μείωση άγχους

Οι έντονοι ρυθμοί ζωής, οι απαιτήσεις της καθημερινότητας οδηγούν πολλούς ανθρώπους στο να βιώνουν άγχος.
Τι μπορείτε όμως να κάνετε για να το μειώσετε; Στο παραπάνω ερώτημα θα απαντήσουμε με 15 απλές συμβουλές που θα κάνουν τη ζωή σας πιο ήρεμη, οι οποίες είναι οι εξής:

1. Επιλέξτε κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια των πρωϊνών ωρών να βρίσκεστε σε απόλυτη σιωπή καθώς η κορτιζόλη (ορμόνη του στρες) βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα εκείνες τις ώρες.

Για παράδειγμα απομακρυνθείτε από τον υπολογιστή ή το κινητό σας, οδηγείστε χωρίς μουσική, κάντε εργασίες στο σπίτι χωρίς να έχετε ανοιχτή την τηλεόραση.

 
2. Χαρίστε καθημερινά στον εαυτό σας 15 λεπτά για να ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας προσφέρουν ικανοποίηση. Πιο συγκεκριμένα με δραστηριότητες όπου χρησιμοποιείτε τη φαντασίας σας, απαιτείτε επικέντρωση της προσοχή σας, σας απελευθερώνουν από τον φόρτο της ημέρας.

3. Επικοινωνήστε με τους φίλους σας πηγαίνοντας μια βόλτα μαζί, παρακολουθώντας μια ταινία στο σινεμά, προσκαλώντας τους στο σπίτι σας για να ετοιμάσετε παρέα ένα γεύμα. Έτσι έχετε τη δυνατότητα να μιλήσετε, να γελάσετε, να ξεφύγετε από τις καθημερινές σας ανησυχίες. Σύμφωνα με έρευνες γυναίκες που περνούν χρόνο με τις φίλες τους έχουν αυξημένα επίπεδα προλακτίνης, μιας ορμόνης που μειώνει τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό σας.

4. Ελέγξτε τον ρυθμό της αναπνοής σας! Όταν είσαστε στρεσαρισμένοι παίρνετε γρήγορες, κοφτές αναπνοές οι οποίες οδηγούν σε αύξηση των χτύπων της καρδιάς, εφίδρωση. Για αυτό χρειάζεται να εισπνέετε αργά και βαθιά από τη μύτη μετρώντας ως το 6, να κρατάτε την αναπνοή σας μετρώντας αργά ως το 4 και να εκπνέετε από το στόμα μετρώντας και πάλι αργά ως το 6.

5. Ακούστε μουσική. Σύμφωνα με έρευνα του Παν/μίου Stanford η μουσική επηρεάζει σημαντικά τη διάθεσή σας και η καλή διάθεση οδηγεί σε χαμηλή πίεση, ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, μειωμένη αίσθηση του πόνου.

6. Δημιουργήστε χώρους στο σπίτι σας στους οποίους θα χαλαρώνετε. Οι χώροι αυτοί χρειάζεται να βρίσκονται σε σημείο όπου θα υπάρχει φυσικός φωτισμός, θα είναι χρωματισμένοι σε γήινους τόνους. Μπορείτε επίσης να τους διακοσμήσετε με κεριά, λουλούδια και φωτογραφίες αγαπημένων σας προσώπων.

7.  Καταναλώνετε φρούτα πλούσια σε βιταμίνη C,όπως πορτοκάλι και ακτινίδιο, καθώς σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση βιταμίνης C σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα κορτιζόλης (ορμόνης του στρες) και χαμηλά επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

8. Την επόμενη φορά που θα είσαστε υπό την επίδραση του στρες, καθήστε και γράψτε σε ένα φύλλο χαρτιού πέντε πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες τη συγκεκριμένη στιγμή. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχουν ταυτόχρονα αγχογόνα και ευχάριστα πράγματα την ίδια στιγμή. Αλλάζοντας τα συναισθήματά σας από τον εκνευρισμό, το θυμό σε ευγνωμοσύνη, αγάπη είναι δυνατόν να νιώσετε πιο χαλαροί.

9. Αγκαλιάστε, φιλήστε τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Το άγγιγμα μπορεί να σας ανακουφίσει από το στρες.

10. Γράψτε σε ένα φύλλο χαρτιού το γεγονός που σας προκάλεσε στρες, πώς αισθανθήκατε, πώς αντιδράσατε. Με αυτό τον τρόπο αποστασιοποιείστε συναισθηματικά από το γεγονός και έχετε τη δυνατότητα να βρείτε εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης του.

11. Ασκηθείτε. Για παράδειγμα ασχοληθείτε με την ποδηλασία, την ορειβασία, την κολύμβηση, το περπάτημα και νιώστε ευεξία.

12. Μην αναλαμβάνετε παραπάνω πράγματα από αυτά τα οποία μπορείτε να βγάλετε εις πέρας. Αρνηθείτε, βάλτε τα όρια σας.

13. Δημιουργήστε ένα πλάνο δραστηριοτήτων έξι εβδομάδων αναθέτοντας σε κάθε μέλος της οικογένειάς σας τις εργασίες που χρειάζεται να κάνει έτσι ώστε το βάρος των εργασιών να μην πέφτει μόνο σε εσάς.

14. Όταν νιώσετε στρες προσπαθείστε να ανακαλέσετε στη μνήμη σας μια ευχάριστη εικόνα που θα σας κάνει να νιώσετε όμορφα.

15. Όταν μια κατάσταση σας προκαλεί στρες προσπαθείστε να την απλοποιήσετε διαιρώντας την σε μικρότερα κομμάτια, έτσι ώστε το αρχικά αγχογόνο γεγονός να μειωθεί σε ένταση για να νιώσετε ότι μπορείτε να ανταπεξέλθετε.  

 

Συγγραφή Άρθρου

Αμανατίδου Φωστηρία

amanatidou fostiriaΨυχολόγος -  Α.Μ: CBT13-050
Ειδικός στη Γνωστική-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλίκων.


Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Γιατί τα παιδιά έχουν ξεσπάσματα
παιδιά, ξεσπάσματα

Τα επεισόδια ξεσπάσματος των παιδιών είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της γονικής μέριμνας. Είναι δύσκολο κανείς να τα κατανοήσει, δύσκολο να αποφευχθούν και ακόμα πιο δύσκολο να ανταποκριθούν οι γονείς αποτελεσματικά όταν συμβαίνουν. Και όταν αυτά εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα πέρα από το αναπτυξιακό στάδιο που αναμένονται (συνήθως στα δύο έτη) τότε μπορεί να αποτελέσουν πρόβλημα όχι μόνο για το παιδί αλλά και για τους γονείς που τα υπομένουν.

Τρόποι διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων των μαθητών
διαχείριση άγχους, εξετάσεις

Το άγχος αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής των μαθητών που ετοιμάζονται για τις εξετάσεις. Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα σημάδια του άγχους; Πώς μπορεί ένας μαθητής να διαχειριστεί το άγχος πριν αλλά και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων; Πώς η μελέτη μπορεί να γίνει πιο αποδοτική; Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για να μην ενισχύουν το άγχος του μαθητή;

Ανασκόπηση - Ενδοσκόπηση 2017
Ανασκόπηση - Ενδοσκόπηση

Πλησιάζουμε στο τέλος αυτής της χρονιάς για να ανεβούμε στο σκαλοπάτι της επόμενης. Ας αναλογιστούμε τις διαδρομές που διανύσαμε, τις εμπειρίες που αποκομίσαμε και τη σοφία που αποκτήσαμε. Και τώρα σιγά σιγά ας προετοιμαστούμε για τη νέα χρονιά με αγάπη στην ψυχή και στην καρδιά μας.

6 Συνήθειες για μια ευτυχισμένη ζωή
ευτυχισμένη ζωή

Τι μπορούμε να κάνουμε για να νιώσουμε ευτυχισμένοι στην πορεία της ζωής μας; Ας δούμε παρακάτω 6 σημαντικές συνήθειες που ενισχύουν το αίσθημα της ευτυχίας:

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :