Τα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολα, και ειδικά για τα άτομα με υψηλά επίπεδα μαθηματικού άγχους τα μαθηματικά συνδέονται με υψηλή ένταση, ανησυχία, φόβο. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τον φόβο που οφείλεται στο μαθηματικό άγχος;

Η εκπαίδευση από απόσταση (distance learning) και νέες φόρμες ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) εισέρχονται όλο και περισσότερο στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η υβριδική μάθηση (hybrid/blended learning), που συμβαίνει σε χώρους διδασκαλίας με την υποστήριξη σύγχρονων ή ασύγχρονων τεχνολογικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, μεταβάλει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η θεωρία του Jerome Bruner που αφορά την μάθηση των μαθηματικών μέσω της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών είναι μία από της καταλληλότερες θεωρίες στην εκπαιδευτική πράξη. Το πλεονέκτημα της θεωρίας αυτής είναι ότι ο Bruner συνιστά στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν δραστηριότητες προσομοίωσης στην τάξη, προκειμένου να προωθούν την μάθηση με ανακάλυψη. 

Οι ραγδαίες αλλαγές στα τεχνολογικά εργαλεία και το διαδίκτυο έχουν κάνει δυνατή την υποστήριξη εκπαίδευσης πέρα από τα παραδοσιακά σύνορα των σχολείων, με τρόπους που συνδέουν τους μαθητές σε ουσιαστικό διάλογο και μάθηση.

Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory

Περίληψη

Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε μία ανασκόπηση της έρευνας στον τομέα της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης, καθώς επίσης και στον τομέα της εφαρμογής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση και ειδικότερα πώς αυτοί χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.

Ένα θέμα στο σχεδιασμό ενός τέτοιου συστήματος είναι η επιλογή του καταλληλότερου μοντέλου τύπων μάθησης για σχεδιασμό ομάδων. Το μοντέλο «ολικού μυαλού» (Whole brain model) του Herrmann (1989) έχει επιτυχώς χρησιμοποιηθεί σε πολλές έρευνες (πχ De Boer & Bothma, 2003; Voges, 2005; Hulme, Martin & Karayan, 2001) και έχει προσελκύσει θετικές κριτικές (Coffield et al, 2004). Περισσότερες από 60 διδακτορικές διατριβές και μελέτες ερευνητών έχουν στηριχθεί σ? αυτό το μοντέλο (Voges, 2005).

Είναι φανερό ότι οι κοινοί δεσμοί της μαθητοκεντρικής εκπαίδευσης και των θετικών αποτελεσμάτων της εφαρμογής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση είναι: (1) η διευκόλυνση του ατόμου να στοχαστεί πάνω στη μάθησή του και να την κατευθύνει επιτυχώς και (2) η ενθάρρυνσή του να συνεργαστεί αποτελεσματικά με τον διευκολυντή και τους συνεκπαιδευόμενους.

Πολλές μελέτες έχουν ερευνήσει των επιρροή των μαθησιακών προτιμήσεων σε τεχνολογικά περιβάλλοντα, παρατηρώντας ότι οι τύποι μάθησης των σπουδαστών είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιδόσεις τους (πχ Wang et al, 2006; Papadopoulos et al, 2007; Fite & Clair, 2005).

Ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία, εντοπίσαμε πολλαπλές προσπάθειες ενσωμάτωσης της θεωρίας και πρακτικής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση: Ο υψηλός βαθμός αποτυχίας σε πολλά ακαδημαϊκά τμήματα οδήγησε τους ερευνητές να αντιπαραβάλουν τους τύπους μάθησης των σπουδαστών με το απαιτούμενο μαθησιακό προφίλ και τις ικανότητες που χρειάζονται για την επιτυχία στο συγκεκριμένο τμήμα.

google news iconΤο Psychology.gr είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση στην αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα ψυχικής υγείας: Psychology.gr - Google News

Ακολουθήστε το PSYCHOLOGY.GR στο Youtube για δωρεάν σεμινάρια και στο Facebook για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα ψυχολογίας & αυτοβελτίωσης.

Παιδαγωγική Ψυχολογία: Βασικά Άρθρα

Εξειδικευμένοι Συνεργάτες

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα