργίας σχέσεων, η χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι σημαντικό εμπόδιο.

Οι ψυχικές διαταραχές είναι διαταραχές που μπορούν να επιδράσουν στην διάθεση, τις σκέψεις και την συμπεριφορά ενός ατόμου. Οι σοβαρές ψυχικές παθήσεις συμπεριλαμβάνουν μια σειρά ασθενειών όπως η σχιζοφρένεια, η διπολική διαταραχή, οι διαταραχές πανικού, η ιδεο-ψυχαναγκαστική διαταραχή ή η μείζονα καταθλιπτική διαταραχή.

Οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής (ΔΠΤ), αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στον Διεθνή Διαγνωστικό Οδηγό της Αμερικανικής Εταιρίας Ψυχολόγων (APA, DiagnosticandStatisticalManual (DSMV), 2013).

Είναι κοινά αποδεκτό, «κλισέ» θα έλεγα, ότι οι σχέσεις είναι δύσκολες στην εποχή μας και ότι είναι τυχερός ή τυχερή αυτός που θα «πέσει» σε καλό σύντροφο. Το αν θα έχουμε, όμως, μία καλή ή κακή σχέση δεν είναι θέμα τύχης! Είναι αποτέλεσμα προσπάθειας και από τις δύο πλευρές για τη σχέση, αλλά πρωτίστως παίζει ρόλο η σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας και κατά πόσο τον γνωρίζουμε και τον αποδεχόμαστε.

Από τότε που γεννήθηκε το νέο μωρό, η κόρη σας αισθάνεται ότι όλα γύρω της αλλάζουν, ότι ένας μικρός εισβολέας κλέβει όλη την προσοχή και την αγάπη σας και αρνείται πεισματικά να συνεργαστεί σε οτιδήποτε. Αρνείται να φάει και να μαζέψει τα παιχνίδια της. Την ώρα που εσείς ταΐζετε το μωρό αρχίζει να κλαίει γοερά απαιτώντας να της δώσετε σημασία.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μαθησιακών Δυσκολιών, ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ετερογενή ομάδα διαταραχών που εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην απόκτηση και χρήση της ακρόασης, της ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής, της λογική σκέψης, ή της μαθηματικής ικανότητας (National Joint Committee on Learning Disabilities, 1990).

…θέλω να παρουσιάσω δύο ιδέες:
(1) Θέλω να διατυπώσω ποιός πιστεύω ότι είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που παρεμποδίζει την επικοινωνία και έπειτα (2) θα ήθελα να παρουσιάσω ποιός από την εμπειρία μας έχει αποδειχθεί ότι είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος βελτίωσης ή διευκόλυνσης της επικοινωνίας.

Αν θέλουμε να επικοινωνήσουμε με το παιδί είναι προτιμότερο να μπούμε εμείς στον δικό του κόσμο και όχι εκείνο στον δικό μας! Ο παιδικός κόσμος είναι μαγικός, φανταστικός και οι κανόνες δεν έχουν καμία θέση σε αυτόν. Έτσι, το παιδί δε βλέπει τη συμπεριφορά του ως πρόβλημα.

Η ψυχογενής ή νευρογενής ανορεξία είναι ένα σύνδρομο στο οποίο το άτομο με τη θέλησή του περιορίζει την πρόσληψη τροφής καθώς φοβάται έντονα μήπως γίνει παχύσαρκο. Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η άρνησή του να διατηρήσει ένα ελάχιστο φυσιολογικό βάρος, ο έντονος φόβος του μήπως παχύνει, η σημαντική απώλεια βάρους και η αμηνόρροια στις γυναίκες.

Τα παρακάτω είναι 10 προτάσεις για να βελτιώσετε τη σχέση σας.
Με βάση τις έρευνες για τα ευτυχισμένα ζευγάρια, θα ήταν καλό να τα έχετε κατά νου σαν γενικούς «στόχους», ώστε να νιώθετε καλύτερα μαζί, να αυξηθεί η οικειότητα και να αποκτήσετε πιο ουσιαστική επικοινωνία.

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα