Μιά σχολική δυσκολία είναι δυνατόν να οφείλεται σε μία από τις παρακάτω πέντε μεγάλες κατηγορίες αιτιών ή και στο συνδυασμό τους σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την πολυαξονική άποψη.

Το πρώτο βήμα μας είναι η διαφοροποίηση των μαθησιακών δυσκολιών από τις σχολικές δυσκολίες, οι οποίες περιγράφουν προβλήματα μάθησης , επίδοσης και συμπεριφοράς. Μιά , λοιπόν, σχολική δυσκολία είναι δυνατόν να οφείλεται σε μία από τις παρακάτω πέντε μεγάλες κατηγορίες αιτιών ή και στο συνδυασμό τους σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την πολυαξονική άποψη: 

1. Ψυχικά Προβλήματα :
Νευρωτικές καταστασεις , παιδικές ψυχώσεις , διαταραχές συμπεριφοράς , αντιδράσεις προσαρμογής , κ.λ.π.

2. Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές :
Δυσλεξία, δυσαριθμησία, διαταραχή στην αναπτυξη του λόγου, δυσγραφία, δυσορθογραφία , κ.λ.π.

3. Προβλήματα από το Νοητικό Επίπεδο :
Νοητική ανεπάρκεια , οριακές καταστάσεις νοημοσύνης , ακόμα και πολύ υψηλή νοημοσύνη , κ.λ.π.

4. Ιατρικες Καταστασεις :
Διαταραχές όρασης και ακοής , κινητικές δυσκολίες , χρόνια νοσήματα , επιληψία , κ.λ.π.

5. Ψυχοκοινωνικές Καταστασεις :
Πολιτιστική αποστερηση , διγλωσσία , ανεπαρκείς συνθήκες διαβίωσης , δυσμενείς οικογενειακές συνθήκες , κ.λ.π.

Είναι συνεπώς εύκολο το συμπέρασμα ότι ο όρος μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί μια κατηγορία αιτιών για τις σχολικές δυσκολίες ενός παιδιού, και μάλιστα αναφέρεται στη δευτερη κατηγορία αιτιών. Δηλαδή θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες και οι ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές ταυτίζονται. Θα ήταν μάλιστα ορθότερο να υιοθετησουμε τη διεθνή επιστημονική ορολογία και να μιλάμε για Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές.

Συγγραφή Άρθρου

Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

e psy logo twitter2Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Metropolitan LLC γίνεται... Universal
Metropolitan LLC Universal

Το Metropolitan γίνεται... παγκόσμιο! Νέα, διεθνώς πιστοποιημένα προγράμματα εξειδίκευσης στις ανθρωπιστικές σπουδές και στο Life Coaching.

Με νέα πιστοποιημένα προγράμματα που καλύπτουν όλο το φάσμα των Ανθρωπιστικών Σπουδών και του χώρου της αυτοβελτίωσης πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο, το Metropolitan Lifelong Learning Centre περνάει σε επόμενη φάση ανάπτυξης και μετονομάζεται σε Universal Training.

Συνέντευξη με την Ψυχολόγο - Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια Μηλιαράκη Αγγελική-Μαρία
Μηλιαράκη Αγγελική-Μαρία

Στα πλαίσια της ενότητας μας "Συνεντεύξεις Ειδικών Ψυχικής Υγείας" έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε την Επιστημονική Συνεργάτιδα, Αγγελική-Μαρία Μηλιαράκη, Ψυχολόγο με ειδίκευση στη Ψυχολογία της Υγείας και την Κοινωνική Ψυχολογία. Η κ. Μηλιαράκη, μας μίλησε για την ίδια, για την ατμόσφαιρα της 1ης συνεδρίας αλλά και γενικότερα για τη δουλειά της.

Sigmund Freud. Οι απόψεις του για την ψυχοπαθολογία
Freud ψυχοπαθολογία

Την εποχή που ο Freud άρχισε να ασκεί θεραπευτικό έργο με ψυχικά νοσούντες η ψυχιατρική δεν είχε να επιδείξει παρά ελάχιστη δραστηριότητα σε σχέση με τις θεραπευτικές εφαρμογές. Από τα πρώτα χρόνια ο Freud επιχείρησε να ταξινομήσει την ψυχική ασθένεια με βάση την αιτιολογία και όχι την συμπτωματολογία της. Η χρήση της κοινής αιτιολογίας ως κριτηρίου κατηγοριοποίησης καθόριζε την επιλογή της κατάλληλης θεραπείας.

Διαγωνισμός για ένα (1) αντίτυπο του βιβλίου «Παράξενη Καλοσύνη»
Παράξενη Καλοσύνη

Η Πύλη Ψυχολογίας Psychology.gr προσφέρει με κλήρωση, ένα αντίτυπο του βιβλίου: «Παράξενη Καλοσύνη» της Miriam Toews.

Ένα βιβλίο με διάχυτο χιούμορ αλλά και σπαραγμό, που διαβάζεται από την αρχή ως το τέλος με μια ανάσα.
Δηλώστε συμμετοχή!

Πρώτα σε πωλήσεις βιβλία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares