Αυτοεκτίμηση

Η χειρότερη μοναξιά είναι να μην νιώθεις άνετα με τον εαυτό σου, Mark Twain

Αλήθεια, εσύ νιώθεις άνετα με τον εαυτό σου;
Πότε ήταν η τελευταία φορά που είδες τον εαυτό σου γυμνό στον καθρέπτη;
Πότε ήταν η τελευταία φορά που του μίλησες ανοιχτά και ειλικρινά για τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου;
Πότε ήταν η τελευταία φορά που τον άκουσες πραγματικά χωρίς να ασκήσεις κριτική;

Συχνά οι άνθρωποι φοβόμαστε την μοναξιά μας. Ίσως γιατί φοβόμαστε αυτά με τα οποία θα έρθουμε αντιμέτωποι. Ίσως γιατί ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη χαμηλή αυτοπεποίθησή και την μόνιμη κριτική μας.

Συχνά ενδείξεις χαμηλής αυτοπεποίθησης είναι:

  • Όταν προσπαθούμε να ευχαριστούμε μόνιμα τους άλλους
  • Όταν δεν μπορούμε να πούμε όχι, μπροστά στο φόβο της απώλειας
  • Όταν δυσκολευόμαστε να πάρουμε πρωτοβουλίες
  • Όταν αποφεύγουμε καταστάσεις και γεγονότα,, μπροστά στο φόβο της κριτικής και της ενδεχόμενης απόρριψης
  • Όταν δεν πιστεύουμε στις δυνάμεις μας
  • Όταν έχουμε μάθει, συνήθως από το οικογενειακό μας περιβάλλον, να εστιάζουμε σε όσα δεν κάνουμε.

Αλήθεια, εσύ τον αγαπάς τον εαυτό σου;

Πότε του το έδειξες τελευταία φορά και με ποιον τρόπο;

Πότε τον επιβράβευσες; Και δεν έχει σημασία η αξία της επιβράβευσης, σημασία έχει η πράξη.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που τον φρόντισες;

Πότε ήταν η τελευταία φορά που, από συνήθεια, δεν ήσουν επικριτικός με τον εαυτό σου και δεν τον κατηγόρησες για τις συμπεριφορές όλων;

Μην φοβάσαι να απαντήσεις όχι.. Γιατί είναι το πρώτο βήμα για να διεκδικήσεις την αλλαγή. Το πρώτο βήμα για να ζητήσεις βοήθεια. Και η βοήθεια δεν είναι κακό. Είναι όμορφο στη ζωή μας να έχουμε συμμάχους…

Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει τον αποδέχομαι γι’ αυτό που είναι.

Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει δεν φοβάμαι να ακούσω τις σκέψεις μου και να μείνω μόνος μου μαζί του.

Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει μαθαίνω να τον συγχωρώ για τα λάθη και τις κακές επιλογές του.

Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει τον φροντίζω στις καλές και στις κακές στιγμές.

Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει αναζητώ την εσωτερική μου γαλήνη με τις επιλογές μου και δεν τον κατακρίνω συνέχεια.

Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει πιστεύω σε εμένα και σε αυτά που μπορώ να κάνω.

Μαθαίνοντας να αγαπάς τον εαυτό σου, θα μάθεις σταδιακά να τον αγκαλιάζεις, να αντιμετωπίσεις τις αποτυχίες και τις κακές στιγμές, να νιώσεις εμπιστοσύνη γι’ αυτά που μπορείς να πετύχεις.

Πώς μπορούμε λοιπόν να αγαπήσουμε τον εαυτό μας;

Επικεντρώσου σε αυτά που είσαι καλός και χτίσε ένα πλάνο για να διορθώσεις τα μειονεκτήματά σου. Να θυμάσαι πάντα ότι αν εστιάζεις και προβάλλεις εσύ τα αρνητικά σου, το ίδιο θα κάνουν και οι άλλοι.

Άλλαξε τις προτεραιότητες του. Εστίασε σε αυτά που πραγματικά έχουν σημασία για σένα και σε αυτά που σε κάνουν να νιώθεις ευτυχισμένος

Άλλαξε σταδιακά τα πράματα που σε κάνουν να μην νιώθεις όμορφα.

Πρόσθεσε νέους ανθρώπους στη ζωή σου και νέες δραστηριότητες, πράγματα που πάντα ήθελες να ανακαλύψεις και να ασχοληθείς με αυτά. Και μην νιώθεις ενοχές γι’ αυτά.

Φρόντισε τον εαυτό σου. Φάε σωστά και επέλεξε μία μορφή σωματικής εκτόνωσης. Η σωματική εκτόνωση βοηθάει πάντα σε στιγμές θλίψης, πένθους, άγχους και έντασης.

Αφιέρωσε χρόνο σε σένα. Κάθε μέρα, έστω και δέκα λεπτά. Θα νιώσεις, με αυτό τον τρόπο, ότι αρχίζεις και φροντίζεις τον εαυτό σου, ότι τον αγαπάς και ότι του δίνεις αξία.

Προσπάθησε να βγεις έξω. Μην κλείνεσαι μέσα στο σπίτι. Είναι εύκολο να αποφύγεις τις κοινωνικές επαφές και ακόμα πιο εύκολο να δημιουργείς δικαιολογίες. Μήπως όμως πρέπει να σκεφτείς ότι με αυτό τον τρόπο καθυστερείς την δική σου ζωή;

Ακόμα και αν έχεις παιδιά, προσπάθησε να αφιερώσεις λίγο χρόνο σε σένα. Η σωματική κόπωση συνήθως επιδεινώνει την ψυχική μας εξουθένωση.

Απέφυγε, συνειδητά, τους ανθρώπους που θεωρείς ότι δεν σε βοηθούν να νιώθεις καλά, ότι εστιάζουν στα αρνητικά σου και στα λάθη σου, ότι δε σε κινητοποιούν να γίνεις καλύτερος άνθρωπος.

Κοίταξε τον εαυτό σου στον καθρέπτη και μη φοβάσαι να τον αποδεχτείς γι’ αυτό που είναι.

Υποσχέσου στον εαυτό σου ότι θα αναζητήσεις τα θέλω σου, χωρίς να προδώσεις τον εαυτό σου. Αναζήτησε τον εαυτό σου, τον πραγματικό σου εαυτό και διεκδίκησε τα όνειρά σου.

Διαχειρίσου τα θέλω σου με συνειδητότητα, ψυχική και συναισθηματική ωριμότητα και σοφία.

Και να θυμάσαι πάντα ότι αν δεν αγαπήσεις εσύ τον εαυτό σου, δεν θα σε αγαπήσει κανένας…

Συγγραφή Άρθρου

Σολταρίδου Ελένη - Ψυχολόγος

Σολταρίδου Ελένη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Msc, με γραφείο σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.  Υποψήφια διδάκτωρ Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εξειδίκευση στη Διαχείριση Αγχωδών Διαταραχών και στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Η εμπειρία ενός παίκτη της Barcelona στις κρίσεις άγχους
κρίσεις άγχους

Η ανάπτυξη των αγχωδών διαταραχών και των κρίσεων άγχους και πανικού όχι μόνο στους αθλητές αλλά σε όλους τους ανθρώπους σχετίζεται με στοιχεία της προσωπικότητας, με τις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι και την επίδρασή τους στον ψυχισμό του ατόμου.

 

Η πιο δύσκολη στιγμή της κρίσης πανικού
κρίση πανικού

Κρίσεις πανικού.. Συχνά αποτελούν αντικείμενο άρθρων από μένα και από πολλούς συναδέλφους. Συχνά αποτελούν τον απόλυτο φόβο πολλών ανθρώπων.
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι κρίσεις πανικού γίνονται αντικείμενο πολυπαραγοντικής μελέτης, καθώς εξετάζονται όχι μόνο τα κλινικά συμπτώματα, αλλά οι σκέψεις που προηγούνται, τα συναισθήματα που προκαλούν.

Πρακτικές συμβουλές διαχείρισης μετατραυματικού στρες
μετατραυματικό στρες

Με τον όρο "τραύμα" ορίζεται ένα ψυχοπιεστικό γεγονός, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα ατύχημα, ένας βιασμός, ένα τροχαίο, ο πόλεμος, μία φυσική καταστροφή. Μία πλημμύρα, ένας σεισμός, μία πυρκαγιά. Πώς θα μπορούσε να οριστεί ένα τραύμα και με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε κάποιον να διαχειριστεί το μετατραυματικό στρες;

Η θεωρία της κατσαρίδας
θεωρία κατσαρίδας

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί θα προβληματιστούνε με τον τίτλο του άρθρου μου. Η θεωρία της κατσαρίδας; Της κατσαρίδας; Μία εξαιρετική, όμως, ομιλία του SundarPichai, του Διευθύνοντος Συμβούλου της Google, βασίστηκε σε μία κατσαρίδα και είναι μία μοναδική ευκαιρία, για να δούμε πώς μπορούν οι σκέψεις να προκαλέσουν τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις μας. 

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares