Ακρόαση άρθρου......

Η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία προσφέρει για τους επόμενους τρεις μήνες δωρεάν ψυχιατρική κάλυψη για θέματα που αφορούν την επιδημία του κορονοϊού και τις ψυχιατρικές επιπλοκές της, με τη χρήση του λογισμικού τηλεϊατρικής της Melapus, της αναγνωρισμένης πλατφόρμας τηλεψυχιατρικής στην Ευρώπη.

Πρώτες βοήθειες μέσω πλατφόρμας τηλεψυχριατρικής 

Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με πολύ απλή λογική ώστε να χρησιμοποιηθεί από τον οποιονδήποτε με ένα "κλικ". Η online (διαδικτυακή) συνεδρία με την ειδική εφαρμογή βιντεοκλήσης της Melapus δεν χρειάζεται εγκατάσταση επιπλέον προγράμματος για τη συνεδρία. Αρκεί ένα laptop και μια σύνδεση στο ιντερνετ.

«Από τη στιγμή που έκλεισαν τα πάντα, έπρεπε να κάνουμε κάτι για να στηρίξουμε τον κόσμο», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, Δημήτρης Πλουμπίδης.

Μέσα σε μόλις τρεις μέρες, είκοσι ψυχίατροι, μέλη της Εταιρείας, δήλωσαν εθελοντές σε αυτήν την προσπάθεια. «Όπως το 1999, όταν με τον σεισμό καταστράφηκε το ψυχιατρικό νοσοκομείο της Αττικής και προχώρησε ο απο-ιδρυματισμός, έτσι και σήμερα αναγκαζόμαστε να αναπτύξουμε ηλεκτρονικές πλατφόρμες ώστε να μη μείνει ο κόσμος χωρίς βοήθεια», σημειώνει ο κ. Πλουμπίδης.

«Σε μια τόσο ευαίσθητη κατηγορία ανθρώπων, η προσωπική επαφή, ένα βλέμμα, μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό, το οποίο είναι βέβαιο ότι είναι σχεδόν αδύνατο μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Οι συνθήκες όμως είναι ιδιαίτερες και οι ηλεκτρονικές συνεδρίες "δρουν σαν πρώτες βοήθειες"», εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΨΕ, ώστε οι άνθρωποι που έχουν άμεση ανάγκη να πάρουν τις βασικές οδηγίες.

«Δεν πρέπει να σταματήσει η παρακολούθηση των ανθρώπων. Αυτό θα μας βοηθήσει ώστε να βλέπουμε από κοντά λίγους-λίγους για να τηρούνται και τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας». Η μέθοδος της τηλεψυχιατρικής από την Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία, ξεκίνησε χτες και ήδη έχει τύχει πολύ καλής υποδοχής.

Σε μια δύσκολη περίοδο, η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία και ο Κλάδος Πληροφορικής και Καινοτομίας δημιουργούν νέα δεδομένα στην υγεία με στόχο να συνδράμουν στους συνανθρώπους μας που τόσο πολύ δοκιμάζονται. Στη συνέχεια θα προτείνουμε και άλλες δράσεις αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας.

Γραμμές συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης για τον κορωναϊό

Οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με την Α' Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο, με διευθυντή τον καθηγητή Λάμπη Παπαγεωργίου, πήραν την πρωτοβουλία για την οργάνωση και τη λειτουργία μιας τηλεφωνικής Γραμμής Βοήθειας, συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης, καθώς και ανοικτών Γραμμών Βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης (Skype) με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων όσων νιώθουν ψυχολογικά αβοήθητοι εν μέσω της νέας καθημερινής πραγματικότητας λόγω του κορονοϊού.

Τόσο η τηλεφωνική γραμμή βοήθειας όσο και οι ανοικτές Γραμμές Βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης (Skype) αποσκοπούν στο να προσφέρουν ένα «παράθυρο» διαλόγου, συμβουλών και ελπίδας, δίνοντας τη δυνατότητα σε άτομα που αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα, όπως παθολογικό άγχος, παθολογικό φόβο ή πανικό, να μιλήσουν γι' αυτά και να στηριχθούν. Στα αιτήματα ψυχολογικής βοήθειας απαντούν ψυχίατροι και ψυχολόγοι από το επιστημονικό διδακτικό προσωπικό και τους συνεργάτες της Α' Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής.

Ώρες λειτουργίας γραμμών ψυχολογικής υποστήριξης

Ζητήματα Ηθικής και Δεοντολογίας στην Άσκηση της Ψυχοθεραπείας
Κύκλος Σεμιναρίων για Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας | Γενική είσοδος: 35 ευρώ

Θεματικές Ενότητες: Διπλές σχέσεις θεραπευτή – θεραπευόμενου | Ψυχική ανθεκτικότητα του θεραπευτή | Υπέρβαση – παραβίαση ορίων στην ψυχοθεραπευτική σχέση | Ειδικές προκλήσεις στην ψυχοθεραπεία | Ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας | Διαχείριση εξω-θεραπευτικών πληροφοριών | Διατήρηση και άρση του απορρήτου

Τηλεφωνική γραμμή βοήθειας

  • Δευτέρα έως Παρασκευή στο τηλέφωνο 210 7297 957 από 10.00 π.μ έως 04.00 μ.μ (μπορεί να επεκταθεί ανάλογα με τις ανάγκες)
  • Σάββατο και Κυριακή στο τηλέφωνο 210 7289 240 από 10.00 π.μ έως 04.00 μ.μ

Την τηλεφωνική γραμμή βοήθειας συντονίζουν η καθηγήτρια Ψυχιατρικής και υπεύθυνη του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Μαρίνα Οικονόμου και ο καθηγητής Ψυχιατρικής και Υπεύθυνος του Κέντρου Ψυχοθεραπειών Γιάννης Ζέρβας.

Γραμμές Βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης

Οι παρακάτω Γραμμές Βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης λειτουργούν καθημερινά στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο από 9 π.μ. έως 7 μ.μ. Ειδικότερα μπορεί κανείς να καλέσει μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό του στο Skype τις παρακάτω Γραμμές Βοήθειας.

  • Γραμμή Βοήθειας 1: Aiginitio1 (Skype account)
  • Γραμμή Βοήθειας 2: Aiginitio2 (Skype account)
  • Γραμμή Βοήθειας 3: Aiginitio3 (Skype account)
  • Γραμμή Βοήθειας 4: Aiginitio4 (Skype account)
  • Γραμμή Βοήθειας 5: Aiginitio5 (Skype account)

Τις γραμμές βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης συντονίζουν ο επιστημονικός συνεργάτης της Κλινικής ψυχίατρος δρ. Κων/νος Κοντοάγγελος και η επιστημονική συνεργάτιδα ψυχολόγος δρ. Θεοδώρα Σκαλή.

Τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης του Δήμου Νεάπολης-Συκεών

Τι να ΜΗΝ περιμένω από την ψυχοθεραπεία μου;
3ωρο Online βιωματικό εργαστήριο του PSYCHOLOGY.GR

Θεματικές Ενότητες: Τι είναι για μένα η ψυχοθεραπεία, τι περιμένω από αυτήν τη διαδικασία; | Τι περιμένω από τον ψυχοθεραπευτή μου; | Ποια είναι τα όριά της ψυχοθεραπείας; | Πώς αντιλαμβάνομαι αν με ωφελεί ή αν τη χρησιμοποιώ ως άλλοθι για να μένω στην ουσία στάσιμος;

Σε λειτουργία, άμεσα, θέτει τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης ο Δήμος Νεάπολης-Συκεών για άτομα που έχουν αγχωθεί ή νιώθουν απόγνωση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και των επιπτώσεων που έχει στη ζωή του.

Οι πέντε ψυχολόγοι των συμβουλευτικών σταθμών του δήμου θα παρέχουν καθημερινά 10πμ-2μμ υποστήριξη, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της εποχής. "Στόχος μας είναι να στρέψουμε την προσοχή των ανθρώπων σε δημιουργικές δραστηριότητες", εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η προϊσταμένη κοινωνικής πολιτικής του δήμου, ψυχολόγος Μάρω Βασσάρα.

"Σκοπός μας είναι να παροτρύνουμε τον κόσμο αφενός να μην αναλώνεται όλη τη μέρα σε κάθε είδους πληροφορία για το θέμα, αφετέρου να βάλει στην καθημερινότητά του θετικές δραστηριότητες. Να έρχονται μέσω της τεχνολογίας σε επαφή με τους κοντινούς τους ανθρώπους, αλλά και με τους γείτονες από τα μπαλκόνια", σημειώνει η κ. Βασσάρα.

Η προϊσταμένη κοινωνικής πολιτικής του δήμου Νεάπολης- Συκεών προσθέτει ότι με την επικοινωνία αυτή, οι ψυχολόγοι του δήμου θα επιδιώξουν να μεταδώσουν στους δημότες ότι η κατάσταση είναι προσωρινή, ότι πρέπει να λαμβάνουν τα μέτρα προφύλαξης, αλλά και να μην ακούν όλη τη μέρα ειδήσεις, καθώς, όπως λέει, πολύ συχνά στις ειδήσεις υπερθεματίζουν ό,τι αρνητικό. "Υπομονή, κουράγιο και θάρρος", είναι το βασικό μήνυμα που θα επιχειρήσουν να στείλουν μέσω των τηλεφωνικών γραμμών υποστήριξης, επισημαίνει η κ. Βασσάρα.

Οι τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης του δήμου Νεάπολης - Συκέων είναι οι: 2313329525, 2313313151 και 2313502226.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Επιμέλεια & μετάφραση άρθρων, Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr