αναζήτηση ευτυχίας

Είναι εντυπωσιακό ότι στο διαδίκτυο κυκλοφορεί πληθώρα οδηγιών με λίστες για το πώς να ζει κανείς και που θα βρει τελικά την πραγματική ευτυχία. Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι οι νέοι άνθρωποι - συχνά κυνικοί- λαχταρούν τέτοιες συμβουλές και τις αναζητούν. Παρομοίως, οι θεραπευόμενοι ζητούν αρκετά συχνά ζητούν τη γνώμη του ψυχοθεραπευτή τους σχετικά με τέτοια ζητήματα.

Πλήθος ανθρώπων συλλέγουν πολλή από τη σοφία της ζωής τους από αυτό το είδος ημι-σοβαρού πειραματικού τρόπου. Το θετικό με όλο αυτό, είναι η πτυχή της εξερεύνησης, γιατί τους δίνει τη δυνατότητα για μια προσωπική περιπέτεια, να βγουν σεργιάνι για να ελέγξουν τις προφορές στον άστατο κόσμος μας. Αλλά οι οδηγίες αυτές είναι εναλλακτικές και όχι δογματικές. Είναι απλά κάτι στο οποίο δίνεις προσοχή έτσι για πλάκα, πιθανόν γνωρίζοντας καλά ότι αποτελούν ένα εμπορικό τέχνασμα μιας εταιρείας στο διαδύκτιο.

Οδηγίες ζωής...

Δείτε μια από τις λίστες που κυκλοφορούν στο internet υπό τον τίτλο Οδηγίες για τη ζωή:

1. Δώσε στους ανθρώπους περισσότερα από όσα περιμένουν και κάντο με ευχαρίστηση.
2. Απομνημόνευσε το αγαπημένο σου ποίημα.
3. Μη πιστεύεις όλα όσα ακούς, ξόδεψε όλα όσα έχεις, τεμπέλιασε όσο θέλεις.
4. Όταν λες «σ΄αγαπώ», να το εννοείς.
5. Όταν λες «συγνώμη», κοίτα τον άλλο στα μάτια.
6. Κάνε δεσμό με κάποιον ή κάποια τουλάχιστον έξι μήνες πριν τον/την παντρευτείς.
7. Πίστεψε στον έρωτα με την πρώτη ματιά.
8. Μη γελάς ποτέ με τα όνειρα κάποιου. Αυτοί που δεν ονειρεύονται δεν έχουν πολλά.
9. Αγάπα βαθιά και με πάθος. Μπορεί να πληγωθείς, αλλά είναι ο μόνος τρόπος να ζήσεις τη ζωή σου με πληρότητα.
10. Στις διαφωνίες να αγωνίζεσαι δίκαια. Να μην προσβάλεις τον άλλον.
11. Μην κρίνεις τους ανθρώπους για τους συγγενείς τους ή για τον τρόπο που μεγάλωσαν.
12. Μάθε να μιλάς αργά αλλά να σκέφτεσαι γρήγορα.
13. Όταν κάποιος σου κάνει μια ερώτηση στην οποία δε θέλεις να απαντήσεις, χαμογέλασε και ρώτα «γιατί θέλεις να μάθεις;».
14. Έχε στο νου σου ότι οι μεγάλες αγάπες και τα μεγάλα επιτεύγματα ενέχουν μεγάλα ρίσκα.
15. Να τηλεφωνείς στην μητέρα σου.
16. Να λες «υγεία» όταν κάποιος φτερνίζεται.
17. Όταν χάνεις, μη χάνεις το μάθημα που παίρνεις από την απώλεια.
18. Να ακολουθείς την τριάδα: αυτοσεβασμός, σεβασμός απέναντι στους άλλους, υπευθυνότητα σε όλες τις πράξεις σου.
19. Μην αφήνεις μια μικρή φιλονικία να διαλύσει μια μεγάλη φιλία.
20. Όταν καταλαβαίνεις ότι έκανες κάποιο λάθος, κάνε αμέσως τα απαραίτητα βήματα για να το διορθώσεις.
21. Όταν σηκώνεις το τηλέφωνο, χαμογέλασε. Το άτομο που σε καλεί θα το καταλάβει από τη φωνή σου.
22. Παντρέψου ένα άτομο που σου αρέσει να του μιλάς. Όσο μεγαλώνεις, η ικανότητα του να συζητάει θα είναι όλο και πιο σημαντική.
23. Πέρνα κάποιο καιρό με τον εαυτό σου.
24. Άνοιξε την αγκαλιά σου στην αλλαγή, αλλά μην αφήσεις τις αξίες σου να φύγουν.
25. Θυμήσου ότι η σιωπή είναι πολλές φορές η καλύτερη απάντηση.
26. Διάβασε περισσότερα βιβλία. Η τηλεόραση δεν είναι υποκατάστατο.
27. Ζήσε καλά και έντιμα. Όταν μεγαλώσεις και αναπολήσεις το παρελθόν, θα μπορέσεις να το απολαύσεις για δεύτερη φορά.
28. Έχε εμπιστοσύνη στο Θεό, αλλά να κλειδώνεις το αυτοκίνητο σου.
29. Μια στοργική ατμόσφαιρα στο σπίτι είναι η βάση για τη ζωή σου. Κάνε ότι μπορείς για να δημιουργήσεις ένα ήρεμο, αρμονικό σπιτικό.
30. Στους καυγάδες με τα αγαπημένα σου πρόσωπα ασχολήσου μόνο με το τρέχον συμβάν, μην ανατρέχεις στο παρελθόν.
31. Μην ακούς απλά τι λέει κάποιος. Άκου γιατί στο λέει.
32. Μοιράσου τη γνώση σου. Είναι ένας τρόπος να αποκτήσεις αθανασία.
33. Να είσαι ευγενικός με τη γη.
34. Προσευχήσου ή διαλογίσου. Θα αντλήσεις απροσμέτρητη δύναμη από αυτό.
35. Ποτέ μη διακόπτεις κάποιον όταν σε κολακεύει.
36. Να κοιτά τη δουλειά σου.
37. Μην εμπιστεύεσαι κανέναν ή καμία που δε κλείνει τα μάτια του/της όταν σε φιλάει.
38. Μια φορά το χρόνο επισκέψου ένα μέρος όπου δεν έχεις ξαναπάει ποτέ.
39. Αν βγάζεις πολλά χρήματα, πρόσφερέ τα για να βοηθήσεις άλλους όσο είσαι ζωντανός. Είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να αντλήσει κανείς από τον πλούτο.
40. Θυμήσου ότι το να μην παίρνεις αυτό που θέλεις είναι πολλές φορές μια εκπληκτικά καλή σύμπτωση.
41. Μάθε τους κανόνες, ώστε να μπορείς να τους παραβιάζεις σωστά.
42. Θυμήσου ότι η καλύτερη σχέση είναι αυτή στην οποία η αγάπη του ενός ατόμου για το άλλο υπερβαίνει την ανάγκη του ενός για τον άλλο.
43. Κρίνε την επιτυχία σου με γνώμονα τι αναγκάστηκες να εγκαταλείψεις για να την κατακτήσεις.
44. Ζήσε με τη γνώση ότι ο χαρακτήρα σου είναι το πεπρωμένο σου.
45. Προσέγγισε τον έρωτα και την μαγειρική ανέμελα.

Ωστόσο φαίνεται πως δεν είναι εύκολο να αποφασίσει κάποιος, αν αυτό που βρήκε αξίζει να το πάρει στα σοβαρά ή να το απορρίψει σαν ένα ακόμα αστείο ή ακόμη δε φαίνεται να γνωρίζει πιο είναι το επίπεδο αξιοπιστίας που έχουν αυτές οι οδηγίες. Επιπλέον, η παραπάνω λίστα δεν αναφέρει πολλά σχετικά με την περιπλοκότητα των ανθρωπίνων συναισθημάτων, της ανθρώπινης κατάστασης, των ανθρώπινων δυσκολιών ή διαφόρων ειδικών διλημμάτων. Δίνει ένα περιορισμένο είδος συμβουλών, σαν αυτές που μπορεί να έδιναν σε κάποιον οι παππούδες του σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτό δε βοηθάει ένα πρόσωπο να βρίσκεται σε επαφή με τα συναισθήματα του, ως μέρος μιας αποσαφήνισης σχετικά με το πως να ζει σωστά τη ζωή του.

Το παραπάνω απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο «Η Ψυχοθεραπεία και η Αναζήτηση της Ευτυχίας» της Emmy van Deurzen από τις εκδόσεις Κοντύλι. Μπορείτε να αποκτήσετε το βιβλίο, από το εξειδικευμένο βιβλιοπωλείο ψυχολογίας της Πύλης μας. 

Διαβάστε ακόμη σχετικά άρθρα που πραγματεύονται το θέμα της αναζήτησης της ευτυχίας:
1. Ανθρώπινες σχέσεις, το κλειδί της ευτυχίας 
2. Η αναζήτηση της ευτυχίας 
3. Η επιστημονική αναζήτηση της ευτυχίας 

Λίγα λόγια για την Emmy van Deurzen

H Emmy van Deurzen είναι Ψυχοθεραπεύτρια και Φιλόσοφος. Έχει εγκαθιδρύσει την υπαρξιακή θεραπεία στη Βρετανία και συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σπουδαίων ψυχοθεραπευτών της υπαρξιακής προσέγγισης, παγκοσμίως.

Έχει ιδρύσει την Society for Existential Analysis (SEA) καθώς και το επιστημονικό περιοδικό Journal of Existential Analysis και είναι συνιδρύτρια του International Collaborative of Existential Counsellors and Psychotherapists (ICECAP).

Συγγραφικό έργο της Emmy Van Deurzen

Ανάμεσα στα βιβλία της συμπεριλαμβάνονται: Η Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική στην Πράξη (2nd edition Sage, 2002), που έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες καθώς και:  Η Ψυχοθεραπεία και η Αναζήτηση της Ευτυχίας (Sage, 2009).

Το 2009 συμμετείχε στη συγγραφή του βιβλίου Υπαρξιακή Εποπτεία, ενώ το 2010 κυκλοφόρησε η 2η έκδοση του βιβλίου της: Καθημερινά Μυστήρια.

Συγγραφή Άρθρου

Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

e psy logo twitter2Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

Όλα τα περιεχόμενα της Πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr προστατεύονται από την DMCA. Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι αποδεκτή, μόνο εφόσον τηρούνται όλοι ανεξαιρέτως οι παρακάτω κανόνες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η Πύλη Ψυχολογίας θα προχωράει σε καταγγελία DMCA, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Διαβάστε προσεκτικά το σχετικό πλαίσιο: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ DMCA.com Protection Status
Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παιδική κακοποίηση - Οι αιτίες της ομερτά
Παιδική κακοποίηση

Tο ερώτημα προκύπτει κάθε φορά που βλέπει το φως της δημοσιότητας μια ιστορία κακοποίησης. Γιατί άργησε τόσο πολύ να σπάσει η σιωπή της οικογένειας; Γιατί δεν μίλησε πιο νωρίς κάποιος από την πολυκατοικία, τη γειτονιά, το χωριό; Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. «Οι αναφορές που δεχθήκαμε πέρυσι για κακοποίηση έφτασαν τις 1.800. Από αυτές μόνο οι τέσσερις ήταν για σεξουαλική κακοποίηση. Ο αριθμός είναι ασήμαντος εάν σκεφτεί κανείς πως οι περιπτώσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι πολλαπλάσιος» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Γιαννόπουλος από το Χαμόγελο του Παιδιού.

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη
Σακχαρώδης Διαβήτης

Η 14η Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη αποτελεί τη μεγαλύτερη καμπάνια ενημέρωσης, αφύπνισης και ευαισθητοποίησης για τη σύγχρονη αυτή επιδημία, με αποδέκτες που ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως, σε περισσότερες από 160 χώρες.

Η σοβαρότητα μιας κατάθλιψης συνδέεται με πιθανότητα καρδιακών νοσημάτων ή εγκεφαλικού
κατάθλιψη

Η κατάθλιψη χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως μειωμένη ενέργεια, απώλεια ενδιαφέροντος για τη ζωή και για δραστηριότητες που μέχρι πρότινος απολαμβάναμε, συναισθήματα λύπης, μειωμένη ή αυξημένη όρεξη για φαγητό ή/και για ύπνο, δυσκολία στο να συγκεντρωθούμε, αυξημένη αυτοκριτική ή/και ενοχή, αισθήματα ότι είμαστε αβοήθητοι ή ανίκανοι, απαισιοδοξία για το μέλλον, σωματική κούραση, νεύρα, απομάκρυνση από το κοινωνικό μας περιβάλλον, δυσκολία στο να πάρουμε αποφάσεις, σκέψεις σχετικές με το θάνατο.

Σχιζοφρένεια: Το οικογενειακό ιστορικό και ο χαμηλός δείκτης νοημοσύνης δεν αντιστέκονται
Σχιζοφρένεια

Η πρώτη εμφάνιση της σχιζοφρένειας γίνεται είτε στην όψιμη εφηβεία είτε αργότερα στη νεαρή ενήλικη ζωή. Ηλικιακά στους άνδρες μπορεί να ξεκινήσει από τα 15 έως τα 25 έτη ενώ στις γυναίκες το ηλιακό φάσμα είναι κάπως ευρύτερο αφού ξεκινά από τα 15 φτάνοντας έως τα 35 έτη, γι αυτό και θα λέγαμε σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία πως είναι αρκετά πιο σπάνιο να εμφανιστεί στην παιδική ηλικία.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

* απαιτούμενα πεδία
Ενδιαφέροντα * :
0
Shares