- Home
- Σεμινάρια, Εργαστήρια για ειδικούς Ψυχικής Υγείας
- Δουλεύοντας με τη ΔΕΠΥ στα διαφορετικά στάδια της ζωής
Συνολική διάρκεια εκπαίδευσης 44 ώρες
Ημερομηνίες ζωντανών συναντήσεων (google meet)
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα ΔΕΠ-Υ- (Attention Deficit Disorder – Hyperactivity ΑDHD) είναι μια ψυχιατρική διαταραχή που διαγιγνώσκεται στο 3-11% των παιδιών ηλικίας 5-17 ετών , σύμφωνα με τα δεδομένα επιδημιολογικών μελετών από τις ΗΠΑ , τη Μ Βρετανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Περίπου 30-50% των παιδιών με ΔΕΠ-Υ συνεχίζουν να εμφανίζουν συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή, ενώ η διαταραχή απαντάται σε περίπου 4% των ενηλίκων, σύμφωνα με τις μελέτες σε ευρωπαϊκές χώρες. Η αιτιολογία της νόσου δεν είναι γνωστή, η βιβλιογραφία
συνηγορεί υπέρ πολυπαραγοντικής φύσης, με εμπλοκή γενετικών και περιβαλλοντικών/επιγενετικών παραγόντων.
Η διάσπαση προσοχής και η παρορμητικότητα, με ή χωρίς υπερκινητικότητα, αποτελούν τα κύρια συμπτώματα της διαταραχής ενώ συχνές είναι οι δυσκολίες που σχετίζονται με τη ρύθμιση του συναισθήματος, τις εκτελεστικές λειτουργίες και την αυξημένη συχνότητα συννοσηρών διαταραχών ή/και δευτερογενών δυσκολιών: χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος, αγχώδεις διαταραχές, κατάθλιψη, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, διαταραχή διαγωγής,εναντιωματική διαταραχή, ειδική διαταραχή των σχολικών ικανοτήτων, Διαταραχές Αυτιστικού φάσματος κα.
Τα συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ και οι συνοδές δυσκολίες επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά και τη λειτουργικότητα του ατόμου σε διάφορα περιβάλλοντα: στο σχολείο, στο σπίτι, στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην εργασία, στην επαγγελματική αποκατάσταση και στη διαχείριση των χρημάτων προκειμένου περί ενηλίκων, ενώ σημαντική είναι η επίδραση στην ποιότητα ζωής και στη συνοχή της οικογένειας.
Η κοινωνική και συναισθηματική συνιστώσα της διαταραχής είναι βαρύνουσας σημασίαςγια την ποιότητα ζωής του ατόμου και της οικογένειας του:
Τα άτομα με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν συχνότερα από τα αντίστοιχα χωρίς τη διαταραχή, μειωμένη αυτοεκτίμηση, μειωμένη σχολική/ακαδημαϊκή επίδοση, απόρριψη, στιγματισμό και εκφοβισμό από τους συνομηλίκους, ασταθείς προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις, προβλήματα στο εργασιακό περιβάλλον, εξαρτήσεις και εμπλοκή με το νόμο, ενώ οι οικογένειες τους τείνουν να εμφανίζουν μειωμένη συνοχή και αυξημένη συχνότητα ενδοοικογενειακών συγκρούσεων.
Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, και παρά την έλλειψη ριζικής θεραπείας, η κατάλληλη και αποτελεσματική θεραπευτική προσέγγιση των δυσκολιών που σχετίζονται με τη ΔΕΠ-Υ βελτιώνει τεκμηριωμένα, σημαντικά και μακροπρόθεσμα την ποιότητα ζωής του ατόμου
και της οικογένειας του, αντιμετωπίζοντας και προλαμβάνοντας τις δευτερογενείς συναισθηματικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Σύμφωνα επίσης με τη διαθέσιμη τεκμηριωμένη γνώση και τις αντίστοιχες κατευθυντήριες οδηγίες ευρωπαϊκών και άλλων χωρών για τη διαχείριση και θεραπεία της ΔΕΠ-Υ, τα προγράμματα θεραπείας και αποκατάστασης οφείλουν:
α) να είναι εξατομικευμένα και προσωποκεντρικά, λαμβάνοντας υπόψιν την αναπτυξιακή ηλικία/φάση του ατόμου, τις συνοδές δυσκολίες και τη συνεπαγόμενη μείωση της λειτουργικότητας και ποιότητας ζωής του ίδιου και της οικογένειας του.
β)να έχουν διεπιστημονική θεώρηση και βάση, απαντώντας σφαιρικά στις ανάγκες του ατόμου και της οικογένειας και αξιοποιώντας, ταυτόχρονα, σφαιρικά τις δυνατότητες τους
γ) να βασίζονται στη διατομεακή, στενή και συστηματική συνεργασία μεταξύ των δυνητικά εμπλεκόμενων τομέων και επαγγελματιών υγείας , εκπαίδευσης και κοινωνικής φροντίδας
δ) να διασφαλίζουν το συνεχές της φροντίδας μεταξύ των διαφορετικών φάσεων ζωής του ατόμου με ΔΕΠ-Υ.
Το Τμήμα Επιστημονικής Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης, του Κέντρου Παιδιού και Εφήβου υλοποιεί για τρίτη φορά το Εκπαιδευτικό Σεμινάριο
Το σεμινάριο εστιάζει στην επιστημονικά τεκμηριωμένη και κλινικά εφαρμοσμένη θεραπευτική παρέμβαση και στη σφαιρική, πολυεπίπεδη διαχείριση των δυσκολιών που σχετίζονται με τη ΔΕΠ-Υ σε διαφορετικές ηλικίες, περιβάλλοντα και φάσεις ζωής, με έμφαση στις θεραπευτικές παρεμβάσεις κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, δεδομένης της σημασίας που αυτές έχουν για την ομαλή ψυχοκοινωνική εξέλιξη του ατόμου και της οικογένειας του.
Επιπλέον, βασίζεται στο μοντέλο συζευγμένης θεραπευτικής παρέμβασης στα διαφορετικά πλαίσια (άτομο, οικογένεια, σχολείο) και ενεργού
διατομεακής συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών ψυχικής υγείας και εκπαίδευσης και της οικογένειας.
Στόχοι του Σεμιναρίου:
α) Εισαγωγή των συμμετεχόντων στις τεκμηριωμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις για τη ΔΕΠ-Υ, ανάλογα με τα πυρηνικά συμπτώματα και τις συνοδές δυσκολίες
β) Εισαγωγή των συμμετεχόντων στο μοντέλο συζευγμένης θεραπευτικής παρέμβασης στα διαφορετικά πλαίσια (οικογένεια, σπίτι, σχολείο).
Έτσι ώστε οι συμμετέχοντες:
α) Να βελτιώσουν/αναπτύξουν την κλινική/επαγγελματική τους πρακτική με άτομα με ΔΕΠ-Υ και τις οικογένειες τους
β) Να αναπτύξουν αποδοτική συνεργασία, με κοινούς και συμπληρωματικούς θεραπευτικούς στόχους, με τους λοιπούς εμπλεκόμενους επαγγελματίες ψυχικής υγείας στα πλαίσια της διεπιστημονικής ομάδας και της σφαιρικής διαχείρισης των αναγκών του ατόμου με ΔΕΠΥ και της οικογένειας του
γ) Να αναπτύξουν αποδοτική συνεργασία με άλλους εμπλεκόμενους επαγγελματίες, στα πλαίσια της διατομεακής αντιμετώπισης των δυσκολιών που σχετίζονται με τη ΔΕΠ-Υ.
Διάρκεια: 44 ώρες
-Ζωντανές διαδικτυακές συναντήσεις (google meet) με βιωματικές και κλινικές ασκήσεις: 20 ώρες
-Αποστολή ασύγχρονων βιντεοσκοπημένων εισηγήσεων: 24 ώρες
1η Συνάντηση: Οι βασικές δυσκολίες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στη ΔΕΠ-Υ
Τι συμβαίνει και πώς παρουσιάζεται/εκδηλώνεται
Αποστολή βιντεοσκοπημένου υλικού 18/12/2020
«Εισαγωγή - Κλινική Εικόνα Ι»
«Επιτελικές Λειτουργίες»
«Η αντίληψη του χώρου και του χρόνου στα άτομα με ΔΕΠΥ»
«Κλινική Εικόνα ΙΙ»
«Η Κλινική εικόνα στους Ενήλικες»
«Διάγνωση Ι»
«Διάγνωση ΙΙ»
Ζωντανή συζήτηση/άσκηση, Σάββατο 9/1/2021
2η Συνάντηση: Δουλεύοντας με το άτομο με ΔΕΠΥ
Τι συμβαίνει και πώς παρουσιάζεται/εκδηλώνεται
Αποστολή βιντεοσκοπημένου υλικού 22/1/2021
«Συννοσηρότητα & Δευτερογενείς δυσκολίες 1»
«Συννοσηρότητα & Δευτερογενείς δυσκολίες 2»
Ζωντανή συζήτηση/άσκηση, Σάββατο 6/2/2021
3η Συνάντηση: δουλεύοντας με το άτομο με ΔΕΠΥ Πώς προσεγγίζουμε τις δυσκολίες
«Θεραπευτικές παρεμβάσεις: Εισαγωγή»
«Ψυχοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους»
«Ειδική Διαπαιδαγώγηση / Οργάνωση Προγράμματος- Αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους με ΔΕΠ-Υ»
«Διαχείριση δυσκολιών ως προς την κίνηση, την αισθητηριακή επεξεργασία και το λόγο»
«Εξαρτήσεις & Παραβατικότητα: Βασικές αρχές και εισαγωγή στη θεραπευτική παρέμβαση»
Ζωντανή συζήτηση/άσκηση, Σάββατο 6/3/2021
4η Συνάντηση: Δουλεύοντας με την οικογένεια του ατόμου με ΔΕΠΥ
«Η Θεραπευτική σχέση με τους γονείς στα διαφορετικά στάδια της θεραπευτικής διαδικασίας»
«Ψυχοεκπαίδευση γονέων – Συμβουλευτική γονέων- Οικογενειακή θεραπεία»
«Διαχείριση συμπεριφορών που προβληματίζουν στο σπίτι και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον»
Ζωντανή συζήτηση/άσκηση, Σάββατο 3/4/2021
5η Συνάντηση:Δουλεύοντας με τους εκπαιδευτικούς και το σχολικό πλαίσιο-σφαιρική κάλυψη αναγκών
«Έχοντας ένα μαθητή με ΔΕΠ-Υ στη σχολική τάξη- Με τα μάτια του εκπαιδευτικού»
«Το εκπαιδευτικό πλαίσιο υποδέχεται το παιδί/τον έφηβο με ΔΕΠ-Υ»:
«Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες – Αξιοποιώντας τις δεξιότητες του παιδιού/ εφήβου με ΔΕΠΥ στο σχολείο»
Σύνοψη: Σύζευξη Θεραπευτικών παρεμβάσεων και σφαιρική κάλυψη αναγκών
Παρουσίαση από εκπαιδευόμενους/μενες προηγούμενων περιόδων & Συζήτηση στην ομάδα
Ζωντανή συζήτηση/άσκηση, Σάββατο 17/4/2021
Υλικό
Οι συμμετέχοντες/ουσες θα λάβουν ηλεκτρονικά (μέσω dropbox) την προτεινόμενη προς μελέτη βιβλιογραφία και τις παρουσιάσεις των συναντήσεων.
Συμμετέχοντες – προφίλ:
Επαγγελματίες ψυχικής υγείας και εκπαίδευσης οι οποίοι εργάζονται ή πρόκειται να εργασθούν με άτομα με ΔΕΠ-Υ.
Αριθμός συμμετεχόντων: Περιορισμένος αριθμός, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Αξιολόγηση Σεμιναρίου: Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά και ανώνυμα ένα αξιολογητικό δελτίο στο τέλος της κάθε συνάντησης και ένα συνολικό στο τέλος του σεμιναρίου .
Χρόνος / τόπος διεξαγωγής: Διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας συναντήσεων της Google meet, η οποία δεν απαιτεί εγκατάσταση λογισμικού στον υπολογιστή. Θα αποστέλλεται στους εκπαιδευόμενους σύνδεσμος
Δηλώσεις συμμετοχής: Έως 10/12/2020 - Ηλεκτρονικά στο www.kpechios.gr (επιλέγοντας το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Κόστος συμμετοχής
• 450,00: Με την εγγραφή 100,00, το υπόλοιπο σε 3 δόσεις έως 31/3/2021.
• 380,00: Ειδική τιμή για φοιτητές, ανέργους , εφάπαξ καταβολή και ομαδικές εγγραφές.
Τρόπος πληρωμής
Η καταβολή του ποσού γίνεται με κατάθεση στον Τραπεζικό Λογαριασμό: Εθνική Τράπεζα, Αριθμός Λογαριασμού: 760/296002-85, IBAN: GR 440 110 76 000000 760 296002-85 SWIFT τράπεζας (BIGETHNGRAA. Δικαιούχος: Κέντρο Παιδιού και Εφήβου. Παρακαλούμε όπως αναγράφετε στο καταθετήριο το ονοματεπώνυμό σας
Το ποσό για την προκαταβολή της εγγραφής (100,00) δεν επιστρέφεται σε περίπτωση ακύρωσης της συμμετοχής
Το συνολικό ποσό της οικονομικής συμμετοχής δεν επιστρέφεται σε περίπτωση που:
Το ποσό της οικονομικής συμμετοχής επιστρέφεται σε περίπτωση που:
Δηλώσεις συμμετοχής / εγγραφές έως 10/12/2020:
Ηλεκτρονικά στο www.kpechios.gr (επιλέγοντας το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα)
Για την οριστικοποίηση της εγγραφής απαιτείται η αποστολή του αποδεικτικού κατάθεσης του ποσού, καθώς και των δικαιολογητικών εγγράφων για την παροχή έκπτωσης ανά περίπτωση.
Λόγω των περιορισμένων θέσεων του σεμιναρίου, θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.
Πληροφορίες: Τμήμα Επιστημονικής Τεκμηρίωσης & Εκπαίδευσης, Χούλη Παρασκευή,
Τηλέφωνο: 6984601372, 2105731581, Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00-15:00
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Έναρξη | 18-12-2020 |
Θέσεις | Ν/Α |
Κόστος | 380€ - 450€ |
Διάρκεια | 50 ώρες |
Πόλη | Αθήνα |
Τόπος διεξαγωγής | Κέντρο Παιδιού και Εφήβου |