Ακρόαση άρθρου......

Στα πλαίσια του NLP Conference 2022 το οποίο είναι αφιερωμένο στην Εκπαίδευση και στην Οικογένεια, συναντηθήκαμε διαδικτυακά με την Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου, την διευθύντρια της nlpgreece®, η οποία στη συνέντευξη που παράχωρησε στο PSYCHOLOGY.GR δίνει απαντήσεις στις ερωτήσεις που της θέσαμε αναφορικά με τον νευρογλωσσικό προγραμματισμό και το επερχόμενο συνέδριο. 

ΕΡ. Κ. Ευθυμιάδου, ξεκινήσατε ως nlpgreece® πέρσι και διοργανώσατε το πρώτο συνέδριο NLP αφιερωμένο στην Υγεία, αγγίζοντας θέματα όπως οι χρόνιοι πόνοι, το PTSD, η κατάθλιψη, το burnout, θέματα που αρκετοί δεν γνωρίζουν καν ότι μπορούν να συνδεθούν με προσεγγίσεις του NLP. Μιλήστε μας σχετικά.

ΑΠ. Η θεμελιώδης βάση του NLP είναι η διαδικασία modeling, δηλαδή ο τρόπος να παρατηρήσουμε, να καταγράψουμε, να χαρτογραφήσουμε και να αποτυπώσουμε τις κρίσιμες παραμέτρους που συντελούν σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά ή ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Πώς, δηλαδή, σκέφτεται κάποιος (mindset), όταν λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο (behavior/action).

Εξαιτίας αυτής της διαδικασίας modelling, πράγματι, επαγγελματίες στον χώρο της υγείας οι οποίοι εξειδικεύτηκαν και στο NLP, μελετούν τη διακριτή αποτελεσματικότητα ανθρώπων που αντιμετωπίζουν καταστάσεις και προκλήσεις σε θέματα υγείας. Ετσι, εντόπισαν λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και τις συνέθεσαν σε προσεγγίσεις που στηρίζουν συμπληρωματικά το έργο των επαγγελματιών υγείας στην επαφή τους με τους ασθενείς.

Συγκεκριμένα, οι επαγγελματίες υγείας εμπλουτίζουν την πλατφόρμα και το ρεπερτόριο των προσεγγίσεών τους με τεχνικές για το πώς να επιδράσουν στον τρόπο σκέψης (mindset) των πελατών τους, ώστε υιοθετώντας ένα νέο, πιο διευρυμένο σκεπτικό, να διευκολυνθεί η αντιμετώπιση των θεμάτων υγείας και ευεξίας και διαδικασίες ανάρρωσης και θεραπείας.

Επίσης, οι ειδικές αυτές προσεγγίσεις του NLP στον άξονα της υγείας αφορούν σε άτομα που επιθυμούν να μάθουν πώς τα ίδια και οι αγαπημένοι τους μπορούν να δημιουργήσουν ένα υγιές mindset και να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα της καθημερινής ζωής με τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους.
Επιπλέον, ειδικοί ψυχικής υγείας, ψυχολόγοι, ψυχοθεραπευτές, μαθαίνουν πώς μπορούν να θωρακίζονται και πώς θα αναπτύξουν το mindset που θα τους προστατεύει από την απώλεια της δικής τους ισορροπίας, ώστε να υποστηρίξουν τους ανθρώπους με τους οποίους εργάζονται και αντιμετωπίζουν αντίξοες συνθήκες, όπως κρίσεις, απώλειες κ.α.

Μεταβείτε στην σελίδα του συνεδρίου για να δείτε αναλυτικές πληροφορίες για την συμμετοχή και εγγραφή σας. NLP EDUCATION CONFERENCE 2022.

ΕΡ. Κατά συνέπεια, κ. Ευθυμιάδου, να υποθέσουμε ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί συμβαίνει και αυτή τη χρονιά, όπου το NLP είναι αφιερωμένο στην Εκπαίδευση και την Οικογένεια;

ΑΠ. Ένας από τους κύριους στόχους της nlpgreece® και στο πλαίσιο της αποκλειστικής εκπροσώπησης του NLP University, Santa Cruz California στην Ελλάδα και την Κύπρο, του σημείου όπου δημιουργήθηκε το σύστημα NLP, είναι να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στα πεδία εφαρμoγών του και να εισάγουμε σε Ελλάδα και Κύπρο συνεχώς καινούριες εξειδικευμένες προσεγγίσεις που καλύπτουν νέες ανάγκες και άξονες εφαρμογής.

Για το λόγο αυτό και προς αυτή την κατεύθυνση, από το 1998 έχουμε εντάξει στο ρεπερτόριό μας όλο το φάσμα των τεχνικών του συστήματος neuro-linguistics, το οποίο πλαισιωμένο με τα ευρήματα των νευρο-επιστημών, αναπτύσσει προσεγγίσεις που στοχεύουν, πέρα από την προσωπική εξέλιξη και την επαγγελματική διάκριση, και σε περιοχές όπως η ανάπτυξη των δυνατοτήτων των παιδιών. Αυτό γίνεται μέσα από τον τρόπο που αλληλεπιδρά το παιδί με την οικογένεια και το σχολείο.

Ζητήματα Ηθικής και Δεοντολογίας στην Άσκηση της Ψυχοθεραπείας
Κύκλος Σεμιναρίων για Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας | Γενική είσοδος: 35 ευρώ

Θεματικές Ενότητες: Διπλές σχέσεις θεραπευτή – θεραπευόμενου | Ψυχική ανθεκτικότητα του θεραπευτή | Υπέρβαση – παραβίαση ορίων στην ψυχοθεραπευτική σχέση | Ειδικές προκλήσεις στην ψυχοθεραπεία | Ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας | Διαχείριση εξω-θεραπευτικών πληροφοριών | Διατήρηση και άρση του απορρήτου

Έτσι, ενώ πέρσι, για πρώτη φορά παγκοσμίως, διοργανώσαμε το πρώτο συνέδριο του NLP αφιερωμένο στην Υγεία, παρουσιάζοντας νέα καινοτόμα μοντέλα, τη φετινή χρονιά το NLP είναι αφιερωμένο στην Εκπαίδευση και την Οικογένεια - NLP in Education Conference 2022.

Εδώ έχουμε προσκαλέσει έλληνες και διεθνείς επαγγελματίες από τον χώρο της εκπαίδευσης και της ψυχολογίας παιδιών, οι οποίοι, αντίστοιχα, εξειδικεύτηκαν και στο σύστημα NLP και μελέτησαν λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στην προσέγγιση των παιδιών και των εφήβων, και θα μοιραστούν μαζί μας τα ευρήματά τους και τις προσεγγίσεις τους.

 

ΕΡ. Θα θέλαμε να μας πείτε μας λίγα πράγματα σχετικά με το φετινό σας συνέδριο. Αρχικά, σε ποιους απευθύνεται και, εν συνεχεία, τι θα μπορούσε να κερδίσει ένας ειδικός ψυχικής υγείας, για παράδειγμα, ο οποίος ενδεχομένως γνωρίζει αρκετά το αντικείμενο;

ΑΠ.Δέκα διακεκριμένοι επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εξειδικευμένοι στο NLP, την Εκπαίδευση και την Οικογένεια, θα μας παρουσιάσουν τα καινοτόμα NLP μοντέλα τους, ώστε να μπορούμε να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά τα παιδιά μας και να τους δώσουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουν έναν κόσμο δυνατοτήτων, όπου θα έχουν την ποιοτικότερη εκδοχή του εαυτού τους και θα αντιμετωπίζουν τους σταθμούς της ζωής τους με κατάλληλη θωράκιση, ψυχική ανθεκτικότητα, ευρηματικότητα κι ευελιξία.

Τι να ΜΗΝ περιμένω από την ψυχοθεραπεία μου;
3ωρο Online βιωματικό εργαστήριο του PSYCHOLOGY.GR

Θεματικές Ενότητες: Τι είναι για μένα η ψυχοθεραπεία, τι περιμένω από αυτήν τη διαδικασία; | Τι περιμένω από τον ψυχοθεραπευτή μου; | Ποια είναι τα όριά της ψυχοθεραπείας; | Πώς αντιλαμβάνομαι αν με ωφελεί ή αν τη χρησιμοποιώ ως άλλοθι για να μένω στην ουσία στάσιμος;

To NLP in Education Conference θα διεξαχθεί 25, 27, 28 & 29 Μαΐου 2022, διαδικτυακά και με μετάφραση των ξένων ομιλητών στα ελληνικά. Απευθύνεται σε

  • Εκπαιδευτικούς όλων των επιπέδων (βρεφονηπιακό, νηπιακό, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, πανεπιστήμιο) που θέλουν να αφήσουν το αποτύπωμά τους ως μοχλοί ανάπτυξης ταλέντων και δεξιοτήτων σε Σχολεία που ενδιαφέρονται για μεθοδολογίες που διαμορφώνουν ένα "φυτώριο" ανθρώπων νέας γενιάς (new generation) με καλλιέργεια τρόπου σκέψης που τους θωρακίζουν μέσα από προκλήσεις, τους ενδυναμώνουν και τους αναπτύσσουν, ώστε να διαχειρίζονται τη ζωή τους
  • Γονείς που, μέσα από το ρόλο τους, επιδρούν στον τρόπο σκέψης (mindset) που διευρύνει τις δυνατότητες των παιδιών τους και τους κατευθύνει προς μία ποιοτικότερη εκδοχή του εαυτού τους
  • Συμβούλους, Ψυχολόγους, Ψυχοθεραπευτές, Coaches & Consultants που θέλουν να ενισχύσουν την πλατφόρμα τους με τεχνικές του συστήματος NLP και να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες παιδιών και εφήβων, αλλά και των γονιών.

ΕΡ. Συνεπώς, έχετε ήδη επαγγελματίες ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές και ειδικούς ψυχικής υγείας που εκπαιδεύονται στις τεχνικές του NLP;

ΑΠ. Το σύστημα NLP, ήδη, προτείνει καινοτόμες τεχνικές αποτελεσματικής χαρτογράφησης, προσέγγισης κι επαφής με την ανθρώπινη συμπεριφορά σε ψυχολόγους, επαγγελματίες υγείας και ειδικούς στη συμβουλευτική, την ψυχοθεραπεία και την προπόνηση αθλητών. Σε συνδυασμό με την επιστημονική εξειδίκευσή τους, οι επαγγελματίες των σχετικών κλάδων διευρύνουν την πλατφόρμα των προσεγγίσεών τους και αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, για να δίνουν λύση ακόμα και στα πιο επίμονα προβλήματα.

Επίσης, εκπαιδεύει και άτομα που θέλουν να αποκτήσουν την ιδιότητα του Professional NLP Coach. Η ιδιότητα αυτή δίνει τη δυνατότητα της καθοδήγησης άλλων ατόμων σε θέματα ανάπτυξης της αποτελεσματικότητας σε τομείς της καθημερινότητάς τους με περισσότερες επιλογές. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε την επίτευξη στόχων, τη λήψη αποτελεσματικών και ποιοτικότερων αποφάσεων, την επαγγελματική διάκριση, την ανάπτυξη ψυχικού σθένους για την αντιμετώπιση προκλήσεων με συναισθηματική ισορροπία, την ανάπτυξη της ευρηματικότητας σε εγχειρήματα και ρόλους. Η διαδικασία, βέβαια, αυτή εμπεριέχει ακαδημαική κατάρτιση και απόκτηση επάρκειας στη γνώση του συστήματος NLP και, στη συνέχεια, ακολουθεί σειρά συναντήσεων εποπτείας σε πραγματικές περιπτώσεις, καθώς και πάνω στο πλαίσιο γνώσης και συμμόρφωσης με θέματα τόσο του κώδικα δεοντολογίας όσο και του καθορισμού των αξόνων ανάληψης περιπτώσεων ή παραπομπής σε ψυχολόγο ή ψυχίατρο.

 

ΕΡ. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους κινούνται οι παρουσιάσεις στο NLP in Education Conference; Θα μπορούσατε να μας δώσετε να καταλάβουμε λίγο περισσότερο σχετικά με τα workshops και με τι θα καταπιάνεται το καθένα;

ΑΠ. Το συνέδριο κινείται σε δύο πυλώνες. Ο ένας πυλώνας αφορά στο NLP ως εργαλείο άμεσο για τα παιδιά. Ο άλλος πυλώνας αφορά στο NLP ως έμμεσο εργαλείο για τα παιδιά όλων των ηλικιών κι απευθύνεται σε ενήλικες, γονείς, εκπαιδευτικούς, σχολεία σχετικά με το πώς να διαχειρίζονται τα παιδιά στα διάφορα περιβάλλοντα.

Και ιδού μια πρώτη γεύση από τα workshops:

Η πρώτη μέρα του NLP in Education Conference 2022 θα ξεκινήσει με μια εκπαιδευτική για όλους μας συνέντευξη με την Judith DeLozier, ένα από τα ιδρυτικά μέλη του συστήματος NLP, την "Πρώτη Κυρία του NLP", όπως αποκαλείται ευρέως.

Θα αναφερθούμε στο πώς με τη γέννηση ενός παιδιού ξεκινά ο προσωπικός του "άθλος", το προσωπικό του "ταξίδι του ήρωα" (a hero’s journey) σ' έναν κόσμο με πολλούς και σημαντικούς σταθμούς. Η διαχείριση του ταξιδιού αυτού και το πώς θα επιλέξει να βιώσει την παραμονή του σε κάθε σταθμό τείνει να επηρεάζει τη στάση του παιδιού και τη ματιά του σε κάθε μελλοντικό βήμα στη ζωή του. Και, φυσικά, τα σημεία που κάνουν τη διαφορά του κόσμου συγκεντρώθηκαν και εντοπίστηκαν από την παρατήρηση εκπαιδευτικών που είχαν να επιδείξουν διακριτά αποτελέσματα στην προσέγγιση με τα παιδιά.

Μία από τις μεγαλύτερες συνεισφορές του NLP στον τομέα της εκπαίδευσης έχει να κάνει με την αποτύπωση της διακριτής αποτελεσματικότητας (modeling), δηλαδή το να μαθαίνουμε από αυτό που κάνουν εξαιρετικά άλλοι δάσκαλοι και σχολεία, για να εμπλουτίσουν τη μάθηση των παιδιών, ώστε να το εφαρμόσουμε κι εμείς στα σχολεία μας και να επιτύχουμε τα ίδια αποτελέσματα. Ο ομιλητής μας Carlos Pallero με την ακαδημαϊκή του εμπειρία στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Παιδαγωγική, Μεταπτυχιακό στο NLP Educational Coaching and Emotional Intelligence στη Νευροψυχολογία και την Εκπαίδευση, έχει κάνει εκτεταμένες μελέτες σε σχολεία που διακρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους. Μέσα από την παρουσίασή του, θα γνωρίσουμε μερικά από τα πιο καινοτόμα σχολεία του πλανήτη, για να μάθουμε σχετικά με τις στρατηγικές και τα εφόδια που χρησιμοποιούν και εφαρμόζουν, καθώς και τα αποτελέσματα που έχουν επιτύχει στην ακαδημαϊκή και την προσωπική επίδοση των μαθητών.

Και φυσικά έχουμε και Ελληνες ειδικούς μας. Tη Δρ. Ευσταθία Βαλιάντζα-Αφτιά, Πολιτικό Μηχανικό του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (1972) με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική - Purdue University, στον τομέα της Μηχανικής του Περιβάλλοντος, την οποία κέρδισε η παιδαγωγική. Έτσι, το 2008 απέκτησε και το πτυχίο της νηπιαγωγού από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Νηπιακή Ηλικία του ΕΚΠΑ και πραγματοποίησε μεταδιδακτορική έρευνα για την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος και των φυσικών ερεθισμάτων, εν γένει, σε νήπια 3-5 ετών, με ενδιαφέροντα θετικά αποτελέσματα. Στο θέμα "Η λεωφόρος ευφυίας του εγκεφάλου" θα περιγράψει τα δομικά και λειτουργικά στοιχεία των περιοχών μνήμης και νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου, με έμφαση σε αυτά που αφορούν την αντίληψη και έκφραση τόσο του γραπτού όσο και του προφορικού λόγου, σύμφωνα με συμπεράσματα των νευροεπιστημών του 21ου αιώνα. Θα εξηγήσει πώς αυτή η γνώση μπορεί να βελτιώσει την παιδαγωγική, καθώς και τις διαδικασίες μάθησης εν γένει, μέσα από πρακτικά παραδείγματα τρόπων και ασκήσεων με τις οποίες αυτή η βελτίωση μπορεί να εφαρμοστεί σε παιδιά και ενήλικες.

Επιπλέον, η Μαριάννα Αντωνακάκη, η οποία γνωρίζει πολύ καλά ότι το να παίζεις με κάποιον για μισή ώρα μπορεί να αποκαλύψει περισσότερα για αυτόν από μια ολόκληρη μέρα συζήτησης. Η Μαριάννα, λοιπόν, τα τελευταία 10 χρόνια προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στη Βρεφική Ψυχοθεραπεία (First Play in Therapy, Diploma Barry University Miami - FAIMH) και στην στην Ψυχοθεραπεία μέσω του Ειδικού Θεραπευτικού Παιχνιδιού, ενώ είναι ενεργό εποπτευόμενο μέλος του Play Therapy International και η μόνη ειδικευμένη στην Ελλάδα πιστοποιημένη Σύμβουλος για την κλινική διάγνωση διαταραχών σε βρέφη και νήπια - DC 0-5. Θα μας μυήσει στο μοντέλο που ανέπτυξε, το NowLetsPlay®™, ένα συνθετικό μοντέλο, αναγνωρισμένο και κατοχυρωμένο ως πρωτότυπη έρευνα σε Συμβουλευτικό και Θεραπευτικό πεδίο με εξειδίκευση στα Neurolinguistics στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα (Reg Certficate No 00003709405, Intellectual Property Office Registrar). Πώς μέσα από τα εντέχνως δομημένα και επιστημονικά θεμέλια του παιχνιδιού και τον συγκερασμό του με το NLP μπορούμε να προετοιμάσουμε τον τρόπο σκέψης (mindset) για το απόλυτό παιχνίδι, εκείνο το χωρίς προηγούμενη πρόβα, δηλαδή την ίδια μας τη ζωή.

Επίσης, ο Dr. Brian Cullen, ο οποίος είναι Καθηγητής στο Nagoya Institute of Technology στην Ιαπωνία. Ως δάσκαλος και ερευνητής στον τομέα της εκπαίδευσης εδώ και 30 χρόνια, o Dr. Brian Cullen ζει στην Ιαπωνία και εργάζεται σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων του δημοτικού, του γυμνασίου, του λυκείου, του πανεπιστημίου, της εκπαίδευσης ενηλίκων και της κατάρτισης εκπαιδευτικών. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 άρθρα για την εκπαίδευση, ενώ είναι ο επιμελητής της σειράς βιβλίων για εκπαιδευτικούς "Evolving Education". Θα δείξει πώς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και η διοίκηση των σχολείων μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά το NLP, ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν ευκολότερα, πώς να δίνουν κίνητρο στους μαθητές τους και να δημιουργούν περισσότερη ευχάριστη & διασκεδαστική ατμόσφαιρα στην τάξη.

ΕΡ. κ. Ευθυμιάδου, είδαμε πως συμπεριλαμβάνεται κι ένα workshop με έναν αρκετά ενδιαφέροντα τίτλο. Αναφερόμαστε στο workshop «Ο γητευτής της τάξης». Θα μας μιλήσετε για τη θεματολογία του;

ΑΠ. Πολλές οι ιστορίες που μοιράζονται πολλοί εκπαιδευτικοί, και σχετίζονται με εμπειρίες με τους μαθητές τους. Οι ιστορίες αυτές αφορούν σε γεγονότα όπου τα πράγματα ίσως «ξέφυγαν» και οι οποίες έδωσαν την ευκαιρία στην Angélique de Graaff να ψάξει για την εύρεση νέων λύσεων. Δασκάλα σε ειδικό σχολείο, NLP Master Trainer, Trainer στο Μετραυματικό στρες (PTSD) κι εκπαιδεύτρια εκπαιδευτικών, η Angélique εμπνεύστηκε πάρα πολύ από τις εμπειρίες που είχε κατά τη διάρκεια της θητείας της σε ειδικό σχολείο. Η μέθοδος του «Class Whisperer», την οποία θα παρουσιάσει, ενώ στοχεύει στους μαθητές όλων των ηλικιών, ώστε να «ανθίσουν» σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, ενθάρρυνσης και αγάπης, παράλληλα βοηθά τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να επικοινωνούν και να συνδέονται με την τάξη τους, εξοπλισμένοι με ειδικές τεχνικές του NLP που τους υποστηρίζουν στο να ηγούνται στις τάξεις τους, αφήνοντας το αποτύπωμά τους ως «γητευτές της τάξης» .

Και μια και μιλάμε για παιδιά όλων των ηλικιών και για τάξη, δε θα μπορούσαμε, φυσικά, να παραλείψουμε την ηλικία των εφήβων.

Η Ξένια Στεφανοπούλου, ψυχολόγος εξειδικευμένη στους εφήβους, συνδύασε τη γνώση της με το σύστημα NLP και θα εστιάσει σ' αυτόν τον ιδιαίτερο σταθμό, την εφηβεία. Αποτελεί μία ιδιαίτερη περίοδο όπου οι έφηβοι, χωρίς να έχουν αναπτύξει ακόμη τα απαραίτητα ειδικά εσωτερικά εφόδια, προσπαθούν να διαχειριστούν προβληματισμούς, ανασφάλειες, άγχη, αλλαγές στο σώμα, στη διάθεση. Τι προτείνει το NLP για το πώς μπορούμε να χαρτογραφήσουμε τον τρόπο που ο έφηβος προσλαμβάνει και επεξεργάζεται τις πληροφορίες από το περιβάλλον του και πώς να θωρακίζεται με κριτική σκέψη και συναισθηματική ισορροπία. Και πώς μπορούν οι έφηβοι να οργανώσουν την καθημερινότητα τους, να μπορούν να συγκεντρωθούν, να διαχειρίζεονται άγχη και προκλήσεις, στοιχεία που τείνουν να επηρεάσουν τη στάση και τη ματιά του εφήβου στους επόμενους μελλοντικούς σταθμούς και ρόλους στη ζωή του. Παράλληλα, με ποιον τρόπο οι ίδιοι οι γονείς μπορούν να τους στηρίξουν σ' αυτή τη διαδρομή.

ΕΡ. Να περάσουμε σε δύο διαφορετικά workshops; Μιλήστε μας τόσο για το workshop που σχετίζεται με τη μουσική όσο και το μεγαλύτερο σε διάρκεια workshop που αφορά σε μια ορολογία ενδεχομένως άγνωστη στους περισσότερους. Αναφερόμαστε στο «mental space psychology».

ΑΠ. Ας ξεκινήσουμε από τη μουσική. Υπάρχει, άραγε, διαφορετικός τρόπος να ακούσουμε μουσική; Αν ξε-μάθουμε τον τρόπο που ακούμε μουσική και την επίδραση που έχει πάνω μας, μπορούμε να της δώσουμε μία νέα διάσταση. Κάθε ήχος, κάθε νότα, κάθε μουσικό κομμάτι μπορούν να οδηγήσουν στο κτίσιμο ενός καινούργιου τρόπου σκέψης (mindset) και σε νέες διαπιστώσεις. Ο Παναγιώτης Τσάγκας, δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω, εξειδικεύεται στο οικογενειακό δίκαιο και την επίλυση οικογενειακών διαφορών και είναι Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής του Υπουργείου Δικαιοσύνης σχετικά με τη «Διαχείριση Χωρισμού-Διαζυγίου Γονέων». Με ενθουσιασμό για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, ξεκίνησε από νωρίς την εξερεύνηση των απέραντων δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, και μεταξύ άλλων ασχολήθηκε με το σύστημα NLP και, σε συνδυασμό με τις σπουδές του στην κλασική κιθάρα, δημιούργησε ένα πρωτοποριακό μοντέλο με την ονομασία «the musick project» για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι συμμετέχοντες θα εκπλαγούν ευχάριστα, όταν συνειδητοποιήσουν πώς να χρησιμοποιούν τη μουσική για να μαθαίνουν, αλλά και να διδάσκουν νέους τρόπους σκέψης.

Το συνέδριο μας θα κλείσει τις εργασίες με ένα μεγαλύτερο, όπως είπατε, workshop με τον Dr. Lucas Albert Charles Derks, με σπουδές στην Κοινωνική Ψυχολογία (1977), ο οποίος γνώρισε το σύστημα NLP και συνδυάζοντας το αντικείμενο σπουδών του με αυτό το σύστημα πρακτικής προσέγγισης στην ενδοσκόπηση, δημιούργησε το Social Panorama model (1996). Αργότερα, εξέλιξε αυτό το μοντέλο αναπτύσσοντας το Mental Space Psychology.

Σ' αυτό το ειδικό workshop του mental space psychology εστιάζει στο ότι: Ο χώρος που καταλαμβάνει ένα θέμα μέσα μας, αποτελεί κεντρική αρχή του τρόπου που οργανώνουμε το μυαλό μας και τις ενέργειές μας, που επιδρά στον τρόπο που το αντιμετωπίζουμε. Ξεκινώντας με τη μελέτη της χωροταξικής διάταξης των μοτίβων σχετικά με θέματα που προβληματίζουν, μπορεί κάποιος να οδηγηθεί στη μετατόπισή τους και τη θεραπευτική αντιμετώπισή τους. Σε αυτό το workshop θα παρουσιαστούν παραδείγματα που θα κάνουν σαφή αυτό τον τρόπο. Επιπλέον, οι μετέχοντες θα αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με το πώς να βελτιώσουν κάθε είδους συμβουλευτικής και ψυχολογίας / ψυχοθεραπείας. Πέραν αυτών, όμως, θα γεννηθεί μια συναρπαστική οπτική για τα χωροταξικά μοτίβα του εσωτερικού μας κόσμου.

 

ΕΡ. Η τελευταία ερώτηση θα είναι λίγο «δύσκολη». Έχει ακουστεί στους χώρους των ειδικών ψυχικής υγείας ότι το NLP είναι μεν μια μεθοδολογία, μια εργαλειοθήκη, η οποία όμως ίσως και να είναι λίγο "παλιά", κάπως ξεπερασμένη. Τελικά, το NLP είναι μια συγκεκριμένη εργαλειοθήκη που φτιάχτηκε κατά τη δεκαετία του '70 και όποιος τη μάθει μπορεί να τη χρησιμοποιεί εσαεί; Ή έχει χαρακτηριστικά τα οποία εξελίσσονται, και κατά συνέπεια πάντα θα υπάρχει κάτι νέο; Και αν ναι, πώς αυτό θα μας ήταν χρήσιμο;

ΑΠ. Καθόλου δύσκολη, ωστόσο, επειδή αναφερθήκατε στην παλαιότητα και στο 1970 θα ξεκινήσω με αυτό. Όντως η ανάπτυξη του συστήματος NLP ξεκίνησε τότε. Το σημαντικό είναι η θεμελιώδης βάση του που είναι η διαδικασία modeling, όπως την περιγράψαμε παραπάνω.

Στην επέτειο των 45 χρόνων από τη δημιουργία του συστήματος NLP, που γιορτάστηκε στο μέρος που γεννήθηκε το σύστημα, στο UCSC πανεπιστήμιο της California, Santa Cruz, το μήνυμα του Richard Bandler, ενός εκ των δημιουργών, ήταν «Let’s update our minds faster than our smartphones» (Ας αναβαθμίσουμε το μυαλό μας και τον τρόπο σκέψης μας όπως αναβαθμίζουμε τα κινητά μας). Το 1970 ξεκίνησε αυτή η διαδικασία στο εν λόγω πανεπιστήμιο ως ένα project που είχε ως αρχικό στόχο να μελετήσουν και να καταλάβουν πώς κάποιοι άνθρωποι είναι τόσο αποτελεσματικοί με ό,τι καταπιάνονται και φυσικά να βρούν τρόπους να μεταφέρουν αυτή τη γνώση. Έκτοτε, όπου υπάρχει διακριτή αποτελεσματικότητα, το σύστημα NLP μελετά, για να "εντοπίσει τη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά", και συνθέτει τεχνικές και προσεγγίσεις για την αποτελεσματική επαφή με την ανθρώπινη συμπεριφορά, για τη διαμόρφωση ενός ποιοτικότερου τρόπου σκέψης, τη διαχείριση αλλαγών με ψυχική ανθεκτικότητα, την ανάπτυξη της ευρηματικότητας, την αναθεώρηση σχεδίων και την επιτυχή εφαρμογή στόχων, την υϊοθέτηση νέων ρόλων, την αντιμετώπιση προκλήσεων, τη διασφάλιση υψηλών επαγγελματικών επιδόσεων.

Για να γίνουν αυτά, έχουμε πλέον τους εξής τρόπους στους οποίους μπορούμε να αναφερθούμε με βάση το NLP:

O ένας έχει σχέση με το σύστημα τεχνικών και τη σύνθεση προσεγγίσεων που προέρχονται από τη μελέτη των λεπτομερειών στον τρόπο σκέψης και τις ενέργειες αυτών των ανθρώπων που διακρίνονταν για την αποτελεσματικότητά τους. Ο άλλος έχει σχέση με τη μεθοδολογία να μελετούμε και να αποτυπώνουμε τα βήματα που ακολουθεί το μυαλό ενός ανθρώπου, όταν παράγει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Δηλαδή, με άλλα λόγια, όταν μιλάμε για διακριτή αποτελεσματικότητα, δεν αναφερόμαστε μόνο στην περίπτωση που κάποιος πετυχαίνει, αλλά και στην περίπτωση που κάποιος πετυχαίνει να αποτυγχάνει. Και τα δύο αποτελέσματα κουβαλούν έναν αλγόριθμο επιτυχούς έκβασής τους. Ο στόχος είναι να μπορώ να χαρτογραφήσω τα δομικά υλικά που κτίζουν το ένα ή το άλλο αποτέλεσμα.

Ετσι, ο κάθε άνθρωπος μέσα στον χρόνο, όπως εξελίσσεται και πορεύεται και αντιμετωπίζει καταστάσεις, προσφέρει πεδίο για μελέτη και άντληση νέων συμπερασμάτων, τα οποία με τη σειρά τους εμπλουτίζουν συνεχώς τις προσεγγίσεις. Η διαδικασία αυτή του modeling ακολουθείται από τους συνεχιστές του συστήματος NLP, οι οποίοι διαρκώς μελετούν συστήματα αποτελεσματικότητας και εμπλουτίζουν με τεχνικές και προσεγγίσεις νέας γενιάς το NLP, όπως τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν στο περσινό αφιέρωμα στην Υγεία και στο φετινό στην Εκπαίδευση και την Οικογένεια. Για το λόγο αυτό θεωρείται ένα σύστημα πάντα επίκαιρο. Ένας από αυτούς, ο Robert Dilts, με την ομάδα συνεργατών του διεθνώς, πρωτοπορεί στον τομέα με τα έργα του: Disney Strategy, Stategies of Genius και, πιο πρόσφατα, Success Factor Modelling™.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη κ. Ευθυμιάδου και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τις 25 του μήνα στα πλαίσια του συνεδρίου στο οποίο θα παρευρεθούμε. 

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ, σας περιμένουμε με χαρά!