διατροφικές διαταραχές

Πρόσφατα διάβασα το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Ηarriger και άλλων, 2019, με τον τίτλο “You can buy a child a curvy Barbie doll, but you can’t make her to like it” που διερευνούσε τις στάσεις σχετικά με το σχήμα και το σωματότυπο σε ένα δείγμα κοριτσιών. Στην έρευνα που διεξαγάγανε, 84 κορίτσια ηλικίας 3-10 ετών κλήθηκαν να δώσουν θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά στις κούκλες Fashionista Barbie της εταιρίας Mattel.

Τα παιδιά ερωτήθηκαν σχετικά με τις προτιμήσεις τους και έπειτα συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σωματικής δυσαρέσκειας. Τα ευρήματα κατέληξαν ότι υπήρχε μεγαλύτερη δυσαρέσκεια με τη καμπυλωτή Barbie. Ήταν η κούκλα που ήθελαν λιγότερο να παίξουν, ενώ υπήρχε προτίμηση στην πιο λεπτή κλασική Barbie. Επίσης, τα κορίτσια με τη μεγαλύτερη σωματική δυσαρέσκεια, είχαν τη λιγότερη αρνητική στάση στη κλασσική Barbie.

Τι σημαίνουν λοιπόν, τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου σωματικής δυσαρέσκειας;

Όταν η τηλεόραση προβάλει μόνο φιγούρες Barbie και άλλες φιγούρες γενικώς με λεπτό σωματότυπο, πως μπορεί μόνο η διαθεσιμότητα μιας κούκλας διαφορετικού σωματότυπου να είναι ελκυστική για ένα παιδί; Για να υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση στη διαμόρφωση υγιούς εικόνας σώματος στα παιδιά θα πρέπει και οι ήρωες, που παρακολουθούν και ταυτίζονται να είναι διαφορετικών σωματοτύπων. Η έκθεση σε διαφορετικούς τύπους σώματος και μεγεθών στα παιδιά θα ενθαρρύνει την αυτοαποδοχή και την υγιή εικόνα σώματος.

Συνεπώς, κρίνεται πολύ σημαντικός ο ρόλος του γονέα για να ενισχύσει τη θετική εικόνα σώματος του παιδιού:

  1. Αναγνωρίστε τα παιχνίδια του παιδιού σας που έχουν μη ρεαλιστική αναπαράσταση του σώματος. Μιλήστε στο παιδί σας για τον σουπερ ήρωα που δεν χρειάζεται να έχει διογκωμένους μύες και τις κοριτσίστικες φιγούρες που δεν έχουν στην πραγματικότητα τόσο λεπτή μέση.
  2. Ενθαρρύνετε το παιχνίδι με άλλα παιχνίδια όπως παζλ, επιτραπέζια.
  3. Αναπτύξτε υγιή εικόνα σώματος στο παιδί σας. Μη κρίνετε το σώμα του, τα κιλά του, το μέγεθός του. Διδάξτε του ότι η αξία του δεν είναι το σώμα.
  4. Αποτελέστε πρότυπο υγιούς εικόνας σώματος. Το παιδί σας αντιλαμβάνεται τη πιθανή δυσαρέσκεια με το σώμα σας και την αναπαράγει!

Εάν είσαι επαγγελματίας υγείας εξειδικεύσου σε θέματα διαχείρισης διατροφικών διαταραχών μέσω της εκπαίδευσης Master Practitioner on Eating Disordes του Κέντρου Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών.

 

Συγγραφή άρθρου:

Νικολίνα Δανιηλίδου, Ψυχολόγος Ψυχοθεραπεύτρια, MSc στην Ψυχολογία της Υγείας, Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity

Συγγραφή Άρθρου

ΚΕΑΔΔ

keadd logo01Κέντρο Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών.
Αποκλειστικός συνεργάτης των πιστοποιημένων επαγγελματικών εκπαιδεύσεων για την Ελλάδα του Εθνικού Κέντρου Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας - National Center of Eating Disorders.

Τηλέφωνο: 210.2718360 | Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ταΐζοντας τα συναισθήματα μας
συναισθηματική υπερφαγία

Είναι αργά το απόγευμα και μόλις γύρισα σπίτι. Είχα μια πολύ κουραστική μέρα στη δουλειά. Διαφώνησα με συναδέλφους, δέχτηκα επίπληξη από τον ανώτερο μου και κουράστηκα ετοιμάζοντας ένα project που μου ανέθεσαν. Το μόνο που ήθελα γυρίζοντας σπίτι είναι να φάω το κυρίως γεύμα μου που δεν είχα φάει στην εργασία (διότι δεν νιώθω άνετα να τρώω εκεί πέρα και να νιώθω τα βλέμματα των συναδέλφων μου πάνω μου).

Η Ενσυνείδητη Στάση στο Φαγητό στη θεραπεία των Διατροφικών Διαταραχών (video)
διατροφικές διαταραχές

Το απόσπασμα αποτελεί μέρος της παρουσίασης της ψυχολόγου Δρ. Μαργαρίτα Αγγελική Σχινά από τον κύκλο μαθημάτων Ψυχολογικές Παρεμβάσεις στη θεραπεία των Διατροφικών Διαταραχών. Η εκπαίδευση Master Practitioner on Eating Disorders είναι συνολικής διάρκειας 120 ωρών και πραγματοποιείται σε 8 Σαββατοκύριακα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη Δια Ζώσης & με δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης καθώς και με δυνατότητα On Demand παρακολούθησης σε επανάληψη των βιντεοσκοπημένων μαθημάτων 3 εργάσιμες ημέρες μετά το τέλος κάθε εκπαιδευτικού σαββατοκύριακου.

Συναισθηματική Υπερφαγία, Διαφορά Αντρών και Γυναικών
Συναισθηματική Υπερφαγία

Είναι γεγονός πως η ικανότητα των αντρών να αποδεχτούν τις παθολογικές τους διατροφικές συμπεριφορές και να αναζητήσουν θεραπεία περιορίζεται, καθώς αυτές θεωρούνται από πολλούς ως κατεξοχήν γυναικείο θέμα. Αν και η σχέση υπερφαγίας στους άντρες φαίνεται να διαφοροποιείται από τις γυναίκες (προστίθεται ο ρόλος των θετικών και όχι μόνο των αρνητικών βιωμάτων), οι απόψεις στον ερευνητικό χώρο φαίνεται διίστανται λόγω της υποεκπροσόπησης του αντρικού πληθυσμού σε τέτοιες έρευνες.

Η εκπαίδευση στο ΚΕΑΔΔ δεν είναι μία απλή εκπαίδευση
Εκπαίδευση ΚΕΑΔΔ

"Η εκπαίδευση στο ΚΕΑΔΔ δεν είναι μία απλή εκπαίδευση. Για μένα προσωπικά σαν επαγγελματίας σύμβουλος ψυχικής υγείας είναι μία γνωσιακή επένδυση, είναι ένας εμπλουτισμός των γνώσεων μου. Είναι ένα σύνολο από εργαλεία, εξειδικευμένα εργαλεία που βρίσκουν εφαρμογή σε ιδιαίτερα περιστατικά και σε ιδιαίτερες συνθήκες."

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares