Για να μπορέσουμε να ελέγξουμε τους πονοκεφάλους, θα πρέπει πρώτα απ'  όλα να βρούμε τι είναι αυτό που τους «πυροδοτεί» και τους επιδεινώνει. Εδώ θα βρείτε μια λίστα με αιτίες που πιθανώς σχετίζονται με τον δικό σας πονοκέφαλο:

  •  Άγχος
  • Θυμός
  • Θλίψη
  • Κακός φωτισμός
  • Έντονο φως και ζέστη
  • Κόπωση των ματιών
  • Αυστηρές δίαιτες
  • Χρήση αλκοόλ
  • Κάπνισμα
  • Υγρασία
  • Απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας
  • Στις γυναίκες ορμονικοί παράγοντες που συνδέονται με τον εμμηνορροϊκό τους κύκλο.


Υπεύθυνες για τους πονοκεφάλους φαίνεται να είναι και ορισμένες τροφές όπως το τυρί και η σοκολάτα.

Διάφορα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας όπως η τελειομανία, η ανεπιείκεια, η επιθετικότητα, ή η υπέρμετρη φιλοδοξία φαίνεται επίσης πως κρύβονται πίσω από τους χρόνιους πονοκεφάλους. Αν βλέπετε κάποια σύνδεση μεταξύ των πονοκεφάλων σας και κάποιων γνωρισμάτων της προσωπικότητας σας, προσπαθήστε να χαλαρώσετε σε σχέση με αυτά. Αν όχι, αυτά θα συνεχίσουν να είναι για σας, πηγή έντασης και δυστυχίας.

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από πονοκεφάλους γίνονται ευερέθιστοι, αγχώδης και θλιμμένοι λόγω αυτών των πονοκεφάλων κι έτσι μπαίνουν σε έναν φαύλο κύκλο έντασης-πονοκεφάλων-έντασης. Άγχη σχετικά με τους πονοκεφάλους, τα φάρμακα, τη ναυτία ή ανησυχίες για την εξέλιξή τους, οδηγούν σε έναν αρνητικό τρόπο σκέψης με κύριο χαρακτηριστικό τον φόβο, ο οποίος διαιωνίζει και χειροτερεύει τον πονοκέφαλο.

Μην επιτρέψετε τον πονοκέφαλο να καταστρέψει την αυτοπεποίθησή σας. Για παράδειγμα, αν χρειαστεί να ακυρώσετε ένα ραντεβού εξ? αιτίας του πονοκέφαλου, θεωρήστε οτί είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε ενοχλημένοι από αυτό ή ακόμα και λυπημένοι. Δεν ήρθε όμως το τέλος του κόσμου, ούτε έχετε χάσει τον έλεγχο της ζωή σας.

Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε την αρνητική σκέψη η οποία οδηγεί στον πονοκέφαλο με μια θετική σκέψη. Η συχνότερη αρνητική σκέψη που κάνει αυτός που πάσχει από χρόνιους πονοκεφάλους είναι «Κουράστηκα να έχω αυτόν τον διαβολεμένο πονοκέφαλο, δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να τον σταματήσω, δεν έχω ελπίδες». Μια θετική σκέψη είναι «Αν παραμείνω ήρεμος και προσπαθήσω να χαλαρώσω, ο πονοκέφαλος θα επιβραδυνθεί και σταδιακά θα σταματήσει». Βοηθάει σημαντικά να πιστέψετε πως είστε δυνατότερος από τον πονοκέφαλο και πως μπορείτε να τον υπερνικήσετε.

Η συχνότερη αιτία του χρόνιου πονοκέφαλου είναι ο "μηρυκασμός" σκέψεων γύρω από δυσάρεστα γεγονότα του παρελθόντος καθώς και η συνεχής ψυχολογική πίεση που προκύπτει από προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις προσπαθήστε να χαλαρώσετε κάνοντας ελαφρές χειρονακτικές εργασίες, ασκήσεις χαλάρωσης ή κάποια ευχάριστη δραστηριότητα. 

Έχει επισημανθεί οτί πριν τον πονοκέφαλο έχουν προηγηθεί αρνητικά συναισθήματα και ένταση. Ο χειρισμός της έντασης και  των αρνητικών συναισθημάτων πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα των πασχόντων από χρόνιους πονοκεφάλους.

Συγγραφή Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Συνεργάτης στο Τμήμα Σύνταξης της Πύλης Ψυχολογίας Psychology.gr
Μετάφραση, απόδοση ξενόγλωσσων άρθρων.
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Τι είναι το τραυματικό στρες. Ορισμός του τραύματος, του τραυματικού στρες και βασικά στοιχεία θεραπείας
τραυματικό στρες

Για να θεραπευτούμε από το τραύμα, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με λίγα λόγια από τους ειδικούς.

Η Αμερικανική Ακαδημία Εμπειρογνωμόνων ορίζει το τραυματικό στρες ως: «Τη συναισθηματική, γνωσιακή, συμπεριφορική, φυσιολογική εμπειρία ατόμων που εκτίθενται ή παρακολουθούν γεγονότα που κυριεύουν τις ικανότητές τους για την αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων».

20 βήματα μπροστά, το νέο βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι
Χόρχε Μπουκάι

Το πιο επικίνδυνο πράγμα στον κόσμο είναι να ζεις μια ζωή χωρίς να παίρνεις κανένα ρίσκο, αναφέρει ο Χόρχε Μπουκάι, στο νέο του βιβλίο. 20 Κεφάλαια = 20 βήματα, τα οποία όμως δεν είναι αυτό που ονομάζουμε "Τυπικές συμβουλές ευτυχίας".

Ανακοίνωση Orlando LGBT: Τρανσφοβικές ομιλίες στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας
Orlando LGBT

Τρανσφοβικό στρογγυλό τραπέζι στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας
Την Κυριακή 16 Ιουνίου 2019, βρεθήκαμε στο συνέδριο της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδας, για να παρακολουθήσουμε στρογγυλή τράπεζα με θέμα: “Ζητήματα δυσφορίας φύλου σε παιδιά και εφήβους”.

Αιφνιδιαστική επίθεση εναντίον του επαγγέλματος του ψυχολόγου λίγο πριν τις εκλογές
επάγγελμα ψυχολόγου

Ο Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων, στις 8 Ιουνίου 2019 (χθες) προχώρησε στη δημοσίευση του παρακάτω δελτίου τύπου:

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ λίγες μέρες πριν τις εθνικές εκλογές, χωρίς καμία διαδικασία διαλόγου, προχωρά στην «ολική λύση» - δολοφονία του επαγγέλματος του ψυχολόγου.


Βρείτε Ψυχολόγο - Ειδικό Ψ.Υγείας

Επιλέξτε ειδικό για θέματα Ψυχολογίας Υγείας στον μοναδικό εξειδικευμένο κατάλογο του ελληνικού διαδικτύου.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares