τύποι μάθησης

Ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία, εντοπίσαμε πολλαπλές προσπάθειες ενσωμάτωσης της θεωρίας και πρακτικής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση: Ο υψηλός βαθμός αποτυχίας σε πολλά ακαδημαϊκά τμήματα οδήγησε τους ερευνητές να αντιπαραβάλουν τους τύπους μάθησης των σπουδαστών με το απαιτούμενο μαθησιακό προφίλ και τις ικανότητες που χρειάζονται για την επιτυχία στο συγκεκριμένο τμήμα.

Στις περισσότερες μελέτες δεν προκύπτει ταύτιση και αυτό οδήγησε τους ερευνητές να προτείνουν επανασχεδιασμό των διδακτικών μεθόδων ώστε να παρέχουν στους σπουδαστές την ελευθερία να επιλέξουν το μαθησιακό τους περιβάλλον και να παρακολουθήσουν τις επιλογές τους (Ashkenazi, 2001; Coetzee & De Boer, 2000). Ένα μεγάλο τετραετές αναμορφωτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στην εκπαίδευση των ειδικών δυνάμεων της Νότιας Αφρικής για να συμπεριλάβει τις μαθησιακές προτιμήσεις των εκπαιδευόμενων, είχε ως αποτέλεσμα σημαντικά υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας (Voges, 2005). Επίσης, η αναμόρφωση της προγράμματος ενός τμήματος μηχανικών λογισμικού ώστε να ενσωματώσει τη θεωρία των τύπων μάθησης, είχε την υψηλότερη μέχρι τότε θετική επίδραση στις επιδόσεις των σπουδαστών, καθιστώντας τη νέα προσέγγιση θεσμό για όλα τα άλλα τμήματα του πανεπιστημίου (Layman, Cornwell & Williams, 2006).

Μελέτες που διερεύνησαν τις σχέσεις των τύπων μάθησης με την ακαδημαϊκή επιτυχία έδειξαν ότι ευνοούνταν οι σπουδαστές με προφίλ που ταίριαζε με του διδάσκοντα (Borg & Shapiro, 1996). Οι ερευνητές πρότειναν παρεμβάσεις ώστε να ικανοποιούνται όλοι οι τύποι και υποστήριξαν ότι γενικότερα ο στοχασμός πάνω στους τρόπους μάθησης βοηθάει τους σπουδαστές να μελετούν και να αποδίδουν καλύτερα (Woszczynski et al, 2004).


Τα ακαδημαϊκά τμήματα φαίνεται πως απαρτίζονται από ανθρώπους με διαφορετικά μαθησιακά προφίλ και η έκθεση των σπουδαστών στα μοντέλα μάθησης αυξάνει την κοινωνικότητά τους και την αποδοχή της ομάδας (De Boer & Bothma, 2001). Η ενσωμάτωση των τύπων μάθησης στο σχηματισμό ομάδων μπορεί να έχει θετική επίδραση στις επιδόσεις τους και οι ομάδες θα πρέπει να σχηματίζονται με συμπληρωματικούς ρόλους (Belbin, 1996) ώστε κάθε μέλος να προσφέρει το δυναμικό του στην ομάδα (Gifford, Henry & Schoenhoff, 2003).


Διάφορες έρευνες εντόπισαν συσχετισμούς των προβληματικών στο όριο μαθητών με τους τύπους μάθησης  και συμπέραναν ότι οι τύποι μάθησης μπορούν να παρέχουν ένα κοινό λεξιλόγιο για τις μαθησιακές προτιμήσεις μαθητών και καθηγητών για να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους (Geary & Kysilka, 2003; Kise & Russell, 2006; Johnson, Pitts & Lane, 2000). Σημαντικό συμπέρασμα ήταν ότι οι μαθητές χρειάζονται χρόνο για να μοιράζονται τις ιδέες τους και να έχουν ευκαιρίες να εκφράζουν τον εαυτό τους δημιουργικά και με πολλαπλούς τρόπους.

Οι πολιτισμικές διαφορές φαίνεται να έχουν σχέση με τους τύπους μάθησης (Hulme, 2000), ενώ σε άλλη έρευνα υποστηρίζεται ότι είναι ανεξάρτητες από αυτούς (Zualkernan et al, 2006).
Γενικότερα, πολλά πανεπιστήμια ενθαρρύνουν τους σπουδαστές τους να χρησιμοποιούν εργαλεία αναγνώρισης τύπων μάθησης, τα οποία φιλοξενούν στις αρχικές ιστοσελίδες τους (πχ. Clayton State, Western Nevada Community College, University of Missuri-Columbia κ.α).

Απόσπασμα από παρουσίαση στο συνέδριο ICODL 23-25 Νοεμβρίου 2007, Αθήνα

Η υποστήριξη της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης με τη χρήση ενός εργαλείου αναγνώρισης τύπων μάθησης - Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory


Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Καθηγητής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διευθυντής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

 

Συγγραφή Άρθρου

Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

e psy logo twitter2Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Αναζήτηση Ψυχολόγου και Εργοθεραπευτή από το Σύλλογο Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα και Φίλων Ροδόπης
Προκήρυξη θέσης Ψυχολόγου

Ο Σύλλογος Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα και Φίλων Ν. Ροδόπης ΠΕΡΠΑΤΩ ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου,συνολικά οχτώ (8) ατόμων πλήρους απασχόληση ή μερικής απασχόλησης, για την κάλυψη αναγκών του Συλλόγου.

Προκήρυξη Θέσης Εργασίας για Συντονιστή Φροντίδας Ασυνόδευτων Ανήλικων
θέση εργασίας ψυχολόγου

Προκήρυξη θέσης εργασίας συντονιστής Πεδίου για την παροχή υπηρεσιών φροντίδας ασυνόδευτων ανήλικων στη Καβάλα

Η Κοινωνική Οργάνωση ΑΡΣΙΣ ενδιαφέρεται για την πρόσληψη συνεργάτη πλήρους απασχόλησης για την κάλυψη θέσης Συντονιστής Πεδίου για την παροχή υπηρεσιών φροντίδας ασυνόδευτων ανήλικων στη Καβάλα.

Στελέχωση Μονάδων με Ψυχολόγο, Κοινωνικό Λειτουργό, Εργοθεραπευτή, Ψυχίατρο
θέσεις ψυχολόγου

Η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας (ΕΚΨ&ΨΥ), ως ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού, αναζητά για τη στελέχωση δύο Μονάδων Ψυχικής Υγείας: Ψυχολόγο, Κοινωνικό Λειτουργό, Εργοθεραπευτή, Ψυχίατρο. Αναλυτικότερα:

Έρευνα: Γνωστικά και Συναισθηματικά Σχήματα και τη σχέση τους με τη Συναισθηματική Ρύθμιση
Συναισθήματα

Πρόσκληση για συμμετοχή σε πτυχιακή έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί αποτελεί το υλικό από το οποίο θα προκύψει η πτυχιακή έρευνα που αφορά τη σχέση ανάμεσα σε γνωστικά και συναισθηματικά σχήματα.  

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares