απαλλαγή, αρνητικές σκέψεις

Γίνεσαι συχνά αποδοκιμαστικός κι επικριτικός με τον εαυτό σου; Νιώθεις φόβο κι ανησυχία για την ζωή σου και πώς αυτή εξελίσσεται; Γυρίζουν στο μυαλό σου σκέψεις που αφορούν προβλήματα, αποτυχίες, εμπόδια ή αρρώστιες; Νιώθεις απογοητευμένος, αναστατωμένος; Τότε σίγουρα έχεις επιτρέψει στις αρνητικές σκέψεις να εισβάλλουν στο μυαλό σου και να καθορίζουν την ζωή σου και τις κινήσεις σου. Ας δούμε πώς αυτές μας επηρεάζουν.

Οι επιπτώσεις των αρνητικών σκέψεων στο σώμα μας

Έχετε αναλογιστεί ποτέ πώς ο τρόπος που σκεφτόμαστε επηρεάζει το σώμα μας και την υγεία μας; Σύμφωνα με έρευνες, το χρόνιο στρες που προέρχεται από αρνητικές σκέψεις, σκέψεις απελπισίας και απόγνωσης, από αρνητικά συναισθήματα και συνεπώς και από αρνητικές συμπεριφορές διαταράσσει την ισορροπία των ορμονών του σώματός μας και καταστρέφει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου, την σεροτονίνη και την ντοπαμίνη, που ευθύνονται για τα συναισθήματα της ευτυχίας και της χαράς. Επιπλέον, τα αρνητικά συναισθήματα επηρεάζουν αρνητικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ενώ συνδέονται με αυξημένα συμπτώματα καρδιαγγειακών παθήσεων, όπως αυτά της στεφανιαίας νόσου.

Πώς λειτουργούν οι αρνητικές σκέψεις

Οι αρνητικές σκέψεις εκτός από τις επιπτώσεις που έχουν στη σωματική μας υγεία, μας κάνουν να νιώθουμε θλίψη, θυμό, απογοήτευση, φόβο, αδικία. Αντίθετα από τις αρνητικές σκέψεις, η έντονη και συνεχής παραγωγή θετικών σκέψεων ενδυναμώνει την σωματική μας υγεία και συμβάλει στην διατήρηση της καλής ψυχικής μας διάθεσης. Παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω σας σίγουρα θα έχετε διαπιστώσει ότι οι θετικοί άνθρωποι ελκύουν θετική ενέργεια, ενώ οι αρνητικοί αρνητική ενέργεια. Αν λοιπόν η στάση σας για την ζωή και τον κόσμο είναι γενικότερα αρνητική, τότε προδιαθέτετε τον εαυτό σας να πιστεύει πως οτιδήποτε θα εξελιχτεί στραβά. Οι ασυνείδητες αρνητικές σας πεποιθήσεις σας μετατρέπουν σε ένα αρνητικό άτομο και έτσι χωρίς να το συνειδητοποιείτε προσελκύετε λάθος καταστάσεις, λάθος ανθρώπους και αρνητικά συναισθήματα.

Πώς θα διώξετε τις αρνητικές σκέψεις

1) Αναλάβετε τις ευθύνες σας. Κάθε μας σκέψη έχει τη δύναμη να διαμορφώνει και να επηρεάζει τις καταστάσεις. Αν σκέφτεστε ότι όλα όσα σας συμβαίνουν είναι λάθη των άλλων, σίγουρα η οργή και ο θυμός που θα νιώθετε θα σας κάνουν να υποφέρετε. Όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσετε ότι τα καλά, αλλά και τα κακά που συμβαίνουν στην ζωή σας πηγάζουν κατά κύριο λόγο από εσάς και από τις δικές σας επιλογές, τότε θα νιώσετε μεγαλύτερη αίσθηση ισορροπίας στην ζωή σας έχοντας αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο των καταστάσεων στην ζωή σας.

2) Αντικαταστήστε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές. Οι αρνητικές σκέψεις όσο περισσότερο εστιάζουμε σε αυτές τόσο περισσότερο ισχυρές γίνονται. Έτσι λοιπόν, κάθε φορά που θα έρχεστε αντιμέτωποι με μία αρνητική σκέψη, προσπαθήστε χωρίς άγχος και πανικό να μεταβείτε σε μια πιο ευχάριστη και θετική σκέψη. Αντί να σκέφτεστε τι θα πάει στραβά σε κάθε σας βήμα, σκεφτείτε την καλή εκδοχή των πραγμάτων. Αυτή η αλλαγή απαιτεί σίγουρα χρόνο, αφοσίωση και αποφασιστικότητα ώστε να δείτε την άλλη πλευρά των πραγμάτων και να αρχίσετε να απολαμβάνετε περισσότερο τις μικρές χαρές της ζωής.

3) Αναπαράγετε τη στάση των θετικών ανθρώπων. Οι άνθρωποι που έχουν μια θετική στάση απέναντι στη ζωή φαίνεται να καταφέρνουν να παίρνουν αυτό που θέλουν, αλλά ακόμα και αν τα πράγματα δεν τους έρθουν όπως αυτοί τα είχαν υπολογίσει, συνεχίζουν να απολαμβάνουν την ζωή τους. Την ίδια στιγμή οι αρνητικοί άνθρωποι γκρινιάζουν και παραπονιούνται όχι μόνο για τις κακοτυχίες, αλλά πολλές φορές ακόμα και για τα καλά που τους συμβαίνουν.

4) Νιώστε ευγνωμοσύνη για όσα σας συμβαίνουν, είτε αρνητικά είτε θετικά. Με το να πιστεύετε ότι όλα συμβαίνουν σε σας και εναντίον σας, βάζετε τον εαυτό σας στην θέση του θύματος χωρίς να συνειδητοποιείτε την δύναμη που έχετε να ελέγχετε τις καταστάσεις. Αναλογιστείτε τα καλά που σας συμβαίνουν και αναγνωρίστε ότι εσείς είστε υπεύθυνοι για όλα τα όμορφα που έχετε αποκτήσει μέσα από την δουλειά σας και την γενικότερη προσπάθειά σας.

5) Εστιάστε στο παρόν. Ξεκολλήστε από το παρελθόν και μην σκέφτεστε διεξοδικά το μέλλον. Πολλοί από εμάς αφήνουμε την αρνητικότητα να εισχωρεί στην ζωή μας. Όταν όμως συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς είμαστε αυτοί που έχουμε τον περισσότερο έλεγχο των περιστάσεων, τότε μπορούμε πιο συνειδητά να ορίζουμε την συμπεριφορά μας, τις συνήθειες μας και να διαμορφώσουμε την ζωή μας όπως εμείς την επιθυμούμε. Θυμηθείτε ότι το να είμαστε θετικοί είναι ζήτημα επιλογής.

Η στάση σου απέναντι στη ζωή θα καθορίσει και τη στάση της ζωής απέναντί σου, Χαλίλ Γκιμπράν, 1883-1931, Λιβανοαμερικανός ποιητής & φιλόσοφος

 

Συγγραφή Άρθρου

Τσιούλου Χριστίνα

tsioulou christinaΨυχολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.
Ειδίκευση στην Κλινική Ψυχοπαθολογία.

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τα περιεχόμενα του E-Psychology προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής άδειας από το τμήμα Σύνταξης και μόνο εφόσον ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία αναδημοσίευσης. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο τέλος του άρθρου, για την πηγή 1ης δημοσίευσης καθώς επίσης πρέπει να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος που οδηγεί απευθείας στο άρθρο. DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα
Συνεξάρτηση

Αν και η αποτύπωση που έχει παρατηρηθεί στα παπάκια και στα...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το στίγμα των ψυχικών διαταραχών και οι αρνητικές επιπτώσεις
στίγμα, ψυχικές διαταραχές

Το φαινόμενο του στίγματος εμφανίζεται σε πολλές καταστάσεις που βιώνουν οι άνθρωποι σε μια κοινωνία, επηρεάζοντας αρνητικά πολλούς τομείς της ζωή τους. Το στίγμα δημιουργείται όταν οι άνθρωποι κάνουν διακρίσεις αποδίδοντας ετικέτες σε άτομα που διαφέρουν από την εκάστοτε κυρίαρχη κοινωνική ομάδα, συνδέοντάς τα, έτσι, με ανεπιθύμητα χαρακτηριστικά (Angermeyer & Matschinger, 2005). 

Το τέρας της ζήλιας
ζήλια

Η ζήλια είναι ένα συναίσθημα που όλοι έχουμε βιώσει κάποια στιγμή στην ζωή μας. Μπορούμε να την συναντήσουμε μέσα σε όλες τις ανθρώπινες σχέσεις –φιλικές, οικογενειακές, ερωτικές αλλά κι επαγγελματικές. Συνοδεύεται συνήθως από συναισθήματα οργής, θυμού, θλίψης, ανεπάρκειας, απόγνωσης, καχυποψίας κι έλλειψη εμπιστοσύνης.

Πώς θα βελτιώσουμε την επικοινωνία με τα παιδιά μας
επικοινωνία παιδιά

Πολλές φορές οι γονείς μέσα στην προσπάθεια οριοθέτησης και τροποποίησης των συμπεριφορών του παιδιού, διαπραγματεύονται τα συναισθήματα τους και την αγάπη τους προς αυτό με αποτέλεσμα το παιδί να βιώνει συνεχείς αγωνίες και ματαιώσεις για τη σταθερότητα των συναισθημάτων και τη θέση του μέσα στην οικογένεια.

Η διαδρομή προς την απώλεια μιας σχέσης
διαδρομή, απώλεια σχέσης

Η απώλεια των ερωτικών σχέσεων στην ενήλικη ζωή,αν και είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο, μπορεί να πυροδοτήσει έναν κύκλο αντιδράσεων παρόμοιο με αυτόν που συναντάμε και σε άλλες μορφές απώλειας και αποχωρισμού. Για παράδειγμα, η απώλεια ενός γάμου μετά από διαζύγιο, μπορεί να μας οδηγήσει σε αντιδράσεις όπως το σοκ, το θυμό, την αποδιοργάνωση και στην συνέχεια την σταδιακή αναδιοργάνωση και τον επαναπροσδιορισμό μας.

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares