Κατάθλιψη

Αν έχει κατάθλιψη κάποιος δικός σας άνθρωπος…

Δείξτε κατανόηση στο πώς αισθάνεται, δεν υπάρχουν "σωστά" και "λάθος" συναισθήματα.
Μην κριτικάρετε, προσβάλλετε, ενοχοποιείτε.
Συζητήστε με σοβαρότητα, ήπιο και γλυκό τρόπο για το πώς νιώθει.

Ακούστε προσεκτικά και αναγνωρίστε το πώς νιώθει και τις πραγματικές δυσκολίες.

Μην διαφωνείτε στο πόσο άσχημα είναι τα πράγματα στη ζωή του, αυτός ξέρει σίγουρα καλύτερα.

Αλλά αντικρούστε και μην αποδέχεστε την απελπισία.

Ενθαρρύνετε να εκφράσει τις σκέψεις, αλλά δώστε έμφαση στην πράξη.

Μιλήστε μαζί του για εναλλακτικούς και λιγότερο βασανιστικούς τρόπους σκέψης, δώστε μια άλλη οπτική κι ελπίδα.

Βεβαιωθείτε ότι είναι ρεαλιστικά εφικτό αυτό που προτείνετε.

Μην προβάλλετε τις δικές σας επιθυμίες επάνω του, προσπαθήστε να διακρίνετε τις δικές του γνήσιες επιθυμίες.

Θυμίστε του τα θετικά συναισθήματα που είχε για ανθρώπους ή καταστάσεις.

Ενθαρρύνετε τη λογική αξιολόγηση ανθρώπων και καταστάσεων.

Βοηθήστε να μην απομακρυνθεί από ανθρώπους που τον αγαπούν και τον στηρίζουν.

Βοηθήστε να βάλει ένα πρόγραμμα ακόμα και σε πράγματα που σε άλλες περιόδους της ζωής είναι αυτονόητα.

Δώστε χρόνο να πάρει τις αποφάσεις του για αλλαγές.

Πείτε του τα (πραγματικά) θετικά του στοιχεία, όσα έχει πετύχει, αντικρούστε τη δυσπιστία.

Μην προσπαθείτε να του "φτιάξετε" τη διάθεση με γενικότητες, ενθαρρύνετε για συμμετοχή σε κοινές σας δραστηριότητες.

Κάντε προτάσεις για εξόδους σε μέρη που απολάμβανε, που του ταιριάζουν, που είναι μέσα στις δυνατότητες του.

Κάντε μια απλή βόλτα μαζί στο φως της ημέρας.

Καλέστε φίλους του στο σπίτι αν δεν επιθυμεί να βγει έξω.

Βοηθήστε να ασχοληθεί με κάτι "ζωντανό", όπως ένα ζωάκι ή τα φυτά ή μια εθελοντική προσφορά.

Δώστε νέες ιδέες για πνευματική και σωματική δράση.

Ενθαρρύνετε να μάθει νέα πράγματα, να αποκτήσει νέες δεξιότητες.

Προτείνετε να αλλάξετε μαζί πράγματα που δεν τον ευχαριστούν στο χώρο του.

Κάντε του παρέα, συζητήστε για ουδέτερα και γενικά θετικά πράγματα.

Οργανώστε δραστηριότητες μέσα στο σπίτι, π.χ. μαγειρέψτε ένα ωραίο υγιεινό γεύμα, παίξτε μαζί κάποιο παιχνίδι, δείτε ταινία.

Δημιουργήστε ευκαιρίες για γέλιο, πείτε αστεία, κουτσομπολέψτε.

Θυμηθείτε πως η αγκαλιά και η σωματική επαφή είναι θεραπευτική!

Μην θυμώνετε και μην απελπίζεστε αν οι προσπάθειές σας πέφτουν στο κενό.

Μείνετε σταθεροί, προσφέρετε συστηματικά λίγο από το χρόνο σας.

Μην αγχώνεστε, θυμηθείτε πως η απλή παρέα κι η επικοινωνία μερικές φορές αρκούν.

Επιμένετε διακριτικά για τη σημασία του "τώρα" χωρίς να έχετε υπερβολικές απαιτήσεις.

Επιμένετε για το πόσο θα βελτιωθεί η διάθεση, η αυτογνωσία και η καθημερινή του ζωή.

Ενθαρρύνετε για θεραπεία αν βλέπετε πως η κατάσταση χειροτερεύει, προτείνετε ειδικούς, συνοδεύστε στην πρώτη συνεδρία, συμφωνείστε με τις συστάσεις του ειδικού.

Σε κάθε υποτροπή ενθαρρύνετε να συνεχίσει την προσπάθεια, σκεφτείτε μαζί μήπως υπάρχει και κάτι άλλο που θα μπορούσε να γίνει ή να αλλάξει.

Η κατάθλιψη δεν αλλάζει απλά με τη δύναμη της θέλησης, ούτε απλά με τη δύναμη της σκέψης, αρχίζει όμως να αλλάζει με υποστήριξη, επιμονή, υπομονή, δράση και σταθερότητα. 

Συγγραφή Άρθρου

Τζίνα Χονδρού - Ψυχολόγος

Τζίνα Χονδρού: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος - Msc στην Ψυχολογία Υγείας.
Άτομο, Ζευγάρι, Οικογένεια, Ομάδα. Συμβουλευτική - Ψυχοθεραπεία, Ψυχοεκπαίδευση.
Γνωσιακή & Συνθετική Θεραπεία.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Να χωρίσουμε ή να προσπαθήσουμε;
χωρισμός

Συνηθίζουμε να λέμε ότι στις σχέσεις πάντα φταίνε και οι δύο. Το ποσοστό όμως δεν είναι πάντα 50-50. Αν νιώθουμε ότι εμείς έχουμε μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, χρειαζόμαστε δουλειά με τον εαυτό μας.

Τοξικότητα και bullying στη σχέση του ζευγαριού
τοξικότητα, σχέσεις

Όταν μιλάμε για «νταήδες» και «τραμπούκους» το μυαλό μας πηγαίνει σε σχολικό ή εργασιακό περιβάλλον, όμως μπορεί να υπάρχει εκφοβισμός και ψυχολογική βία και μέσα στις προσωπικές μας σχέσεις. Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς είναι να νιώθουμε δυστυχισμένοι, πληγωμένοι, παραμελημένοι, ανικανοποίητοι. Έτσι, δημιουργούμε και συντηρούμε μια τοξική σχέση.

Γνωσιακή θεραπεία στην κατάθλιψη
γνωσιακή θεραπεία, κατάθλιψη

Η γνωσιακή θεραπεία, βασίζεται στη σημασία της ερμηνείας, καθώς ο καθένας μας αντιλαμβάνεται και κατανοεί με διαφορετικό τρόπο. Ο στόχος είναι η αλλαγή του τρόπου σκέψης (γνωστική αλλαγή), των δυσλειτουργικών πεποιθήσεων και των αυτόματων σκέψεων, με τελικό αποτέλεσμα τη συναισθηματική και συμπεριφορική αλλαγή. 

Κατανοήστε και αντιμετωπίστε τους φόβους σας!
αντιμετώπιση φόβων

«Οι δειλοί πεθαίνουν πολλές φορές», είχε πει ο Σέξπιρ. Εννοώντας πως κάθε φορά που δειλιάζουμε, δεν αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις, αποφεύγουμε το άγνωστο, το ρίσκο, τις δυσκολίες, δεν αγωνιζόμαστε για τα πιστεύω και τις επιθυμίες μας, δεν εκφράζουμε τη γνώμη μας, είναι ένας μικρός θάνατος.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :