Δημόσια Ομιλία

Προέλευση της φοβίας για τη δημόσια ομιλία

Μια από τις πιο ιδιαίτερες φοβίες που δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε είναι η φοβία για τη δημόσια ομιλία. Η φοβία για τη δημόσια ομιλία προέρχεται από πολλούς παράγοντες στη ζωή κάποιου. Μπορείτε να φοβάστε τη θέση, το ακροατήριο ή μόνο τον εαυτό σας. Εάν έχετε μιλήσει σε μεγάλο κοινό πριν και έχετε κάνει αρκετά λάθη στην ομιλία σας, θα είστε πιο επιρρεπείς στο φόβο.

Εάν μιλάτε μπροστά σε ανθρώπους που δεν σας αρέσουν ιδιαίτερα, θα είστε πιο επιρρεπείς σε αυτή τη φοβία. Μπορεί επίσης να μην είστε σίγουροι για τις ικανότητες ομιλίας σας ακόμα και μετά από πολλές πρόβες και μελετώντας το θέμα ξανά και ξανά.

Η εμπιστοσύνη και η αυτοπεποίθηση παίζουν τον μεγαλύτερο ρόλο σε αυτόν τον φόβο, επειδή αν δεν είστε σίγουροι για τον εαυτό σας, μπορεί να φοβάστε ότι θα αφήσετε μια κακή εντύπωση στο κοινό. Οι δημοφιλείς άνθρωποι, που δεν είναι ντροπαλοί, φαίνεται να το βρίσκουν πολύ πιο εύκολο να μιλήσουν σε μια ομάδα.

Επομένως, είναι δύσκολο να εντοπίσουμε τον ακριβή λόγο για τον οποίο φοβόμαστε τόσο, να μιλήσουμε δημόσια, αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο. Μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτή τη φοβία με τους παρακάτω τρόπους.

Τρόποι για να νικήσουμε τις φοβίες για τη δημόσια ομιλία

Υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσετε τη φοβία σας για τη δημόσια ομιλία. Δεν είναι πάντα άμεσες λύσεις, αλλά μπορούν να σας βοηθήσουν να δείτε το έργο σας με έναν νέο τρόπο. Αυτό είναι το κλειδί, στην πραγματικότητα, να μπορείτε να μεταφέρετε με εμπιστοσύνη σημαντικές πληροφορίες βλέποντας τη θέση σας, ως ομιλητής, από μια άλλη οπτική γωνία, ίσως με το βλέμμα του κοινού ή με περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Παρακάτω είναι μερικές τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τη φοβία σας:

Θεραπεία συμπεριφοράς

Όταν ακούτε τις λέξεις "συμπεριφορική θεραπεία", μπορεί να σκεφτείτε την ψυχική ασθένεια. Ναι, η συμπεριφορική θεραπεία χρησιμοποιείται για να βοηθήσει εκείνους που πάσχουν από κατάθλιψη, διπολική θεραπεία, άγχος και πολλά άλλα ψυχικά ζητήματα, αλλά μπορεί να βοηθήσει και σε καθημερινά προβλήματα επίσης.

Στην πραγματικότητα, η συμπεριφορική θεραπεία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε το χρειάζεται. Μερικές φορές, εκείνοι που υποφέρουν από περιστασιακές καταστάσεις άγχους μπορούν να επωφεληθούν από αυτό το είδος θεραπείας.

Ορισμένες καταστάσεις άγχους περιλαμβάνουν τη δημόσια ομιλία και άλλα πράγματα που σχετίζονται με παρουσιάσεις ή εκδηλώσεις. Με τη συμπεριφορική θεραπεία, οι ειδικοί μπορούν να σας βοηθήσουν να καταλάβετε τα συναισθήματα που ελέγχουν το φόβο κατά τη διάρκεια της δημόσιας ομιλίας. Με αυτόν τον τρόπο, ο φόβος που εκδηλώνεται κατά τη δημόσια ομιλία μπορεί να εξαλειφθεί.

Λάβετε, ωστόσο, υπόψη ότι αυτό το είδος θεραπείας χρειάζεται χρόνο για να κάνει εμφανή την αλλαγή. Δεν είναι μια γρήγορη λύση.

Έρευνα, οργάνωση και σχεδιασμός

Ένας καλός τρόπος για να σταματήσετε να ανησυχείτε για την ομιλία σας είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε τα πάντα υπό έλεγχο. Πρώτον, πρέπει να κάνετε τη σωστή έρευνα για το θέμα σας. Αν καταλαβαίνετε τι παρουσιάζετε στο κοινό, ίσως δεν είναι τόσο δύσκολο να το επικοινωνήσετε. Πρέπει επίσης να οργανώσετε τις πληροφορίες σας καλά και να σχεδιάσετε ένα πλάνο για την ομιλία σας. Ποτέ μην προσπαθήσετε να απομνημονεύσετε την ομιλία σας.

Εάν έχετε την ελευθερία να επιλέξετε ένα θέμα που ήδη γνωρίζετε, τότε επιλέξτε το. Αυτό σας βοηθά να αισθάνεστε χαλαροί και σίγουροι γνωρίζοντας ότι αυτά που λέτε είναι έγκυρα και δεν υπάρχει κίνδυνος να πείτε κάτι που δεν ισχύει.

Πρακτική

Εξασκηθείτε όσο παραπάνω μπορείτε πριν την ομιλία σας. Όταν λέω εξάσκηση, δεν εννοώ να απομνημονεύσετε. Εννοώ να εξασκείτε τις κινήσεις σας, τις εκφράσεις σας και να καθορίσετε πότε θα ανατρέχετε στις σημειώσεις σας και πότε θα κοιτάξετε το κοινό.

Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι απευθύνεστε κοιτώντας το ακροατήριό σας, επειδή ενδιαφέρεστε για το θέμα σας και τον τρόπο που το επικοινωνείτε. Έτσι, η πρακτική κάνει την ομιλία σας πολύ πιο εύκολη στη μετάδοση και σας κάνει να νιώθετε πιο χαλαροί επίσης.

Αν θέλετε, μπορείτε να ζητήσετε από μερικούς φίλους να παρευρίσκονται στην ομιλία σας και να σας κάνουν κάποιες επισημάνσεις στο τέλος. Αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τι κάνατε λάθος και τι κάνατε σωστά.

Γνωρίστε το περιβάλλον σας

Πριν από την ομιλία σας, χρειάζεται να εξοικειωθείτε με το περιβάλλον. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η δημόσια ομιλία σας μπορεί να λαμβάνει χώρα σε μια τοποθεσία που ήδη γνωρίζετε. Αυτό βοηθά από μόνο του. Αν δεν έχετε πάει ποτέ στην τοποθεσία που θα μιλήσετε, θα πρέπει να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να επισκεφτείτε αυτό το σημείο. Σταθείτε εκεί που θα μιλήσετε και κοιτάξτε προς το ακροατήριο. Αυτό σας βοηθά να κατανοήσετε το μέγεθος του κοινού στο οποίο θα απευθυνθείτε. Δοκιμάστε να πάρετε μαζί μερικούς φίλους και πάλι.

Χρησιμοποιήστε τις δικές σας τελετουργίες

Μερικές φορές, οι άνθρωποι έχουν ορισμένες τελετουργίες που χρησιμοποιούν πριν από τη δημόσια ομιλία τους. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι τελετουργικών, συμπεριλαμβανομένων των τελετουργικών ενσυναίσθησης, των πνευματικών τελετουργιών ακόμη και των τελετουργιών σωματικής άσκησης.

Για παράδειγμα, μερικοί άνθρωποι βρίσκουν ευκολότερο να δώσουν μια ομιλία εάν, πριν, κάνουν κάποιο είδος σωματικής άσκησης. Αυτό συνήθως γίνεται με τη βόλτα για μια πεζοπορία ή με τρέξιμο.

Συγγραφή Άρθρου

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη - Ψυχολόγος

Κωνσταντίνα Παν. Αρβανίτη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc. Ειδίκευση στη Γνωστική - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία. Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία - Παιδοψυχιατρική και στις Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους & Κατάθλιψης. Συνεδρίες ατομικές κι ομαδικές. Συνεδρίες μέσω Skype.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Πώς να βγούμε έξω από τη ζώνη άνεσης μας (comfort zone)
comfort zone

Όσο και αν μας ξεβολεύει, η έξοδος από τη ζώνη άνεσής μας, είναι το μέρος όπου βρίσκουμε ανάπτυξη. Η παραμονή εκεί που αισθανόμαστε άνετα, μας οδηγεί συχνά στο να χάσουμε σημαντικές ευκαιρίες, κρατώντας μας παράλληλα παγιδευμένους στην ίδια ρουτίνα. Εάν έχετε αφήσει για καιρό τους φόβους σας να κατευθύνουν τη ζωή σας, τότε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας.

Η χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά και ο ρόλος των γονέων
διαδίκτυο

Στις μέρες μας, η χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά ολοένα κι αυξάνεται, ενώ το όριο ηλικίας στο οποίο τα παιδιά ξεκινούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συνεχώς μειώνεται. Ουσιαστικά, όσο παράξενο και αν ακούγεται, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας χρηστών του διαδικτύου είναι τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Πολλά παιδιά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο σχολείο σε ηλικία 6 ετών, οπότε είναι πιθανόν να θέλουν να συνδεθούν κι από το σπίτι, σε αυτήν την ηλικία περίπου.

Αίσθημα άγχους χωρίς λόγο - Γιατί συμβαίνει και πώς να το αντιμετωπίσετε
Άγχος

Όταν τα χρήματα λιγοστεύουν, όταν οι σταδιοδρομίες μας κινδυνεύουν από απολύσεις ή οι αγαπημένοι μας άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες, οι περισσότεροι από εμάς, φυσιολογικά, αισθανόμαστε άγχος, φόβο και ανησυχία. Ωστόσο, γιατί μερικοί άνθρωποι αισθάνονται ανήσυχοι χωρίς κανένα προφανή λόγο και νιώθουν να συνθλίβονται από την πίεση που τους ασκούν οι αρνητικές σκέψεις ακόμα και όταν όλα πάνε καλά;

Τι είναι η Συναισθηματική Δύναμη και 5 σημάδια που δηλώνουν ότι την έχετε
Συναισθηματική Δύναμη

Η συναισθηματική δύναμη μπορεί να φαίνεται σαν ένας αφηρημένος όρος. Παρόλα αυτά, αποτελεί ένα ουσιαστικό μέρος της αντίδρασής μας σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά πολλοί από εμάς δεν γνωρίζουμε αν το έχουμε. Όταν αντιμετωπίζουμε δυσκολίες, μπορεί μερικές φορές να αισθανθούμε ότι δεν μπορούμε να το διαχειριστούμε. Ορισμένοι, νομίζουν ότι η συναισθηματική δύναμη συνδέεται με ένα υψηλό επίπεδο ελέγχου πάνω στα συναισθήματά μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares