Παιδί και αθλητισμός

Είναι ένα λυπηρό γεγονός πως τα σημερινά παιδιά απέχουν, ως επί το πλείστον, από έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Τα περισσότερα παιδιά είναι προσκολλημένα πλέον μπροστά από ένα κινητό και έναν υπολογιστή με συχνά απαιτητικές και δυσανάλογες σχολικές υποχρεώσεις και με μία διατροφή η οποία δεν είναι πάντα ενδεδειγμένη.

Η ενασχόληση με ένα άθλημα δεν εξασφαλίζει μόνο καλύτερη σωματική υγεία στο παιδί. Ο αθλητισμός βοηθά το παιδί να ωριμάσει, να καλλιεργήσει μέσα του τις αρετές της συνεργασίας και της πειθαρχίας, να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να υιοθετήσει θετικές συμπεριφορές.

Τα παιδιά διακατέχονται από μία έμφυτη περιέργεια και τάση για εξερεύνηση. Όταν επιτρέπουμε λοιπόν στα παιδιά να ικανοποιούν την έμφυτη περιέργειά τους ικανοποιείται και η δική τους ανάγκη για σωματική δραστηριότητα. Άρα για παιδιά κάτω των 6 ετών μπορούμε να μιλήσουμε για παιχνίδι και όχι τόσο για συμμετοχή σε κάποιο οργανωμένο άθλημα. Έχει διαπιστωθεί ότι τα παιδιά που ξεκινούν από πολύ μικρά την άθληση, εγκαταλείπουν τις περισσότερες φορές την άθληση μέχρι την ηλικία των 15 ετών, επειδή χάνουν το ενδιαφέρον τους για το άθλημα. Επικρατεί επίσης η αντίληψη ότι η ενασχόληση με τον αθλητισμό σε μικρή ηλικία μπορεί να προκαλέσει βλάβες στην ανάπτυξη και το κυκλοφορικό σύστημα, κάτι το οποίο έχει αποδειχθεί ότι δεν ισχύει.  Όπως επίσης δεν ισχύει και η πεποίθηση ότι η όσο πιο νωρίς ένα παιδί ξεκινήσει να ασχολείται με τον αθλητισμό, τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι πιθανότητες να εξελιχθεί σε πρωταθλητή.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ενασχόληση ενός παιδιού με τον αθλητισμό είναι να έχει αποκτήσει την απαραίτητη νευρομυϊκή ωριμότητα, γεγονός που δεν ισχύει στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Με αποτέλεσμα, τα παιδιά αυτής της ηλικίας που αθλούνται, να εμφανίζονται πιο επιρρεπή σε τραυματισμούς, ακριβώς επειδή έχουν ακόμα μειωμένη κριτική ικανότητα και επειδή το κέντρο βάρους τους βρίσκεται ψηλά.

Πρέπει επίσης οι γονείς να διαπιστώσουν αν το παιδί έχει την ικανότητα να συνεργάζεται σωστά και να ακούει τις οδηγίες του προπονητή του. 

Τρίτη και βασική προϋπόθεση είναι το παιδί να έχει κοινωνικοποιηθεί. Η ευκολία του παιδιού να συνεργάζεται και να επικοινωνεί με τους συμπαίκτες του για την επίτευξη ενός στόχου, διασφαλίζει την ικανοποίηση που αντλεί το ίδιο από την ενασχόληση με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και αυξάνει τις πιθανότητες να συνεχίσει έτσι και στην ενήλικη ζωή του.

Το παιδί πρέπει να έχει την επιλογή να επιλέξει το άθλημα που του αρέσει και το ευχαριστεί. Ο χρόνος του  πρέπει να μοιράζεται ισότιμα ανάμεσα στο σχολείο και στην αθλητική του δραστηριότητα. Από το Δημοτικό κιόλας, το παιδί μπορεί να αρχίσει να ασχολείται σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες.

Οι γονείς είναι εκείνοι που με τη συμπεριφορά τους θα διαμορφώσουν τη στάση του παιδιού απέναντι στον αθλητισμό και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στο να αποκτήσει το παιδί αυτοεκτίμηση. Οφείλουν να παραμερίσουν τις δικές τους φιλοδοξίες και, φυσικά, να βοηθήσουν το παιδί να καταλάβει ότι η αξία του δεν κρίνεται από την επιτυχή έκβαση ενός παιχνιδιού, αλλά από την αγάπη του για τον αθλητισμό και τη συμμετοχή του σε μία ομάδα. Πολύ καλά αθλήματα για τα παιδιά του Δημοτικού είναι το κολύμπι, το τρέξιμο, το τένις, το bowling, η ενασχόληση με μία πολεμική τέχνη, το ποδόσφαιρο.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει το παιδί κάποιο άθλημα είναι η προσκόμιση όλων των απαραίτητων ιατρικών εξετάσεων ( καρδιάς, κυκλοφορικού, όρασης) που πιστοποιούν ότι το παιδί είναι καλά στην υγεία του και μπορεί να αθληθεί χωρίς αυτό να έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στη ζωή του. Πρέπει επίσης να δοθεί σημασία και στην καθαριότητα του χώρου που το παιδί θα αθληθεί, στην ποιότητα του χαρακτήρα του δασκάλου και στο αν κατέχει τις απαραίτητες ικανότητες για να ασχοληθεί με το σώμα και την ψυχή του παιδιού, και όχι μόνο στο πόσο κοντά είναι μία σχολή στο σπίτι μας ή αν οικονομικά συμφέρει περισσότερο.

Δώστε σημασία στη σωματική και ψυχική σας υγεία και όχι μόνο στο οικονομικό.

Επιπλέον, το παιδί όταν πια μπαίνει στην εφηβεία, μπορεί να αρχίσει να ενημερώνεται και για φλέγοντα για την υγεία του θέματα, όπως το ντόπινγκ, το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, η κατάχρηση ουσιών, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και η πρόληψη του AIDS. Το παιδί με την είσοδό του στον κόσμο του αθλητισμού, ας μυηθεί στην ευγενή άμιλλα, τον αλληλοσεβασμό, την καλλιέργεια του πνεύματος και του σώματος και τον υγιή ανταγωνισμό.

Συγγραφή Άρθρου

Μαρία Σκαμπαρδώνη

maria skampardoniΔημοσιογράφος

Η Ψυχολογία είναι ένα από τα αγαπημένα αντικείμενα μελέτης της διότι μελετά τα μύχια και τα άδυτα της ανθρώπινης ύπαρξης, μαζί με τη Φιλοσοφία. Η γραφή είναι για αυτή ένας τρόπος ζωής, ένα ξέσπασμα και μία φυγή από την κουραστική πραγματικότητα.

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Προφίλ 

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Χρώματα, χρώματα, παντού χρώματα!
Χρώματα

Τώρα ίσως γίνεται περισσότερο αντιληπτό και σε εμένα προσωπικά, το γιατί σε διάφορα συνέδρια ψυχολογίας, οι ειδικοί ζητάνε από τα άτομα που βρίσκονται σε θεραπεία, να φοράνε πιο φωτεινά και ανοιχτά ρούχα. Και όμως, τα ανοιχτά ρούχα επηρεάζουν θετικά τον ψυχισμό μας, συμβολίζουν την ελπίδα και τη χαρά στη ζωή.

Ψυχραιμία και σωστή προετοιμασία - τα όπλα για τις Πανελλήνιες
Πανελλήνιες εξετάσεις

Το να προετοιμάζεσαι για τις Πανελλήνιες, είναι μία δοκιμασία δύσκολη, αγχώδης και ψυχοφθόρα. Η εισαγωγή στα ανώτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, αποτελεί μία από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές απαιτήσεις στη ζωή κάθε εφήβου. Αν αναλογιστεί κάποιος πως ο έφηβος μαθητής καλείται να σηκώσει στους ώμους του όχι μόνο τις δικές του προσδοκίες και όνειρα για το μέλλον του, αλλά και τα όνειρα των γονιών και του κοινωνικού περίγυρου, αντιλαμβάνεται κάποιος εύκολα γιατί μιλάμε για μία εμπειρία εξαιρετικά επώδυνη και αγχώδη.

Μιλώντας ανοιχτά για την εργασιομανία
Εργασιομανία

Κανένας δε διαφωνεί στο γεγονός πως η εργασία είναι απαραίτητη για την επιβίωση αλλά και την κοινωνική καταξίωση και κοινωνικοποίηση του ανθρώπου. Η εργασία, αναμφίβολα, συνδράμει στην κοινωνική καταξίωση του ανθρώπου, συμβάλλει στην αυτοεκτίμηση και την ανεξαρτησία του. Οι άνθρωποι, μέσω αυτής, καλύπτουν τις βασικές βιοτικές ανάγκες αλλά παράλληλα αποκτούν μία επίσημη και στέρεα θέση μέσα στο κοινωνικό σύνολο, αποκτούν ένα κύρος και μία αυτονομία.

Το φαινόμενο του μισογυνισμού
Μισογυνισμός

Όλες οι ομάδες ανθρώπων βάλλονται, συχνά πυκνά, από στερεότυπες αντιλήψεις που αφορούν είτε τις ικανότητές τους, είτε την ηθική τους, είτε οτιδήποτε άλλο. Στο παρόν άρθρο, θα αναφερθούμε ειδικότερα στο φαινόμενο του μισογυνισμού, της αντίληψης εκείνης που θεωρεί πως η γυναίκα ως ύπαρξη και ως οντότητα, είναι υποδεέστερη από τον άνδρα.

Πρώτα σε πωλήσεις βιβλία

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares