Πολλές φορές οι ενήλικες παρατηρούν κάποιες μικρές αλλαγές στη φυσιολογία του σώματος ( βήχα, αρρυθμίες, πόνο, πρήξιμο) η μια απλή ελιά, μερικές φορές αυτά τα συμπτώματα οδηγούν στην εντύπωση ότι κάτι συμβαίνει με το σώμα. Όταν αυτά τα συμπτώματα δεν χειροτερεύουν με το πέρασμα του χρόνου οι περισσότεροι άνθρωποι τα αγνοούν και δέχονται την άποψη του γιατρού ότι είναι ασήμαντα.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από Υποχονδρίαση , αντιλαμβάνονται αυτά τα συμπτώματα ως απόδειξη μιας πολύ σοβαρής ασθένειας. Αυτός ο φόβος επιμένει παρόλο που έχουν ιατρικές αποδείξεις για το αντίθετο, και ο Γιατρός τους έχει καθησυχάσει.. Κλασικά παραδείγματα αποτελούν ο φόβος εμφράγματος ( που δημιουργεί πόνους στο στήθος) η ο φόβος του καρκίνου( που δημιουργεί καλοήθεις όγκους) . Αυτοί οι ασθενείς δεν είναι ψυχωτικοί και μπορούν να συμφωνήσουν ότι τα συμπτώματα τους μπορούν να έχουν συναισθηματική βάση, αλλά σύντομα θα επιστρέψουν πίσω στην έμμονη τους.

Η διάγνωση της Υποχονδρίασης, υπάρχει εδώ και αιώνες και η εμφάνιση της είναι αρκετά συχνή στη ηλικία μεταξύ 20-30 ετών. Για να έχει κλινική σημασία τα συμπτώματα πρέπει να διαρκούν πάνω από 6 μήνες και πάνω, και να έχει αποδειχτεί ότι δεν υπάρχει κάποια άλλη διαταραχή που να εξηγεί καλύτερα τα συμπτώματα.

Συγγραφή Άρθρου

Παρασκευή Πάλμου
M.Sc Clinical Psychology
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εννεάγραμμα : Ανακαλύψτε τον τύπο της προσωπικότητας σας κάνοντας ένα ταξίδι στον εαυτό και στους άλλους.

enneagrammaΤο Εννεάγραμμα είναι ένα γεωμετρικό σύμβολο που αναλύει την ανθρώπινη προσωπικότητα σε 9 διαφορετικούς τύπους και τις υποκατηγορίες τους, εμπεριέχοντας ένα μεγάλο φάσμα από διαβαθμίσεις για τη μοναδικότητα του κάθε τύπου.

Αποτελεί, επίσης, ένα σύμβολο που χαρτογραφεί την πορεία της ανάπτυξης του ανθρώπινου ψυχισμού από τη γέννηση του παιδιού μέχρι τη διαμόρφωσή του στον συγκεκριμένο τύπο προσωπικότητας.

Ευθανασία, Xanax και Κατάθλιψη
Ευθανασία, Κατάθλιψη

Σύμφωνα µε τις στατιστικές των φιλοζωικών οργανώσεων, κάθε χρόνο εγκαταλείπονται περίπου 80.000 ζώα στη χώρα μας. Κάποια από αυτά θα τα δούμε νεκρά στην άκρη ενός δρόμου και το θέαμα δεν θα μας προξενήσει έκπληξη διότι πρόκειται για κάτι σύνηθες, μια εικόνα που την βλέπουμε χρόνια και έχουμε όλοι απευαισθητοποιηθεί.

Η ανάλυση των ονείρων στη θεραπεία Gestalt

Γίνε το όνειρο σου! Δώσε του μορφή!
Προσκαλεί τον θεραπευόμενο ο θεραπευτής της Gestalt. Η Φροϋδική θεωρία εισήγαγε την έννοια του υποσυνείδητου και μας έδωσε την πληροφορία ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου το υποσυνείδητο σκέπτεται με σύμβολα.

H Θεραπεία Gestalt: Το Εδώ και το Τώρα
Θεραπεία Gestalt

Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων που παρακολούθησα στην εκπαίδευση μου στη θεραπεία Gestalt, δεχόμουν πολύ συχνά την ίδια ερώτηση από φίλους αλλά και από συναδέλφους: Τι είναι η Gestalt;. Θα κάνω λοιπόν μια προσπάθεια να δώσω κάποιες περιγραφές και όχι μια ερμηνεία διότι η Gestalt ως προσέγγιση αντιμετωπίζει τις ερμηνείες ως φαντασιώσεις που πολλές φορές είναι δυσλειτουργικές για την επικοινωνία.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :