Διαχείριση άγχους

Άγχος.. Ανησυχία.. Γενικευμένη ανησυχία.. Φόβος..

Συχνά έννοιες που προκαλούν σύγχυση και συχνά έννοιες που λειτουργούν συμπληρωματικά η μία στην άλλη και μας προκαλούν ένα αίσθημα χάους και απόγνωσης. Καταστάσεις μέσα στις οποίες εγκλωβιζόμαστε και μπορεί να μας καταστήσουν δυσλειτουργικούς, τόσο στην προσωπική μας όσο και στην επαγγελματική μας ζωή.

15 καταστάσεις άγχους και συμβουλές διαχείρισης

Ας δούμε 15 καταστάσεις που σχετίζονται με το άγχος και τις αντίστοιχες πρακτικές συμβουλές, που θα μπορούσαν να μας διευκολύνουν στη διαχείρισή του.

Η τελειοθηρία και το άγχος

Η τελειοθηρία είναι ένα χαρακτηριστικό που σχετίζεται με το αίσθημα του ανικανοποίητου και μας εγκλωβίζει μέσα στο άγχος. Συνεχώς προσπαθούμε για το καλύτερο έτσι όπως το έχουμε μέσα στο μυαλό μας, το οποίο καταλήγει να είναι ένα άπιαστο όνειρο και πυροδοτεί το αίσθημα της αναξιότητάς μας. Ας σκεφτούμε έναν άνθρωπο που συνεχώς κυνηγάει κάτι και ποτέ δεν ικανοποιείται. Είναι ένας άνθρωπος εγκλωβισμένος μέσα στο άγχος και στη θλίψη, που μαθαίνει να μην πιστεύει στον εαυτό του.

Κωδικό όνομα: Ενοχές

Οι ενοχές προκαλούνται από το άγχος και προκαλούν το άγχος. Συνήθως οι άνθρωποι νιώθουμε ενοχικά όταν είμαστε αγχωμένοι για όλα όσα αισθανόμαστε και για όλα όσα δεν κάνουμε.

Αυτή η δημόσια εικόνα.

Εγκλωβιζόμαστε στον φόβο της κριτικής των άλλων και της αντίδρασής τους. Τα σενάρια συνήθως ξεκινούν με το «μήπως» και το «ίσως»… Η διαχείριση των σεναρίων και η εκλογίκευση είναι βασικά εργαλεία διαχείρισης.

Ο φόβος για το άγνωστο

Το άγχος μας οδηγεί σε ένα αίσθημα φόβου, για κάτι που δε μπορούμε να ελέγξουμε, για το άγνωστο, το οποίο δεν ξέρουμε τι θα μας φέρει. Η ανάγκη μας, ελέγχου και πρόβλεψης των καταστάσεων μας προκαλεί μεγαλύτερο άγχος.

Ο φόβος της απώλειας του εαυτού μας και της λογικής μας

Το άγχος, ιδιαίτερα τις στιγμές που αγγίζει τα όριά μας, όταν γίνεται μία κρίση πανικού, μας κάνει να φοβόμαστε ότι θα χάσουμε τον εαυτό μας και ότι τρελαινόμαστε.

Μην κρίνεις το μέλλον, με βάση την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι τώρα

Προσπάθησε να μην σκέφτεσαι το μέλλον, γιατί η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν μπορεί να σκεφτεί το αύριο όταν επικρατεί άγχος και θλίψη στη ζωή του. Τα πάντα θα φαίνονται μάταια σε αυτόν τον άνθρωπο και θα του εντείνουν το stress και το αίσθημα της ανικανότητάς του να ανταπεξέλθει σε όλα αυτά.

Η αποτυχία συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους, μην την αφήνεις να σε καθοδηγεί και να σε γεμίζει φόβο

Δεν χρειάζεται να σε αγχώνει μία αποτυχία. Συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους. Μην καταστροφοποιείς.

Η αυστηρή κριτική του εαυτού σου

Η αυστηρή κριτική και η χαμηλή αυτό-εικόνα συντηρούν το αίσθημα του ανικανοποίητου. Οι άλλοι γίνονται προτεραιότητα και πάντα τους δικαιολογούμε.

Ο ρόλος των σκέψεων

Ο αγχωμένος άνθρωπος χάνεται μέσα στις σκέψεις του και στον εσωτερικό μονόλογο. Στην αρχή ανακουφίζεται, μετά όμως αυτό ενεργοποιεί έναν φαύλο κύκλο. Προσπάθησε να εκλογικεύεις και να αμφισβητείς.

Η υπερεκτίμηση της απειλής

Όταν είμαστε αγχωμένοι, τα πάντα φαντάζουν απειλητικά και εμείς αδύναμοι να τα διαχειριστούμε. Είναι ένας φαύλος κύκλος σκέψεων, στον οποίο βυθιζόμαστε.

Η αξία της σωματικής εκτόνωσης

Η σωματική εκτόνωση μας βοηθάει στην αγχόλυση, μας εκτονώνει και μας βοηθάει να μην έχουμε εμμονές στη σκέψη μας

Χάρισε στον εαυτό σου στιγμές απόλαυσης με φίλους

Φρόντισε τον εαυτό σου, απολαμβάνοντας στιγμές με φίλους, προσπαθώντας να μην συζητάς συνέχεια αυτά που σε αγχώνουν. Ακόμα και αν ζητήσεις την άποψή τους, μην το αφήσεις όλο αυτό να γίνει το επίκεντρο της συζήτησης, γιατί θα σου προκαλέσει και άλλες σκέψεις

Διεκδίκησε αυτό που σου αρέσει να κάνεις

Θύμισε στον εαυτό σου όλα όσα σε έκαναν να περνάς όμορφα. Φρόντισε τον εαυτό σου και χρησιμοποίησε τις μικρές στιγμές ηδονής.

Η αξία της φύσης

Η φύση μας χαλαρώνει και μας βοηθάει να ηρεμούμε

Μην αποφεύγεις πράγματα που σε αγχώνουν

Η αποφυγή είναι ένας έμμεσος τρόπος συντήρησης όλων μας αγχώνουν.

Το άγχος λειτουργεί ως απειλή

Μην το αφήσεις όμως να φωλιάσει μέσα σου.

Και αν δεν μπορείς να τα καταφέρεις, μην διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια.

Οι σύμμαχοι είναι πολύτιμοι στη ζωή μας.

Συγγραφή Άρθρου

Σολταρίδου Ελένη - Ψυχολόγος

Σολταρίδου Ελένη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Msc, με γραφείο σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.  Υποψήφια διδάκτωρ Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εξειδίκευση στη Διαχείριση Αγχωδών Διαταραχών και στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία.

google news iconΗ Πύλη Ψυχολογίας είναι εγκεκριμένος εκδότης (Publisher) στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση σε όλη την αρθρογραφία καθώς και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα που αφορούν την επικαιρότητα ψυχολογίας και ψυχικής υγείας: Πύλη Ψυχολογίας - Google News

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παλεύοντας μόνιμα για την αποδοχή των άλλων
αποδοχή

Αποδέχομαι εμένα, την αξία μου, αυτά που καταφέρνω, αποδέχομαι τα ελαττώματά μου αλλά και τα προτερήματά μου. Αποδέχομαι την γυμνή εικόνα μου μπροστά στον καθρέφτη και νιώθω όμορφη/όμορφος, νιώθω αίσθημα ικανοποίησης για εμένα και τα επιτεύγματά μου, χωρίς να υπάρχει το «αλλά» στην πρότασή μου, που ουσιαστικά θα ακυρώσω τον ίδιο μου τον εαυτό.

Υπαρξιακά αδιέξοδα και κορωνοϊός
υπαρξιακά ερωτήματα

Επίμονη κινητοποίηση σκέψεων, εγκλωβισμός μέσα στο σπίτι, υπερένταση, θυμός, ιεροτελεστίες καθαριότητας, άγχος και αβεβαιότητα για το μέλλον, αδυναμία ελέγχου ή πρόβλεψης όσων πρόκειται να συμβούν, οικονομικές ανησυχίες, εμμονική παρακολούθηση ειδήσεων και αίσθημα ανηδονίας για κάποιους.

Ψυχοσωματικά, καθημερινότητα & Κορωνοϊός
ψυχοσωματικά συμπτώματα

Μία περίοδος αλλαγών... μια στρεσογόνα περίοδος, που όμοια της δεν έχουμε ξαναζήσει. Μια περίοδος η οποία θα φέρει πολλούς στα όρια των ψυχικών τους αντοχών. Μια περίοδος κατά την οποία θα μείνουμε μέσα στο σπίτι και πιθανώς θα επιβαρύνει τις σχέσεις μας, την οικονομική μας κατάσταση.

Άγχος και κορωνοϊός
Άγχος κορωνοϊός

Κορωνοϊός COVID-19... Ένας ιός που μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την εκπνοή. Ένας ιός, που όπως κάθε ερέθισμα το οποίο δεν γνωρίζουμε μπορεί να προκαλέσει απουσία ελέγχου, έντονο άγχος, φόβο για το μέλλον.

Εγγραφή στο Newsletter

Απεχθανόμαστε το Spam! Στην 1η λίστα, θα λαμβάνετε emails από την Πύλη Ψυχολογίας για επιλεγμένα άρθρα ψυχολογίας. Στη 2η λίστα, θα λαμβάνετε προτάσεις βιβλίων ψυχολογίας. Στην 3η λίστα, κάντε εγγραφή μόνο αν είστε επαγγελματίας ψυχικής υγείας.

0
Shares