τύποι μάθησης

Πολλές μελέτες έχουν ερευνήσει των επιρροή των μαθησιακών προτιμήσεων σε τεχνολογικά περιβάλλοντα, παρατηρώντας ότι οι τύποι μάθησης των σπουδαστών είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιδόσεις τους (πχ Wang et al, 2006; Papadopoulos et al, 2007; Fite & Clair, 2005).

Σχεδιαστές δικτυακών μαθημάτων πειραματίστηκαν με την προσαρμογή διαφόρων μαθημάτων στους μαθησιακούς τύπους με αποτελέσματα που συνέδεαν την επίδοση των σπουδαστών με τον τύπο τους (πχ Thomas et al, 2002) ή όχι (πχ. Lu, Yu & Liu, 2002).

Άλλη έρευνα που αφορούσε τον επανασχεδιασμό ενός μαθήματος στο δίκτυο, έτσι ώστε όλοι οι μαθησιακοί τύποι να υποστηρίζονται μέσα από ένα εύρος εργασιών και δραστηριοτήτων, αποκάλυψε ότι οι σπουδαστές ανταποκρίνονταν στις εργασίες σύμφωνα με τον μαθησιακό τους τύπο και εκμεταλλεύονταν τις διαφορετικές διδακτικές μεθόδους για να βελτιώσουν τη μάθησή τους (Moallem, 2002).

Οι μαθησιακοί τύποι έχουν ενσωματωθεί στη σχεδίαση συστημάτων προσαρμοστικών εκπαιδευτικών υπερμέσων (Adaptive Educational Hypermedia Systems) προσαρμόζοντας είτε το περιεχόμενό τους (Liegle & Janicki, 2006, Triantafillou et al, 2003) είτε τα εργαλεία πλοήγησης σ' αυτό (Calcaterra et al, 2005 Dunser & Jirasko, 2005) σύμφωνα με τον μαθησιακό τύπο του χρήστη, υποθέτοντας ότι αυτή η προσαρμογή θα έχει θετικά αποτελέσματα στη μάθηση (Brown et al, 2005).


Τα ηλεκτρονικά δίκτυα και ειδικά το διαδίκτυο μπορούν να διευκολύνουν την επικοινωνία και συνεργασία των μαθητών που σχηματίζουν μαθησιακές online κοινότητες (McCombs & Vakili, 2005). Πολλές μελέτες έχουν εστιάσει στην εξερεύνηση του ρόλου που οι τύποι μάθησης μπορούν να παίξουν στο σχηματισμό τέτοιων μαθησιακών δικτυακών κοινοτήτων. Οι αντιλήψεις των μαθητών για τις συνεργατικές τους δεξιότητες σε συνδυασμό με την επίγνωση των μαθησιακών τους προτιμήσεων μπορούν να οδηγήσουν σε σχηματισμό μαθητοκεντρικών συνεργατικών κοινοτήτων που θα εστιάζουν στις ανθρώπινες σχέσεις (Falvo & Pastore, 2005). Άλλη προσπάθεια εξερεύνησης σχέσεων μεταξύ των αντιλήψεων των μαθητών για δικτυακές κοινότητες και των τύπων προσωπικότητας και επικοινωνίας τους, δεν αποκάλυψε κάποιες σχέσεις (Roval, 2003).

Απόσπασμα από παρουσίαση στο συνέδριο ICODL 23-25 Νοεμβρίου 2007, Αθήνα
Η υποστήριξη της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης με τη χρήση ενός εργαλείου αναγνώρισης τύπων μάθησης
Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory


Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Καθηγητής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διευθυντής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Συγγραφή Άρθρου

Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

e psy logo twitter2Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ζητείται Ψυχολόγος για το Ν. Λάρισας

find job005Η Θεσσαλική Εταιρεία Περίθαλψης- Αποκατάστασης με την παρούσα ανάρτηση καλεί τους ενδιαφερόμενουςγια την παρακάτω ειδικότητα: (1) Ψυχολόγος στο Ν. Λάρισας.

 

Δωρεάν σεμινάριο πρακτικών συμβουλών περί οριοθέτησης
οριοθέτηση, σεμινάριο

Ο Όμιλος για την UNESCO για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό (πρώην Αμαρουσίου) διοργανώνει σεμινάριο με θέμα: «Οριοθέτηση: η λέξη κλειδί για την ανάπτυξη υγιών παιδιών. Πρακτικές συμβουλές περί οριοθέτησης», διάρκειας δύο ωρών, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 27/11/2018 και ώρα 17:45, στα γραφεία του Ομίλου μας Βασ. Γεωργίου 2-4, Μαρούσι, Πλατεία Ηλεκτρικού Σταθμού, 1ος όροφος.

Απεβίωσε ο Καθηγητής Ψυχιατρικής Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος
Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος

Η οικογένεια, το Διοικητικό Συμβούλιο και οι συνεργάτες της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας (Ε.Κ.Ψ & Ψ.Υ.) και του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων (Ι.Ψ.Υ.Π.Ε.) ανακοινώνουν με βαθιά θλίψη το θάνατο του ιδρυτή, Προέδρου και επιστημονικού υπευθύνου τους, Καθηγητή Ψυχιατρικής-Παιδοψυχιατρικής, Παναγιώτη Σακελλαρόπουλου.

Αθλητισμός και Φυσική Άσκηση για την Ψυχική Υγεία: από τη θεωρία στην πράξη
αθλητισμός, ψυχική υγεία

Στις 23 και 24 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε το καταληκτικό Συνέδριο του ευρωπαικού έργου EVENTS Project το οποίο περιελάμβανε επιστημονικές ανακοινώσεις ερευνητικών αποτελεσμάτων για τη σύνδεση αθλητισμού και ψυχικής υγείας, κατάθεση σχετικών προσωπικών εμπειριών, παραγωγικές συζητήσεις για τη σύζευξη των δυο τομέων, παρουσιάσεις διαφορετικών πρακτικών εφαρμογής αλλά και ιδιαίτερη συγκίνηση των συμμετεχόντων από την ανταλλαγή των εμπειριών τους. 

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :