Προβλήματα συμπεριφοράς

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στη συμπεριφορά του; Αρχικά, ας δούμε μια λίστα από πιθανά προβλήματα. Παρακαλούμε συμπληρώστε με "x" αν το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παρακάτω:

Δεν μπορεί να σταθεί ακίνητο.

Είναι παρορμητικό.

Είναι απρόσεκτο.

Δεν συγκεντρώνεται.

Μιλά πάρα πολύ.

Δημιουργεί πολλή φασαρία.

Είναι σκληρό, μοχθηρό.

Δεν αισθάνεται τύψεις.

Κλέβει από το σπίτι ή από το σχολείο.

Καταστρέφει πράγματα.

Επιτίθεται σε άλλους και απειλεί.

Αντιμιλά, Βρίζει.

Δεν σέβεται κανόνες.

Είναι ανυπάκουο.

Εκνευρίζεται εύκολα και θυμώνει συχνά.

Κάνει ξεσπάσματα οργής.

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει κάποια από τα παραπάνω προβλήματα συμπεριφοράς; 

Συνεργαζόμαστε σε κάθε προσπάθειά μας με όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό δημιουργώντας "συμμάχους" και αποφεύγοντας καταστάσεις όπου "εμείς χτίζουμε" και άλλοι άθελά τους "γκρεμίζουν".

Πρέπει να υπεισέρχονται οι παράγοντες αγάπη, ενδιαφέρον και εμπιστοσύνη προς το παιδί.

Επιβραβεύουμε σε κάθε ευκαιρία την πραγματικά θετική συμπεριφορά αλλά και το πρόσωπο και μάλιστα δημόσια - Δεν επαινούμε μόνο μια τέλεια συμπεριφορά.

Παραβλέπουμε ανάρμοστες συμπεριφορές όταν είναι ήσσονος σημασίας.

Βάζουμε στο παιδί τιμωρίες οι οποίες έχουν άμεση και λογική σχέση με το παράπτωμα.

Αποφεύγουμε σκληρούς τρόπους τιμωρίας π.χ. δεν σε αγαπώ επειδή ενοχλείς τα άλλα παιδιά.

Η βία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε καμία περίπτωση στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

Επιδιώκουμε μια συνεργατική ατμόσφαιρα στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο.

Συζητούμε τις δυσκολίες του παιδιού περί κοινωνικοποίησης.

Αποφεύγουμε τις γενικεύσεις και την «ετικετοποίηση».

Δίνουμε εποικοδομητική ανατροφοδότηση και δεν είμαστε επικριτικοί.

Αναθέτουμε στο παιδί διάφορες αρμοδιότητες ενεργοποιώντας τα κίνητρα του.

Δεν καθυστερούμε όταν μια συμπεριφορά του παιδιού μας προβληματίζει.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Παιδικό Βρογχικό Άσθμα και η Ψυχολογία του Παιδιού
παιδικό άσθμα

Το άσθμα αποτελεί μια χρόνια φλεγμονή των αεραγωγών (βρόγχων) στην οποία συμμετέχουν πολλά διαφορετικά κύτταρα προκαλώντας στένωση των αεραγωγών και κατά συνέπεια βήχα, δύσπνοια, βάρος στο στήθος, συριγμό («σφύριγμα»). Το άσθμα χαρακτηρίζεται από δύο στάδια α) της υπεραντιδραστικότητας και, β) της φλεγμονής.

Διαταραχές Μυοσπασμάτων (τικ) στα παιδιά
διαταραχές Μυοσπαστικών, παιδιά

Οι διαταραχές των μυοσπασμάτων ή αλλιώς τα τικ είναι διαταραχές που εκδηλώνονται με ακούσιες και στερεότυπες κινήσεις ή ήχοι που επαναλαμβάνονται χωρίς να έχουν κάποιο σκοπό και μιμούνται στοιχεία φυσιολογικών σχετικών συμπεριφορών. Τα μυοσπάσματα διαρκούν το πολύ ένα δευτερόλεπτο αλλά σε κρίσεις μπορεί να ξεπεράσουν τα εκατό ανά λεπτό. Η ένταση των μυοσπασμάτων μειώνεται όταν το παιδί βρίσκεται σε χαλάρωση ή όταν κοιμάται.

Ανάλυση παιδικού σχεδίου
παιδικό ιχνογράφημα

Αν έχετε ποτέ κοιτάξει ένα παιδικό σχέδιο, αναρωτηθήκατε ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα του παιδιού αντανακλά; Οι ζωγραφιές των παιδιών αντανακλούν τον εσωτερικό τους κόσµο και απεικονίζουν στοιχεία που αφορούν την ψυχολογική τους κατάσταση και το διαπροσωπικό τους ύφος.Παρατηρώντας λοιπόν τι ζωγραφίζει το παιδί σας, μπορείτε να το γνωρίσετε καλύτερα. 

Ψυχοκοινωνικά Στάδια ανάπτυξης του Erik Εrikson
Ψυχοκοινωνικά Στάδια Erikson

Ο Erik Erikson (1950), ένας από τους σημαντικότερους ψυχαναλυτές, πρότεινε ότι υπάρχουν 8 στάδια στο κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Καθένα χαρακτηρίζεται από μια ξεχωριστή σύγκρουση την οποία το άτομο πρέπει να λύσει. Μόλις επέρχεται η λύση, ο άνθρωπος αποκτά νέες δεξιότητες και ανεβαίνει στάδιο μέχρι να δημιουργηθεί μία νέα σύγκρουση που πρέπει να λύσει. Αν ο άνθρωπος δεν λύσει τις συγκρούσεις η μετέπειτα ζωή του θα χαρακτηρίζεται από απελπισία γιατί θα είναι αργά για να ασχοληθεί με τις συγκρούσεις του παρελθόντος.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :