«Οι περισσότεροι γονείς υπερηφανεύονται όταν το κορίτσι τους μπορεί να παίξει με τις κούκλες ένα υπέροχο φανταστικό παιχνίδι αλλά δεν θα ένιωθαν το ίδιο αν το έπραττε ο γιος τους… Το ίδιο θα ενθάρρυναν τη κόρη τους να ξεκινήσει taekwondo και το γιο τους μπαλέτο;»

Αρχικά ως γονείς το πρώτιστο που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η ευτυχία του παιδιού μας. Για παράδειγμα αν ο γιος μας 2 ή 3 ετών, νιώθει ευτυχισμένος παίζοντας με πριγκίπισσες ή φτιάχνοντας φαγητά στην παιδική κουζίνα κι όχι παίζοντας αυτοκινητάκια, δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να νιώθει χαρούμενο και ισορροπημένο.

Έτσι λοιπόν, η προτίμηση του παιδιού κάποια στιγμή της ζωής του να παίζει με «κοριτσίστικα παιχνίδια» δεν αποτελεί από μόνο του, ένδειξη της μελλοντικής σεξουαλικής του προτίμησης.

Ας μη ξεχνάμε ότι ένα παιδί μικρής ηλικίας 3-5 ετών πειραματίζεται πολλές φορές και μάλιστα αν έχει αδερφές μεγαλύτερες δεν είναι σπάνιο να φορά τα ρούχα τους ή να επιχειρεί να βάψει τα νύχια του. Αν επιχειρήσουμε να τα μαλώσουμε ή να τα φωνάξουμε περισσότερο τα οδηγούμε στη συγκεκριμένη συμπεριφορά παρά τα βοηθούμε στην εξερεύνησή τους.

Επίσης, αν μιλήσουμε στα παιδιά μας άσχημα ή αν τα κοροϊδέψουμε «καλά εσύ κορίτσι είσαι που παίζεις με αυτά τα παιχνίδια;» περισσότερο θα τα μπερδέψουμε γιατί ίσως ακόμη να μη ξεχωρίζουν τη διαφορετικότητα των δύο φύλων. Εξάλλου το να επικρίνουμε αυστηρά ένα παιδί για τις επιλογές του θα αναγκάσουμε το παιδί μας να σκεφτεί ότι οι γονείς αγαπούν μόνο με όρους και μόνο με τα πράγματα που ευχαριστούν τους ίδιους και δε θα βοηθήσουμε την ανάπτυξη της ιδιαιτερότητας του κάθε παιδιού.

Ως γονείς οφείλουμε να μελετάμε τη συμπεριφορά του παιδιού μας και να μη βιαζόμαστε να κάνουμε ακραίες συμπεριφορές ορμώμενοι από δικούς μας φόβους. Καλύτερα να επισκεπτόμαστε ένα παιδοψυχολόγο ώστε να ξεκαθαρίζουμε κάθε δικό μας φόβο κι έτσι να βοηθάμε την ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού, ώστε να γίνει ένας ευτυχισμένος, μη φοβικός ενήλικας με ήθος και αξιοπρέπεια στις επιλογές του.

Συγγραφή Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα
Αρκεί μόνο η αγάπη;

Αρκεί μόνο ο έρωτας ή η αγάπη; Πολλά τραγούδια έχουν γραφτεί για τον έρωτα και ένα από...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Διαδίκτυο και οι Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις στα παιδιά
Διαδίκτυο και Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις

Το Διαδίκτυο είναι ένα μεγάλο και αναπόφευκτο μέρος της ζωής των παιδιών και αφιερώνουν πολλές ώρες στον υπολογιστή, στο κινητό ή στο τάμπλετ. 

Τι σημαίνει εθισμός στο Διαδίκτυο και ποια συμπτώματα παρουσιάζουν τα παιδιά;

Απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούν το πένθος στα παιδιά
Πένθος στα παιδιά

Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα πολύ οδυνηρό γεγονός στη ζωή των παιδιών.
Το πένθος αφορά μόνο τον θάνατο;
Όχι αφορά όλες τις απώλειες και τους αποχωρισμούς από σημαντικά πρόσωπα και καταστάσεις όπως ένα δύσκολο διαζύγιο.

Ασκήσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα παιδιά
Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η παιδική ηλικία είναι ένα βασικό στάδιο στον κύκλο ζωής και είναι σημαντική για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Σύμφωνα με την Spence (1983) επικρατεί η τάση να υποθέτει κανείς ότι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτόματα το κατάλληλο ρεπερτόριο δεξιοτήτων, μέσω της γονικής επιρροής και της επιρροής από τους συνομηλίκους, καθώς επίσης και μέσω της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο κανόνας, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να βιώνουν δυσκολίες.

Χαρισματικά Παιδιά και Ελληνική Πραγματικότητα
χαρισματικά παιδιά

Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα να αφομοιώνουν πληροφορίες και να προχωρούν στο επόμενο γνωστικό επίπεδο νωρίτερα από άλλα παιδιά. Επιπλέον, έχουν σύνθετο τρόπο σκέψης, ασχολούνται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ορμώμενα από εσωτερικό κίνητρο και μπορούν να παρακολουθούν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, είναι αρκετά επίμονοι. Χαρακτηρίζονται από πρωτοτυπία, πρωτοπορία και φαντασία.

Πρώτα σε πωλήσεις βιβλία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares