άγχος

Το άγχος είναι σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Άγχος επειδή ήρθε το δάνειο του σπιτιού, άγχος επειδή πλησιάζουν οι εξετάσεις, άγχος για την ανεργία, την αδικία. Άγχος που οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες και δεν προέρχεται απαραίτητα από εμάς πχ, πιεστικοί γονείς, άγχος που δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι στον εαυτό μας με τις δικές μας ενέργειες (συνεχής σύγκριση του εαυτού με άλλους).

Και ενώ το υγιές άγχος το οποίο ωθεί τον άνθρωπο σε ενέργεια και είναι δημιουργικό, οι περισσότεροι υποφέρουμε από το τοξικό και το καταστροφικό. Εκείνο που μας εγκλωβίζει, μας προκαλεί φόβο και μας οδηγεί ουκ ολίγες φορές στην απελπισία. Αυτό το άγχος μας καταστρέφει, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Ψυχικά δημιουργεί στον άνθρωπο φοβίες και αρνητικά αισθήματα ενώ σωματικά μπορεί να βλάψει ακόμα και την καρδιαγγειακή μας υγεία, προκαλώντας έμφραγμα και εγκεφαλικό.

Πρακτικοί τρόποι για να ελευθερωθείς από το άγχος

Η ερώτηση είναι μία: μπορεί κάποιος να μειώσει – αν είναι αδύνατο να εξαλείψει τελείως – το καταστροφικό αυτό άγχος; Η απάντηση είναι φυσικά ναι! Παρακάτω, θα γράψω μερικούς τρόπους που τουλάχιστον για εμένα ήταν αρκετά χρήσιμοι και ουκ ολίγες φορές ωφέλιμοι.

Αγάπησε τον εαυτό σου:

Όταν αγαπάμε τον εαυτό μας  και γνωρίσουμε τις πραγματικές μας κλίσεις , τότε δεν επιτρέπουμε στα όνειρα και τις υπερβολικές προσδοκίες των άλλων να μας αγχώνουν. Είναι σημαντικό κάποιος να αντιληφθεί ότι δε θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τους πάντες, να θέσει τα προσωπικά του όρια και να μη φορτώνει τον εαυτό του με περιττό και άχρηστο άγχος επειδή δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα όνειρα και τις προσδοκίες όλων. Μπορεί να είναι μία φράση που θεωρείται πλέον κλισέ και να τη διαβάζουμε παντού, αλλά είναι πραγματικά δύσκολο στο να το καταφέρει κανείς. Όταν κάποιος αγαπάει τον εαυτό του δεν μπαίνει στη διαδικασία να τον συγκρίνει συνεχώς με άλλους και να δηλητηριάζει με αυτό τον τρόπο τη ζωή και τη σκέψη του.

Κάνε πάντα ένα διάλειμμα από τις σκέψεις ή μία εργασία που μπορεί να έχεις:

Αν είσαι στο γραφείο και έχεις αγχωθεί για μία δουλειά ή αν πρέπει να παραδώσεις μία ιδιαίτερα δύσκολη εργασία για το πανεπιστήμιο ή οπουδήποτε αλλού, άφησέ τη για λίγο. Σταμάτησε να ασχολείσαι έστω και λίγο με μία κατάσταση που σε αγχώνει ή με μία απαιτητική υποχρέωση και προσπάθησε έστω και για λίγο να μην τη σκέφτεσαι καθόλου. Έτσι θα μπορέσεις να σκεφτείς με μεγαλύτερη ψυχραιμία αλλά και να  δράσεις μετά από ηρεμία και σκέψη και όχι επειδή βρίσκεσαι υπό την επήρεια του άγχους το οποίο οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις. Επέτρεψε στον εαυτό σου να χαλαρώνει και να ξεχνιέται από όσα τον απασχολούν έστω και για λίγο καθημερινά. Έτσι, επιστρέφοντας στη ρουτίνα θα έχεις μεγαλύτερη διάθεση και πιο φρέσκιες ιδέες. 

Κάνε μία λίστα με όλα αυτά που ήδη έχεις:

Η μεγαλύτερη αιτία άγχους είναι η πεποίθηση ότι δεν έχουμε αρκετά και πρέπει να μοχθήσουμε για να βγάλουμε περισσότερα χρήματα, για να αγοράσουμε ένα καλύτερο αυτοκίνητο ή για να έχουμε περισσότερα ρούχα. Αυτές οι σκέψεις μας γεμίζουν άγχος και πολλές φορές μας κάνουν να ξεχνάμε και όλα αυτά που ήδη έχουμε. Εάν γράψεις σε ένα χαρτί όλα τα καλά που θεωρείς  ότι απολαμβάνεις στη ζωή σου, τότε θα αντιληφθείς ότι έχεις περισσότερα από όσα πίστευες, αλλά και πως η ευτυχία στη ζωή δεν εξαρτάται απόλυτα από τα υλικά αγαθά.

Σκέψου αν αυτά που σε αγχώνουν σήμερα θα έχουν κάποιο νόημα μετά από μήνες ή χρόνια:

Όλοι μας πολλές φορές αγχωνόμαστε για μικροπράγματα στα οποία προσδίδουμε μεγαλύτερη αξία από όση τους αναλογούν. Είναι σημαντικό να ρωτήσει κάποιος τον εαυτό του: αυτό που με αγχώνει σήμερα θα έχει κάποια αξία μετά από πέντε χρόνια; Αν δείτε πως δε θα έχει, τότε μην αγχώνεσαι υπερβολικά για αυτό ούτε σήμερα. 

Μην ενοχοποιείς τον εαυτό σου:

Αν πέσεις σε ένα λάθος, αναγνώρισέ το και πες στον εαυτό σου πως δεν θα το ξανακάνεις. Μην υποβάλλεις όμως τον εαυτό σου στην αγχώδη διαδικασία να αυτοτιμωρείται συνεχώς με σκέψεις του ‘’δεν έπρεπε να το κάνω ή να το πω’’. Όλοι οι άνθρωποι στην πορεία της ζωής κάνουμε λάθη, όταν το αντιλαμβανόμαστε ας μην τα επαναλαμβάνουμε.

Το άγχος μπορεί να είναι ένας δυνατός αντίπαλος… αλλά εμείς είμαστε ακόμα πιο δυνατοί! Ας το νικήσουμε! 

 

Διαβάστε ακόμη το σχετικό με το άγχος άρθρο: 10 τρόποι για να διώξετε το άγχος 

Συγγραφή Άρθρου

Μαρία Σκαμπαρδώνη

maria skampardoniΔημοσιογράφος

Η Ψυχολογία είναι ένα από τα αγαπημένα αντικείμενα μελέτης της διότι μελετά τα μύχια και τα άδυτα της ανθρώπινης ύπαρξης, μαζί με τη Φιλοσοφία. Η γραφή είναι για αυτή ένας τρόπος ζωής, ένα ξέσπασμα και μία φυγή από την κουραστική πραγματικότητα.

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Προφίλ 

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Πώς μπορώ να μιλήσω στα παιδιά για την τραγωδία της Αττικής
τραγωδία, παιδιά

Η χώρα μας υπέστη τις τελευταίες ημέρες μία ανείπωτη τραγωδία, με πυρκαγιές να εξαπλώνονται σε διάφορες περιοχές της Αττικής, έχοντας ως αποτέλεσμα να χαθούν πολλές ανθρώπινες ζωές και να καταστραφούν περιουσίες. Οι ώρες φόβου, ο τραγικός θάνατος τόσων ανθρώπων, η  απώλεια περιουσιών, αλλά και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, συνθέτουν μία πρωτόγνωρη εθνική τραγωδία.

Η παγίδα του να δίνεις συμβουλες
παγίδα, συμβουλές

Όλοι μας σε δύσκολες καταστάσεις στη ζωή μας είτε δεχθήκαμε συμβουλές είτε επιχειρήσαμε εμείς οι ίδιοι να δώσουμε. Με τη συμβουλή μας επιθυμούμε να βοηθήσουμε τον άνθρωπο που βρίσκεται σε μία στενάχωρη κατάσταση να απεγκλωβιστεί από το πρόβλημά του και να βρει έναν τρόπο να το αντιμετωπίσει.

Αμφιφυλοφιλία- Υφίσταται ως σεξουαλικός προσανατολισμός;
αμφιφυλοφιλία

Τελικά, πόσο υφίσταται η αμφιφυλοφιλία στους ανθρώπους; Υπάρχει στα αλήθεια ως ένας ξεχωριστός σεξουαλικός προσανατολισμός ή απλώς είναι μία δίοδος, ώστε κάποιος να μην αισθάνεται εντελώς διαφορετικός από τη σεξουαλική νόρμα της πλειοψηφίας; 

Για ποιους λόγους οι άνθρωποι αναβάλλουν τον ύπνο τους;
αναβολή ύπνου

Ο ύπνος τόσο ως διαδικασία όσο και ως ανάγκη, είναι μία αξιοθαύμαστη λειτουργία του σώματος με την οποία ο άνθρωπος πραγματικά ξαναγεννιέται και απεγκλωβίζεται από τον κυκεώνα των πληροφοριών με τον οποίο βομβαρδίζεται καθημερινά. Ο ύπνος στην ουσία μας βοηθάει να απελευθερωνόμαστε από τον ατελείωτο αριθμό πληροφοριών που δεχόμαστε διαρκώς, συντελεί στη συγκράτηση μόνο των απαραίτητων πληροφοριών που έχουμε ανάγκη για τη ζωή μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :