Καλύτερη Ζωή

Διανύουμε τις πρώτες εβδομάδες του 2019 και όπως κάθε νέο ξεκίνημα έτσι κι η έναρξη του καινούριου έτους συχνά αποτελεί έναυσμα για νέους στόχους, μια ευκαιρία για νέα αρχή. Συνήθως όμως αυτή η φαινομενικά θετική σκέψη ενέχει μια μεγάλη παγίδα. Η παγίδα αυτή έγκειται στην υπερβολή που μπορεί να μας διακατέχει σε σχέση με τα πράγματα που θέλουμε να αλλάξουμε και να κατακτήσουμε.

Έχοντας λοιπόν τον πήχη μη-ρεαλιστικά ψηλά, καταλήγουμε να απογοητευόμαστε. Μπορεί να φαίνεται κάπως απλοϊκό αλλά η ουσία και η καλύτερη προσέγγιση της αλλαγής έγκειται σε μικρά και σταθερά - σίγουρα βήματα. Θα κάνω λοιπόν μια απόπειρα να μοιραστώ μαζί σας μικρά μυστικά για ποιοτικότερη ζωή:

Βελτιώστε καθημερινές συνήθειες

Ο καθένας από μας έχει μικρές καθημερινές συνήθειες που αξιολογεί ως μη λειτουργικές. Aυτές θα μπορούσαν να είναι από λίγες ώρες ύπνου, την έλλειψη φυσικής άσκησης μέχρι το να τρώμε αργά το βράδυ και να «λιμοκτονούμε» κατά τη διάρκεια της μέρας. Τέτοιες συνήθειες, ενώ φαινομενικά δε συνδέονται με το κομμάτι στης διάθεσής μας, την επηρεάζουν δραματικά. Βελτιώνοντας τον ύπνο μας, υιοθετώντας λίγο πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες το σώμα ανταποκρίνεται λειτουργικότερα στο περιβάλλον.

Προσοχή όμως, αυτό δε σημαίνει ότι προτείνω να αρχίσετε κάτι πολύ δραματικό όπως μια αυστηρή δίαιτα και να «αυτομαστιγώνεστε» κάθε φορά που τη σπάτε και δεν τα καταφέρνετε. Αυτό που προτείνω είναι μικρές αλλαγές στην καθημερινή ζωή, το να διαλέξετε μια πιο ποιοτική τροφή, μια βόλτα με τα πόδια ή το ποδήλατο.

Καλό θα ήταν να υπάρχει κάποια στιγμή μέσα στη μέρα, έστω και 30 λεπτά, που θα την ονομάσετε «χρόνο για τον εαυτό» και θα την αφιερώσετε αποκλειστικά και μόνο σε εσάς. Κάντε κάτι που σας ευχαριστεί, δείτε την αγαπημένη σας σειρά, ασκηθείτε, ή κάντε ένα ζεστό μπάνιο με το αγαπημένο σας αφρόλουτρο. Νιώστε ότι περιποιηθήκατε τον εαυτό σας, ότι σας νοιαστήκατε.

Δοκιμάστε να μπείτε στη θέση του άλλου

Κάθε φορά που κάποιος σας λέει κάτι που θεωρείτε εξαιρετικά παράλογο ή σας θυμώνει αντί να τον αποπάρετε, σκεφτείτε για λίγο ποιός είναι αυτός ο άνθρωπος, πως μπορεί να σκέφτεται, τι καταβολές και ερεθίσματα έχει και από που έρχεται.

Προσπαθώντας να μπούμε στα «παπούτσια των άλλων» και προσπαθώντας να δούμε μέσα από τα μάτια τους μαθαίνουμε να είμαστε πιο επιεικείς με τους ανθρώπους αλλά και με τον ίδιο μας τον εαυτό, κρίνουμε λιγότερο τους άλλους και δηλητηριάζουμε λιγότερο τον εαυτό μας με αρνητικές σκέψεις και παραδοχές.

Εντοπίστε και επικοινωνήστε το συναίσθημά σας

Ζούμε σε ένα κόσμο που προωθεί πολύ τη σκέψη και τη πληροφορία θέτοντας σε δεύτερη μοίρα το συναίσθημα. Από μικρή ηλικία μαθαίνουμε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό να κρύβουμε τα συναισθήματά μας σε πολλές κοινωνικές συνθήκες με αποτέλεσμα στο πέρασμα του χρόνου να δυσκολευόμαστε και οι ίδιοι να τα εντοπίσουμε.

Σας προκαλώ λοιπόν, να αρχίσετε να παρατηρείτε και να προσπαθείτε να εντοπίσετε τα συναισθήματα που σας προκαλούνται κατά τη διάρκεια της μέρα.

Όταν αρχίσει να ενεργοποιείται αυτός ο μηχανισμός μπορείτε να τα εμπλέξετε σε μια κουβέντα με κάποιον σημαντικό άλλο. Είναι πολύ διαφορετικό, π.χ. σε ένα καυγά, να απαντήσετε στο παιδί ή στο σύντροφο σας «αυτό που κάνεις είναι λάθος» και είναι πολύ διαφορετικό να εμπλέξετε το συναίσθημά σας και να του πείτε «αυτό που συνέβη, με έκανε να νιώσω απόρριψη και θύμωσα». Με τον τρόπο αυτό δείχνετε στην άλλη πλευρά πως σκοπός σας δεν είναι να του ρίξετε την ευθύνη αυτού που συμβαίνει, αλλά να του επικοινωνήσετε την αλήθεια σας ώστε να βρεθεί μια λειτουργική λύση μέσα από τον διάλογο.

Συγγραφή Άρθρου

Ιωάννα Κουλαξίζη


koulaxidi ioannaΨυχολόγος, MSc Integrative Counseling and Psychotherapy, Πανεπιστήμιο του Derby.
Μέλος του British Association for Counseling and Psychotherapy

google news iconΗ Πύλη Ψυχολογίας είναι εγκεκριμένος εκδότης (Publisher) στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση σε όλη την αρθρογραφία καθώς και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα που αφορούν την επικαιρότητα ψυχολογίας και ψυχικής υγείας: Πύλη Ψυχολογίας - Google News

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μεγαλώνοντας ως ομοφυλόφιλη

Συχνά, στο δημόσιο λόγο σε συζητήσεις σχετικές με την ομοφυλοφιλία απαντάται το επιχείρημα «ο καθένας στο κρεβάτι του μπορεί να κάνει ό, τι θέλει». Η απόπειρα να γραφτεί αυτό το κείμενο δεν είναι για να ηθικολογήσω ούτε να επιχειρηματολογήσω για το γιατί αυτή η πρόταση και όμοιες με αυτή, είναι βαθιά ομοφοβικές

Πώς δουλεύει η Ψυχοθεραπεία
ψυχοθεραπεία

Συχνά στην κλινική μου πράξη συναντώ ανθρώπους που απευθύνονται σε έναν ψυχοθεραπευτή για πρώτη φορά. Κάποιοι από αυτούς έχουν αρκετά ξεκάθαρη εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η διαδικασία, κάποιοι από την άλλη επιθυμούν να απαλλαγούν από κάποιο δυσάρεστο σύμπτωμα μη έχοντας κατά νου όμως τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει η θεραπεία.

Εαυτέ μου, Εσύ ο Άγνωστος
άγνωστος εαυτός

Από τις απαρχές της ζωής μας, από την πρώτη-πρώτη στιγμή που βλέπουμε το φως, το οικογενειακό δίκτυο που μας περιβάλλει πασχίζει να μας εντάξει σε αυτόν τον κόσμο. Οι μητέρες μας πολεμούν να μας μάθουν να κοιμόμαστε νωρίς και με ωράριο ως βρέφη, να κρατάμε σωστά το στήθος της, όσο μας θηλάζει.

Εγγραφή στο Newsletter

Απεχθανόμαστε το Spam! Στην 1η λίστα, θα λαμβάνετε emails από την Πύλη Ψυχολογίας για επιλεγμένα άρθρα ψυχολογίας. Στη 2η λίστα, θα λαμβάνετε προτάσεις βιβλίων ψυχολογίας. Στην 3η λίστα, κάντε εγγραφή μόνο αν είστε επαγγελματίας ψυχικής υγείας.

0
Shares