Προβλήματα συμπεριφοράς

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στη συμπεριφορά του; Αρχικά, ας δούμε μια λίστα από πιθανά προβλήματα. Παρακαλούμε συμπληρώστε με "x" αν το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παρακάτω:

Δεν μπορεί να σταθεί ακίνητο.

Είναι παρορμητικό.

Είναι απρόσεκτο.

Δεν συγκεντρώνεται.

Μιλά πάρα πολύ.

Δημιουργεί πολλή φασαρία.

Είναι σκληρό, μοχθηρό.

Δεν αισθάνεται τύψεις.

Κλέβει από το σπίτι ή από το σχολείο.

Καταστρέφει πράγματα.

Επιτίθεται σε άλλους και απειλεί.

Αντιμιλά, Βρίζει.

Δεν σέβεται κανόνες.

Είναι ανυπάκουο.

Εκνευρίζεται εύκολα και θυμώνει συχνά.

Κάνει ξεσπάσματα οργής.

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει κάποια από τα παραπάνω προβλήματα συμπεριφοράς; 

Συνεργαζόμαστε σε κάθε προσπάθειά μας με όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό δημιουργώντας "συμμάχους" και αποφεύγοντας καταστάσεις όπου "εμείς χτίζουμε" και άλλοι άθελά τους "γκρεμίζουν".

Πρέπει να υπεισέρχονται οι παράγοντες αγάπη, ενδιαφέρον και εμπιστοσύνη προς το παιδί.

Επιβραβεύουμε σε κάθε ευκαιρία την πραγματικά θετική συμπεριφορά αλλά και το πρόσωπο και μάλιστα δημόσια - Δεν επαινούμε μόνο μια τέλεια συμπεριφορά.

Παραβλέπουμε ανάρμοστες συμπεριφορές όταν είναι ήσσονος σημασίας.

Βάζουμε στο παιδί τιμωρίες οι οποίες έχουν άμεση και λογική σχέση με το παράπτωμα.

Αποφεύγουμε σκληρούς τρόπους τιμωρίας π.χ. δεν σε αγαπώ επειδή ενοχλείς τα άλλα παιδιά.

Η βία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε καμία περίπτωση στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

Επιδιώκουμε μια συνεργατική ατμόσφαιρα στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο.

Συζητούμε τις δυσκολίες του παιδιού περί κοινωνικοποίησης.

Αποφεύγουμε τις γενικεύσεις και την «ετικετοποίηση».

Δίνουμε εποικοδομητική ανατροφοδότηση και δεν είμαστε επικριτικοί.

Αναθέτουμε στο παιδί διάφορες αρμοδιότητες ενεργοποιώντας τα κίνητρα του.

Δεν καθυστερούμε όταν μια συμπεριφορά του παιδιού μας προβληματίζει.

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούν το πένθος στα παιδιά
Πένθος στα παιδιά

Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα πολύ οδυνηρό γεγονός στη ζωή των παιδιών.
Το πένθος αφορά μόνο τον θάνατο;
Όχι αφορά όλες τις απώλειες και τους αποχωρισμούς από σημαντικά πρόσωπα και καταστάσεις όπως ένα δύσκολο διαζύγιο.

Ασκήσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα παιδιά
Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η παιδική ηλικία είναι ένα βασικό στάδιο στον κύκλο ζωής και είναι σημαντική για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Σύμφωνα με την Spence (1983) επικρατεί η τάση να υποθέτει κανείς ότι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτόματα το κατάλληλο ρεπερτόριο δεξιοτήτων, μέσω της γονικής επιρροής και της επιρροής από τους συνομηλίκους, καθώς επίσης και μέσω της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο κανόνας, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βιώνουν δυσκολίες.

Χαρισματικά Παιδιά και Ελληνική Πραγματικότητα
χαρισματικά παιδιά

Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα να αφομοιώνουν πληροφορίες και να προχωρούν στο επόμενο γνωστικό επίπεδο νωρίτερα από άλλα παιδιά. Επιπλέον, έχουν σύνθετο τρόπο σκέψης, ασχολούνται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ορμώμενα από εσωτερικό κίνητρο και μπορούν να παρακολουθούν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, είναι αρκετά επίμονοι. Χαρακτηρίζονται από πρωτοτυπία, πρωτοπορία και φαντασία.

Μητρικός Θηλασμός και Ψυχολογία
μητρικός θηλασμός

Η παγκόσμια στρατηγική για την παιδική και τη βρεφική διατροφή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και της UNICEF συνιστά την αποκλειστική διατροφή των βρεφών με μητρικό γάλα κατά τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares