Καλύτερη Ζωή

Διανύουμε τις πρώτες εβδομάδες του 2019 και όπως κάθε νέο ξεκίνημα έτσι κι η έναρξη του καινούριου έτους συχνά αποτελεί έναυσμα για νέους στόχους, μια ευκαιρία για νέα αρχή. Συνήθως όμως αυτή η φαινομενικά θετική σκέψη ενέχει μια μεγάλη παγίδα. Η παγίδα αυτή έγκειται στην υπερβολή που μπορεί να μας διακατέχει σε σχέση με τα πράγματα που θέλουμε να αλλάξουμε και να κατακτήσουμε.

Έχοντας λοιπόν τον πήχη μη-ρεαλιστικά ψηλά, καταλήγουμε να απογοητευόμαστε. Μπορεί να φαίνεται κάπως απλοϊκό αλλά η ουσία και η καλύτερη προσέγγιση της αλλαγής έγκειται σε μικρά και σταθερά - σίγουρα βήματα. Θα κάνω λοιπόν μια απόπειρα να μοιραστώ μαζί σας μικρά μυστικά για ποιοτικότερη ζωή:

Βελτιώστε καθημερινές συνήθειες

Ο καθένας από μας έχει μικρές καθημερινές συνήθειες που αξιολογεί ως μη λειτουργικές. Aυτές θα μπορούσαν να είναι από λίγες ώρες ύπνου, την έλλειψη φυσικής άσκησης μέχρι το να τρώμε αργά το βράδυ και να «λιμοκτονούμε» κατά τη διάρκεια της μέρας. Τέτοιες συνήθειες, ενώ φαινομενικά δε συνδέονται με το κομμάτι στης διάθεσής μας, την επηρεάζουν δραματικά. Βελτιώνοντας τον ύπνο μας, υιοθετώντας λίγο πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες το σώμα ανταποκρίνεται λειτουργικότερα στο περιβάλλον.

Προσοχή όμως, αυτό δε σημαίνει ότι προτείνω να αρχίσετε κάτι πολύ δραματικό όπως μια αυστηρή δίαιτα και να «αυτομαστιγώνεστε» κάθε φορά που τη σπάτε και δεν τα καταφέρνετε. Αυτό που προτείνω είναι μικρές αλλαγές στην καθημερινή ζωή, το να διαλέξετε μια πιο ποιοτική τροφή, μια βόλτα με τα πόδια ή το ποδήλατο.

Καλό θα ήταν να υπάρχει κάποια στιγμή μέσα στη μέρα, έστω και 30 λεπτά, που θα την ονομάσετε «χρόνο για τον εαυτό» και θα την αφιερώσετε αποκλειστικά και μόνο σε εσάς. Κάντε κάτι που σας ευχαριστεί, δείτε την αγαπημένη σας σειρά, ασκηθείτε, ή κάντε ένα ζεστό μπάνιο με το αγαπημένο σας αφρόλουτρο. Νιώστε ότι περιποιηθήκατε τον εαυτό σας, ότι σας νοιαστήκατε.

Δοκιμάστε να μπείτε στη θέση του άλλου

Κάθε φορά που κάποιος σας λέει κάτι που θεωρείτε εξαιρετικά παράλογο ή σας θυμώνει αντί να τον αποπάρετε, σκεφτείτε για λίγο ποιός είναι αυτός ο άνθρωπος, πως μπορεί να σκέφτεται, τι καταβολές και ερεθίσματα έχει και από που έρχεται.

Προσπαθώντας να μπούμε στα «παπούτσια των άλλων» και προσπαθώντας να δούμε μέσα από τα μάτια τους μαθαίνουμε να είμαστε πιο επιεικείς με τους ανθρώπους αλλά και με τον ίδιο μας τον εαυτό, κρίνουμε λιγότερο τους άλλους και δηλητηριάζουμε λιγότερο τον εαυτό μας με αρνητικές σκέψεις και παραδοχές.

Εντοπίστε και επικοινωνήστε το συναίσθημά σας

Ζούμε σε ένα κόσμο που προωθεί πολύ τη σκέψη και τη πληροφορία θέτοντας σε δεύτερη μοίρα το συναίσθημα. Από μικρή ηλικία μαθαίνουμε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό να κρύβουμε τα συναισθήματά μας σε πολλές κοινωνικές συνθήκες με αποτέλεσμα στο πέρασμα του χρόνου να δυσκολευόμαστε και οι ίδιοι να τα εντοπίσουμε.

Σας προκαλώ λοιπόν, να αρχίσετε να παρατηρείτε και να προσπαθείτε να εντοπίσετε τα συναισθήματα που σας προκαλούνται κατά τη διάρκεια της μέρα.

Όταν αρχίσει να ενεργοποιείται αυτός ο μηχανισμός μπορείτε να τα εμπλέξετε σε μια κουβέντα με κάποιον σημαντικό άλλο. Είναι πολύ διαφορετικό, π.χ. σε ένα καυγά, να απαντήσετε στο παιδί ή στο σύντροφο σας «αυτό που κάνεις είναι λάθος» και είναι πολύ διαφορετικό να εμπλέξετε το συναίσθημά σας και να του πείτε «αυτό που συνέβη, με έκανε να νιώσω απόρριψη και θύμωσα». Με τον τρόπο αυτό δείχνετε στην άλλη πλευρά πως σκοπός σας δεν είναι να του ρίξετε την ευθύνη αυτού που συμβαίνει, αλλά να του επικοινωνήσετε την αλήθεια σας ώστε να βρεθεί μια λειτουργική λύση μέσα από τον διάλογο.

Συγγραφή Άρθρου

Ιωάννα Κουλαξίζη - Ψυχολόγος

Ιωάννα Κουλαξίζη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος ΑΠΘ - Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια University of Derby, Εκπαιδευθείσα σε θέματα Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητες Φύλου καθώς και στη Διαχείρηση Ψυχικού Συναισθηματικού Τραύματος- Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μεγαλώνοντας ως ομοφυλόφιλη

Συχνά, στο δημόσιο λόγο σε συζητήσεις σχετικές με την ομοφυλοφιλία απαντάται το επιχείρημα «ο καθένας στο κρεβάτι του μπορεί να κάνει ό, τι θέλει». Η απόπειρα να γραφτεί αυτό το κείμενο δεν είναι για να ηθικολογήσω ούτε να επιχειρηματολογήσω για το γιατί αυτή η πρόταση και όμοιες με αυτή, είναι βαθιά ομοφοβικές

Έναρξη ομάδας γονέων «Υπερήφανοι Γονείς» στη Θεσσαλονίκη
ομάδα γονέων

Η ομάδα «Υπερήφανοι Γονείς» αποτελείται από γονείς που έχουν ΛΟΑΤ+ παιδιά και ξεκίνησε την λειτουργία της πριν περίπου δυο χρόνια στην Αθήνα, με την πολύτιμη συμβολή της ψυχολόγου Εύας Σπίνου που μέχρι και σήμερα είναι η συντονίστρια των ομάδων της Αθήνας. 

Πώς δουλεύει η Ψυχοθεραπεία
ψυχοθεραπεία

Συχνά στην κλινική μου πράξη συναντώ ανθρώπους που απευθύνονται σε έναν ψυχοθεραπευτή για πρώτη φορά. Κάποιοι από αυτούς έχουν αρκετά ξεκάθαρη εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η διαδικασία, κάποιοι από την άλλη επιθυμούν να απαλλαγούν από κάποιο δυσάρεστο σύμπτωμα μη έχοντας κατά νου όμως τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει η θεραπεία.

Εαυτέ μου, Εσύ ο Άγνωστος
άγνωστος εαυτός

Από τις απαρχές της ζωής μας, από την πρώτη-πρώτη στιγμή που βλέπουμε το φως, το οικογενειακό δίκτυο που μας περιβάλλει πασχίζει να μας εντάξει σε αυτόν τον κόσμο. Οι μητέρες μας πολεμούν να μας μάθουν να κοιμόμαστε νωρίς και με ωράριο ως βρέφη, να κρατάμε σωστά το στήθος της, όσο μας θηλάζει.

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares