αναβλητικότητα

Με τον όρο αναβλητικότητα εννοούμε τη διαδικασία κατά την οποία δημιουργούμε λόγους για τους οποίους μπορούμε να αφήσουμε σημαντικά πράγματα για αργότερα και να δώσουμε προτεραιότητα σε άλλα πράγματα, λιγότερο σημαντικά και πιο ευχάριστα για μας. 

Η αναβλητικότητα σε μεγάλα χρονικά διαστήματα, μπορεί να μας προκαλέσει άγχος και ενοχές, ακόμα και να επηρεάσει τη δουλειά μας ή τις σχέσεις μας. Άτομα που τείνουν να αναβάλλουν σημαντικά πράγματα στο χώρο εργασίας τους μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με μια κακή φήμη από τα άτομα του εργασιακού τους περιβάλλοντος. Άλλη συνέπεια της αναβλητικότητας είναι η πιθανότητα το άτομο που αναβάλλει να χάσει τη φιλοδοξία του για επιτυχία, με αποτέλεσμα να μην πετύχει τα όνειρα που έχει, με αποτέλεσμα αυτό να προκαλέσει άγχος και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Λόγοι που μας ωθούν στην αναβλητικότητα

  • Η τελειομανία είναι ένας σημαντικός παράγοντας ο οποίος μας ωθεί πολλές φορές στο να αφήσουμε τα πράγματα για αύριο. Πολλές φορές η πεποίθηση ότι αν είναι να κάνουμε κάτι πρέπει να γίνει τέλεια βάζει εμπόδια στο να αρχίσουμε αυτό που θέλουμε να κάνουμε.
  • Έλλειψη κινητοποίησης. Πολλές φορές μπορεί ο στόχος μας να μην είναι αρκετά ισχυρός έτσι ώστε να μας κινητοποιήσει. Αυτό που θα μας βοηθήσει είναι να θέσουμε ένα στόχο αρκετά ισχυρό και να συνειδητοποιήσουμε γιατί θέλουμε να πετύχουμε αυτό το στόχο. 
  • Δε ξέρουμε από που να ξεκινήσουμε, γιατί δεν έχουμε σπάσει το στόχο μας σε μικρά βήματα.
  • Αποσπάται εύκολα η προσοχή μας. Την ώρα που αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε κάτι ασχολούμαστε με το τηλέφωνο μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Χάνουμε το ενδιαφέρον μας, μόλις συνειδητοποιήσουμε ότι χρειάζεται προσπάθεια, για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε.
  • Δεν έχουμε εκτιμήσει σωστά πόσο χρόνο χρειαζόμαστε για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Πολλές φορές αναβάλλουμε σημαντικά πράγματα γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε αρκετό χρόνο στη διάθεση μας.
  • Δυσκολευόμαστε να θέσουμε προτεραιότητες και να οργανωθούμε.
  • Αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στο να πάρουμε αποφάσεις.

Πως μπορούμε να σταματήσουμε την αναβλητικότητα:

1. Διαχειριστείτε τις αρνητικές σκέψεις που σας εμποδίζουν από το να πετύχετε τους στόχους σας.

2. Μη φοβάστε να κάνετε λάθη.

3. Σπάστε το στόχο σας σε μικρά βήματα. Κάθε φορά που θα πετυχαίνετε ένα στόχο θα είναι πιο εύκολο να πάτε στο επόμενο.

4. Κάντε λίστα με τα πράγματα που αποφεύγετε να κάνετε και όχι με τα πράγματα τα οποία θα κάνατε έτσι και αλλιώς.

5. Οργανώστε καλύτερα το χρόνο σας και θέστε ένα χρονικό όριο στο οποίο θα δεσμευτείτε για να ασχοληθείτε με όσα έχετε να κάνετε και ένα χρονικό όριο για διάλειμμα.

6. Ασχοληθείτε με τα σημαντικότερα πράγματα την ώρα που έχετε περισσότερη ενέργεια.

7. Απαλλαγείτε από περισπασμούς. Σβήστε το τηλέφωνο σας, την τηλεόραση και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

8. Εστιάστε στην επιτυχία που θα έχετε όταν τελειώσετε και στο συναίσθημα που θα έχετε.

9. Επιβραβεύσετε τον εαυτό σας.

Συγγραφή Άρθρου

Θεογνωσία Μεϊτανή
Ψυχολόγος με Εξειδίκευση στην Συμβουλευτική Ψυχολογία
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το άγχος της επιστροφής στο σχολείο
άγχος, σχολείο

Το άγχος λόγω της επιστροφής στο σχολείο είναι αρκετά συχνό. Το μεγάλο διάστημα στο οποίο τα παιδιά δεν έχουν μια ρουτίνα ή ένα πρόγραμμα λόγω των καλοκαιρινών διακοπών, μπορεί να προκαλέσει μεγάλο άγχος στη σκέψη ότι θα ξεκινήσει ξανά το σχολείο. 

Ψυχική ανθεκτικότητα μέσα από τις δυσκολίες
ψυχική ανθεκτικότητα

Πολλές φορές συναντάμε άτομα να επιτυγχάνουν όσα επιθυμούν και να είναι ευτυχισμένα. Αυτό που πολλοί μπορεί να πιστεύουν είναι ότι αυτά τα άτομα δεν έχουν συναντήσει κάποια δυσκολία στην πορεία τους προς την επίτευξη των στόχων τους, ότι ο δικός τους δρόμος ήταν εύκολος.

Τρόποι ψυχολογικής αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών
φυσικές καταστροφές, αντιμετώπιση

Με αφορμή της δύσκολες στιγμές που περνούν οι συνάνθρωποι μας, αξίζει να πούμε ότι σε τέτοιες καταστάσεις ο πόνος είναι σωματικός, αλλά και ψυχικός. 

Τα αρνητικά συναισθήματα έχουν θετική ανάγνωση
αρνητικά συναισθήματα

Πολλοί από μας πιστεύουμε ότι το να είμαστε κάποτε λυπημένοι, φοβισμένοι, θυμωμένοι ή απογοητευμένοι μας κάνει αδύναμους και προσπαθούμε να το κρύψουμε από τους άλλους είτε ακόμα και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Αποφεύγοντας, όμως, τα αρνητικά μας συναισθήματα είναι σαν να αποφεύγουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, αφού μέρος του είναι και τα αρνητικά, αλλά και τα θετικά συναισθήματα.  

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares