Πολλές φορές οι ενήλικες παρατηρούν κάποιες μικρές αλλαγές στη φυσιολογία του σώματος ( βήχα, αρρυθμίες, πόνο, πρήξιμο) η μια απλή ελιά, μερικές φορές αυτά τα συμπτώματα οδηγούν στην εντύπωση ότι κάτι συμβαίνει με το σώμα. Όταν αυτά τα συμπτώματα δεν χειροτερεύουν με το πέρασμα του χρόνου οι περισσότεροι άνθρωποι τα αγνοούν και δέχονται την άποψη του γιατρού ότι είναι ασήμαντα.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από Υποχονδρίαση , αντιλαμβάνονται αυτά τα συμπτώματα ως απόδειξη μιας πολύ σοβαρής ασθένειας. Αυτός ο φόβος επιμένει παρόλο που έχουν ιατρικές αποδείξεις για το αντίθετο, και ο Γιατρός τους έχει καθησυχάσει.. Κλασικά παραδείγματα αποτελούν ο φόβος εμφράγματος ( που δημιουργεί πόνους στο στήθος) η ο φόβος του καρκίνου( που δημιουργεί καλοήθεις όγκους) . Αυτοί οι ασθενείς δεν είναι ψυχωτικοί και μπορούν να συμφωνήσουν ότι τα συμπτώματα τους μπορούν να έχουν συναισθηματική βάση, αλλά σύντομα θα επιστρέψουν πίσω στην έμμονη τους.

Η διάγνωση της Υποχονδρίασης, υπάρχει εδώ και αιώνες και η εμφάνιση της είναι αρκετά συχνή στη ηλικία μεταξύ 20-30 ετών. Για να έχει κλινική σημασία τα συμπτώματα πρέπει να διαρκούν πάνω από 6 μήνες και πάνω, και να έχει αποδειχτεί ότι δεν υπάρχει κάποια άλλη διαταραχή που να εξηγεί καλύτερα τα συμπτώματα.

Συγγραφή Άρθρου

Παρασκευή Πάλμου
M.Sc Clinical Psychology
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

google news iconΗ Πύλη Ψυχολογίας είναι εγκεκριμένος εκδότης (Publisher) στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση στην αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα ψυχικής υγείας: Πύλη Ψυχολογίας - Google News

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ

Άγχος - Φοβίες: Βασικά Άρθρα

Εξειδικευμένοι Συνεργάτες