τύποι μάθησης

Ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία, εντοπίσαμε πολλαπλές προσπάθειες ενσωμάτωσης της θεωρίας και πρακτικής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση: Ο υψηλός βαθμός αποτυχίας σε πολλά ακαδημαϊκά τμήματα οδήγησε τους ερευνητές να αντιπαραβάλουν τους τύπους μάθησης των σπουδαστών με το απαιτούμενο μαθησιακό προφίλ και τις ικανότητες που χρειάζονται για την επιτυχία στο συγκεκριμένο τμήμα.

Στις περισσότερες μελέτες δεν προκύπτει ταύτιση και αυτό οδήγησε τους ερευνητές να προτείνουν επανασχεδιασμό των διδακτικών μεθόδων ώστε να παρέχουν στους σπουδαστές την ελευθερία να επιλέξουν το μαθησιακό τους περιβάλλον και να παρακολουθήσουν τις επιλογές τους (Ashkenazi, 2001; Coetzee & De Boer, 2000). Ένα μεγάλο τετραετές αναμορφωτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στην εκπαίδευση των ειδικών δυνάμεων της Νότιας Αφρικής για να συμπεριλάβει τις μαθησιακές προτιμήσεις των εκπαιδευόμενων, είχε ως αποτέλεσμα σημαντικά υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας (Voges, 2005). Επίσης, η αναμόρφωση της προγράμματος ενός τμήματος μηχανικών λογισμικού ώστε να ενσωματώσει τη θεωρία των τύπων μάθησης, είχε την υψηλότερη μέχρι τότε θετική επίδραση στις επιδόσεις των σπουδαστών, καθιστώντας τη νέα προσέγγιση θεσμό για όλα τα άλλα τμήματα του πανεπιστημίου (Layman, Cornwell & Williams, 2006).

Μελέτες που διερεύνησαν τις σχέσεις των τύπων μάθησης με την ακαδημαϊκή επιτυχία έδειξαν ότι ευνοούνταν οι σπουδαστές με προφίλ που ταίριαζε με του διδάσκοντα (Borg & Shapiro, 1996). Οι ερευνητές πρότειναν παρεμβάσεις ώστε να ικανοποιούνται όλοι οι τύποι και υποστήριξαν ότι γενικότερα ο στοχασμός πάνω στους τρόπους μάθησης βοηθάει τους σπουδαστές να μελετούν και να αποδίδουν καλύτερα (Woszczynski et al, 2004).


Τα ακαδημαϊκά τμήματα φαίνεται πως απαρτίζονται από ανθρώπους με διαφορετικά μαθησιακά προφίλ και η έκθεση των σπουδαστών στα μοντέλα μάθησης αυξάνει την κοινωνικότητά τους και την αποδοχή της ομάδας (De Boer & Bothma, 2001). Η ενσωμάτωση των τύπων μάθησης στο σχηματισμό ομάδων μπορεί να έχει θετική επίδραση στις επιδόσεις τους και οι ομάδες θα πρέπει να σχηματίζονται με συμπληρωματικούς ρόλους (Belbin, 1996) ώστε κάθε μέλος να προσφέρει το δυναμικό του στην ομάδα (Gifford, Henry & Schoenhoff, 2003).


Διάφορες έρευνες εντόπισαν συσχετισμούς των προβληματικών στο όριο μαθητών με τους τύπους μάθησης  και συμπέραναν ότι οι τύποι μάθησης μπορούν να παρέχουν ένα κοινό λεξιλόγιο για τις μαθησιακές προτιμήσεις μαθητών και καθηγητών για να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους (Geary & Kysilka, 2003; Kise & Russell, 2006; Johnson, Pitts & Lane, 2000). Σημαντικό συμπέρασμα ήταν ότι οι μαθητές χρειάζονται χρόνο για να μοιράζονται τις ιδέες τους και να έχουν ευκαιρίες να εκφράζουν τον εαυτό τους δημιουργικά και με πολλαπλούς τρόπους.

Οι πολιτισμικές διαφορές φαίνεται να έχουν σχέση με τους τύπους μάθησης (Hulme, 2000), ενώ σε άλλη έρευνα υποστηρίζεται ότι είναι ανεξάρτητες από αυτούς (Zualkernan et al, 2006).
Γενικότερα, πολλά πανεπιστήμια ενθαρρύνουν τους σπουδαστές τους να χρησιμοποιούν εργαλεία αναγνώρισης τύπων μάθησης, τα οποία φιλοξενούν στις αρχικές ιστοσελίδες τους (πχ. Clayton State, Western Nevada Community College, University of Missuri-Columbia κ.α).

Απόσπασμα από παρουσίαση στο συνέδριο ICODL 23-25 Νοεμβρίου 2007, Αθήνα

Η υποστήριξη της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης με τη χρήση ενός εργαλείου αναγνώρισης τύπων μάθησης - Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory


Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Καθηγητής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διευθυντής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

 

Συγγραφή Άρθρου

Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

e psy logo twitter2Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μεταπτυχιακό Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Συμβουλευτική Ψυχολογία
μεταπτυχιακό

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή μεταπτυχιακών φοιτητριών και φοιτητών, για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) (ΦΕΚ 2890/19-07-2018/τ.B’) με τίτλο: «Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία» 

Therapy Today, online ψυχοθεραπεία, χαμηλού κόστους
online ψυχοθεραπεία

Η Therapy Today είναι η πρώτη υπηρεσία e-ψυχοθεραπείας στην Ελλάδα. Ανάλογες υπηρεσίες λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό εδώ και χρόνια. Μέσω του διαδικτύου, η ψυχοθεραπεία μπορεί πλέον να γίνεται εύκολα, οικονομικά, χωρίς τους περιορισμούς της «συμβατικής» θεραπείας σε γραφείο. Σκοπός μας είναι να παρέχουμε σε όλους την ψυχοθεραπεία του αύριο, σήμερα.

Ιστορίες ντροπής

Τα τελευταία πενήντα ή εξήντα ή έστω εκατό χρόνια και σε ένα μικρό μόνο τμήμα του αμαρτωλού πλανήτη μας -αυτό που εμείς σήμερα ονομάζουμε φιλάρεσκα Δυτικό Κόσμο... οι γυναίκες άρχισαν για πρώτη φορά να ζουν όλο και πιο ανθρώπινα. Για αιώνες και χιλιετίες, σ' όλη τη μέχρι τότε ιστορία τους και σ' όλα τα πλάτη και μήκη της υφηλίου, οι γυναίκες, δηλαδή ο μισός πληθυσμός της γης και παρά τις ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις, ζούσαν μια ζωή "χρηστικού αντικειμένου" που ήταν πολύ κοντά στη ζωή των κατοικίδιων ζώων.

10 βιβλία για την αντιμετώπιση άγχους και φοβιών
βιβλία αντιμετώπισης άγχους

Η πηγή του άγχους βρίσκεται στο μέλλον. Αν μπορείς να κρατήσεις το μέλλον έξω από το μυαλό σου, μπορείς να ξεχάσεις τις στεναχώριες σου - Μίλαν Κούντερα.

Πώς θα απαλλαγούμε από το άγχος; Πώς θα το μετατρέψουμε σε κινητήρια δύναμη για τη ζωή μας; Από το ανανεωμένο εξειδικευμένο βιβλιοπωλείο ψυχολογίας της Πύλης μας, επιλέξαμε και παρουσιάζουμε 10 βιβλία αυτοβοήθειας, για το άγχος, τις κρίσεις πανικού και τις φοβίες.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares