Για να μπορέσουμε να ελέγξουμε τους πονοκεφάλους, θα πρέπει πρώτα απ'  όλα να βρούμε τι είναι αυτό που τους «πυροδοτεί» και τους επιδεινώνει. Εδώ θα βρείτε μια λίστα με αιτίες που πιθανώς σχετίζονται με τον δικό σας πονοκέφαλο:

  •  Άγχος
  • Θυμός
  • Θλίψη
  • Κακός φωτισμός
  • Έντονο φως και ζέστη
  • Κόπωση των ματιών
  • Αυστηρές δίαιτες
  • Χρήση αλκοόλ
  • Κάπνισμα
  • Υγρασία
  • Απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας
  • Στις γυναίκες ορμονικοί παράγοντες που συνδέονται με τον εμμηνορροϊκό τους κύκλο.


Υπεύθυνες για τους πονοκεφάλους φαίνεται να είναι και ορισμένες τροφές όπως το τυρί και η σοκολάτα.

Διάφορα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας όπως η τελειομανία, η ανεπιείκεια, η επιθετικότητα, ή η υπέρμετρη φιλοδοξία φαίνεται επίσης πως κρύβονται πίσω από τους χρόνιους πονοκεφάλους. Αν βλέπετε κάποια σύνδεση μεταξύ των πονοκεφάλων σας και κάποιων γνωρισμάτων της προσωπικότητας σας, προσπαθήστε να χαλαρώσετε σε σχέση με αυτά. Αν όχι, αυτά θα συνεχίσουν να είναι για σας, πηγή έντασης και δυστυχίας.

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από πονοκεφάλους γίνονται ευερέθιστοι, αγχώδης και θλιμμένοι λόγω αυτών των πονοκεφάλων κι έτσι μπαίνουν σε έναν φαύλο κύκλο έντασης-πονοκεφάλων-έντασης. Άγχη σχετικά με τους πονοκεφάλους, τα φάρμακα, τη ναυτία ή ανησυχίες για την εξέλιξή τους, οδηγούν σε έναν αρνητικό τρόπο σκέψης με κύριο χαρακτηριστικό τον φόβο, ο οποίος διαιωνίζει και χειροτερεύει τον πονοκέφαλο.

Μην επιτρέψετε τον πονοκέφαλο να καταστρέψει την αυτοπεποίθησή σας. Για παράδειγμα, αν χρειαστεί να ακυρώσετε ένα ραντεβού εξ? αιτίας του πονοκέφαλου, θεωρήστε οτί είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε ενοχλημένοι από αυτό ή ακόμα και λυπημένοι. Δεν ήρθε όμως το τέλος του κόσμου, ούτε έχετε χάσει τον έλεγχο της ζωή σας.

Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε την αρνητική σκέψη η οποία οδηγεί στον πονοκέφαλο με μια θετική σκέψη. Η συχνότερη αρνητική σκέψη που κάνει αυτός που πάσχει από χρόνιους πονοκεφάλους είναι «Κουράστηκα να έχω αυτόν τον διαβολεμένο πονοκέφαλο, δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να τον σταματήσω, δεν έχω ελπίδες». Μια θετική σκέψη είναι «Αν παραμείνω ήρεμος και προσπαθήσω να χαλαρώσω, ο πονοκέφαλος θα επιβραδυνθεί και σταδιακά θα σταματήσει». Βοηθάει σημαντικά να πιστέψετε πως είστε δυνατότερος από τον πονοκέφαλο και πως μπορείτε να τον υπερνικήσετε.

Η συχνότερη αιτία του χρόνιου πονοκέφαλου είναι ο "μηρυκασμός" σκέψεων γύρω από δυσάρεστα γεγονότα του παρελθόντος καθώς και η συνεχής ψυχολογική πίεση που προκύπτει από προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις προσπαθήστε να χαλαρώσετε κάνοντας ελαφρές χειρονακτικές εργασίες, ασκήσεις χαλάρωσης ή κάποια ευχάριστη δραστηριότητα. 

Έχει επισημανθεί οτί πριν τον πονοκέφαλο έχουν προηγηθεί αρνητικά συναισθήματα και ένταση. Ο χειρισμός της έντασης και  των αρνητικών συναισθημάτων πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα των πασχόντων από χρόνιους πονοκεφάλους.

Συγγραφή Άρθρου

Νίκος Μεταξάς
Συνεργάτης του psychology.gr - Μετάφραση, απόδοση ξενόγλωσσων άρθρων.
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Διάθεση χώρου προς υπενοικίαση σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας

find job003Διατίθεται τμήμα ανακαινισμένου επαγγελματικού χώρου σε πολύ καλό, κεντρικό σημείο της Αθήνας, πλησίον της στάσης του μετρό μέγαρο μουσικής προς υπενοικίαση σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, για ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία, για τις ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή.

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε το τηλ. 6977866461

Ζητείται ψυχολόγος / παιδοψυχολόγος με ειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες

find job003Ζητείται ψυχολόγος/παιδοψυχολόγος με ειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες και τις αναπτυξιακές διαταραχές να αναλάβει τη μαθησιακή,συναισθηματική και συμπεριφοριστική αξιολόγηση και παρέμβαση παιδιών και εφήβων.

Υπεύθυνες επικοινωνίας: Ψαλλίδα Ειρήνη,  Κόνιαρη Αθηνά
Τηλ.επικοινωνίας 2108660175 | Email. logohoros1@gmail.com

Έως 250.000 ανθρώπους στην Ελλάδα αφορά η Ψυχαναγκαστική Διαταραχή
Ψυχαναγκαστική Διαταραχή

Επιστημονική εκδήλωση για την ψυχαναγκαστική, καταναγκαστική διαταραχή διεξάγεται σήμερα, Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019 στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Η διαταραχή αυτή, αποτελεί μια πολύμορφη και συχνά χρόνια διαταραχή, που μπορεί να προσβάλει το 2,5% του γενικού πληθυσμού, δηλαδή, με βάση το σημερινό πληθυσμό της Ελλάδας, μπορεί να αφορά έως 250.000 ανθρώπους.

Προκήρυξη θέσης εργασίας ψυχολόγου
Προκήρυξη θέσης ψυχολόγου

Ο Νόστος, προκηρύσσει 1 νέα θέση εργασίας Ψυχολόγου για το έργο «TEEN SPIRIT I – TEEN SPIRIT II» το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο της πρόσκλησης για τη δημιουργία Δομών Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων. 

Οι εργαζόμενοι/ες θα εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο, 5 ημέρες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας (συμπεριλαμβανομένων Σαββάτου, Κυριακής και αργιών). Η διάρκεια της πρόσληψης θα είναι έως 31/12/2019. 


Βρείτε Ψυχολόγο - Ειδικό Ψ.Υγείας

Επιλέξτε ειδικό για θέματα Ψυχολογίας Υγείας στον μοναδικό εξειδικευμένο κατάλογο του ελληνικού διαδικτύου.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares