Η δυσλεξία είναι μία ειδική μαθησιακή δυσκολία όπου το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στην οπτικοακουστική ανάλυση και σύνθεση των λέξεων. Το παιδί με δυσλεξία παρόλο που διαθέτει ένα πολύ καλό νοητικό δυναμικό δυσκολεύεται να γράψει και να διαβάσει.

Συγκεκριμένα, το παιδί πολλές φορές παραλείπει ή αντιστρέφει ή και προσθέτει συλλαβές κατά την γραφή. Επιπλέον κάνει δυσανάγνωστα γράμματα και γράφει με αργό ρυθμό.

Το παιδί με δυσλεξία κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη παρόλο που γνωρίζει τους κανόνες γραμματικής και συνήθως δεν τονίζει σωστά τις λέξεις. Όσο αφορά την ανάγνωση το παιδί με δυσλεξία διαβάζει αργά, χάνει την σειρά του στο βιβλίο και πολλές φορές δε κατανοεί αυτό που διαβάζει.

Κάποια σημαντικά σημάδια δυσλεξίας είναι οι αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών (ε αντί για 3) και η καθρεφτική ανάγνωση ή γραφή (εμ αντί με). Σύνοδα χαρακτηριστικά είναι ότι τα παιδιά με δυσλεξία έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο γι αυτό και δυσκολεύονται πολύ να μάθουν την ώρα, τους μήνες του χρόνου και τις ημέρες της εβδομάδας.

Τα δυσλεκτικά παιδιά επίσης έχουν δυσκολία συγκέντρωσης, χαμηλή αυτοπεποίθηση και διακατέχονται από μία γενική ακαταστασία. Όμως τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πολλές ικανότητες, γρήγορη αντίληψη και οξυδέρκεια σκέψης. Επίσης, έχουν επινοητικότητα, φαντασία και έφεση στους ηλεκτρονικού υπολογιστές.

Ένα παιδί με δυσλεξία θα γίνει ένας ενήλικας με δυσλεξία, όμως με την έγκαιρη αξιολόγηση το παιδί μπορεί να καλλιεργήσει εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και να μπορέσει να γράψει και να διαβάσει. Για παράδειγμα για τα παιδιά που δυσκολεύονται να αναγνώσουν άγνωστες λέξεις η ολική μέθοδος διδασκαλίας είναι η προτιμότερη.

Όταν κατακτήσουν ένα ικανοποιητικό λεξιλόγιο τότε πρέπει να εισαχθούν στην ανάλυση και στη σύνθεση των λέξεων. Μέσα από ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα το παιδί με δυσλεξία θα μπορέσει να αναπτύξει ειδικές στρατηγικές μάθησης αλλά  ταυτόχρονα θα βοηθηθεί ώστε να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του και τα κίνητρά του προς μάθηση.

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα
Συνεξάρτηση

Αν και η αποτύπωση που έχει παρατηρηθεί στα παπάκια και στα...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Χαρισματικά Παιδιά και Ελληνική Πραγματικότητα
χαρισματικά παιδιά

Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα να αφομοιώνουν πληροφορίες και να προχωρούν στο επόμενο γνωστικό επίπεδο νωρίτερα από άλλα παιδιά. Επιπλέον, έχουν σύνθετο τρόπο σκέψης, ασχολούνται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ορμώμενα από εσωτερικό κίνητρο και μπορούν να παρακολουθούν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, είναι αρκετά επίμονοι. Χαρακτηρίζονται από πρωτοτυπία, πρωτοπορία και φαντασία.

Μητρικός Θηλασμός και Ψυχολογία
μητρικός θηλασμός

Η παγκόσμια στρατηγική για την παιδική και τη βρεφική διατροφή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και της UNICEF συνιστά την αποκλειστική διατροφή των βρεφών με μητρικό γάλα κατά τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους.

Tα παιδιά που γεννιούνται με εξωσωματική έχουν προβλήματα;
εξωσωματική γονιμοποίηση

Παρόλο που οι μέθοδοι της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής εφαρμόζονται σε ευρεία κλίμακα και αποτελούν πλέον ιατρικές εφαρμογές, δεν υπάρχουν ανάλογα στατιστικά στοιχεία, που να δείχνουν τα αποτελέσματα από τις γεννήσεις και ότι σχετικό αφορά σ’ αυτές.

Εξωσωματική Γονιμοποίηση και Ψυχολογία μέσα από την ιστορία της Μαρίας
εξωσωματική γονιμοποίηση

Ήμουν 29 χρονών μόλις είχα παντρευτεί τον αγαπημένο μου και επιτέλους είχα και μία σταθερή εργασία. Τα όνειρά μου για το μέλλον ήταν τόσο μεγάλα, τόσο ωραία...θέλαμε δύο παιδιά με τον σύντροφό μου,  ένα αγοράκι τώρα και μετά από δύο χρόνια και ένα κοριτσάκι, θέλαμε να φτιάξουμε κι ένα σπίτι με δύο παιδικά δωμάτια και ένα σαλόνι με τζάκι…μπορούσαμε να τα κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρά μας...τα βλέπαμε να γίνονται μπροστά μας…

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares