Τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΚΕ.Δ.Δ.Υ) στοχεύουν στην διάγνωση, αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών αυτών που έχουν κυρίως εκπαιδευτικές ανάγκες δηλαδή σημαντική δυσκολία μάθησης, μαθησιακές δυσκολίες ή και προσαρμογής στο σχολείο.

Οι αιτίες είναι πολυπαραγοντικές όπως σωματικές ιδιαιτερότητες, νοητικές, συναισθηματικές, κοινωνικές και γενικά ψυχολογικές.

Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιείται μόνο με τους γονείς του παιδιού και την/τον κοινωνικό λειτουργό όπου συλλέγονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες από το οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού ώστε να συνταχθεί το ιστορικό του. Έπειτα, πραγματοποιούνται δύο συναντήσεις του παιδιού με τον/ την ψυχολόγο και τον/ την εκπαιδευτικό.

Ο ψυχολόγος αξιολογεί το παιδί νοητικά χορηγώντας το WISC-III και συναισθηματικά βάση άλλων ψυχομετρικών εργαλείων όπως το MASC, Rorschach κ.α. Ο εκπαιδευτικός διαθέτει την ανάλογη εκπαιδευτική επάρκεια και ετοιμότητα ώστε να διαγνώσει μαθησιακά προβλήματα και να συντάξει προγράμματα για το παιδί αντίστοιχα με την ιδιαιτερότητα που έχει.

Αναμφισβήτητα, ο ψυχολόγος και ο εκπαιδευτικός μπορούν να συναντήσουν το παιδί παραπάνω από μία φορά αν το επιθυμήσουν. Απαραίτητη είναι η συλλογή πληροφοριών από τον εκπαιδευτικό της τάξης του σχετικά με το παιδί. Ακολουθεί συνεδρίαση της διεπιστημονικής ομάδα του Κέντρου  όπου όλα τα μέλη συζητούν για τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει, τις παρατηρήσεις τους και τις αξιολογήσεις τους.

Η συνεδρίαση ολοκληρώνεται με την σύνταξη της γνωμάτευσης, του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος και τον ορισμό της ημερομηνίας για επαναξιολόγηση. Τέλος, γνωστοποιείται η γνωμάτευση στους γονείς, στο σχολείο που φοιτά ή πρόκειται να φοιτήσει το παιδί.

Ο ρόλος των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. είναι σπουδαίος καθότι βοηθά τους γονείς να απευθυνθούν σε μία μονάδα που περιέχει πολλές ειδικότητες ώστε οι δυσκολίες του παιδιού τους να διερευνηθούν σε βάθος και από πολλές πλευρές. Ταυτόχρονα, το παιδί θα αποκτήσει την ακριβή γνώση της δυσκολίας του με αποτέλεσμα το πρόγραμμα που θα του συσταθεί να τον βοηθήσει στην καλύτερη αντιμετώπιση της δυσκολίας του. Πολλές φορές, όταν κρίνεται απαραίτητο ο/ η ψυχολόγος βοηθά υποστηρικτικά το παιδί ή και τους γονείς ακόμη.

Βασικό είναι ότι οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν. Όλες οι εισηγήσεις του Κέντρου έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό και αποσκοπούν στη βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των παιδιών. Το κέντρο στοχεύει στην ένταξη των παιδιών στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα, την επαγγελματική τους κατάρτιση, τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, στην αποδοχή τους από το κοινωνικό σύνολο και στην ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.

 

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Διαδίκτυο και οι Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις στα παιδιά
Διαδίκτυο και Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις

Το Διαδίκτυο είναι ένα μεγάλο και αναπόφευκτο μέρος της ζωής των παιδιών και αφιερώνουν πολλές ώρες στον υπολογιστή, στο κινητό ή στο τάμπλετ. 

Τι σημαίνει εθισμός στο Διαδίκτυο και ποια συμπτώματα παρουσιάζουν τα παιδιά;

Απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούν το πένθος στα παιδιά
Πένθος στα παιδιά

Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα πολύ οδυνηρό γεγονός στη ζωή των παιδιών.
Το πένθος αφορά μόνο τον θάνατο;
Όχι αφορά όλες τις απώλειες και τους αποχωρισμούς από σημαντικά πρόσωπα και καταστάσεις όπως ένα δύσκολο διαζύγιο.

Ασκήσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα παιδιά
Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η παιδική ηλικία είναι ένα βασικό στάδιο στον κύκλο ζωής και είναι σημαντική για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Σύμφωνα με την Spence (1983) επικρατεί η τάση να υποθέτει κανείς ότι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτόματα το κατάλληλο ρεπερτόριο δεξιοτήτων, μέσω της γονικής επιρροής και της επιρροής από τους συνομηλίκους, καθώς επίσης και μέσω της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο κανόνας, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βιώνουν δυσκολίες.

Χαρισματικά Παιδιά και Ελληνική Πραγματικότητα
χαρισματικά παιδιά

Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα να αφομοιώνουν πληροφορίες και να προχωρούν στο επόμενο γνωστικό επίπεδο νωρίτερα από άλλα παιδιά. Επιπλέον, έχουν σύνθετο τρόπο σκέψης, ασχολούνται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ορμώμενα από εσωτερικό κίνητρο και μπορούν να παρακολουθούν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, είναι αρκετά επίμονοι. Χαρακτηρίζονται από πρωτοτυπία, πρωτοπορία και φαντασία.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares