Η δυσλεξία είναι μία ειδική μαθησιακή δυσκολία όπου το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στην οπτικοακουστική ανάλυση και σύνθεση των λέξεων. Το παιδί με δυσλεξία παρόλο που διαθέτει ένα πολύ καλό νοητικό δυναμικό δυσκολεύεται να γράψει και να διαβάσει.

Συγκεκριμένα, το παιδί πολλές φορές παραλείπει ή αντιστρέφει ή και προσθέτει συλλαβές κατά την γραφή. Επιπλέον κάνει δυσανάγνωστα γράμματα και γράφει με αργό ρυθμό.

Το παιδί με δυσλεξία κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη παρόλο που γνωρίζει τους κανόνες γραμματικής και συνήθως δεν τονίζει σωστά τις λέξεις. Όσο αφορά την ανάγνωση το παιδί με δυσλεξία διαβάζει αργά, χάνει την σειρά του στο βιβλίο και πολλές φορές δε κατανοεί αυτό που διαβάζει.

Κάποια σημαντικά σημάδια δυσλεξίας είναι οι αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών (ε αντί για 3) και η καθρεφτική ανάγνωση ή γραφή (εμ αντί με). Σύνοδα χαρακτηριστικά είναι ότι τα παιδιά με δυσλεξία έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο γι αυτό και δυσκολεύονται πολύ να μάθουν την ώρα, τους μήνες του χρόνου και τις ημέρες της εβδομάδας.

Τα δυσλεκτικά παιδιά επίσης έχουν δυσκολία συγκέντρωσης, χαμηλή αυτοπεποίθηση και διακατέχονται από μία γενική ακαταστασία. Όμως τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πολλές ικανότητες, γρήγορη αντίληψη και οξυδέρκεια σκέψης. Επίσης, έχουν επινοητικότητα, φαντασία και έφεση στους ηλεκτρονικού υπολογιστές.

Ένα παιδί με δυσλεξία θα γίνει ένας ενήλικας με δυσλεξία, όμως με την έγκαιρη αξιολόγηση το παιδί μπορεί να καλλιεργήσει εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και να μπορέσει να γράψει και να διαβάσει. Για παράδειγμα για τα παιδιά που δυσκολεύονται να αναγνώσουν άγνωστες λέξεις η ολική μέθοδος διδασκαλίας είναι η προτιμότερη.

Όταν κατακτήσουν ένα ικανοποιητικό λεξιλόγιο τότε πρέπει να εισαχθούν στην ανάλυση και στη σύνθεση των λέξεων. Μέσα από ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα το παιδί με δυσλεξία θα μπορέσει να αναπτύξει ειδικές στρατηγικές μάθησης αλλά  ταυτόχρονα θα βοηθηθεί ώστε να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του και τα κίνητρά του προς μάθηση.

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Η προσκόλληση και το άγχος του αποχωρισμού
Προσκόλληση

Το βρέφος ήδη από τον 7ο μήνα της ζωής του αναπτύσσει ένα ισχυρό συναισθηματικό δεσμό με την μητέρα του δηλαδή μία έντονη προσκόλληση η οποία είναι σημαντική και φυσιολογική. Αποτέλεσμα αυτής της έντονης προσκόλλησης είναι το άγχος του αποχωρισμού όταν η μητέρα του φεύγει π.χ. για τη δουλειά της και το παιδί φοβάται ότι θα το εγκαταλείψει. Το άγχος του αποχωρισμού κορυφώνεται μεταξύ του 13ου και 18ου μήνα και μετά υποχωρεί σταδιακά.

Το Διαδίκτυο και οι Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις στα παιδιά
Διαδίκτυο και Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις

Το Διαδίκτυο είναι ένα μεγάλο και αναπόφευκτο μέρος της ζωής των παιδιών και αφιερώνουν πολλές ώρες στον υπολογιστή, στο κινητό ή στο τάμπλετ. 

Τι σημαίνει εθισμός στο Διαδίκτυο και ποια συμπτώματα παρουσιάζουν τα παιδιά;

Απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούν το πένθος στα παιδιά
Πένθος στα παιδιά

Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα πολύ οδυνηρό γεγονός στη ζωή των παιδιών.
Το πένθος αφορά μόνο τον θάνατο;
Όχι αφορά όλες τις απώλειες και τους αποχωρισμούς από σημαντικά πρόσωπα και καταστάσεις όπως ένα δύσκολο διαζύγιο.

Ασκήσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα παιδιά
Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η παιδική ηλικία είναι ένα βασικό στάδιο στον κύκλο ζωής και είναι σημαντική για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Σύμφωνα με την Spence (1983) επικρατεί η τάση να υποθέτει κανείς ότι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτόματα το κατάλληλο ρεπερτόριο δεξιοτήτων, μέσω της γονικής επιρροής και της επιρροής από τους συνομηλίκους, καθώς επίσης και μέσω της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο κανόνας, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βιώνουν δυσκολίες.

Πρώτα σε πωλήσεις βιβλία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares