Η εκπαίδευση από απόσταση (distance learning) και νέες φόρμες ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) εισέρχονται όλο και περισσότερο στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η υβριδική μάθηση (hybrid/blended learning), που συμβαίνει σε χώρους διδασκαλίας με την υποστήριξη σύγχρονων ή ασύγχρονων τεχνολογικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, μεταβάλει την εκπαιδευτική διαδικασία.

 Αυτές οι δραστηριότητες προσελκύουν έντονα το ενδιαφέρον των μαθητών και οδηγούν σε υψηλότερα επίπεδα κατανόησης του μαθησιακού υλικού, εφόσον είναι προσαρμοσμένες στο επίπεδο και τις ανάγκες των μαθητών, ενσωματώνονται εύκολα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία από διδακτική άποψη και οργανώνουν και υποβοηθούν τη σωστή διδακτική προσέγγιση των αντιμετωπιζόμενων εννοιών από γνωστική άποψη (Karatasios, 1999).

Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να ελέγχει την αξιοπιστία των τεχνολογικών λύσεων σε πραγματικό χρόνο, να επενδύει στην καλή οργάνωση των υβριδικών μαθησιακών δραστηριοτήτων και να αποφύγει να μεταβάλλει τον παραδοσιακό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών χωρίς τη συγκατάθεσή τους (Liotsios,  Demetriadis & Pombortsis, 2007).

Τα ηλεκτρονικά δίκτυα αναδύονται ως δυνατοί τρόποι δημιουργίας υψηλού βαθμού διαδραστικών περιβαλλόντων στα οποία η πληροφορία μπορεί να μεταδίδεται σε πολλές κατευθύνσεις. Αυτά τα δίκτυα δημιουργούν ελκυστικά μαθησιακά περιεχόμενα για δασκάλους και σπουδαστές, οι οποίοι παρακινούνται να συνεργαστούν από διαφορετικούς χώρους και να μοιραστούν τα αποτελέσματά τους με ένα ευρύ κοινό (Hagevik, 2000).

Επιτυχημένες ηλεκτρονικές δραστηριότητες θεωρούνται αυτές που οργανώνουν ομάδες, που έχουν προθεσμίες και τελικό προϊόν για κάθε ανατιθέμενη εργασία, υπάρχει συντονιστής που αξιολογεί συνεχώς την επιτυχία του δικτύου και ανταποκρίνεται σύντομα στους μαθητές, κάτι που τους παρακινεί και τους ενθουσιάζει (Riel & Levin, 1990).

Οι συνηθέστεροι λόγοι αποτυχίας των συμμετεχόντων σε ηλεκτρονική μάθηση είναι η φτωχή σχεδίαση του μαθήματος από άπειρους εκπαιδευτές, τεχνικά προβλήματα, η απουσία υποστήριξης των ατομικών μαθησιακών προτιμήσεων των σπουδαστών, η έλλειψη χρόνου από μέρους τους και η ανεπαρκής παρακίνηση και υποστήριξή τους (Jenkins & Visser, 2001). Επίσης, θέματα ασφαλείας, εμπιστοσύνης και προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι πολύ σημαντικά να διασφαλίζονται σ' ένα ηλεκτρονικό δίκτυο (Klecka, Clift, Thomas, 2002).

Η ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών είναι σημαντικό να ενθαρρύνεται και ένας βασικός παράγοντας για την προώθησή της είναι η συνειδητοποίηση του σκοπού της μάθησης και η τυπική ή άτυπη υποχρέωση των σπουδαστών για συμμετοχή (Riel & Levin, 1990). Οι παράγοντες που επηρεάζουν την παρακίνηση για συμμετοχή μελετήθηκαν ιδιαίτερα στην εκπαίδευση ενηλίκων ή ανδραγωγική (andragogy) (Knowles, 1980) και φαίνεται πως η προσωπική ανάπτυξη, όπως και κοινωνικοί παράγοντες παίζουν σημαντικό ρόλο στην παρακίνησή τους (Caffarella & Merriam, 1999).

Ένας ικανός εκπαιδευτής, πρέπει να γνωρίζει τα κίνητρα για συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και να μπορεί να χρησιμοποιεί της προσωπικές τους εμπειρίες σε ομαδικές ηλεκτρονικές συναντήσεις (Starosilec, 1998).

Απόσπασμα από παρουσίαση στο συνέδριο ICODL 23-25 Νοεμβρίου 2007, Αθήνα

Η υποστήριξη της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης με τη χρήση ενός εργαλείου αναγνώρισης τύπων μάθησης - Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory

Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας,
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Καθηγητής
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Διευθυντής

 

Διαβάστε ακόμη: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην Ψυχολογία: Ευκαιρία ή Παγίδα; 

Συγγραφή Άρθρου

Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

e psy logo twitter2Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μεταπτυχιακό Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Συμβουλευτική Ψυχολογία
μεταπτυχιακό

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή μεταπτυχιακών φοιτητριών και φοιτητών, για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) (ΦΕΚ 2890/19-07-2018/τ.B’) με τίτλο: «Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία» 

Therapy Today, online ψυχοθεραπεία, χαμηλού κόστους
online ψυχοθεραπεία

Η Therapy Today είναι η πρώτη υπηρεσία e-ψυχοθεραπείας στην Ελλάδα. Ανάλογες υπηρεσίες λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό εδώ και χρόνια. Μέσω του διαδικτύου, η ψυχοθεραπεία μπορεί πλέον να γίνεται εύκολα, οικονομικά, χωρίς τους περιορισμούς της «συμβατικής» θεραπείας σε γραφείο. Σκοπός μας είναι να παρέχουμε σε όλους την ψυχοθεραπεία του αύριο, σήμερα.

Ιστορίες ντροπής

Τα τελευταία πενήντα ή εξήντα ή έστω εκατό χρόνια και σε ένα μικρό μόνο τμήμα του αμαρτωλού πλανήτη μας -αυτό που εμείς σήμερα ονομάζουμε φιλάρεσκα Δυτικό Κόσμο... οι γυναίκες άρχισαν για πρώτη φορά να ζουν όλο και πιο ανθρώπινα. Για αιώνες και χιλιετίες, σ' όλη τη μέχρι τότε ιστορία τους και σ' όλα τα πλάτη και μήκη της υφηλίου, οι γυναίκες, δηλαδή ο μισός πληθυσμός της γης και παρά τις ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις, ζούσαν μια ζωή "χρηστικού αντικειμένου" που ήταν πολύ κοντά στη ζωή των κατοικίδιων ζώων.

10 βιβλία για την αντιμετώπιση άγχους και φοβιών
βιβλία αντιμετώπισης άγχους

Η πηγή του άγχους βρίσκεται στο μέλλον. Αν μπορείς να κρατήσεις το μέλλον έξω από το μυαλό σου, μπορείς να ξεχάσεις τις στεναχώριες σου - Μίλαν Κούντερα.

Πώς θα απαλλαγούμε από το άγχος; Πώς θα το μετατρέψουμε σε κινητήρια δύναμη για τη ζωή μας; Από το ανανεωμένο εξειδικευμένο βιβλιοπωλείο ψυχολογίας της Πύλης μας, επιλέξαμε και παρουσιάζουμε 10 βιβλία αυτοβοήθειας, για το άγχος, τις κρίσεις πανικού και τις φοβίες.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares