φανταστικός φίλος παιδιού

Πολύ συχνά στο γραφείο μου ερωτώμαι από τους γονείς αν είναι ανησυχητικό που το παιδί τους έχει φανταστικό φίλο. Μάλιστα, πολλές φορές ο φανταστικός φίλος είναι τόσο πραγματικός που έχει όνομα και παίζει μαζί του ή συνομιλεί.

Είναι ανησυχητικό να έχει το παιδί μου φανταστικό φιλο;

Αρχικά για να απαντήσω το ερώτημα, δεν είναι καθόλου ανησυχητικό το παιδί να έχει φανταστικό φίλο ιδιαίτερα αν επρόκειτο για μοναχοπαίδι ή για ένα εσωστρεφές παιδί. Οι έρευνες δείχνουν ότι πάνω από το 65% των παιδιών έχουν φανταστικούς φίλους.

Οι φανταστικοί φίλοι μπορεί να έχουν ανθρώπινη μορφή ή κάποια μορφή ζώου και οι περισσότεροι είναι φιλικοί, ενώ κάποιοι άλλοι ακόμη και ενοχλητικοί. Επίσης, τα περισσότερα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οι φίλοι αυτοί δεν είναι πραγματικοί.

Γιατί δημιουργούν τα παιδιά φανταστικούς φίλους;

Τα παιδιά δημιουργούν φανταστικούς φίλους για πολλούς λόγους. Αρχικά, μπορεί να νιώθουν μοναξιά ή να μη μπορούν να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματα τους και τους προβληματισμούς τους. Επιπλέον, οι φανταστικοί φίλοι βοηθούν το παιδί να διαχειρίζεται τα άγχη του. Ένα παιδί μπορεί να αγχώνεται για τους βαθμούς του στο σχολείο και το ίδιο να νιώθει και ο φανταστικός φίλος με αποτέλεσμα να του δίνει κουράγιο. Επίσης, ένα παιδί με φανταστικό φίλο γίνεται πιο δημιουργικό και επικοινωνιακό καθώς από μικρό χρησιμοποιεί τη φαντασία του και εξεζητημένες ικανότητες επεξεργασίας πληροφοριών.

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς; 

Ως γονείς, αρχικά,  δεν πρέπει να προσβάλλετε το φανταστικό φίλο του παιδιού και αν σας δώσει το δικαίωμα μπορείτε κι εσείς να συνομιλήσετε με το φίλο του παιδιού ώστε να χτίσετε περισσότερη εμπιστοσύνη με το παιδί σας. Μπορείτε να ρωτήσετε το παιδί σας περισσότερα για αυτόν τον φίλο αφού έτσι μπορεί να ανακαλύψετε περισσότερα για τα ενδιαφέροντα, τους φόβους και τις ανησυχίες του παιδιού σας. Όσο το παιδί μεγαλώνει ο αόρατος φίλος θα παραγκωνιστεί μέχρι να εξαφανιστεί εντελώς.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Παιδικό Βρογχικό Άσθμα και η Ψυχολογία του Παιδιού
παιδικό άσθμα

Το άσθμα αποτελεί μια χρόνια φλεγμονή των αεραγωγών (βρόγχων) στην οποία συμμετέχουν πολλά διαφορετικά κύτταρα προκαλώντας στένωση των αεραγωγών και κατά συνέπεια βήχα, δύσπνοια, βάρος στο στήθος, συριγμό («σφύριγμα»). Το άσθμα χαρακτηρίζεται από δύο στάδια α) της υπεραντιδραστικότητας και, β) της φλεγμονής.

Διαταραχές Μυοσπασμάτων (τικ) στα παιδιά
διαταραχές Μυοσπαστικών, παιδιά

Οι διαταραχές των μυοσπασμάτων ή αλλιώς τα τικ είναι διαταραχές που εκδηλώνονται με ακούσιες και στερεότυπες κινήσεις ή ήχοι που επαναλαμβάνονται χωρίς να έχουν κάποιο σκοπό και μιμούνται στοιχεία φυσιολογικών σχετικών συμπεριφορών. Τα μυοσπάσματα διαρκούν το πολύ ένα δευτερόλεπτο αλλά σε κρίσεις μπορεί να ξεπεράσουν τα εκατό ανά λεπτό. Η ένταση των μυοσπασμάτων μειώνεται όταν το παιδί βρίσκεται σε χαλάρωση ή όταν κοιμάται.

Ανάλυση παιδικού σχεδίου
παιδικό ιχνογράφημα

Αν έχετε ποτέ κοιτάξει ένα παιδικό σχέδιο, αναρωτηθήκατε ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα του παιδιού αντανακλά; Οι ζωγραφιές των παιδιών αντανακλούν τον εσωτερικό τους κόσµο και απεικονίζουν στοιχεία που αφορούν την ψυχολογική τους κατάσταση και το διαπροσωπικό τους ύφος.Παρατηρώντας λοιπόν τι ζωγραφίζει το παιδί σας, μπορείτε να το γνωρίσετε καλύτερα. 

Ψυχοκοινωνικά Στάδια ανάπτυξης του Erik Εrikson
Ψυχοκοινωνικά Στάδια Erikson

Ο Erik Erikson (1950), ένας από τους σημαντικότερους ψυχαναλυτές, πρότεινε ότι υπάρχουν 8 στάδια στο κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Καθένα χαρακτηρίζεται από μια ξεχωριστή σύγκρουση την οποία το άτομο πρέπει να λύσει. Μόλις επέρχεται η λύση, ο άνθρωπος αποκτά νέες δεξιότητες και ανεβαίνει στάδιο μέχρι να δημιουργηθεί μία νέα σύγκρουση που πρέπει να λύσει. Αν ο άνθρωπος δεν λύσει τις συγκρούσεις η μετέπειτα ζωή του θα χαρακτηρίζεται από απελπισία γιατί θα είναι αργά για να ασχοληθεί με τις συγκρούσεις του παρελθόντος.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :