Τα παιδιά με ιδιαιτερότητες χρειάζονται την αποδοχή όλων, ξεκινώντας από την ίδια την οικογένεια. Η οικογένεια πρέπει να ξεπεράσει τα συναισθήματα που νιώθει όπως ενοχή, απελπισία, θυμός, ντροπή κατά την γέννηση του παιδιού. Όσο γρηγορότερα απαλλαγεί από αυτά τα συναισθήματα τόσο πιο γρήγορα θα βοηθήσει το παιδί της.

Η οικογένεια πρέπει να υιοθετήσει μία σταθερή συμπεριφορά απέναντι στο παιδί και να την προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού, η κάθε υπερπροστατευτική συμπεριφορά δεν βοηθάει.

Όταν ερχόμαστε σε επαφή με παιδιά με ιδιαιτερότητες πρέπει να είμαστε ο εαυτός μας και να συμπεριφερόμαστε όπως θα συμπεριφερόμασταν συνήθως. Δεν πρέπει να υιοθετούμε άλλους τρόπους συμπεριφοράς, να αλλάζουμε την φωνή μας ή να σκύβουμε, να χτυπάμε το χέρι μας στην πλάτη τους δείχνοντας συμπόνια. Η αυτόκλητη βοήθεια δεν είναι βοήθεια γι? αυτά τα παιδιά.

Πρέπει να χρησιμοποιούμε το ίδιο επίπεδο λέξεων και εκφράσεων με το δικό του και όταν δεν καταλάβουμε κάτι που είπε πρέπει να τον ρωτήσουμε να το επαναλάβει με άλλο τρόπο.

Όσο αφορά την κοινωνία, θα πρέπει να δημιουργήσει ανά κατοίκους τα ανάλογα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαιδευτήρια. Τα παιδιά πρέπει να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους, να δημιουργήσουν διαπροσωπικές σχέσεις και να κοινωνικοποιηθούν. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα αισθάνονται παραγωγικά, χρήσιμα και θα βελτιώνεται η αυτοεκτίμησή τους.

Τα παιδιά επίσης, χρειάζονται το παιχνίδι και τις αθλητικές δραστηριότητες. Στη βρεφική ηλικία, το παιχνίδι βοηθάει το παιδί να αποκτήσει τον έλεγχο του σώματός του. Παίζοντας, ένα παιδί μαθαίνει, πειραματίζεται, ευχαριστιέται, απογοητεύεται και τέλος εξωτερικεύει τα συναισθήματά του.

Με τις αθλητικές δραστηριότητες το παιδί απελευθερώνει ενέργεια, αναπτύσσει την φαντασία του, γνωρίζει καλύτερα τον εαυτό του και βιώνει με το σώμα του τον χώρο. Μέσω της άθλησης το παιδί ευεργετείται σε ορθοπεδικό και νευρολογικό επίπεδο, από την προσπάθεια συντονισμού των κινήσεών του.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μητρικός Θηλασμός και Ψυχολογία
μητρικός θηλασμός

Η παγκόσμια στρατηγική για την παιδική και τη βρεφική διατροφή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και της UNICEF συνιστά την αποκλειστική διατροφή των βρεφών με μητρικό γάλα κατά τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους.

Tα παιδιά που γεννιούνται με εξωσωματική έχουν προβλήματα;
εξωσωματική γονιμοποίηση

Παρόλο που οι μέθοδοι της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής εφαρμόζονται σε ευρεία κλίμακα και αποτελούν πλέον ιατρικές εφαρμογές, δεν υπάρχουν ανάλογα στατιστικά στοιχεία, που να δείχνουν τα αποτελέσματα από τις γεννήσεις και ότι σχετικό αφορά σ’ αυτές.

Εξωσωματική Γονιμοποίηση και Ψυχολογία μέσα από την ιστορία της Μαρίας
εξωσωματική γονιμοποίηση

Ήμουν 29 χρονών μόλις είχα παντρευτεί τον αγαπημένο μου και επιτέλους είχα και μία σταθερή εργασία. Τα όνειρά μου για το μέλλον ήταν τόσο μεγάλα, τόσο ωραία...θέλαμε δύο παιδιά με τον σύντροφό μου,  ένα αγοράκι τώρα και μετά από δύο χρόνια και ένα κοριτσάκι, θέλαμε να φτιάξουμε κι ένα σπίτι με δύο παιδικά δωμάτια και ένα σαλόνι με τζάκι…μπορούσαμε να τα κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρά μας...τα βλέπαμε να γίνονται μπροστά μας…

Το Παιδικό Βρογχικό Άσθμα και η Ψυχολογία του Παιδιού
παιδικό άσθμα

Το άσθμα αποτελεί μια χρόνια φλεγμονή των αεραγωγών (βρόγχων) στην οποία συμμετέχουν πολλά διαφορετικά κύτταρα προκαλώντας στένωση των αεραγωγών και κατά συνέπεια βήχα, δύσπνοια, βάρος στο στήθος, συριγμό («σφύριγμα»). Το άσθμα χαρακτηρίζεται από δύο στάδια α) της υπεραντιδραστικότητας και, β) της φλεγμονής.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :