'Ό,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ηλίου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη'' - Φ. Ντοστογιέφσκυ, «Αδερφοί Καραμαζώφ»

Ο όρος «Χαρισματικοί και Ταλαντούχοι» (Gifted and Talented) έχει γίνει ευρέως αποδεκτός από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα τα τελευταία χρόνια και αφοράτα άτομα, που έχει διαπιστωθεί μετά από αξιολόγησή τους με έγκυρα εργαλεία αξιολόγησης χορηγούμενα από ειδικούς, ότι έχουν εξαιρετικές ικανότητες και είναι ικανοί για υψηλή επίδοση.

Η προετοιμασία του ανθρώπινου εγκεφάλου για την αναγνωστική ανάπτυξη έχει την αφετηρία της πολύ νωρίτερα απ’ ότι θα μπορούσαμε οι περισσότεροι από μας να φανταστούμε. Αρκεί να φέρει κανείς στο μυαλό του την εικόνα ενός μικρού παιδιού καθισμένου στη αγκαλιά ενός αγαπημένου του προσώπου, να του διαβάζει ιστορίες με γίγαντες, δράκους, πριγκίπισσες, νεράιδες, μέρη μακρινά, φανταστικά.

Τα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολα, και ειδικά για τα άτομα με υψηλά επίπεδα μαθηματικού άγχους τα μαθηματικά συνδέονται με υψηλή ένταση, ανησυχία, φόβο. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τον φόβο που οφείλεται στο μαθηματικό άγχος;

Η εκπαίδευση από απόσταση (distance learning) και νέες φόρμες ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) εισέρχονται όλο και περισσότερο στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η υβριδική μάθηση (hybrid/blended learning), που συμβαίνει σε χώρους διδασκαλίας με την υποστήριξη σύγχρονων ή ασύγχρονων τεχνολογικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, μεταβάλει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η θεωρία του Jerome Bruner που αφορά την μάθηση των μαθηματικών μέσω της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών είναι μία από της καταλληλότερες θεωρίες στην εκπαιδευτική πράξη. Το πλεονέκτημα της θεωρίας αυτής είναι ότι ο Bruner συνιστά στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν δραστηριότητες προσομοίωσης στην τάξη, προκειμένου να προωθούν την μάθηση με ανακάλυψη. 

Οι ραγδαίες αλλαγές στα τεχνολογικά εργαλεία και το διαδίκτυο έχουν κάνει δυνατή την υποστήριξη εκπαίδευσης πέρα από τα παραδοσιακά σύνορα των σχολείων, με τρόπους που συνδέουν τους μαθητές σε ουσιαστικό διάλογο και μάθηση.

Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory

Περίληψη

Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε μία ανασκόπηση της έρευνας στον τομέα της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης, καθώς επίσης και στον τομέα της εφαρμογής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση και ειδικότερα πώς αυτοί χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.

Ένα θέμα στο σχεδιασμό ενός τέτοιου συστήματος είναι η επιλογή του καταλληλότερου μοντέλου τύπων μάθησης για σχεδιασμό ομάδων. Το μοντέλο «ολικού μυαλού» (Whole brain model) του Herrmann (1989) έχει επιτυχώς χρησιμοποιηθεί σε πολλές έρευνες (πχ De Boer & Bothma, 2003; Voges, 2005; Hulme, Martin & Karayan, 2001) και έχει προσελκύσει θετικές κριτικές (Coffield et al, 2004). Περισσότερες από 60 διδακτορικές διατριβές και μελέτες ερευνητών έχουν στηριχθεί σ? αυτό το μοντέλο (Voges, 2005).

google news iconΤο Psychology.gr είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση στην αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα ψυχικής υγείας: Psychology.gr - Google News

Παιδαγωγική Ψυχολογία: Βασικά Άρθρα

Εξειδικευμένοι Συνεργάτες

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ