Με αφορμή το Zen Owner Summit που θα πραγματοποιηθεί στις 3-7 Νοεμβρίου 2025, συναντηθήκαμε διαδικτυακά με την Εύη Ξυραφά, Business Mentor - Coach και Εκπαιδεύτρια.
Μιλήσαμε μαζί της, για την έμπνευση αλλά και το περιεχόμενο αυτού του ξεχωριστού online συνεδρίου επιχειρηματικότητας.
Ακολουθούν οι απαντήσεις που έδωσε στα ερωτήματα μας.
ΕΡ. Τι είναι το Zen Owner Summit και πώς γεννήθηκε η ιδέα του;
ΑΠ. Το «The Zen Owner» είναι ένα online συνέδριο που απευθύνεται σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρηματίες που θέλουν να αναπτύξουν την επιχείρησή τους χωρίς να θυσιάσουν την υγεία τους και χωρίς να χάσουν τον εαυτό τους. Πολύ απλά, χωρίς να υποφέρουν.
Η ιδέα γεννήθηκε παρατηρώντας κάτι που έβλεπα όλο και πιο συχνά γύρω μου: επιχειρηματίες που είτε καταλήγουν σε burnout, είτε η επιχείρησή τους χρεοκοπεί, είτε χάνουν την ισορροπία τους. Ήθελα να δημιουργήσω κάτι που να προσφέρει λύσεις.
Το συνέδριο δημιουργεί έναν χώρο όπου συγκεντρώνεται συμπυκνωμένη γνώση από experts, έμπειρους επιχειρηματίες και επιστήμονες, προσφέροντας όχι μόνο θεωρία αλλά και πρακτικά εργαλεία, δεξιότητες και τρόπους σκέψης που μπορεί κανείς να εφαρμόσει άμεσα για να βελτιώσει τη ζωή του. Μια τέτοια λύση για ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρηματίες δεν υπήρχε στην Ελλάδα, και ήθελα να το δημιουργήσω.
ΕΡ. «Ποια ήταν η προσωπική σου αφορμή για να δημιουργήσεις το Zen Owner Summit;»
ΑΠ. Η προσωπική μου αφορμή προέκυψε παρατηρώντας ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο τους τελευταίους μήνες. Όταν έβγαινα με πελάτες ή φίλους μου, άκουγα συνεχώς πολύ παρόμοιες ιστορίες: επιχειρηματίες ή αφεντικά που πραγματικά υπέφεραν. Κάποιοι έπαιρναν αντικαταθλιπτικά, ήταν σε συνεχές άγχος ή είχαν κρίσεις πανικού. Δεν είχαν προσωπικό χρόνο για να γυμναστούν ή να ασχοληθούν με τα χόμπι τους. Φοβόντουσαν να πουν «όχι» σε πελάτες, για να μην τους χάσουν.
Διαχείριση Κοινωνικού Άγχους στην Πράξη
Ο κύκλος των 6 συναντήσεων αποτελεί ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που βοηθά τους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να διαχειριστούν το κοινωνικό άγχος στην πράξη.
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνονται “σκλάβοι της επιχείρησής τους” — αντί να νιώθουν ελεύθεροι. Ήταν πιο καταπιεσμένοι κι από ό,τι όταν ήταν, ίσως, υπάλληλοι παλιότερα. Αυτό για μένα πρέπει να συμβαίνει. Ήθελα να κάνω κάτι γι’ αυτό, να δημιουργήσω μια ολοκληρωμένη λύση που κάποιος θα μπορούσε να εμπιστευτεί και να εφαρμόσει στη ζωή του.
ΕΡ. «Τι σημαίνει για σένα ο όρος “Zen Owner”;»
ΑΠ. Για μένα, ο όρος Zen Owner σημαίνει ένας επιχειρηματίας που αισθάνεται ηρεμία και σιγουριά, που μπορεί να παραμένει ψύχραιμος όταν αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις, να παίρνει γρήγορα ποιοτικές αποφάσεις και χωρίς να χάνει χρόνο αργότερα, αμφισβητώντας τον εαυτό του. Είναι κάποιος που απολαμβάνει τη ζωή, ενώ δημιουργεί και αναπτύσσει την επιχείρησή του.
Ο όρος “Owner” τονίζει ότι πρόκειται για ιδιοκτησία του δημιουργήματός σου — είτε είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, είτε επιχειρηματίας, είτε ακόμη και εισοδηματίας. Σημαίνει ότι αναλαμβάνεις συνειδητά την ευθύνη για τις αποφάσεις σου, επιλέγοντας ό,τι ευνοεί τη ζωή σου και όχι κάτι που τελικά σε περιορίζει.
Το “Zen” δεν σημαίνει να γίνουμε μοναχοί ή να περνάμε όλη μέρα σε διαλογισμό σαν τον Βούδα. Σημαίνει, μέσα στις παρούσες συνθήκες, να έχουμε ηρεμία, αρμονία και ευθυγράμμιση με τις αξίες μας και τον σκοπό μας ως επιχειρηματίες. Και αυτό είναι απόλυτα εφικτό.
10 Βιωματικά Εργαστήρια για Γονείς | Κύκλος βιωματικών εργαστηρίων ψυχοεκπαίδευσης και ενδυνάμωσης γονέων Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR
ΕΡ. «Πώς συνδέεται η ψυχολογία με την επιχειρηματικότητα;»
ΑΠ. Η ψυχολογία επηρεάζει καθοριστικά την επιχειρηματικότητα, γιατί στην ουσία αφορά το πώς αναγνωρίζουμε, κατανοούμε και διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας. Στην καθημερινότητα της επιχειρηματικότητας βιώνουμεσυνεχώς συναισθήματα όπως άγχος, πίεση, απογοήτευση ή απόρριψη. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορούμε να επαναφέρουμε γρήγορα τον εαυτό μας σε θετικά συναισθήματα, όπως αυτοπεποίθηση και στην ηρεμία.
Αυτό είναι απόλυτα εφικτό, γιατί εξαρτάται τόσο από τη σκέψη όσο και από τη συμπεριφορά μας. Με αυτούς τους δύο πρακτικούς τρόπους μπορούμε να αλλάζουμε τη συναισθηματική μας κατάσταση ανά πάσα στιγμή και να αντλούμε δύναμη από μέσα μας, αντί να είμαστε εξωτερικά καθοριζόμενοι. Δηλαδή, να μην αφήνουμε τις συνθήκες ή τους άλλους ανθρώπους να καθορίζουν συνεχώς την ψυχολογία μας.
Η ικανότητα αυτή ονομάζεται συναισθηματική νοημοσύνη και καλλιεργείται μέσω εκπαίδευσης και πρακτικής. Το αποτέλεσμά της είναι η αυτοπεποίθηση, η οποία μας επιτρέπει να λειτουργούμε με σταθερότητα και ηρεμία, όποια αντιξοότητα κι αν αντιμετωπίζουμε.
ΕΡ. Ποια είναι η δομή και το περιεχόμενο του Zen Owner Summit; Τι μπορούν να περιμένουν οι συμμετέχοντες;
ΑΠ. Το The Zen Owner είναι ένα πενταήμερο online συνέδριο, που αποτελείται από πέντε θεματικές ενότητες — κάθε μία σχεδιασμένη για να καλύπτει ό,τι χρειάζεται ένας σύγχρονος επιχειρηματίας για να πετύχει, χωρίς να υποφέρει.
Οι πέντε άξονες του συνεδρίου είναι: νοοτροπία (mindset), ψυχολογία, δεξιότητες, διοίκηση ανθρώπων και τεχνητή νοημοσύνη, και φυσικά αυτοφροντίδα και πρόληψη.
Αυτές οι πέντε ενότητες λειτουργούν σαν πυλώνες που στηρίζουν τα θεμέλια της επιχείρησης, ώστε να είναι ανθεκτική σε κάθε αναταραχή.
Ο επιχειρηματίας χρειάζεται δυνατή και αισιόδοξη νοοτροπία, βασισμένη σε ρεαλιστικά δεδομένα.
Χρειάζεται να ελέγχει την ψυχολογία του, ώστε να αντλεί δύναμη από τον εαυτό του και όχι να είναι εξωτερικά καθοριζόμενος.
Χρειάζεται δεξιότητες σε υψηλό επίπεδο — επικοινωνία, ηγεσία, μάρκετινγκ, πωλήσεις, αλλά και δεξιότητες ζωής.
Η διοίκηση ανθρώπων είναι επίσης κρίσιμη, ακόμα κι αν πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία, γιατί και οι πελάτες είναι άνθρωποι με ανάγκες και κίνητρα. Επιπλέον, η γνώση και χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι απαραίτητη, καθώς πλέον η επιτυχία περνά μέσα από την αξιοποίησή της για εξοικονόμηση χρόνου, χρημάτων και ενέργειας.
Και τέλος, αυτοφροντίδα και πρόληψη. Εάν δεν φροντίζει ο ίδιος ο επαγγελματίας τον εαυτό του, ποιός θα το κάνει; Ή πώς θα έχει βιώσιμη επιτυχία μακροχρόνια; Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να προλαμβάνουμε προβλήματα που μπορεί να είναι επώδυνα, χρονοβόρα και κοστοβόρα, παρά να λειτουργούμε “πυροσβεστικά” όταν αυτά εμφανίζονται. Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία — τελεία και παύλα.
ΕΡ. «Ποιο ήταν το κριτήριο επιλογής των ομιλητών και ποιο κοινό στοιχείο είχαν όλοι τους;»
ΑΠ. Το κριτήριο επιλογής των ομιλητών για το Zen Owner Summit βασίστηκε κυρίως σε τρεις κατηγορίες. Πρώτον, ήθελα επιστήμονες που θα μας προσφέρουν έγκυρη, σύγχρονη γνώση — Καθηγητές Πανεπιστημίου, καταξιωμένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Δεύτερον, experts στο αντικείμενό τους, όπως στο marketing, το digital marketing, την ηγεσία και τις δημόσιες σχέσεις, που μπορούν να μεταφέρουν πρακτική, εφαρμόσιμη γνώση. Και τρίτον, επιτυχημένους επιχειρηματίες με διαχρονική επιτυχία, που μοιράζονται τις ιστορίες τους και τα πραγματικά περιστατικά της ζωής τους. Μέσα από αυτά, θέλησα να δείξω ότι η επιτυχία δεν είναι στιγμιαία, όπως συχνά φαίνεται, αλλά αποτέλεσμα συνεχούς, συστηματικής προσπάθειας, με συνεπή δράση, αξίες και όραμα.
Επιπλέον, το κριτήριο επιλογής βασίστηκε και σε αξίες. Διάλεξα ανθρώπους που ένιωθα ότι μοιραζόμαστε κοινές αξίες, όπως την αξιοπιστία και την αγάπη για αυτό που κάνουμε — ακόμα κι αν δεν τους γνώριζα προσωπικά.
Ήθελα επίσης ομιλητές που έχουν θάρρος να εκφραστούν με ειλικρίνεια, χωρίς να φοβούνται να δείξουν και την ανθρώπινη, «τσαλακωμένη» πλευρά τους.
Με αυτά τα κριτήρια επέλεξα τους ομιλητές, και το αποτέλεσμα με έχει όχι μόνο ενθουσιάσει, αλλά και βαθιά συγκινήσει. Τους θαύμασα για την ειλικρίνειά τους και για γεγονότα που μοιράστηκαν, τα οποία αναδεικνύουν την αλήθεια πίσω από την επιτυχία.
ΕΡ. «Υπάρχει κάποια στιγμή ή ομιλία που σε συγκίνησε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας;»
ΑΠ. Συγκινήθηκα πάρα πολύ κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων. Καταρχάς, ήταν όλες πολύ ευχάριστες και έγιναν σε κλίμα φιλικής συζήτησης, σαν να ήμασταν από κοντά και να πίνουμε ένα κρασί — παρόλο που έγιναν online, μέσα από Zoom, και κάποιους δεν τους γνώριζα καν προσωπικά.
Αυτό που με συγκίνησε περισσότερο, ήταν ότι οι ομιλητές μοιράστηκαν αλήθειες για τις οποίες τους θαύμασα πραγματικά για το θάρρος τους. Άκουσα ιστορίες για επιχειρηματίες που ένιωθαν απελπισία τα πρώτα χρόνια της επιχείρησής τους, όπως όταν ο κύριος Ζούλιας περιέγραφε ότι ήθελε να “χτυπήσει το κεφάλι του στον τοίχο”, στα πρώτα χρόνια της επιχείρησης από απελπισία. Άλλοι μίλησαν για burnout από την πολλή δουλειά και τα ατελείωτα email, άλλοι για αγχώδεις διαταραχές ή κατάθλιψη, ακόμα και ότι στράφηκαν στο αλκοόλ.
Αυτές είναι οι πλευρές της επιχειρηματικότητας που σπάνια βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά όλοι οι επιχειρηματίες κατά βάθος γνωρίζουν: η μοναξιά της ηγεσίας, οι δυσκολίες και οι κακουχίες που πρέπει να αντιμετωπίσεις μόνος σου.
Είναι σημαντικό που οι ομιλητές τα είπαν δημόσια, γιατί αυτός ήταν και ο στόχος μου: να δείξω ότι η πραγματική επιτυχία έρχεται όταν έχεις τη δύναμη να ανταπεξέλθεις στις αντιξοότητες, να πέσεις και να ξανασηκώνεσαι. Να επιμένεις και να συνεχίσεις να πιστεύεις και να δρας με συνέπεια και συστηματικότητα.
Αυτό δεν αφορά μόνο την επιχειρηματικότητα — είναι κομμάτι της ζωής γενικότερα. Κάθε άνθρωπος βιώνει τις δικές του δυσκολίες, είτε πρόκειται για θάνατο, ασθένειες, διαζύγιο, απόλυση ή άλλα επώδυνα γεγονότα της ζωής. Είναι κρίσιμο να μπορούμε να πέφτουμε και να σηκωνόμαστε ξανά, να είμαστε ψυχικά ανθεκτικοί.
Ευχαριστώ πραγματικά τους ομιλητές για το θάρρος τους να ομολογήσουν τις δυσκολίες τους, γιατί βοηθούν και άλλους να πιστέψουν ότι είναι εφικτό να το ξεπεράσεις και να τα καταφέρεις. Η επιτυχία είναι αποτέλεσμα πολλών αποτυχιών και απογοητεύσεων, αλλά και συνεχούς επιμονής, δράσης και πίστης.
ΕΡ. «Ποια είναι η μεγαλύτερη παγίδα που βλέπεις να πέφτουν οι επιχειρηματίες σήμερα;»
ΑΠ. Η μεγαλύτερη παγίδα που βλέπω να πέφτουν οι επιχειρηματίες σήμερα είναι ότι τρέχουν να τα προλάβουν όλα. Τρέχουν συνεχώς, χωρίς να σταματούν να αναλογιστούν αν ο δρόμος που έχει πάρει η επιχείρησή τους ή η ζωή τους, συνάδει με το όραμά τους, τις αξίες τους και τον τρόπο ζωής που θέλουν πραγματικά.
Πολλοί επικεντρώνονται είτε στο να “δείξουν σημάδια επιτυχίας”, είτε στο να αυξήσουν το πελατολόγιο και τον τζίρο τους, χωρίς να δίνουν σημασία σε αυτά που πραγματικά κάνουν τη διαφορά: την ικανοποίηση των πελατών τους και την ποιότητα της ζωής τους. Αυτά είναι τα δύο στοιχεία που καθορίζουν τη βιώσιμη επιχειρηματική επιτυχία.
Δεν είναι το να κυνηγάς likes στα social media ή να στοχεύεις αποκλειστικά στην αύξηση των πωλήσεων, χωρίς να βλέπεις το ποσοστό των πελατών που διατηρείς ή το lifetime value τους. Και σίγουρα δεν είναι το να συγκρίνεις συνεχώς τον εαυτό σου με τους ανταγωνιστές, νιώθοντας μειονεκτικά.
Πιστεύω λοιπόν ότι οι επιχειρηματίες συχνά πέφτουν στην παγίδα να “τρέχουν” διαρκώς, χωρίς σχέδιο και στρατηγική, και κυρίως χωρίς ευθυγράμιση με τον σκοπό και τις αξίες τους.
ΕΡ. «Τι μήνυμα θα ήθελες να δώσεις στους επιχειρηματίες που συμμετέχουν στο Zen Owner Summit;»
ΑΠ. Θα ήθελα να συμβουλέψω τους επιχειρηματίες να αφιερώσουν χρόνο για να παρακολουθήσουν όλες τις συνεντεύξεις του Zen Owner Summit, με καθαρό και ανοιχτό μυαλό. Υπάρχει πραγματικά ένας θησαυρός γνώσης κρυμμένος εκεί, και δεν πρέπει να το κάνουν αποσπασματικά ή παράλληλα με άλλα πράγματα. Η συγκέντρωση σε κάτι που έχει σημασία, είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.
Το συνέδριο συγκεντρώνει σε πέντε ημέρες μια πλήρη και συνεκτική δομή, που ουσιαστικά αποτελεί έναν πλήρη χάρτη επιτυχίας και δεξιοτήτων για επιχειρηματίες. Αν το παρακολουθήσουν αποσπασματικά, υπάρχει κίνδυνος να χάσουν πολύτιμες πληροφορίες, γιατί μέσα σε ένα λεπτό μπορεί να ακουστεί ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο καθένας στην προσωπική του περίπτωση — και αυτό δεν μπορεί να προβλεφθεί εκ των προτέρων, ούτε καν βλέποντας τα θέματα των συνεντεύξεων.
Μιλώ με σιγουριά από την εμπειρία μου, καθώς έζησα τις συνεντεύξεις και ωφελήθηκα απίστευτα από κάθε μία, ακόμα και από ανθρώπους που είναι σε διαφορετικούς κλάδους από τον δικό μου, όπως η εστίαση ή η μόδα. Αυτό που έχει σημασία είναι να ακούσεις τη φιλοσοφία, τις πράξεις και τις τεχνικές τους, για παράδειγμα πώς διαχειρίζονται δύσκολες καταστάσεις ή πώς οι ίδιοι επιλέγουν προσωπικό και πώς το διατηρούν.
Οι γνώσεις αυτές είναι τόσο πολύτιμες που αξίζουν και οι 30 ώρες περιεχομένου και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο ζωής. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε και το VIP Pass, ώστε να αποτελεί μια μικρή, αλλά ουσιαστική επένδυση, για επιχειρηματίες που παίρνουν σοβαρά την προσωπική τους ανάπτυξη και την επιτυχία τους.
ΕΡ. Πώς θα λειτουργήσει το Zen Owner Summit; Τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν πλήρως;
ΑΠ. Το Zen Owner Summit θα πραγματοποιηθεί από τη Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου, μέχρι την Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου, και θα είναι live για πέντε συνεχόμενες ημέρες. Κάθε ημέρα ανοίγει το περιεχόμενο της ημέρας για 24 ώρες, με έξι συνεντεύξεις διαθέσιμες για παρακολούθηση — συνολικά 30 συνεντεύξεις σε πέντε ημέρες. Το Σαββατοκύριακο υπάρχει μια δωρεάν επανάληψη 48 ωρών για όσους θέλουν να ξαναδούν όλο το συνέδριο.
Για να συμμετάσχει κάποιος, μπορεί να δηλώσει συμμετοχή στη δωρεάν φόρμα, λαμβάνοντας το link που τον οδηγεί στη σελίδα του συνεδρίου.
Για όσους θέλουν να αξιοποιήσουν το περιεχόμενο στο έπακρο, υπάρχει το VIP Pass. Με αυτό, οι συμμετέχοντες έχουν πρόσβαση εφ’ όρου ζωής σε όλα τα βίντεο και τα ηχητικά αρχεία, ώστε να μπορούν να τα παρακολουθούν ή να τα ακούνε όπου κι αν βρίσκονται.
Επιπλέον, περιλαμβάνει ειδικά workbooks για σημειώσεις, προσωπικές ανακαλύψεις και πρακτικά εργαλεία, ώστε η γνώση να γίνει άμεσα εφαρμόσιμη στην επιχείρηση και τη ζωή τους.
Το VIP Pass προσφέρει επίσης bonus δώρα από τους ομιλητές, όπως webinars για αύξηση πωλήσεων σε e-shops, οδηγούς branding για ευθυγράμμιση της επιχείρησης με τις αξίες και τον σκοπό του επιχειρηματία, και το Μasterclass το δικό μου “Από το Θέλω Στο Μπορώ», που αποτελεί πλήρη οδηγό επίτευξης στόχων, όχι μόνο επιχειρηματικών.
Με λίγα λόγια, το VIP Pass είναι ένα ολόκληρο πακέτο γνώσης και πρακτικών εργαλείων, για κάθε επιχειρηματία που θέλει να έχει experts στο πλευρό του, να βελτιώσει την επιχείρηση και τη ζωή του και να αξιοποιήσει τη γνώση άμεσα και ουσιαστικά.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου έως την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, live για πέντε ημέρες. Κάθε ημέρα ανοίγει για 24 ώρες το περιεχόμενο με έξι συνεντεύξεις. Το Σαββατοκύριακο υπάρχει δωρεάν επανάληψη 48 ωρών.
Οι συμμετέχοντες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στη σελίδα www.believeinyou.gr/thezenowner, ενώ όσοι θέλουν να αποκτήσουν εξαρχής το VIP Pass η σελίδα είναι www.believeinyou.gr/thezenownervip
Υπάρχει επίσης Facebook Group του The Zen Owner για όλους τους συμμετέχοντες, με Live Recap κάθε μέρα 8:00–8:30 μ.μ., όπου συνοψίζουμε τη μέρα, απαντάμε σε ερωτήσεις και επιβραβεύουμε την ενεργή συμμετοχή.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ζεστή, υποστηρικτική κοινότητα Zen Owners, που θέλουν να γίνουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες με ευεξία, χαρά και ελευθερία.
Σας ευχαριστώ πολύ.



