Οτιδήποτε αγαπάς γίνεσαι! Οτιδήποτε είναι η αγάπη σου αυτό θα βρεις. Πρόσεχε τι αγαπάς!

Πολλές φορές αγαπάμε τις λάθος συνήθειες, μόνο και μόνο επειδή νομίζουμε ότι μας είναι δύσκολο να τις αλλάξουμε. Και τις υπηρετούμε έως ότου αυτές μας οδηγήσουν σε αδιέξοδα, σε σκοτεινά μονοπάτια, στα σύνορα της κόλασης.

Άλλες φορές, ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε αλλά παρόλα αυτά, κάνουμε αυτό που μας «ξεβολεύει» λιγότερο, έστω κι αν αυτό είναι επιζήμιο και επικίνδυνο για εμάς μακροχρόνια.

Πολλές φορές, η αδυναμία γίνεται συνήθεια και η συνήθεια δεν είναι παρά μια μορφή αγάπης. Ολέθριας ή όχι, δεν έχει και τόσο σημασία για εκείνον που τη βιώνει.

Γίνεσαι αυτό που αληθινά, βαθιά μέσα σου αγαπάς, έστω κι αν νομίζεις ότι το μισείς...

Αν αγαπάς τους φόβους σου, γίνεσαι φόβος!
Αν αγαπάς τα ελαττώματά σου, αυτά σε κυριεύουν, σε πλημμυρίζουν!
Αν αγαπάς να αναβάλεις, γίνεσαι τεμπέλης!
Αν αγαπάς να συμβιβάζεσαι, γίνεσαι φτωχός!
Αν αγαπάς να σκέφτεσαι το παρελθόν, γίνεσαι νεκρός!
Αν αγαπάς να εκτιμάς, να μοιράζεσαι, να ευγνωμονείς, γίνεσαι πλούσιος!
Αν αγαπάς να δρας, γίνεσαι νικητής!
Αν αγαπάς να ονειρεύεσαι φωτεινά όνειρα, γίνεσαι φως!
Αν αγαπάς την αλήθεια, γίνεσαι δίκαιος άνθρωπος!
Αν αγαπάς να συγχωρείς, να μαθαίνεις και να συμπονάς, γίνεσαι αγάπη!

Τοξικές σχέσεις, Τοξικοί άνθρωποι - Online, ασύγχρονο σεμινάριο, χαμηλού κόστους. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε από τον υπολογιστή, το κινητό τηλέφωνο ή το tablet σας, στον χρόνο που εσείς επιλέγετε.

Γίνεσαι αυτό που αληθινά, βαθιά μέσα σου αγαπάς!

Κοιτάζοντας πίσω στη ζωή σου, κάνε αυτή την ερώτηση: «Θα μπορούσα να είχα κάνει περισσότερα;» Αν η απάντηση είναι «ναι», τότε ξεκίνα κάνοντας περισσότερα αυτή τη στιγμή!

Γιατί ποτέ δεν είναι αργά!
Ποτέ δεν είναι αργά για μια καινούργια αρχή!
Ποτέ δεν είναι αργά να κάνεις ένα μικρό βήμα προς την κατεύθυνση των ονείρων σου!
Ποτέ δεν είναι αργά να διορθώσεις κάτι που πήγε στραβά, έστω κι αν δεν καταφέρεις να το ξανακάνεις τέλεια!
Ποτέ δεν είναι αργά να κάνεις μια αγκαλιά εκεί που την έχεις στερήσει!
Ποτέ δεν είναι αργά να πεις ένα «ευχαριστώ» που χρωστάς!
Ποτέ δεν είναι αργά να συγχωρήσεις ή να ζητήσεις συγγνώμη αν το εννοείς αληθινά!
Ποτέ δεν είναι αργά να δακρύσεις για κάτι που χάθηκε!
Ποτέ δεν είναι αργά να σηκωθείς και να μιλήσεις στην ίδια τη ζωή με λόγια δύναμης, ελπίδας και αποφασιστικότητας!
Ποτέ!

Στις Σκιές του Έρωτα, για τους αιρετικούς της αγάπης , του Πέτρου Θεοδώρου, από τις Εκδόσεις PSYCHOLOGY.GR:  Αποκτήστε το βιβλίο των Ερώτων, από το εξειδικευμένο βιβλιοπωλείο ψυχολογίας.

Κάνε τώρα την αρχή. Αποφάσισε να χαμογελάς περισσότερο και μάθε να εντοπίζεις πότε το μυαλό σου κολλάει στο χτες και το σταματάς!

Όταν το μυαλό «κολλάει»!

Μια όχι και τόσο ευχάριστη κατάσταση στην οποία κάνουμε ξανά και ξανά τις ίδιες αρνητικές σκέψεις γύρω από κάτι που έχει συμβεί στο παρελθόν και μας έχει πληγώσει. Στην ψυχολογία αυτό το λέμε «μηρυκασμό» (rumination) ή «αναμάσημα» και δεν είναι παρά η προσπάθεια που καταβάλει ο άνθρωπος να θεραπεύσει ένα πόνο με το λάθος τρόπο.

Και ο λάθος τρόπος είναι η εμμονή του να επαναλαμβάνει τις ίδιες αρνητικές σκέψεις ξανά και ξανά, αναζητώντας έτσι τα αίτια και τη λύση στο πρόβλημα του παρελθόντος που τον ταλαιπώρησε.

Δυστυχώς, όμως, με τον τρόπο αυτό όχι μόνο δεν ξεκαθαρίζει η κατάσταση, αλλά αντίθετα, το άτομο με το «κολλημένο μυαλό» τείνει προς την κατάθλιψη, τις ενοχές, την αυτολύπηση, τη βουλιμία, το άγχος, τη χρήση ουσιών και το θυμό προς τον εαυτό του.

Με άλλα λόγια, το μυαλό κολλάει στο αναμάσημα επειδή έτσι νομίζουμε ότι θα βρούμε τις απαντήσεις στα προβλήματα που μας ταλαιπώρησαν ως αποτέλεσμα κάποιων άσχημων εμπειριών που βιώσαμε.
Το αντίθετο όμως, συμβαίνει. Η λύση απομακρύνεται. Το συμβάν που μας προξένησε πόνο «ανασταίνεται» και προβάλλεται μέσα στο μυαλό μας ξανά και ξανά, διαιωνίζεται και εξακολουθεί να μας πονάει και να πυροδοτεί δύσκολα συναισθήματα.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τρόποι να σταματήσει κάποιος το «μηρυκασμό» και να κατορθώσει με λίγη προσπάθεια, να ξεκολλήσει το μυαλό του. Ας δούμε μερικούς από αυτούς τους τρόπους:

Να μάθουμε να δίνουμε όνομα στα συναισθήματα μας. Κάθε συναίσθημα που δεν το κατονομάζουμε μπορεί να παρερμηνευθεί με κάποιο άλλο. Αφού το κατονομάσουμε μετά πρέπει να αποδεχτούμε ότι είναι υπαρκτό και το βιώνουμε.

Να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων που μας είναι ευχάριστες και μας γεμίζουν χρόνο που αν δεν κάναμε κάτι θα τον αφιερώναμε στο «μηρυκασμό». Τέτοιες δραστηριότητες μπορεί να είναι η γυμναστική, η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες όπως ο εθελοντισμός, ο χορός, οι εκδρομές ή ακόμα και ο καφές με καλούς φίλους.

Να μάθουμε να εστιάζουμε την προσοχή μας στο παρόν. Στο «εδώ και τώρα». Κάτι που αποτελεί σημαντικό μέρος στη διδασκαλία της Μεθόδου μας «Δημιουργώντας ένα Καινούργιο Εαυτό».

Να εντοπίζουμε τι ακριβώς είναι αυτό που μας ενοχλεί, μας θυμώνει, μας πικραίνει κάθε φορά που αναμασάμε. Να το διευκρινίσουμε στον ίδιο μας τον εαυτό. Πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να κάνουν κάτι τέτοιο και χρειάζονται βοήθεια ειδικού.

Να σκεφτούμε ποιο μπορεί να είναι το χειρότερο πιθανό σενάριο που μπορεί να συμβεί. Να αναλύσουμε τι μπορεί να συμβεί προς το χειρότερο και να φτιάξουμε ένα σχέδιο δράσεων ώστε αν τυχόν συμβεί, να το αντιμετωπίσουμε.

Να αμφισβητήσουμε τις σκέψεις που κάνουμε όταν «αναμασάμε» και να διερευνήσουμε αν αυτές είναι «παγίδες του μυαλού», έτσι όπως έχουμε μάθει μέσα από τις ασκήσεις της Μεθόδου.  Να μερικές ερωτήσεις αμφισβήτησης που μπορείτε να δοκιμάσετε:

  • Είμαι 100% σίγουρος ότι αυτό είναι αλήθεια;
  • Αυτή η σκέψη με εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή;
  • Μήπως θα ήμουν καλύτερα αν δεν την έκανα;
  • Αν την έδιωχνα πως θα ένοιωθα;

Online Σεμινάριο Αναβλητικότητας: Πως να εκπληρώνουμε τα σημαντικά πράγματα της ζωής μας και να διαχειριζόμαστε τα επείγοντα | Αποκτήστε το σεμινάριο από την πλατφόρμα του Psyversity και παρακολουθήστε από τον υπολογιστή ή το κινητό σας, στον χρόνο που εσείς επιλέγετε.

Να αναζητήσουμε το μάθημα ή τα μαθήματα που βγαίνουν από την εμπειρία αυτή. Θυμηθείτε κάθε άσχημη εμπειρία κουβαλάει δυο πράγματα. Πόνο και Μάθημα. Αν εστιάσουμε την προσοχή μας στον πόνο, χάνουμε το μάθημα, με αποτέλεσμα να είναι πολύ πιθανόν στο μέλλον να επαναλάβουμε το ίδιο λάθος και να βιώσουμε τον ίδιο πόνο.

Να βάλουμε καινούργιους στόχους στη ζωή μας και να φτιάξουμε ένα όραμα που επιθυμούμε να δημιουργήσουμε για τον εαυτό μας στο μέλλον.

Να φροντίσουμε να βελτιώνουμε και να δυναμώνουμε συνέχεια την αυτό-εκτίμηση και την αυτοπεποίθηση μας μέσα από καθημερινές μικρές και μεγάλες δράσεις.

Να κάνουμε διαλογισμό, ειδικά ενσυνειδητότητας (mindfulness).

Να μιλήσουμε σε κάποιους καλούς και έμπιστους φίλους μας γύρω από αυτό το θέμα.

Να μάθουμε μια βασική τεχνική επίλυσης προβλημάτων και να τη χρησιμοποιούμε. Τα βήματα της είναι τα εξής:

  • Περιγράφω με ακρίβεια και σαφήνεια το πρόβλημα
  • Ξεκαθαρίζω τι ακριβώς θέλω να κάνω σχετικά με αυτό (βάζω στόχο)
  • Καταγράφω τα βήματα που θα κάνω ώστε να επιτύχω το στόχο μου αυτό
  • Φτιάχνω ένα αναλυτικό σχέδιο επίτευξης του
  • Κάνω το πρώτο βήμα και συνεχίζω

Θεραπευτικά, η Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT)μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην μείωση του μηρυκασμού και παράλληλα, οι θεραπείες «Τρίτου Κύματος» της Γνωσιακής όπως η Rumination Focused CBT (RFCBT) ή στα Ελληνικά, η Εστιασμένη στο Μηρυκασμό ΓΣΘ.

Απόσπασμα από το βιβλίο μου Γίνεσαι αυτό που αγαπάς!

 

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Άκης Αγγελάκης

aggelakis akisΣύμβουλος Συνθετικής Προσέγγισης, Business and Life Mentor, Εκδότης, Συγγραφέας.
Email επικοινωνίας : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.