άγχος, σχολείο

Το άγχος λόγω της επιστροφής στο σχολείο είναι αρκετά συχνό. Το μεγάλο διάστημα στο οποίο τα παιδιά δεν έχουν μια ρουτίνα ή ένα πρόγραμμα λόγω των καλοκαιρινών διακοπών, μπορεί να προκαλέσει μεγάλο άγχος στη σκέψη ότι θα ξεκινήσει ξανά το σχολείο. 

Η νέα σχολική χρονιά, για κάποιους μαθητές μπορεί να συνεπάγεται με ένα καινούριο σχολείο, ίσως τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, από το δημοτικό στο γυμνάσιο, ή από το γυμνάσιο στο λύκειο ή από το λύκειο στο πανεπιστήμιο. Ακόμα και να μην υπάρχει η μετάβαση σε άλλο σχολείο, μια νέα σχολική χρονιά μπορεί να συνεπάγεται με νέους δασκάλους ή νέες αίθουσες διδασκαλίας, νέες εργασίες και διαγωνίσματα τα οποία προκαλούν άγχος στους μαθητές.

Πολλά παιδιά αυτό το διάστημα έχουν ανησυχίες μήπως δεν ξέρουν κανένα από την τάξη τους, μήπως τα διαλείμματα είναι μόνα, μήπως οι συνομήλικοι τους δεν τους συμπαθήσουν, μήπως χαθούν μέσα στο νέο σχολείο, με συνέπεια να έχουν έντονο άγχος καθώς πλησιάζουν οι μέρες που θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά.

Τί μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας

1)   Η νέα σχολική χρονιά είναι πολλές φορές στρεσογόνα και για τους γονείς. Πολλές φορές οι γονείς έχουν ανησυχίες αν το παιδί τους θα είναι εντάξει την πρώτη του μέρα στο σχολείο, αν θα κάνει φίλους ή αν θα προσαρμοστεί εύκολα. Είναι σημαντικό αυτές τις ανησυχίες να μην τις μεταφέρετε στο παιδί καθώς αυτό ανησυχεί περισσότερο.

2)    Επιτρέψετε στο παιδί να εκφράσει όλα όσα αισθάνεται και μάθε ποιες είναι οι ανησυχίες ή οι φόβοι του. Δείξετε του ότι όλα όσα αισθάνεται είναι φυσιολογικές αντιδράσεις σε κάθε νέα αρχή. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να εκφραστεί πιο εύκολα παρά να κρατήσει για τον εαυτό του τις ανησυχίες του, το οποίο θα μεγιστοποιήσει το άγχος του. Μια τέτοια αντίδραση από τους γονείς θα βοηθήσει το παιδί να αντιληφθεί ότι οι γονείς θέλουν να το ακούσουν, συνεπώς είναι πιο εύκολο να έρχεται προς εσάς για να μοιραστεί τα συναισθήματα του αν περνά μια δύσκολη φάση.

3)   Βοηθήστε το παιδί να σκεφτεί πως θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες του. Ένα αγχωμένο παιδί είναι πιο δύσκολο να σκεφτεί ποιες είναι οι λύσεις στις ανησυχίες του. Βοηθήστε το παιδί να εκφράσει τις χειρότερες ανησυχίες του και αν τελικά αυτό που το κάνει να ανησυχεί συμβεί, πως θα το αντιμετωπίσει, ποιοι είναι κάποιοι τρόποι που θα το βοηθήσουν να το διαχειριστεί.

4)    Βοηθήστε το παιδί να εστιάσει στα θετικά πράγματα που θα του προσφέρει το σχολείο. Κάντε του ερωτήσεις όπως “ποια είναι τα τρία πράγματα που σε ενθουσιάζουν περισσότερο για την πρώτη σου μέρα στο σχολείο;”

5)    Λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς βοηθήστε το παιδί σας να μπει σε μια ρουτίνα σχετικά με τις ώρες που θα κοιμάται και θα ξυπνά έτσι ώστε με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς να μην είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστεί το παιδί στο νέο του πρόγραμμα. Εξηγήστε στο παιδί ότι όλα τα μέλη της οικογένειας θα πρέπει να προσαρμοστούν στο νέο τους πρόγραμμα μετά το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών.

Συγγραφή Άρθρου

Θεογνωσία Μεϊτανή
Ψυχολόγος με Εξειδίκευση στην Συμβουλευτική Ψυχολογία
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ψυχική ανθεκτικότητα μέσα από τις δυσκολίες
ψυχική ανθεκτικότητα

Πολλές φορές συναντάμε άτομα να επιτυγχάνουν όσα επιθυμούν και να είναι ευτυχισμένα. Αυτό που πολλοί μπορεί να πιστεύουν είναι ότι αυτά τα άτομα δεν έχουν συναντήσει κάποια δυσκολία στην πορεία τους προς την επίτευξη των στόχων τους, ότι ο δικός τους δρόμος ήταν εύκολος.

Τρόποι ψυχολογικής αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών
φυσικές καταστροφές, αντιμετώπιση

Με αφορμή της δύσκολες στιγμές που περνούν οι συνάνθρωποι μας, αξίζει να πούμε ότι σε τέτοιες καταστάσεις ο πόνος είναι σωματικός, αλλά και ψυχικός. 

Τί μας οδηγεί στην αναβλητικότητα και πώς μπορούμε να τη σταματήσουμε;
αναβλητικότητα

Με τον όρο αναβλητικότητα εννοούμε τη διαδικασία κατά την οποία δημιουργούμε λόγους για τους οποίους μπορούμε να αφήσουμε σημαντικά πράγματα για αργότερα και να δώσουμε προτεραιότητα σε άλλα πράγματα, λιγότερο σημαντικά και πιο ευχάριστα για μας. 

Τα αρνητικά συναισθήματα έχουν θετική ανάγνωση
αρνητικά συναισθήματα

Πολλοί από μας πιστεύουμε ότι το να είμαστε κάποτε λυπημένοι, φοβισμένοι, θυμωμένοι ή απογοητευμένοι μας κάνει αδύναμους και προσπαθούμε να το κρύψουμε από τους άλλους είτε ακόμα και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Αποφεύγοντας, όμως, τα αρνητικά μας συναισθήματα είναι σαν να αποφεύγουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, αφού μέρος του είναι και τα αρνητικά, αλλά και τα θετικά συναισθήματα.  

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :