κρίσεις πανικού

Η αλήθεια είναι πως πολλά άρθρα γράφονται καθημερινά για το άγχος, για τις κρίσεις πανικού, για τα συμπτώματά τους και για τους τρόπους που μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε. Επίσης όμως η μεγάλη αλήθεια είναι πως όταν συμβαίνει μία κρίση πανικού, τουλάχιστον στην αρχή, μέχρι να κατανοήσουμε τι σημαίνει η κρίση πανικού και πως μπορούμε να την διαχειριστούμε νιώθουμε ότι κινδυνεύει η ζωή μας, ότι μπορεί να πάθουμε έμφραγμα, ότι χάνουμε το μυαλό μας και τρελαινόμαστε, ότι είμαστε αποτυχημένοι και ανίκανοι να τα καταφέρουμε.

Συχνά λοιπόν καταφεύγουμε στο διαδίκτυο, σε φίλους, σε γνωστούς και προσπαθούμε να συλλέξουμε πληροφορίες για το τι είναι η κρίση πανικού, αν την έχουν πάθει και άλλοι, αν είμαστε οι μοναδικοί, αν οι υπόλοιποι σκέφτονται όπως εμείς.

Συχνά αναζητούμε και πληροφορίες για τους διάσημους.. Ίσως να νιώθουμε ένα αίσθημα οικειότητας και εγγύτητας προς εκείνους, ίσως να ανακουφιζόμαστε που δεν είμαστε οι μοναδικοί.

… Ανακούφιση που δεν είμαστε οι μοναδικοί να πολεμάμε τους δαίμονές μας…

Όλοι μας φοβόμαστε, γνωστοί άγνωστοι, διάσημοι και μη. Τη στιγμή της κρίσης ο φόβος, το αίσθημα της απειλής είναι πολύ έντονο, σε σημείο που νιώθουμε τρομοκρατημένοι γι’ αυτό που μας συμβαίνει. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις σκέψεις μας, η σωματοποίηση που γίνεται είναι πολύ έντονη, νιώθουμε πολύ έντονα συμπτώματα  και ο φόβος μας κάνει να προσπαθούμε να αποφύγουμε όλα όσα θεωρούμε πως σχετίζονται με αυτό που μας προκάλεσε την κρίση πανικού.

Προφανέστατα όμως αυτή δεν είναι η σωστή διαχείριση.

Αγοράστε στο εξειδικευμένο βιβλιοπωλείο Ψυχολογίας της Πύλης μας το βιβλίο Νικώ τον Πανικό

Αυτό που αρχικά απαιτείται είναι να προσπαθήσει ο καθένας μας να εντοπίσει τις σκέψεις που κάνει εκείνη τη στιγμή, γιατί το πιο πιθανό είναι ότι έχει μπει σε έναν φαύλο κύκλο από τον οποίο δεν μπορεί να βγει και κάνει σενάρια έντονης καταστροφολογίας για το μέλλον, που του προκαλούν ακόμα πιο έντονο πανικό.

Με τη βοήθεια ενός θεραπευτή πρέπει ο καθένας μας να φτιάξει τους δικούς του μοναδικούς τρόπους, όχι μόνο για να διαχειριστεί τις κρίσεις πανικού αλλά και για να κατανοήσει από που προκαλούνται.

Συχνά το πένθος, η απώλεια, το έντονο stress μπορεί να είναι οι αφορμές για την εκδήλωση μιας κρίση πανικού. Άτομα τα οποία είναι πιο εσωστρεφή, κλείνονται στον εαυτό τους και αναλαμβάνουν μεγαλύτερες ευθύνες από αυτές που μπορούν να διαχειριστούν, άτομα τα οποία χαρακτηρίζονται από τελειοθηρία και κρίνουν πολύ αυστηρά τον εαυτό τους, άτομα που έχουν μάθει να τα κρίνουν αυστηρά οι γονείς τους, άτομα που δεν αντέχουν άλλο να προσπαθούν και η σωματοποίηση των συμπτωμάτων τους είναι μεγαλύτερη από αυτή που μπορεί να διαχειριστούν είναι πιο ευάλωτα για να την εκδήλωση παρόμοιων συμπεριφορών.

Η Έλενα Παπαρίζου ήρθε αντιμέτωπη με τις κρίσεις πανικού μετά την απώλεια του πατέρα της.

«Είχα κολλήσει σε έναν φαύλο κύκλο, είχα κρίσεις πανικού, είχα αγοραφοβία, κλειστοφοβία, υψοφοβία. Για ένα διάστημα έβγαινα με το ζόρι για να πετάξω τα σκουπίδια. Έχω πάθει κρίση πανικού πάνω στη σκηνή, ένιωσα ταχυπαλμία, ζαλίστηκα, φοβήθηκα, νόμιζα ότι θα πεθάνω. Αλλά δεν σταμάτησα. Συνέχισα..», δήλωσε στην εφημερίδα Schlager.

Η ηθοποιός Emma Stone βραβευμένη με Όσκαρ, ανήκει σε μία διαφορετική ομάδα καθώς  προσπαθεί να διαχειριστεί το άγχος της από την ηλικία των επτά ετών.

Στην εμφάνισή της σε μία γνωστή εκπομπή της Αμερικανικής τηλεόρασης έδειξε μία ζωγραφιά την οποία είχε σχεδιάσει όταν ήταν εννιά ετών στην οποία ήταν γραμμένες οι λέξεις.. «Είμαι μεγαλύτερη από το άγχος μου»...

«Ήμουν εννιά και σε θεραπεία ήδη εκείνο το χρονικό διάστημα, αυτή είμαι εγώ με το άγχος που είναι ένα μικρό πράσινο τέρας», δήλωση η Stone. «Ήμουν ένα πολύ, πολύ αγχωμένο παιδί και είχα πολλές κρίσεις πανικού. Ωφελήθηκα πολύ από την θεραπεία μου, ξεκίνησα όταν ήμουν επτά ετών».

Για την Emma Stone οι τρόποι για να αντιμετωπίσει τις κρίσεις πανικού και το άγχος, όπως δήλωσε ήταν «εξαιρετικοί θεραπευτές και εξαιρετικά εργαλεία γνωσιακής και συμπεριφορικής ψυχοθεραπείας, η ηθοποιία και ο αυτοσχεδιασμός».

Ο καθένας μας όμως έχει έναν δικό του τρόπο για να διαχειριστεί τις κρίσεις πανικού και το άγχος. Αυτό που πρέπει απλά να κρατήσουμε στο μυαλό μας είναι ότι η αποφυγή καταστάσεων, χώρων, ανθρώπων το μόνο που κάνει είναι να επιδεινώνει το αίσθημα που βιώνουμε.

Ας μην φοβηθούμε να ζητήσουμε βοήθεια, όταν νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαρραλέο από το να ζητάμε βοήθεια και να αποδεχόμαστε ότι αν έχουμε συμμάχους, μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα.

 

Πηγές πληροφοριών

Independent.co.uk, 22 September 2017
Peoplegreece.com.

Συγγραφή Άρθρου

Σολταρίδου Ελένη - Ψυχολόγος

Σολταρίδου Ελένη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Msc, με γραφείο σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.  Υποψήφια διδάκτωρ Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εξειδίκευση στη Διαχείριση Αγχωδών Διαταραχών και στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία.

google news iconΗ Πύλη Ψυχολογίας είναι εγκεκριμένος εκδότης (Publisher) στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση σε όλη την αρθρογραφία καθώς και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα που αφορούν την επικαιρότητα ψυχολογίας και ψυχικής υγείας: Πύλη Ψυχολογίας - Google News

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παλεύοντας μόνιμα για την αποδοχή των άλλων
αποδοχή

Αποδέχομαι εμένα, την αξία μου, αυτά που καταφέρνω, αποδέχομαι τα ελαττώματά μου αλλά και τα προτερήματά μου. Αποδέχομαι την γυμνή εικόνα μου μπροστά στον καθρέφτη και νιώθω όμορφη/όμορφος, νιώθω αίσθημα ικανοποίησης για εμένα και τα επιτεύγματά μου, χωρίς να υπάρχει το «αλλά» στην πρότασή μου, που ουσιαστικά θα ακυρώσω τον ίδιο μου τον εαυτό.

Υπαρξιακά αδιέξοδα και κορωνοϊός
υπαρξιακά ερωτήματα

Επίμονη κινητοποίηση σκέψεων, εγκλωβισμός μέσα στο σπίτι, υπερένταση, θυμός, ιεροτελεστίες καθαριότητας, άγχος και αβεβαιότητα για το μέλλον, αδυναμία ελέγχου ή πρόβλεψης όσων πρόκειται να συμβούν, οικονομικές ανησυχίες, εμμονική παρακολούθηση ειδήσεων και αίσθημα ανηδονίας για κάποιους.

Ψυχοσωματικά, καθημερινότητα & Κορωνοϊός
ψυχοσωματικά συμπτώματα

Μία περίοδος αλλαγών... μια στρεσογόνα περίοδος, που όμοια της δεν έχουμε ξαναζήσει. Μια περίοδος η οποία θα φέρει πολλούς στα όρια των ψυχικών τους αντοχών. Μια περίοδος κατά την οποία θα μείνουμε μέσα στο σπίτι και πιθανώς θα επιβαρύνει τις σχέσεις μας, την οικονομική μας κατάσταση.

Άγχος και κορωνοϊός
Άγχος κορωνοϊός

Κορωνοϊός COVID-19... Ένας ιός που μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την εκπνοή. Ένας ιός, που όπως κάθε ερέθισμα το οποίο δεν γνωρίζουμε μπορεί να προκαλέσει απουσία ελέγχου, έντονο άγχος, φόβο για το μέλλον.

Εγγραφή στο Newsletter

Απεχθανόμαστε το Spam! Στην 1η λίστα, θα λαμβάνετε emails από την Πύλη Ψυχολογίας για επιλεγμένα άρθρα ψυχολογίας. Στη 2η λίστα, θα λαμβάνετε προτάσεις βιβλίων ψυχολογίας. Στην 3η λίστα, κάντε εγγραφή μόνο αν είστε επαγγελματίας ψυχικής υγείας.

0
Shares