Η χρήση εικόνων ( οπτικοποίηση ) με σκοπό την κατανόηση της καθημερινής ζωής, αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο εκπαίδευσης των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα.Το πλούσιο οπτικό υλικό ( κάρτες με εικόνες ), τα υποστηρίζει να κατανοήσουν, να οργανώσουν και να μάθουν  τις λειτουργίες της καθημερινότητάς τους.

 

Γενικότερα, στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών προγραμμάτων αγγλικών, οι εικόνες χρησιμοποιούνται για να ενεργοποιήσουν σημαντικές δεξιότητες των παιδιών, όπως η μνήμη  και  η κριτική σκέψη. Άλλωστε, ειδικά τα δυσλεκτικά άτομα σκέφτονται, κατανοούν και θυμούνται πρωταρχικά με εικόνες. Αυτή η διαδικασία είναι αυθόρμητη και γίνεται υποσυνείδητα. Οι νοερές εικόνες, δηλαδή η μετάφραση των αφηρημένων εννοιών καθώς και των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού σε σύντομες οπτικές πληροφορίες ( π.χ. σχεδιαγράμματα ), είναι η γέφυρα μέσω της οποίας τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες οδηγούνται στη γνώση.

Έτσι λοιπόν εικόνες προσώπων, ζώων, αντικειμένων, συμβόλων μπορούν:

να ανακατευτούν  και να δημιουργήσουν  την πιο αστεία, ή την πιο φανταστική, ή την πιο ανατρεπτική ιστορία γραπτά ή προφορικά να γίνουν ερεθίσματα για ένα  διασκεδαστικά εκπαιδευτικό παιχνίδι παντομίμας , να γίνουν ένα παιχνίδι μνήμης, να γίνουν η επιβράβευση της ημέρας, στο τέλος μίας μαθησιακής συνεδρίας.

Οι  εικόνες μπορούν να αποτελέσουν έναν  εξαιρετικό σύμμαχο στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επιπλέον , τα ίδια τα παιδιά μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο κατακτούν αποτελεσματικά τη νέα γνώση.

Συγγραφή Άρθρου

Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου
Ψυχολόγος
Επιστημονική υπεύθυνη: Specialenglish.gr
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα
Asperger σύνδρομο

Τα τελευταία χρόνια αρκετοί γονείς παρατηρούν μια "παραδοξότητα"...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μπορούμε να παίξουμε αγγλικά στις γιορτές;
αγγλικά στις γιορτές

Τα φώτα και η  λάμψη των γιορτών κάνουν τα περισσότερα παιδιά την περίοδο αυτή, να μη θέλουν με τίποτα να διαβάζουν παρά μόνο να παίζουν. Μπορούμε να παίξουμε και να μεταμορφώσουμε μαγικά τρία γιορτινά έθιμα των Χριστουγέννων, σε ενισχυτικά μέσα εκμάθησης των αγγλικών για παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, διάσπαση προσοχής.

Καλή σχολική χρονιά από την αρχή...

Για να έχουμε όμως ένα καλό ξεκίνημα και επειδή όπως λένε η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, ιδιαίτερα όσο αφορά τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στα ελληνικά μαθήματα ή και στα αγγλικά, θέλουν μια πιο ευαισθητοποιημένη προσέγγιση και προετοιμασία για το σχολικό πλαίσιο, με υπομονή και κατανόηση από τους γονείς, τουλάχιστον για τις πρώτες εβδομάδες της χρονιάς.

Παιχνίδια για αγγλικά στο αυτοκίνητο

Την περίοδο του Πάσχα είτε θα ταξιδέψουμε για να πάμε στο χωριό μας ή σε κάποιο ξενοδοχείο ώστε να περάσουμε όμορφες σύντομες διακοπές, είτε λόγω των γιορτών και της εποχής θα κάνουμε πολλές βόλτες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα περάσουμε πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, γιατί λοιπόν να μη τις αξιοποιήσουμε με παιχνίδια στην αγγλική γλώσσα για εξάσκηση αλλά και να περάσουμε ευχάριστα αυτές τις ώρες με τα παιδιά μας.

Γιορτινή Παιχνιδομάθηση

Υπάρχουν δύο διαφορετικά «μοντέλα» μαμάδων των γιορτών. Από τη μια πλευρά οι πιο παραδοσιακές μαμάδες που πιστεύουν ότι οι διακοπές των γιορτών αποτελούν μια θαυμάσια ευκαιρία για επανάληψη και μάθηση, ώστε ο νέος χρόνος να φέρει στα παιδιά τους πολλή γνώση.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :