βοήθεια ψυχολόγου

Όλοι μας βιώνουμε δύσκολες καταστάσεις και υπάρχουν στιγμές στην ζωή μας που νιώθουμε άσχημα ψυχολογικά. Πώς ξέρουμε όμως πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να επισκεφτεί ο καθένας μας έναν ειδικό ψυχικής υγείας; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο να δοθεί, καθώς είναι κάτι αρκετά πολύπλοκο που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Υπάρχουν όμως κάποια σημάδια που μας δείχνουν αν χρειαζόμαστε την βοήθεια ενός ειδικού για να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε.

Ποια είναι τα σημάδια που δείχνουν πώς ήρθε η ώρα να επισκεφτούμε έναν ψυχολόγο;

Όταν νιώθουμε έντονα αισθήματα δυσφορίας.

Είναι λογικό ότι ένα πρόβλημα ή μια δυσάρεστη κατάσταση είτε σε επαγγελματικό επίπεδο είτε σε προσωπικό μπορεί να μας προκαλέσει δυσάρεστα συναισθήματα και δυσλειτουργίες στην καθημερινότητά μας. Πολλές φορές μπορεί να σταματήσουμε να νιώθουμε ενθουσιασμό για καθημερινές δραστηριότητες, να μην έχουμε διάθεση για κοινωνικές συναναστροφές, να νιώθουμε έντονο αίσθημα θλίψης και άγχους, να μην αντλούμε ευχαρίστηση από τα πράγματα που μέχρι πρότινος μας διασκέδαζαν. Αν συνεχίζουμε να νιώθουμε έτσι για μεγάλο χρονικό και τα παραπάνω αισθήματα δυσφορίας να είναι παρόντα σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας μας, τότε θα ήταν ωφέλιμο να απευθυνθούμε σε έναν ψυχολόγο.  


Όταν νιώθουμε ότι κάθε προσπάθεια μας δεν αποδίδει.

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πριν αναζητήσουν την βοήθεια ενός ψυχολόγου έχουν προσπαθήσει για μεγάλο διάστημα να διαχειριστούν τα δυσάρεστα συναισθήματα είτε μόνοι τους είτε με την βοήθεια συγγενών και φίλων.  Μια σημαντική ένδειξη λοιπόν για το πότε πρέπει κανείς να αναζητήσει βοήθεια από έναν ψυχολόγο είναι όταν νιώθει ότι δεν τα βγάζει πέρα πλέον και ότι δεν μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της καθημερινότητας του.

Όταν νιώθει ότι τίποτα από όσα επιχειρεί δεν του προσφέρει κάποια ανακούφιση, όταν νιώθει ότι δεν μπορεί να αλλάξει μόνος του τη ροή των πραγμάτων και να απαλλαχθεί από το βάρος και τα δυσάρεστα συναισθήματα, την αίσθηση αδιεξόδου που βιώνει καθημερινά.


Όταν οι δικοί μας άνθρωποι παρατηρούν μεγάλες αλλαγές στην συμπεριφορά, στην διάθεση και στην λειτουργικότητα μας.

Προκειμένου να ανακουφιστούμε από την έντονη δυσφορία και τα πιεστικά συναισθήματα, είναι πολύ πιθανό να αρχίσουμε τις καταχρήσεις (πχ. κάπνισμα, αλκοόλ), ενώ είναι σύνηθες να εκνευριζόμαστε ευκολότερα και να αντιδρούμε πιο έντονα. Αν κι εμφανίζουμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε, νιώθουμε και συμπεριφερόμαστε, τείνουμε να δικαιολογούμε αυτές τις αλλαγές αποδίδοντας τις ευθύνες σε εξωτερικούς παράγοντες ή στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Όταν αισθανόμαστε άσχημα, η ικανότητά μας να σκεφτούμε ξεκάθαρα και λογικά συχνά επηρεάζεται.

Παρόλα αυτά οι δικοί μας άνθρωποι, οι συγγενείς και οι φίλοι μας, μπορούν να αναγνωρίσουν και να εντοπίσουν εύκολα αυτές τις αλλαγές. Ακούστε με προσοχή αυτά που έχουν να σας πουν, δώστε σημασία στις επισημάνσεις τους σε σχέση με τις αλλαγές στην συμπεριφορά σας και μην απορρίπτετε την ανησυχία τους. Οι άνθρωποι του περιβάλλοντός σας είναι οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται ότι κάτι σας συμβαίνει.

Ψυχικές διαταραχές και καθυστερημένη αναζήτηση επαγγελματικής βοήθειας

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που δυσκολεύουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλών ψυχικών διαταραχών (πχ. της κατάθλιψης και διάφορων αγχωδών διαταραχών) είναι η καθυστερημένη αναζήτηση επαγγελματικής βοήθειας. Αν λοιπόν αναγνωρίζετε κάποια από τα παραπάνω σημάδια στον εαυτό σας την παρούσα φάση της ζωή σας, σκεφτείτε σοβαρά το ενδεχόμενο να μιλήσετε με κάποιον ειδικό. Η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων και της σωστής αντιμετώπισης θα σας προσφέρει μια μόνιμη λύση στα προβλήματα που σας ταλαιπωρούν.

Η απόφαση να αναζητήσουμε βοήθεια από έναν ειδικό ψυχικής υγείας δείχνει ότι ακόμη αγωνιζόμαστε, ότι έχουμε ελπίδες και όνειρα, ότι θέλουμε να εξελιχθούμε και να αλλάξουμε κάτι στη ζωή μας.

Συγγραφή Άρθρου

Τσιούλου Χριστίνα

tsioulou christinaΨυχολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.
Ειδίκευση στην Κλινική Ψυχοπαθολογία.

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το στίγμα των ψυχικών διαταραχών και οι αρνητικές επιπτώσεις
στίγμα, ψυχικές διαταραχές

Το φαινόμενο του στίγματος εμφανίζεται σε πολλές καταστάσεις που βιώνουν οι άνθρωποι σε μια κοινωνία, επηρεάζοντας αρνητικά πολλούς τομείς της ζωή τους. Το στίγμα δημιουργείται όταν οι άνθρωποι κάνουν διακρίσεις αποδίδοντας ετικέτες σε άτομα που διαφέρουν από την εκάστοτε κυρίαρχη κοινωνική ομάδα, συνδέοντάς τα, έτσι, με ανεπιθύμητα χαρακτηριστικά (Angermeyer & Matschinger, 2005). 

Το τέρας της ζήλιας
ζήλια

Η ζήλια είναι ένα συναίσθημα που όλοι έχουμε βιώσει κάποια στιγμή στην ζωή μας. Μπορούμε να την συναντήσουμε μέσα σε όλες τις ανθρώπινες σχέσεις –φιλικές, οικογενειακές, ερωτικές αλλά κι επαγγελματικές. Συνοδεύεται συνήθως από συναισθήματα οργής, θυμού, θλίψης, ανεπάρκειας, απόγνωσης, καχυποψίας κι έλλειψη εμπιστοσύνης.

Πώς θα βελτιώσουμε την επικοινωνία με τα παιδιά μας
επικοινωνία παιδιά

Πολλές φορές οι γονείς μέσα στην προσπάθεια οριοθέτησης και τροποποίησης των συμπεριφορών του παιδιού, διαπραγματεύονται τα συναισθήματα τους και την αγάπη τους προς αυτό με αποτέλεσμα το παιδί να βιώνει συνεχείς αγωνίες και ματαιώσεις για τη σταθερότητα των συναισθημάτων και τη θέση του μέσα στην οικογένεια.

Πώς θα απαλλαγώ από τις αρνητικές σκέψεις
απαλλαγή, αρνητικές σκέψεις

Γίνεσαι συχνά αποδοκιμαστικός κι επικριτικός με τον εαυτό σου; Νιώθεις φόβο κι ανησυχία για την ζωή σου και πώς αυτή εξελίσσεται; Γυρίζουν στο μυαλό σου σκέψεις που αφορούν προβλήματα, αποτυχίες, εμπόδια ή αρρώστιες; Νιώθεις απογοητευμένος, αναστατωμένος; Τότε σίγουρα έχεις επιτρέψει στις αρνητικές σκέψεις να εισβάλλουν στο μυαλό σου και να καθορίζουν την ζωή σου και τις κινήσεις σου. Ας δούμε πώς αυτές μας επηρεάζουν.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares