Τα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολα, και ειδικά για τα άτομα με υψηλά επίπεδα μαθηματικού άγχους τα μαθηματικά συνδέονται με υψηλή ένταση, ανησυχία, φόβο. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τον φόβο που οφείλεται στο μαθηματικό άγχος;

Το άγχος που έχουν τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος είναι ψυχολογικά επιφαινόμενο ή μήπως κρύβει από πίσω του την ενεργοποίηση  άλλων σπλαχνικών συναισθημάτων, όπως αυτό του πόνου, με αποτέλεσμα το άγχος αυτό να είναι νευροβιολογικά απόλυτα κατανοητό;

Στα πιο πάνω ερωτήματα απαντάει μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο παγκόσμιο επιστημονικό περιοδικό PlosOne. Αυτή η έρευνα δείχνει πως τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος αυξάνουν την δραστηριότητα τους σε περιοχές που σχετίζονται τόσο με την ανίχνευση απειλών όσο και με την έκφραση του πόνου, κατά την διάρκεια αναμονής μιας επερχόμενης μαθηματικής διαδικασίας.

Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον εύρημα αυτής της έρευνας είναι ότι αυτή η ενεργοποίηση δεν εμφανίζεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης των μαθηματικών αλλά μόνο κατά την αναμονή.

Τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην νευροφυσιολογική εξήγηση του γιατί τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος τείνουν να αποφεύγουν τόσο τα μαθηματικά όσο και τις συσχετιζόμενες με τα μαθηματικά καταστάσεις. Κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την βεβιασμένη επιλογή θεωρητικών σπουδών σε μια εποχή που υπάρχει αύξηση της ζήτησης εργατικού δυναμικού στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

 

Βιβλιογραφία:

  • Ian M. Lyons, Sian L. Beilock, When Math Hurts: Math Anxiety Predicts Pain Network Activation in Anticipation of Doing Math, PLOS ONE | www.plosone.org |October 2012 | Volume 7 | Issue 10 | e48076

Διαβάστε ακόμη στην ενότητα 'Παιδαγωγική Ψυχολογία: Ο βοηθητικός ρόλος του εκπαιδευτικού στο μάθημα των μαθηματικών χρησιμοποιώντας την έρευνα και τον πειραματισμό  

Συγγραφή Άρθρου

Μανούσος Κλάδος

Υπ. Διδάκτωρας Ιατρικής ΑΠΘ - Κέντρο Νευροανάδρασης Βορείου Ελλάδος

Επικοινωνία: E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :