«Οι περισσότεροι γονείς υπερηφανεύονται όταν το κορίτσι τους μπορεί να παίξει με τις κούκλες ένα υπέροχο φανταστικό παιχνίδι αλλά δεν θα ένιωθαν το ίδιο αν το έπραττε ο γιος τους… Το ίδιο θα ενθάρρυναν τη κόρη τους να ξεκινήσει taekwondo και το γιο τους μπαλέτο;»

Αρχικά ως γονείς το πρώτιστο που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η ευτυχία του παιδιού μας. Για παράδειγμα αν ο γιος μας 2 ή 3 ετών, νιώθει ευτυχισμένος παίζοντας με πριγκίπισσες ή φτιάχνοντας φαγητά στην παιδική κουζίνα κι όχι παίζοντας αυτοκινητάκια, δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να νιώθει χαρούμενο και ισορροπημένο.

Έτσι λοιπόν, η προτίμηση του παιδιού κάποια στιγμή της ζωής του να παίζει με «κοριτσίστικα παιχνίδια» δεν αποτελεί από μόνο του, ένδειξη της μελλοντικής σεξουαλικής του προτίμησης.

Ας μη ξεχνάμε ότι ένα παιδί μικρής ηλικίας 3-5 ετών πειραματίζεται πολλές φορές και μάλιστα αν έχει αδερφές μεγαλύτερες δεν είναι σπάνιο να φορά τα ρούχα τους ή να επιχειρεί να βάψει τα νύχια του. Αν επιχειρήσουμε να τα μαλώσουμε ή να τα φωνάξουμε περισσότερο τα οδηγούμε στη συγκεκριμένη συμπεριφορά παρά τα βοηθούμε στην εξερεύνησή τους.

Επίσης, αν μιλήσουμε στα παιδιά μας άσχημα ή αν τα κοροϊδέψουμε «καλά εσύ κορίτσι είσαι που παίζεις με αυτά τα παιχνίδια;» περισσότερο θα τα μπερδέψουμε γιατί ίσως ακόμη να μη ξεχωρίζουν τη διαφορετικότητα των δύο φύλων. Εξάλλου το να επικρίνουμε αυστηρά ένα παιδί για τις επιλογές του θα αναγκάσουμε το παιδί μας να σκεφτεί ότι οι γονείς αγαπούν μόνο με όρους και μόνο με τα πράγματα που ευχαριστούν τους ίδιους και δε θα βοηθήσουμε την ανάπτυξη της ιδιαιτερότητας του κάθε παιδιού.

Ως γονείς οφείλουμε να μελετάμε τη συμπεριφορά του παιδιού μας και να μη βιαζόμαστε να κάνουμε ακραίες συμπεριφορές ορμώμενοι από δικούς μας φόβους. Καλύτερα να επισκεπτόμαστε ένα παιδοψυχολόγο ώστε να ξεκαθαρίζουμε κάθε δικό μας φόβο κι έτσι να βοηθάμε την ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού, ώστε να γίνει ένας ευτυχισμένος, μη φοβικός ενήλικας με ήθος και αξιοπρέπεια στις επιλογές του.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το Παιδικό Βρογχικό Άσθμα και η Ψυχολογία του Παιδιού
παιδικό άσθμα

Το άσθμα αποτελεί μια χρόνια φλεγμονή των αεραγωγών (βρόγχων) στην οποία συμμετέχουν πολλά διαφορετικά κύτταρα προκαλώντας στένωση των αεραγωγών και κατά συνέπεια βήχα, δύσπνοια, βάρος στο στήθος, συριγμό («σφύριγμα»). Το άσθμα χαρακτηρίζεται από δύο στάδια α) της υπεραντιδραστικότητας και, β) της φλεγμονής.

Διαταραχές Μυοσπασμάτων (τικ) στα παιδιά
διαταραχές Μυοσπαστικών, παιδιά

Οι διαταραχές των μυοσπασμάτων ή αλλιώς τα τικ είναι διαταραχές που εκδηλώνονται με ακούσιες και στερεότυπες κινήσεις ή ήχοι που επαναλαμβάνονται χωρίς να έχουν κάποιο σκοπό και μιμούνται στοιχεία φυσιολογικών σχετικών συμπεριφορών. Τα μυοσπάσματα διαρκούν το πολύ ένα δευτερόλεπτο αλλά σε κρίσεις μπορεί να ξεπεράσουν τα εκατό ανά λεπτό. Η ένταση των μυοσπασμάτων μειώνεται όταν το παιδί βρίσκεται σε χαλάρωση ή όταν κοιμάται.

Ανάλυση παιδικού σχεδίου
παιδικό ιχνογράφημα

Αν έχετε ποτέ κοιτάξει ένα παιδικό σχέδιο, αναρωτηθήκατε ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα του παιδιού αντανακλά; Οι ζωγραφιές των παιδιών αντανακλούν τον εσωτερικό τους κόσµο και απεικονίζουν στοιχεία που αφορούν την ψυχολογική τους κατάσταση και το διαπροσωπικό τους ύφος.Παρατηρώντας λοιπόν τι ζωγραφίζει το παιδί σας, μπορείτε να το γνωρίσετε καλύτερα. 

Ψυχοκοινωνικά Στάδια ανάπτυξης του Erik Εrikson
Ψυχοκοινωνικά Στάδια Erikson

Ο Erik Erikson (1950), ένας από τους σημαντικότερους ψυχαναλυτές, πρότεινε ότι υπάρχουν 8 στάδια στο κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Καθένα χαρακτηρίζεται από μια ξεχωριστή σύγκρουση την οποία το άτομο πρέπει να λύσει. Μόλις επέρχεται η λύση, ο άνθρωπος αποκτά νέες δεξιότητες και ανεβαίνει στάδιο μέχρι να δημιουργηθεί μία νέα σύγκρουση που πρέπει να λύσει. Αν ο άνθρωπος δεν λύσει τις συγκρούσεις η μετέπειτα ζωή του θα χαρακτηρίζεται από απελπισία γιατί θα είναι αργά για να ασχοληθεί με τις συγκρούσεις του παρελθόντος.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :