ψυχοθεραπεία, δικαιολογίες

Η αλήθεια είναι ότι συχνά δυσκολευόμαστε να αποδεχτούμε την ψυχοθεραπεία και την αναγκαιότητά της. Νομίζω ότι, μάλλον, τη φοβόμαστε. Τη φοβόμαστε, γιατί έχουμε συνηθίσει σε συγκεκριμένες καταστάσεις, τη φοβόμαστε, γιατί την αλλαγή όλοι τη θέλουμε, αλλά δύσκολα την αποφασίζουμε, τη φοβόμαστε, γιατί μας φέρνει αντιμέτωπους με τα λάθη μας, με τα άγχη μας, με πράγματα με τα οποία έχουμε μάθει να συμπορευόμαστε και να συμβιώνουμε. Άλλοτε αρμονικά και άλλοτε όχι. Δε σημαίνει ότι δε βασανιζόμαστε, όταν συμβιώνουμε με αρνητικά πράγματα, απλά συχνά κυριαρχεί ο φόβος της αλλαγής

 Τι σκεφτόμαστε, όμως, συνήθως και ενώ χρειαζόμαστε ψυχοθεραπεία, εμείς την αποφεύγουμε;

1) Χρησιμοποιούμε σα δικαιολογία την οικονομική κρίση και τα χρήματα. 

2) Αναβάλλουμε χρονικά την έναρξη των συνεδριών, χρησιμοποιώντας πάντα μία δικαιολογία. Ακόμα και αν η δικαιολογία είναι βάσιμη, δεν παύει να είναι μία δικαιολογία.

3) Επιλέγουμε να μιλάμε στους φίλους μας, ακόμα και όταν εκείνοι μας λένε ότι θα ήταν καλό να μιλήσουμε με έναν θεραπευτή, εμείς σκεφτόμαστε πόσο τυχεροί είμαστε που έχουμε τους φίλους μας στη ζωή μας και ότι δεν χρειαζόμαστε ψυχοθεραπεία.

4) Σκεφτόμαστε ότι ψυχοθεραπεία κάνουν μόνο όσοι έχουν σοβαρά θέματα να επιλύσουν, όσοι διαγιγνώσκονται με μία ψυχική διαταραχή.

5) Σκεφτόμαστε ότι ψυχοθεραπεία κάνουν οι άνθρωποι οι οποίοι δεν είναι δυνατοί. Μήπως όμως πρέπει να σκεφτούμε ότι όσοι επιλέγουν να κάνουν ψυχοθεραπεία είναι περισσότερο δυνατοί από όσο φανταζόμαστε, γιατί στην πραγματικότητα αντιμετωπίζουν τα λάθη τους, αξιολογούν τον εαυτό τους και επιλέγουν την αυτό-βελτίωση;

6) Μεγαλώνουμε με την νοοτροπία ότι πρέπει να είμαστε δυνατοί και να αντιμετωπίζουμε τα θέματα μόνοι μας.. Μήπως όμως έτσι εξαντλούμε τον εαυτό μας και εξουθενωνόμαστε;

7) «Θα μου πει ο ψυχολόγος τι θα κάνω και πως θα συμπεριφερθώ; Όλη μου τη ζωή μόνος μου τα κατάφερα.», μπορεί να σκεφτούν κάποιοι. Ο ψυχολόγος δεν είναι ο άνθρωπος που θα σας πει πως θα συμπεριφερθείτε. Θέλει να σας βοηθήσει να δείτε τα λάθη σας και να διεκδικήσετε εσείς την αλλαγή.

8) Σκεφτόμαστε ότι δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τους ψυχολόγους. Μπορεί κάποιος να πάει σε δέκα διαφορετικούς θεραπευτές, αλλά πάντα να εστιάζει σε όσα δεν του άρεσαν και δεν εστιάζει σε αυτά που ακούει ή που πρέπει να δουλέψει.

9) Σκεφτόμαστε ότι κανένας θεραπευτής δε θα μας απαλλάξει από όλα τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθουμε, και ότι για να γίνει αυτό, χρειάζεται πολύ χρόνο και εμείς δεν έχουμε τόσο χρόνο να διαθέσουμε.

10) Έχουμε μάθει να κατηγορούμε για τα βιώματα και τις εμπειρίες μας τους άλλους, τους γονείς μας, τους πρώην συντρόφους μας. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, συμβιβαζόμαστε με τα λάθη των άλλων και δεν αλλάζουμε τον τρόπο σκέψης μας ή τις διαχειρίσεις μας. Ταυτόχρονα, εξακολουθούμε να ζούμε με το θυμό, τη θλίψη και την απογοήτευση, χωρίς να αλλάζουμε ουσιαστικά την καθημερινότητά μας.

Η αλήθεια είναι ότι η αλλαγή είναι πάντα δύσκολη, για να την αποφασίσουμε. Και η ψυχοθεραπεία είναι μία αλλαγή.Να θυμάστε, όμως, ότι η ψυχοθεραπεία ταυτόχρονα είναι και ένα ταξίδι. Ένα μαγικό ταξίδι. Ο θεραπευτής σας σε αυτό το ταξίδι είναι συνοδοιπόρος σας και θέλει να σας βοηθήσει. Δεν είναι αποτυχία να ζητήσετε την βοήθειά του. Αποτυχία είναι να αποφεύγουμε κάτι, ενώ μας κάνει δυσλειτουργικούς.

Συγγραφή Άρθρου

Σολταρίδου Ελένη - Ψυχολόγος

Σολταρίδου Ελένη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.
Ψυχολόγος, Msc, με γραφείο σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.  Υποψήφια διδάκτωρ Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εξειδίκευση στη Διαχείριση Αγχωδών Διαταραχών και στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία.
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Πρακτικές συμβουλές διαχείρισης μετατραυματικού στρες
μετατραυματικό στρες

Με τον όρο "τραύμα" ορίζεται ένα ψυχοπιεστικό γεγονός, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα ατύχημα, ένας βιασμός, ένα τροχαίο, ο πόλεμος, μία φυσική καταστροφή. Μία πλημμύρα, ένας σεισμός, μία πυρκαγιά. Πώς θα μπορούσε να οριστεί ένα τραύμα και με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε κάποιον να διαχειριστεί το μετατραυματικό στρες;

Η θεωρία της κατσαρίδας
θεωρία κατσαρίδας

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί θα προβληματιστούνε με τον τίτλο του άρθρου μου. Η θεωρία της κατσαρίδας; Της κατσαρίδας; Μία εξαιρετική, όμως, ομιλία του SundarPichai, του Διευθύνοντος Συμβούλου της Google, βασίστηκε σε μία κατσαρίδα και είναι μία μοναδική ευκαιρία, για να δούμε πώς μπορούν οι σκέψεις να προκαλέσουν τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις μας. 

10 απλές ερωτήσεις και απαντήσεις για την κρίση πανικού
κρίση πανικού

Ερώτηση 1: Τι είναι στην πραγματικότητα η κρίση πανικού;

Είναι έντονα συμπτώματα που παρατηρούνται σε κάποιον και κλιμακώνονται συνήθως μέσα σε ένα δεκάλεπτο. Είναι σωματικά συμπτώματα που συνοδεύονται από καταστροφοποιητικές σκέψεις και αρνητικά συναισθήματα.

 

Διεκδίκησε να είσαι καλά!
συμβουλές ευημερίας

Η αλήθεια είναι ότι αν δεν είμαστε καλά εμείς, δεν μπορούμε να είμαστε καλά στη σχέση μας με τα παιδιά μας, στη σχέση μας με το σύντροφό μας, στη σχέση μας με την οικογένειά μας και με τους φίλους μας. 

10 ερωτήσεις & απαντήσεις για το θυμό

Ερώτηση 1: Τι είναι ο θυμός;

Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα. Μία συναισθηματική κατάσταση, την οποία συχνά μπαίνουμε στη διαδικασία να προσπαθήσουμε να καταπιέσουμε.. Αυτό έχει σαν συνέπεια να λειτουργεί συσσωρευτικά και να είναι αδύνατο σε κάποιον να τον ελέγξει.

Είστε ειδικός Ψυχικής Υγείας?

Εγγραφείτε ώστε να λαμβάνετε ενημέρωση, σχετικά με θέματα που αφορούν την επιστήμη της ψυχολογίας, έρευνες, σεμινάρια ψυχολογίας, θέσεις εργασίας Ειδικών Ψυχικής Υγείας κ.τ.λ.

Newsletter για όλους

Εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας νέα άρθρα ψυχολογίας, ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια ψυχολογίας, ομάδες υποστήριξης, βιβλία ψυχολογίας κ.α.

Η εγγραφή σας στα ενημερωτικά δελτία της Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr είναι απόλυτα σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τα στοιχεία που δίνετε κατά την εγγραφή σας θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για την αποστολή ενημερωτικών δελτίων (Newsletters).