Το άγχος αποτελεί έναν «αρχέγονο» μηχανισμό του σώματός μας που μας προειδοποιεί για κίνδυνο, μας κινητοποιεί και μας βοηθά να επιβιώσουμε, μέσω της έκκρισης αδρεναλίνης, όπως ακριβώς συνέβαινε, για παράδειγμα, στον πρωτόγονο άνθρωπο που έπρεπε να επιβιώσει και να αναζητήσει την τροφή του, καθώς και να αποκρούσει τα άγρια ζώα και άλλους πιθανούς κινδύνους.