Ξέσπασμα Θυμού

Στους περισσότερους από εμάς μπορεί να υπήρξε κάποια στιγμή στη ζωή μας που αισθανθήκαμε να βγαίνουμε εκτός εαυτού και να μην μπορούμε να ελέγξουμε το θυμό μας. Τι συμβαίνει όμως εάν αυτό είναι κάτι που υπάρχει μέσα στην καθημερινότητα μας;

Πολλές φορές ένας άνθρωπος ο οποίος έχει συχνά εκρήξεις θυμού μπορεί να νοιώθει ότι δεν είναι ελεγχόμενο. Σαν ένα ξέσπασμα που πρέπει να γίνει για να ηρεμήσει.

Οι αιτίες που μπορεί να το πυροδοτήσουν μπορεί να είναι σημαντικές, μπορεί και ασήμαντες. Ένα είναι σίγουρο, ούτε το άτομο που έχει το ξέσπασμα, ούτε οι γύρω του, είναι καλά σε μία τέτοια κατάσταση.

Ο θυμός μπορεί να εκφραστεί είτε προς τον εαυτό μας είτε προς κάποιο άλλο άτομο. 

Το ερώτημα είναι πώς μπορώ να διαχειριστώ το θυμό μου εάν τον νοιώθω ότι είναι έντονος και ανεξέλεγκτος;

Χρειάζεται να τον αποδεχθούμε και να δούμε ποιές βαθύτερες ανάγκες μπορεί να καλύπτει. Δεν χρειάζεται να επικρίνουμε τον εαυτό μας εκείνη τη στιγμή που το νοιώθει. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να αποδυναμωθεί.

Ενέργειες διαχείρισης θυμού

Να κάνουμε μία αυτοπαρατήρηση στις συνθήκες που πυροδοτείται ο θυμός, ποιές σκέψεις μπορεί να τον ενεργοποιήσουν.

Να εντοπίσουμε τα προειδοποιητικά σημάδια πριν γίνει κάποιο ξέσπασμα.

Σίγουρα μια ισορροπημένη διατροφή, η φυσική άσκηση και ένας καλός ύπνος θα ήταν βοηθητικά στο να αυξάνουν το αίσθημα της ηρεμίας μέσα μας.

Σε πολλούς ανθρώπους είναι βοηθητικό μέσα από εναλλακτικούς τρόπους όπως το γράψιμο, τη ζωγραφική, τη μουσική να εκφράσουν πράγματα και να μειώσουν την ένταση που νοιώθουν μέσα τους.

Η απόσπαση της προσοχής μας σε κάτι που θα μπορούσε να μας ηρεμήσει όταν νοιώθουμε συναισθηματική φόρτιση, κάποιες τεχνικές χαλάρωσης ή το να δημιουργήσουμε μέσω της φαντασίας μας κάποια χαλαρωτική, για εμάς, εικόνα μπορεί να είναι εξίσου βοηθητικό.

Τα ξεσπάσματα θυμού μπορεί να πληγώνουν τους δικούς μας ανθρώπους και εμάς να μας δημιουργούν ενοχές. Οπότε είναι καλό εάν νοιώθουμε ότι είναι μη ελεγχόμενο να ζητήσουμε και τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας.

Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που υπάρχει σε όλους τους ανθρώπους από τότε που γεννιόμαστε. Χρειάζεται όμως να το εκφράζουμε και να το διαχειριζόμαστε σωστά αλλιώς μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές σε εμάς τους ίδιους που το βιώνουμε αλλά και στους ανθρώπους που είναι κοντά μας και το δέχονται.

Δεν είναι ο θυμός που καταστρέφει αλλά οι πράξεις και οι συνέπειες που προέρχονται από αυτόν...

Συγγραφή Άρθρου

Βουλτσίδου Κατερίνα - Ψυχοθεραπευτής

Βουλτσίδου Κατερίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος με εξειδίκευση και πιστοποίηση στην Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία. 
Αντιμετώπιση διαταραχώς όπως:  αγχώδεις διαταραχές, κρίσεις πανικού, διαταραχές ύπνου, φοβίες, ψυχαναγκασμοί, κατάθλιψη, ανορεξία, βουλιμία.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εργασιακό bullying
Εργασιακό bullying

Ίσως να το έχουμε συναντήσει στη ζωή μας ή να έχουμε κάποιο γνωστό μας που έχει νιώσει να του προκαλεί η δουλειά του έντονη δυσφορία και να νιώθει άγχος και πίεση όταν είναι εκεί. Η καθημερινότητα στο χώρο εργασίας μπορεί να γίνεται πολύ δύσκολη έως και αφόρητη. Ενδεχομένως να περιλαμβάνει μια κακή σχέση με τους συναδέλφους, με τον προϊστάμενο.

Η ανάγκη μου για αποδοχή από τους άλλους...
ανάγκη αποδοχής

Θα με αποδεχτούν; Εάν τους φανώ περίεργος; Πώς αλήθεια με βλέπουν; Τι σκέφτονται οι άλλοι για μένα; Μήπως έχω κάνει κάτι και δεν μου απαντάει στο τηλέφωνο; Εάν του αρνηθώ αυτό που μου ζήτησε μήπως επηρεαστεί η σχέση μου μαζί του; Εάν του πω τι με πειράζει μήπως θυμώσει και δε μου ξαναμιλήσει;

Όταν η επανάληψη γίνει ψυχαναγκασμός
ψυχαναγκασμός

Όταν οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις μας γίνονται για εμάς καθημερινό μαρτύριο…

"Να ελέγξω τα μάτια της κουζίνας εάν είναι κλειστά, όμως αυτό χρειάζεται να το κάνω 8 φορές αλλιώς δε νοιώθω καλά"
"Να πλύνω τα χέρια μου 5 φορές, επαναλαμβάνοντας με λεπτομέρεια την κάθε διαδικασία"
"Να σφουγγαρίσω το πάτωμα 3 φορές"
"Να ελέγξω αρκετές φορές εάν κλείδωσα την εξώπορτα του σπιτιού μου"

Διεκδικώντας τις ανάγκες μας, τις επιλογές μας, την ίδια μας τη ζωή
Διεκδητικότητα

Πολλοί άνθρωποι μπορεί να αναρωτιούνται γιατί δεν διεκδικούν αυτά που θέλουν πραγματικά. Ποιος είναι ο λόγος που μπορεί να ανέχονται άσχημες συμπεριφορές από τους γύρω τους.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares