Ακρόαση άρθρου......

Ποιός μπορεί να κάνε υποβολή επώνυμης αναφοράς για αναφορά περιστατικού ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού και με ποιον τρόπο;

Η διαδικασία υποβολής αναφοράς στη νέα πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας

Δικαίωμα πρόσβασης στην παρούσα πλατφόρμα για την υποβολή επώνυμων αναφορών έχουν:

  • οι γονείς και όσοι/όσες έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και
  • οι μαθητές/τριες, που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η πρόσβαση κάθε χρήστη στην πλατφόρμα διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου.

  • Η πιστοποίηση των μαθητών/τριών γίνεται μέσω των διαπιστευτηρίων (όνομα χρήστη και κωδικός) που διαθέτουν στον κατάλογο μελών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.).
  • Η πιστοποίηση των γονέων και όσων έχουν την επιμέλεια των μαθητών/τριών γίνεται μέσω των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Taxis).

Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 5029/2023 κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό, και μπορείτε να την αναφέρετε, και ιδίως:

  • η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής και της υπόληψης του μαθητή,

  • η συστηματική ή σκόπιμη ή επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της σωματικής ακεραιότητας ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών,

  • η ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται μεταξύ παιδιών σχολικής ηλικίας και η ανάλογη συμπεριφορά εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης,

  • η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και ο εν γένει κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών με τους συμμαθητές τους,

  • η επιβολή με τη βία και ο εξαναγκασμός σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών,

  • Ζητήματα Ηθικής και Δεοντολογίας στην Άσκηση της Ψυχοθεραπείας
    Κύκλος Σεμιναρίων για Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας | Γενική είσοδος: 35 ευρώ

    Θεματικές Ενότητες: Διπλές σχέσεις θεραπευτή – θεραπευόμενου | Ψυχική ανθεκτικότητα του θεραπευτή | Υπέρβαση – παραβίαση ορίων στην ψυχοθεραπευτική σχέση | Ειδικές προκλήσεις στην ψυχοθεραπεία | Ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας | Διαχείριση εξω-θεραπευτικών πληροφοριών | Διατήρηση και άρση του απορρήτου

    οποιαδήποτε μορφή βίαιης ή απαξιωτικής συμπεριφοράς ή η ενθάρρυνση σε διάπραξη βίαιων εκδηλώσεων που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας,

  • ο εκφοβισμός ή η εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών ικανών να διαταράξουν την ψυχική ισορροπία και να πλήξουν μαθητές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,

  • η προσβολή, οι διακρίσεις ή οι παρενοχλήσεις στη βάση των θρησκευτικών πεποιθήσεων, της εθνοτικής καταγωγής, της φυλής, του φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας φύλου, της έκφρασης ή των χαρακτηριστικών φύλου, της αναπηρίας, της κατάστασης υγείας και της σωματικής ή άλλης πραγματικής κατάστασης του μαθητή. Το παρόν εφαρμόζεται αναλόγως για μορφές βίας και συμπεριφορές που εκδηλώνονται προς εκπαιδευτικούς και άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μετά την πρώτη επιτυχή πιστοποίηση θα δημιουργηθεί ο προσωπικός λογαριασμός σας στην παρούσα πλατφόρμα με τα προσωπικά στοιχεία που θα αντληθούν από το αντίστοιχο σύστημα πιστοποίησης.

Μεταβείτε στην πλατφόρμα για την Υποβολή επώνυμης αναφοράς Περιστατικού Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού.

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Χάιντι Μαρτινίδου

martinidou haidiΜέλος της Διαχειριστικής ομάδας του PSYCHOLOGY.GR.
Επιμέλεια άρθρων, Υποστήριξη συνεργατών.