comfort zone

Όσο και αν μας ξεβολεύει, η έξοδος από τη ζώνη άνεσής μας, είναι το μέρος όπου βρίσκουμε ανάπτυξη. Η παραμονή εκεί που αισθανόμαστε άνετα, μας οδηγεί συχνά στο να χάσουμε σημαντικές ευκαιρίες, κρατώντας μας παράλληλα παγιδευμένους στην ίδια ρουτίνα. Εάν έχετε αφήσει για καιρό τους φόβους σας να κατευθύνουν τη ζωή σας, τότε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας.

Παρακάτω είναι κάποιες τεχνικές που σας βοηθούν να κάνετε ακριβώς αυτό.

Οι πρακτικές που θα βοηθήσουν

Ορίστε τι φοβάστε

Ένα σημαντικό βήμα για να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας είναι να αναγνωρίσετε τι είναι αυτό που σας κρατά πίσω. Ένας καλός τρόπος για να γίνει αυτό είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο και να γράψετε τους φόβους σας.

Ρυθμίστε ένα χρονόμετρο 10 λεπτών στο τηλέφωνό σας, απομακρύνετε όλους τις περισπασμούς και εκφράστε με λόγια τι σας ανησυχεί στο να βγείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας. Η καταγραφή των φόβων μας στο χαρτί βοηθά ώστε να τους απελευθερώσουμε από μια αέναη σκέψη στο μυαλό μας.

Εκλογικεύστε τους φόβους σας

Τώρα που έχετε τη λίστα σας από ό,τι σας τρομάζει, το επόμενο στάδιο είναι να εκλογικεύσετε αυτά τα συναισθήματα. Αυτή είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται στη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία για να βοηθήσει αυτούς που υποφέρουν από σοβαρό άγχος να δουν τις σκέψεις τους πιο λογικά.

Εξετάστε τα στοιχεία υπέρ και κατά στον φόβο σας και λογικά αποφασίστε πόσο πιθανό είναι ότι το χειρότερο σενάριο που σκέφτεστε θα επιτευχθεί. Μειώνοντας τα αρνητικά πρότυπα σκέψης, μπορείτε να προετοιμάσετε το δρόμο για να κάνετε το πρώτο βήμα έξω από τη ζώνη άνεσής σας.

Σκεφτείτε τι θα θέλατε να κερδίσετε όταν βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας

Το επόμενο βήμα είναι να εξετάσετε τι θα κερδίσετε όταν σπάσετε τη ρουτίνα σας. Σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχετε βγαίνοντας από τη ζώνη άνεσής σας κι αυτό θα κάνει την έξοδό σας πιο εύκολη. Με μια σαφή εικόνα των πλεονεκτημάτων που θα έχετε από την αποχώρηση, από τη συνήθη ρουτίνα και τα πρότυπα συμπεριφοράς σας, κάνει την έξοδο από τη ζώνη άνεσής σας πιο ελκυστική.

Ξεκινήστε με κάτι εύκολο

Δεν χρειάζεται να μεταβείτε στο άλλο άκρο αν θέλετε να αφήσετε τη ζώνη άνεσής σας. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας και να ορίσετε μικρούς στόχους ως μέρος ενός σχεδίου για να φτάσετε στον επιθυμητό προορισμό σας.

Αν φοβάστε να μιλήσετε δημόσια, για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να υποχρεώσετε εξ αρχής τον εαυτό σας να μιλήσετε σε ένα συνέδριο. Μια πολύ καλύτερη ιδέα είναι να οργανώσετε δοκιμαστικές εκδηλώσεις με ανθρώπους που εμπιστεύεστε για να συνηθίσετε να μιλάτε μπροστά σε άλλους. Στη συνέχεια, μπορείτε να προετοιμάσετε σταδιακά τον εαυτό σας μέχρι τον τελικό σας στόχο.

Μάθετε από τις εμπειρίες σας

Όταν βγαίνουμε από τη ζώνη άνεσής μας και κάτι πάει στραβά, μπορεί να κάνουμε το λάθος να αφήσουμε αυτήν την ατυχία να καταστρέψει όλα τα θετικά βήματα που έχουμε κάνει ως τώρα. Μια αποτυχία είναι καλό να την λαμβάνουμε ως μια ευκαιρία να μάθουμε κάτι για την επόμενη φορά. Η απομάκρυνση της ζώνης άνεσής σας είναι από μόνη της ένα επίτευγμα και είναι σημαντικό να το θυμόμαστε αυτό.

Δοκιμάστε ένα νέο περιβάλλον

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας είναι να αλλάξετε το οικείο περιβάλλον σας. Η ρουτίνα σημαίνει να πηγαίνετε στα ίδια σημεία, τα οποία μπορούν να καταπνίξουν την έμπνευση και τον αυθορμητισμό σας.

Ακολουθήστε διαφορετικές διαδρομές για το σπίτι, δοκιμάστε διαφορετικά είδη καφέ, επισκεφθείτε νέες πόλεις ή εξερευνήστε άλλα άγνωστα μέρη. Τα νέα περιβάλλοντα θα προκαλέσουν νέους τρόπους σκέψης και θα μας ενθαρρύνουν να ξεφύγουμε από τις παραδοσιακές συνήθειες μας.

Μιλήστε με κάποιον που θαυμάζετε

Δεν βοηθάει πάντα να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους, καθώς συχνά μπορεί αυτό να οδηγήσει σε αισθήματα ανεπάρκειας. Ωστόσο, μπορεί να είναι χρήσιμο να μιλήσετε με κάποιον που εμπιστεύεστε, ο οποίος έχει επιτύχει ορισμένα από τα πράγματα που φοβάστε. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι και αυτοί έπρεπε να εγκαταλείψουν τη ζώνη άνεσής τους για να επιτύχουν τους στόχους τους. Μιλώντας σε κάποιον που βρίσκεται πιο μπροστά στο ταξίδι, μπορείτε να κερδίσετε χρήσιμες συμβουλές για το δικό σας ταξίδι.

Τι θα κερδίσετε βγαίνοντας από τη ζώνη άνεσής σας

Ακολουθώντας αυτά τα βήματα για να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας θα συμβάλλετε στη δημιουργία σημαντικών αλλαγών στη ζωή σας. Η παραμονή όπου αισθανόμαστε άνετα μας κάνει απίστευτα αντιπαραγωγικούς. Αγκαλιάζοντας την αλλαγή, μπορεί να μας δώσει τη δυναμική για να κάνουμε πράγματα, καθώς και την ικανότητα να αντιμετωπίσουμε μελλοντικές δυσκολίες.

Η διεύρυνση των ορίων σας δεν σας δίνει μόνο την ευκαιρία να ζήσετε μια πιο εκπληκτική ζωή, αλλά σας βοηθάει επίσης να ξορκίσετε τις ανησυχίες σας και να απομακρύνετε στο μέλλον τις άχρηστες σκέψεις για το τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να κάνετε.

Η έξοδος από τη ζώνη άνεσής σας δεν είναι εύκολη, αλλά παίρνοντας ένα βήμα κάθε φορά θα εκπλαγείτε με αυτό που είστε σε θέση να επιτύχετε.

Συγγραφή Άρθρου

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη - Ψυχολόγος

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc. Ειδίκευση στη Γνωστική - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία. Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία - Παιδοψυχιατρική και στις Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους & Κατάθλιψης. Συνεδρίες ατομικές κι ομαδικές. Συνεδρίες μέσω Skype.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Οι πιο συνηθισμένες αγχογόνες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε και πώς να τις διαχειριστούμε
άγχος

Οι καταστάσεις άγχους είναι γεγονότα που διαταράσσουν την κατάσταση ισορροπίας του οργανισμού μας. Το άγχος αποτελεί μια μορφή αντίδρασης του οργανισμού μας σε θετικά κι αρνητικά γεγονότα. Τα γεγονότα που διαταράσσουν την καθημερινή μας ρουτίνα και προσαρμογή ονομάζονται αγχογόνες καταστάσεις.

Η χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά και ο ρόλος των γονέων
διαδίκτυο

Στις μέρες μας, η χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά ολοένα κι αυξάνεται, ενώ το όριο ηλικίας στο οποίο τα παιδιά ξεκινούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συνεχώς μειώνεται. Ουσιαστικά, όσο παράξενο και αν ακούγεται, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας χρηστών του διαδικτύου είναι τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Πολλά παιδιά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο σχολείο σε ηλικία 6 ετών, οπότε είναι πιθανόν να θέλουν να συνδεθούν κι από το σπίτι, σε αυτήν την ηλικία περίπου.

Από πού προέρχεται η φοβία για τη δημόσια ομιλία και πώς να την αντιμετωπίσετε
Δημόσια Ομιλία

Προέλευση της φοβίας για τη δημόσια ομιλία

Μια από τις πιο ιδιαίτερες φοβίες που δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε είναι η φοβία για τη δημόσια ομιλία. Η φοβία για τη δημόσια ομιλία προέρχεται από πολλούς παράγοντες στη ζωή κάποιου. Μπορείτε να φοβάστε τη θέση, το ακροατήριο ή μόνο τον εαυτό σας. Εάν έχετε μιλήσει σε μεγάλο κοινό πριν και έχετε κάνει αρκετά λάθη στην ομιλία σας, θα είστε πιο επιρρεπείς στο φόβο.

Αίσθημα άγχους χωρίς λόγο - Γιατί συμβαίνει και πώς να το αντιμετωπίσετε
Άγχος

Όταν τα χρήματα λιγοστεύουν, όταν οι σταδιοδρομίες μας κινδυνεύουν από απολύσεις ή οι αγαπημένοι μας άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες, οι περισσότεροι από εμάς, φυσιολογικά, αισθανόμαστε άγχος, φόβο και ανησυχία. Ωστόσο, γιατί μερικοί άνθρωποι αισθάνονται ανήσυχοι χωρίς κανένα προφανή λόγο και νιώθουν να συνθλίβονται από την πίεση που τους ασκούν οι αρνητικές σκέψεις ακόμα και όταν όλα πάνε καλά;


Βρείτε ειδικό Ψ.Υγείας

Ο μοναδικός εξειδικευμένος κατάλογος Ψυχολόγων, Συμβούλων Ψ.Υγείας.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares