Άρθρα του Ειδικού Συνεργάτη

Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου Ψυχολόγος
Ψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας όρος που τα τελευταία χρόνια ακούγεται όλο και πιο πολύ στις σχολικές αίθουσες και προβληματίζει γονείς και μαθητές. Δεν είναι όμως εύκολα αποδεκτός ακόμη κι αν πρόκειται για κάποια ελαφριά μορφή του.
Πάντα συναντούσαμε μαθητές που αντιμετώπιζαν δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης. 

Ένας από τους πλέον έγκυρους ορισμούς για τις Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αυτός της National Joint Committee of Learning Difficulties (1988): Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι μια μεγάλη ομάδα πολύμορφων δυσκολιών οι οποίες αναφέρονται στη λειτουργία και την εκμάθηση της ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής, της κατανόησης καθώς και των μαθηματικών εννοιών.

Η χρήση εικόνων ( οπτικοποίηση ) με σκοπό την κατανόηση της καθημερινής ζωής, αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο εκπαίδευσης των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα.Το πλούσιο οπτικό υλικό ( κάρτες με εικόνες ), τα υποστηρίζει να κατανοήσουν, να οργανώσουν και να μάθουν  τις λειτουργίες της καθημερινότητάς τους.

Τα φώτα και η  λάμψη των γιορτών κάνουν τα περισσότερα παιδιά την περίοδο αυτή, να μη θέλουν με τίποτα να διαβάζουν παρά μόνο να παίζουν. Μπορούμε να παίξουμε και να μεταμορφώσουμε μαγικά τρία γιορτινά έθιμα των Χριστουγέννων, σε ενισχυτικά μέσα εκμάθησης των αγγλικών για παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, διάσπαση προσοχής.

Την περίοδο του Πάσχα είτε θα ταξιδέψουμε για να πάμε στο χωριό μας ή σε κάποιο ξενοδοχείο ώστε να περάσουμε όμορφες σύντομες διακοπές, είτε λόγω των γιορτών και της εποχής θα κάνουμε πολλές βόλτες.

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα