Ακρόαση άρθρου......

Η διείσδυση του internet στις ηλικιακές ομάδες 16-74 χρόνων στην χώρα μας φθάνει το 92% σύμφωνα με Πανελλήνια Έρευνα της Focus Bari.

Η επίδραση των social media με την έναρξη του Lockdown

«Ουσιαστικά, όλοι οι Έλληνες είναι πλέον χρήστες internet, ενώ οι συνθήκες της πανδημίας πυροδότησαν την ήδη υπάρχουσα τάση ανάπτυξης της ψηφιακής (digital) ζωής στην καθημερινότητα: όλοι ενημερωνόμαστε, διασκεδάζουμε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε, κοινωνικοποιούμαστε, προβάλλουμε και προσφέρουμε τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες, αλλά και ψωνίζουμε διαδικτυακά», αναφέρεται στα συμπεράσματα της έρευνας.

Επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο και την ενέργεια που αφιερώνουν στα κοινωνικά δίκτυα από την έναρξη των lockdown από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα. Το Facebook έχει φτάσει στο 75% -με τρεις στους τέσσερις Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα.

Όμως, ο αυξημένος χρόνος έκθεσης και διάδρασης στα social media δεν είναι πάντα θετικός.

Διαχείριση στη χρήση των social media

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, εντοπίζεται ότι δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα κοινωνικά δίκτυα γιατί τους κρατούν σε επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο».

Δύο στους πέντε χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους, ενώ τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα κοινωνικά δίκτυα περισσότερο χρόνο απ' όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπι, άθλημα κλπ.

Θλίψη και μοναξιά

Σύμφωνα με την έρευνα, δύο στους πέντε πολίτες κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα κοινωνικά δίκτυα, όμως δεν το καταφέρνουν. Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα κοινωνικά δίκτυα τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά -παρά την «σύνδεση»- καθώς κάποιες κοινοποιήσεις (posts) φίλων, τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη, ειδικά εκείνες με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Επιμέλεια & μετάφραση άρθρων, Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr