Κάθε χρόνο οι γονείς προβληματίζονται για την διοργάνωση των γενεθλίων των παιδιών τους είτε κάνοντας στο σπίτι πάρτι με μπαλόνια, κέικ, μουσική, τούρτα είτε πηγαίνοντας σε κάποιο παιδότοπο με κλόουν και πολλά παιχνίδια και φαγητά.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχει έρθει στη χώρα μας ακόμη μία ιδέα: τα spa-πάρτι όπου τα κορίτσια μικρής ηλικίας δείχνουν να ξετρελαίνονται.

Τι είναι το spaπάρτι? Μια εταιρεία αναλαμβάνει να τροποποιήσει το σπίτι σε ινστιτούτο ομορφιάς, κάνοντας πεντικιούρ λάμψης με ποδόλουτρο με άλατα, μάσκα σοκολάτας, φρούτων στο πρόσωπο, μανικιούρ με ειδικά μανό σχεδιασμένα για παιδιά, προσωρινά παιδικά τατουάζ, λαμπερό μακιγιάζ με γυαλιστερές σκιές ματιών, λίπ γκλός και ρουζ, ενώ χτενίζονται με τη χρήση εξτένσιονς ή γυαλιστερού γκλίτερ μαλλιών. Από ένα spa πάρτι δεν λείπει και ο υγιεινός μπουφές χωρίς αναψυκτικά και γαριδάκια .

Τι συμβαίνει λοιπόν; Είναι φυσιολογικό όλο αυτό; Θεωρώ ότι το κάθε παιδί πρέπει να μεγαλώνει στην εποχή του και με τα μέσα που διαθέτει η εποχή του. Πολλοί συντηρητικοί θεωρούν ότι όλο αυτό είναι νωρίς, ότι τα παιδιά χάνουν την παιδικότητα και την αθωότητά τους και μπαίνουν νωρίς στο χώρο των μεγάλων.

Εν μέρει συμφωνώ αλλά τι να κάνουμε που η εποχή που παίζαμε ομαδικά παιχνίδια στις γειτονιές πέρασε; Μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω; Μπορούμε να στερήσουμε από τα παιδιά μας τα τάμπλετ και τους υπολογιστές;
Η απάντηση είναι όχι.

Άρα, ως γονείς αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να είμαστε δίπλα στα παιδιά μας, να τα παρακολουθούμε, να τα ακούμε, να τα καθοδηγούμε αλλά όχι να τα πιέζουμε να κάνουν κάτι που δεν είναι της εποχής τους. Αν καταφέρουμε να μεγαλώνουμε ένα παιδί ψυχικά ισορροπημένο δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα ούτε τα spaπάρτι ούτε τίποτα άλλο καινούριο που θα έρθει.

Έτσι λοιπόν η συμβουλή μου είναι να αφήσουμε τις ανησυχίες μας και να προσανατολιστούμε στη ψυχή του παιδιού μας, στις ανάγκες του και στα ενδιαφέροντά του. Ένα παιδί με χαμηλή αυτοεκτίμηση που πηγαίνει στο spa πάρτι και σε πέντε χρόνια εμφανίσει διατροφική διαταραχή δε φταίει το spa πάρτι αλλά εμείς που δε προσέξαμε ότι το παιδί έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Διαδίκτυο και οι Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις στα παιδιά
Διαδίκτυο και Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις

Το Διαδίκτυο είναι ένα μεγάλο και αναπόφευκτο μέρος της ζωής των παιδιών και αφιερώνουν πολλές ώρες στον υπολογιστή, στο κινητό ή στο τάμπλετ. 

Τι σημαίνει εθισμός στο Διαδίκτυο και ποια συμπτώματα παρουσιάζουν τα παιδιά;

Απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούν το πένθος στα παιδιά
Πένθος στα παιδιά

Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα πολύ οδυνηρό γεγονός στη ζωή των παιδιών.
Το πένθος αφορά μόνο τον θάνατο;
Όχι αφορά όλες τις απώλειες και τους αποχωρισμούς από σημαντικά πρόσωπα και καταστάσεις όπως ένα δύσκολο διαζύγιο.

Ασκήσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα παιδιά
Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η παιδική ηλικία είναι ένα βασικό στάδιο στον κύκλο ζωής και είναι σημαντική για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Σύμφωνα με την Spence (1983) επικρατεί η τάση να υποθέτει κανείς ότι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτόματα το κατάλληλο ρεπερτόριο δεξιοτήτων, μέσω της γονικής επιρροής και της επιρροής από τους συνομηλίκους, καθώς επίσης και μέσω της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο κανόνας, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βιώνουν δυσκολίες.

Χαρισματικά Παιδιά και Ελληνική Πραγματικότητα
χαρισματικά παιδιά

Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα να αφομοιώνουν πληροφορίες και να προχωρούν στο επόμενο γνωστικό επίπεδο νωρίτερα από άλλα παιδιά. Επιπλέον, έχουν σύνθετο τρόπο σκέψης, ασχολούνται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ορμώμενα από εσωτερικό κίνητρο και μπορούν να παρακολουθούν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, είναι αρκετά επίμονοι. Χαρακτηρίζονται από πρωτοτυπία, πρωτοπορία και φαντασία.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares