comfort zone

Όσο και αν μας ξεβολεύει, η έξοδος από τη ζώνη άνεσής μας, είναι το μέρος όπου βρίσκουμε ανάπτυξη. Η παραμονή εκεί που αισθανόμαστε άνετα, μας οδηγεί συχνά στο να χάσουμε σημαντικές ευκαιρίες, κρατώντας μας παράλληλα παγιδευμένους στην ίδια ρουτίνα. Εάν έχετε αφήσει για καιρό τους φόβους σας να κατευθύνουν τη ζωή σας, τότε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας.

Παρακάτω είναι κάποιες τεχνικές που σας βοηθούν να κάνετε ακριβώς αυτό.

Οι πρακτικές που θα βοηθήσουν

Ορίστε τι φοβάστε

Ένα σημαντικό βήμα για να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας είναι να αναγνωρίσετε τι είναι αυτό που σας κρατά πίσω. Ένας καλός τρόπος για να γίνει αυτό είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο και να γράψετε τους φόβους σας.

Ρυθμίστε ένα χρονόμετρο 10 λεπτών στο τηλέφωνό σας, απομακρύνετε όλους τις περισπασμούς και εκφράστε με λόγια τι σας ανησυχεί στο να βγείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας. Η καταγραφή των φόβων μας στο χαρτί βοηθά ώστε να τους απελευθερώσουμε από μια αέναη σκέψη στο μυαλό μας.

Εκλογικεύστε τους φόβους σας

Τώρα που έχετε τη λίστα σας από ό,τι σας τρομάζει, το επόμενο στάδιο είναι να εκλογικεύσετε αυτά τα συναισθήματα. Αυτή είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται στη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία για να βοηθήσει αυτούς που υποφέρουν από σοβαρό άγχος να δουν τις σκέψεις τους πιο λογικά.

Εξετάστε τα στοιχεία υπέρ και κατά στον φόβο σας και λογικά αποφασίστε πόσο πιθανό είναι ότι το χειρότερο σενάριο που σκέφτεστε θα επιτευχθεί. Μειώνοντας τα αρνητικά πρότυπα σκέψης, μπορείτε να προετοιμάσετε το δρόμο για να κάνετε το πρώτο βήμα έξω από τη ζώνη άνεσής σας.

Σκεφτείτε τι θα θέλατε να κερδίσετε όταν βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας

Το επόμενο βήμα είναι να εξετάσετε τι θα κερδίσετε όταν σπάσετε τη ρουτίνα σας. Σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχετε βγαίνοντας από τη ζώνη άνεσής σας κι αυτό θα κάνει την έξοδό σας πιο εύκολη. Με μια σαφή εικόνα των πλεονεκτημάτων που θα έχετε από την αποχώρηση, από τη συνήθη ρουτίνα και τα πρότυπα συμπεριφοράς σας, κάνει την έξοδο από τη ζώνη άνεσής σας πιο ελκυστική.

Ξεκινήστε με κάτι εύκολο

Δεν χρειάζεται να μεταβείτε στο άλλο άκρο αν θέλετε να αφήσετε τη ζώνη άνεσής σας. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας και να ορίσετε μικρούς στόχους ως μέρος ενός σχεδίου για να φτάσετε στον επιθυμητό προορισμό σας.

Αν φοβάστε να μιλήσετε δημόσια, για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να υποχρεώσετε εξ αρχής τον εαυτό σας να μιλήσετε σε ένα συνέδριο. Μια πολύ καλύτερη ιδέα είναι να οργανώσετε δοκιμαστικές εκδηλώσεις με ανθρώπους που εμπιστεύεστε για να συνηθίσετε να μιλάτε μπροστά σε άλλους. Στη συνέχεια, μπορείτε να προετοιμάσετε σταδιακά τον εαυτό σας μέχρι τον τελικό σας στόχο.

Μάθετε από τις εμπειρίες σας

Όταν βγαίνουμε από τη ζώνη άνεσής μας και κάτι πάει στραβά, μπορεί να κάνουμε το λάθος να αφήσουμε αυτήν την ατυχία να καταστρέψει όλα τα θετικά βήματα που έχουμε κάνει ως τώρα. Μια αποτυχία είναι καλό να την λαμβάνουμε ως μια ευκαιρία να μάθουμε κάτι για την επόμενη φορά. Η απομάκρυνση της ζώνης άνεσής σας είναι από μόνη της ένα επίτευγμα και είναι σημαντικό να το θυμόμαστε αυτό.

Δοκιμάστε ένα νέο περιβάλλον

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας είναι να αλλάξετε το οικείο περιβάλλον σας. Η ρουτίνα σημαίνει να πηγαίνετε στα ίδια σημεία, τα οποία μπορούν να καταπνίξουν την έμπνευση και τον αυθορμητισμό σας.

Ακολουθήστε διαφορετικές διαδρομές για το σπίτι, δοκιμάστε διαφορετικά είδη καφέ, επισκεφθείτε νέες πόλεις ή εξερευνήστε άλλα άγνωστα μέρη. Τα νέα περιβάλλοντα θα προκαλέσουν νέους τρόπους σκέψης και θα μας ενθαρρύνουν να ξεφύγουμε από τις παραδοσιακές συνήθειες μας.

Μιλήστε με κάποιον που θαυμάζετε

Δεν βοηθάει πάντα να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους, καθώς συχνά μπορεί αυτό να οδηγήσει σε αισθήματα ανεπάρκειας. Ωστόσο, μπορεί να είναι χρήσιμο να μιλήσετε με κάποιον που εμπιστεύεστε, ο οποίος έχει επιτύχει ορισμένα από τα πράγματα που φοβάστε. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι και αυτοί έπρεπε να εγκαταλείψουν τη ζώνη άνεσής τους για να επιτύχουν τους στόχους τους. Μιλώντας σε κάποιον που βρίσκεται πιο μπροστά στο ταξίδι, μπορείτε να κερδίσετε χρήσιμες συμβουλές για το δικό σας ταξίδι.

Τι θα κερδίσετε βγαίνοντας από τη ζώνη άνεσής σας

Ακολουθώντας αυτά τα βήματα για να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας θα συμβάλλετε στη δημιουργία σημαντικών αλλαγών στη ζωή σας. Η παραμονή όπου αισθανόμαστε άνετα μας κάνει απίστευτα αντιπαραγωγικούς. Αγκαλιάζοντας την αλλαγή, μπορεί να μας δώσει τη δυναμική για να κάνουμε πράγματα, καθώς και την ικανότητα να αντιμετωπίσουμε μελλοντικές δυσκολίες.

Η διεύρυνση των ορίων σας δεν σας δίνει μόνο την ευκαιρία να ζήσετε μια πιο εκπληκτική ζωή, αλλά σας βοηθάει επίσης να ξορκίσετε τις ανησυχίες σας και να απομακρύνετε στο μέλλον τις άχρηστες σκέψεις για το τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να κάνετε.

Η έξοδος από τη ζώνη άνεσής σας δεν είναι εύκολη, αλλά παίρνοντας ένα βήμα κάθε φορά θα εκπλαγείτε με αυτό που είστε σε θέση να επιτύχετε.

Συγγραφή Άρθρου

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη - Ψυχολόγος

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc. Ειδίκευση στη Γνωστική - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία. Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία - Παιδοψυχιατρική και στις Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους & Κατάθλιψης. Συνεδρίες ατομικές κι ομαδικές. Συνεδρίες μέσω Skype.

google news iconΗ Πύλη Ψυχολογίας είναι εγκεκριμένος εκδότης (Publisher) στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση σε όλη την αρθρογραφία καθώς και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα που αφορούν την επικαιρότητα ψυχολογίας και ψυχικής υγείας: Πύλη Ψυχολογίας - Google News

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Τα σημάδια που αποδεικνύουν ότι επιζητάμε την επιβεβαίωση
επιβεβαίωση αυτοπεποίθηση αυτοεκτίμηση

Δίνεις πάντα μεγάλη αξία στις απόψεις των άλλων; Θέλεις πάντα να ευχαριστείς τους άλλους κι όχι τον εαυτό σου; Γιατί, άραγε, επιζητάμε την αποδοχή των άλλων;

Πώς να ξεπεράσετε την προδοσία και να προχωρήσετε
προδοσία

Πολλοί από εμάς νιώθουμε ή έχουμε νιώσει προδομένοι κάποια στιγμή στη ζωή μας, είτε πρόκειται για την οικογένειά μας είτε για το σύντροφό μας είτε για κάποιο φίλο μας. Αρκετοί, μάλιστα, είναι εξοικειωμένοι με την προδοσία, τόσο που δεν τους εκπλήσσει πλέον. Δυστυχώς, η προδοσία είναι συχνό φαινόμενο και υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό. Δεν πρόκειται μόνο για έναν φίλο που αποκαλύπτει μυστικά ή κάποιον που απιστεί. Η προδοσία μπορεί πραγματικά να πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Συναισθηματική επίγνωση
συναισθηματική επίγνωση

Η ικανότητα επίγνωσης των συναισθημάτων των άλλων μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία καλύτερων σχέσεων. Το να είσαι σε θέση να συνδεθείς συναισθηματικά με ένα άλλο άτομο αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της οικοδόμησης πραγματικής οικειότητας και επαφής. Όσο καλύτερα μπορείτε να καταλάβετε τη συναισθηματική κατάσταση κάποιου ανθρώπου, τόσο καλύτερα θα μπορείτε στη συνέχεια να κατανοήσετε και να βοηθήσετε τους άλλους.

Η εσωστρέφεια στην εφηβεία. Συμβουλές για γονείς
εφηβεία

Το να είσαι εσωστρεφής είναι μια πρόκληση σε αυτήν την εποχή, αφού ο σημερινός κόσμος επικεντρώνεται τόσο πολύ στην ομιλία και στην έξοδο. Οι εσωστρεφείς έφηβοι συνήθως δεν έχουν μεγάλο κοινωνικό δίκτυο και σπάνια θα λάβουν μέρος σε μια συζήτηση, λέγοντας την άποψή τους, χωρίς να τους έχει ζητηθεί.  Φαίνεται να χρειάζονται λίγη βοήθεια για να σταθούν ανεξάρτητοι και άνετοι στον κόσμο.

Εγγραφή στο Newsletter

Απεχθανόμαστε το Spam! Στην 1η λίστα, θα λαμβάνετε emails από την Πύλη Ψυχολογίας για επιλεγμένα άρθρα ψυχολογίας. Στη 2η λίστα, θα λαμβάνετε προτάσεις βιβλίων ψυχολογίας. Στην 3η λίστα, κάντε εγγραφή μόνο αν είστε επαγγελματίας ψυχικής υγείας.

0
Shares