παιδί που κλέβει

Στην προσχολική ηλικία τα παιδιά είναι εγωκεντρικά. Μπορεί να πάρουν ένα αντικείμενο που δεν τους ανήκει είτε επειδή τους άρεσε ή τους έκανε εντύπωση. Αισθάνονται ότι μπορούν να πάρουν οτιδήποτε θέλουν χωρίς να καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι κακό. Τα παιδιά του δημοτικού γνωρίζουν πως δεν επιτρέπεται να πάρουν κάτι χωρίς να ενημερώσουν αλλά προβαίνουν στην πράξη γιατί δεν έχουν μάθει αυτοέλεγχο, δηλαδή να συγκρατούν τον εαυτό τους όταν θέλουν κάτι.

Ποιες είναι οι αιτίες που ένα παιδί κλέβει

Οι αιτίες που οδηγούν το παιδί να πάρει κάτι κρυφά είναι κυρίως για να τραβήξει την προσοχή των γονέων ή των δασκάλων για να ασχοληθούν με αυτό.

Επίσης, μπορεί να μιμείται ένα άλλο παιδί που το θεωρεί πρότυπο. Ένα παιδί μπορεί να πάρει κάτι κρυφά για να κερδίσει τη συμπάθεια κάποιων συμμαθητών ή το αντίθετο να εκδικηθούν κάποιους συμμαθητές.

Μία σημαντική αιτία, ιδιαίτερα σε μεγάλα παιδιά είναι η έλλειψη αγάπης και θαλπωρής από τους γονείς. Ακόμη, ένα παιδί μπορεί να πάρει κρυφά ένα αντικείμενο για να νιώθει ότι είναι κοντά στο άλλο παιδί, οικειότητα. Άλλη μία αιτία, μπορεί να είναι η στέρηση κάποιων αγαθών από το παιδί γιατί οι γονείς του δεν του αγόρασαν αυτό που ήθελε ή ακόμη και το αίσθημα ανεπάρκειας που νιώθουν κάποια παιδιά που δεν αρκούνται στα αγαθά που ήδη έχουν.  Ένα παιδί μπορεί να πάρει κάτι κρυφά για να το κάνει δώρο σε ένα άλλο παιδί ή πρόσωπο.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση παίζει σημαντικό ρόλο στο παιδί, ένα παιδί με υψηλή αυτοεκτίμηση σπάνια θα πάρει κρυφά κάποιο αντικείμενο που δεν του ανήκει.

Τι μπορώ να κάνω?

Αρχικά αν το παιδί είναι προσχολικής ηλικίας δεν θα πρέπει να αντιδράσετε υπερβολικά και να μην του δώσετε εύκολα την ταμπέλα «κλέφτης» γιατί θα ριζωθεί στο μυαλό του παιδιού και θα το ακολουθεί για μια ζωή.

Πρέπει να του ξεκαθαρίσετε ότι αυτή η συμπεριφορά δεν είναι αποδεκτή και να του δώσετε χρόνο να σκεφτεί τι έκανε και να το συζητήσετε. Τα παιδιά παίρνουν κάτι κρυφά για να δείξουν κάτι μέσω της πράξης αυτής. Ως γονείς πρέπει να διερευνήσουμε την αιτία και όχι να τιμωρήσουμε μόνο την πράξη καθαυτή.

Η τιμωρία σε μικρές ηλικίες δεν βοηθάει καθόλου. Επίσης, ο γονιός μπορεί να παίξει ένα παιχνίδι ρόλου με το παιδί όπου να παίρνει κάτι κρυφά από το παιδί κι έτσι να ξεκινάει μία συζήτηση πάνω στο θέμα, στις αιτίες και στα αποτελέσματα. 

Ως γονιός πρέπει καθημερινά να ασχολείται με το παιδί, να συζητά τις σκέψεις του και τις ανησυχίες του, να το εμπλέκει σε δραστηριότητες κοινωνικών κανόνων και να αφιερώνει ποιοτικό χρόνο μαζί του. Πρέπει να το εμπιστεύεται, να του μαθαίνει τρόπους αυτοελέγχου και τέλος να του δείχνει πόσο σημαντικό είναι καθημερινά.

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα
Συνεξάρτηση

Αν και η αποτύπωση που έχει παρατηρηθεί στα παπάκια και στα...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ασκήσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα παιδιά
Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η παιδική ηλικία είναι ένα βασικό στάδιο στον κύκλο ζωής και είναι σημαντική για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Σύμφωνα με την Spence (1983) επικρατεί η τάση να υποθέτει κανείς ότι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτόματα το κατάλληλο ρεπερτόριο δεξιοτήτων, μέσω της γονικής επιρροής και της επιρροής από τους συνομηλίκους, καθώς επίσης και μέσω της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο κανόνας, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βιώνουν δυσκολίες.

Χαρισματικά Παιδιά και Ελληνική Πραγματικότητα
χαρισματικά παιδιά

Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα να αφομοιώνουν πληροφορίες και να προχωρούν στο επόμενο γνωστικό επίπεδο νωρίτερα από άλλα παιδιά. Επιπλέον, έχουν σύνθετο τρόπο σκέψης, ασχολούνται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ορμώμενα από εσωτερικό κίνητρο και μπορούν να παρακολουθούν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, είναι αρκετά επίμονοι. Χαρακτηρίζονται από πρωτοτυπία, πρωτοπορία και φαντασία.

Μητρικός Θηλασμός και Ψυχολογία
μητρικός θηλασμός

Η παγκόσμια στρατηγική για την παιδική και τη βρεφική διατροφή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και της UNICEF συνιστά την αποκλειστική διατροφή των βρεφών με μητρικό γάλα κατά τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους.

Tα παιδιά που γεννιούνται με εξωσωματική έχουν προβλήματα;
εξωσωματική γονιμοποίηση

Παρόλο που οι μέθοδοι της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής εφαρμόζονται σε ευρεία κλίμακα και αποτελούν πλέον ιατρικές εφαρμογές, δεν υπάρχουν ανάλογα στατιστικά στοιχεία, που να δείχνουν τα αποτελέσματα από τις γεννήσεις και ότι σχετικό αφορά σ’ αυτές.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares